Sommige dingen echt gewaagd en goed gedaan:
- Hoe niemand doorhad dat Senne super passief was bij de Doos van Pandora
- Het voor de ogen van Bernard (Die hem al verdacht) extra hupjes nemen.
- Ongegeneerd voor het weekendje kiezen.
- Zichzelf dramatisch aan de kant willen gooien om zijn 1000 euro niet binnen te karten.
Maar daartegenover staan dan weer de dingen die mij een
gevoel geven:
- De hint op de dekselse doos is wat flauw, ja de tekst is precies zo dat het enkel voor Senne past, maar is niet systematisch genoeg om als een volledige hint te zien. (Puur mijn mening, maar dit voelt als een Troeven - Everon verhaal.)
- Ook de nummer hint naar Finale is wat flauw, maar wel een leuke knipoog. (Ik kan ook 30 cijfers opnoemen en precies zo editen dat deze daarnaar verwijzen.)
- De IJs-Kar opdracht was dus bij voorbaad al gedoemd te mislukke(n en dit ook bekend was bij de productie) bij 4/7 foute sleutels al. (Dit had ik in de aflevering zelf al benoemd.) Dat ze dan alle 7 nodig waren om de opdracht te kunnen laten slagen vind ik jammer.
- Ook het briefje in de kistjes en de stukjes ananas die op voorhand al geplaceerd waren voelen... ik mag het niet zeggen... De Mol Productieassistent.
Al met al wel een hele mooie afsluiter met dingen die bij mij gebeurde die hierboven al benoemd zijn:
- Philippe die ÉÉN!? seconde sneller was in aflevering 2.
Ik ook echt huh...?
- De tunnelvisie van Coco en Michaël
Het leek net een verliefd stel door de edit. Ook de nog net niet kots geluiden van Senne bij de hack...
(moest een traantje wegpinken om z'n gebaar naar Michaël)
Jij niet alleen.
Alleen heeft dit moment mij iets doen beseffen... De Vlaamse Mol kijk ik eigenlijk niet eens per se meer voor De Mol zelf. Maar meer voor de kandidaten. De groep en hoe hecht ze worden. Je leert (voor zover mogelijk) de mens kennen en dat begin ik mooier te vinden dan de zoektocht zelf.