Hij zat zeker op een sleutelpositie inderdaad. Al vind ik het toch lastig om het mislukken van de opdracht op zijn naam te zetten.
Feitelijk had Senne de meeste macht over deze opdracht. Hij bepaalde wat er wanneer gecommuniceerd werd over de ventilatoren en wanneer hij de noodzakelijke informatie prijs zou geven. De anderen waren hier afhankelijk van.
Op basis van de beelden heb ik niet het idee dat hij hier veel steekjes heeft laten vallen. Al kan het heel goed zijn dat later blijkt dat ie ontzettend aan het mollen was daar natuurlijk. Feit is wel dat bij de andere kandidaten er in ieder geval van alles mis ging.
Enkel op het einde zou je kunnen zeggen dat vertraagd heeft. Maar stel dat hij een kandidaat is, dan zou ie ook niet zomaar de hamer afgeven zonder in ieder geval een korte discussie over de bordjes / persoonlijk voordeel te houden.
Ik dacht meteen al dat het opzet was. De opdracht zat ook zo in elkaar. Je bent anders wel een enorme pechvogel als je als laatste aan de ontbijttafel komt, in de gevangenis belandt en ook nog 0% kans op persoonlijk voordeel hebt. Het gaf hem onderhandelingsruimte.
Ja gezien de mol van te voren wist hoe deze opdracht in elkaar zit, kunnen we er wel van uit gaan dat de mol bewust op een bepaalde plek aan de ontbijttafel is gaan zetten. Welke plek dan het meest gunstig is, vind ik wel lastig om te zeggen.
Als je als 3e of 4e gaat en je gokt er op dat de kandidaten die de bordjes aanpassen hunzelf op 1e zetten en de gevangene op 2e en de rest van de volgorde hetzelfde laten, dan zit je op plek 3 of 4 nog redelijk gunstig voor het openen van de doos van Pandora. Al maakt het ook niet zo bijzonder veel uit.