Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 3622 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Aflevering 9
« Gepost op: 19-05-2024, 19:21:44 »
Bespreek hier alles van de reünie-aflevering!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 9
« Reactie #1 Gepost op: 19-05-2024, 20:01:41 »
Waar blijft deze aflevering? Het is al acht uur geweest...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 9
« Reactie #2 Gepost op: 19-05-2024, 20:02:42 »
Ah, begoonnen!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #3 Gepost op: 19-05-2024, 20:04:04 »
Waar blijft deze aflevering? Het is al acht uur geweest...

Dat probleem had ik ook, kreeg al stress het begin te moeten missen.

Edit: wat een geweldige aflevering! Ongelooflijk veel molacties, Bernard die de mol dus al vanaf aflevering 2 op het spoor was (knap!), veel informatie over verdenkingen en over de totstandkoming van de opdrachten. Echt geweldig!
« Laatst bewerkt op: 19-05-2024, 21:06:57 door joligmolletje »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 9
« Reactie #4 Gepost op: 19-05-2024, 21:06:35 »
Fantastisch programma. De tranen biggelden over mijn wangen toen Bernard vertelde dat hij het fonds ging steunen dat Michaëls dochtertje had geholpen.
Diepe buiging voor alle mensen die bij De Mol betrokken. Dank voor weer wekenlang plezier.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #5 Gepost op: 19-05-2024, 21:08:25 »
Leuk hoor. Senne was een leuke mol, Bernard is een sympathieke winnnaar (moest een traantje wegpinken om z'n gebaar naar Michaël) en een beetje fliefd op de mens Michaël.

Vanaf aflevering 5 zat iedereen wel op Senne, had gehoopt op iets meer verdeeldheid (:

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #6 Gepost op: 19-05-2024, 21:14:05 »
Zoals altijd weer een hele fijne aflevering, Senne is heerlijk brutaal geweest. Veel hadden hem al snel in het vizier, knap!

Ik vond wel dat de overige kandidaten weinig aan het woord waren / in beeld kwamen, dit is wel eens anders geweest.

Leuke verborgen aanwijzingen, maar niet heel veel helaas.

Het laatste filmpje zoals altijd top! ::bravo::

Op naar seizoen 13! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 9
« Reactie #7 Gepost op: 19-05-2024, 21:14:37 »
Heerlijke afsluiting hoor.  ::bravo:: Zo hoort een afsluiting te zijn. Senne kwam op een bepaald moment met 5 spelers wel in beeld, maar molde toch nog stug door. Super mol, geweldig gedaan leuke en brutale molacties ook.

- Philippe die ÉÉN!? seconde sneller was in aflevering 2.  :o
- De tunnelvisie van Coco en Michaël
- Het systeem van Michaël  ::rofl::
- Ontdekking van de dag: Gilles de Coster heeft schrik  van bijen.
- Bernard de terechte winnaar die Senne al snel op het spoor was (en Michaël steunt  ::love:: )
- En paar leuke aanwijzingen ook.

Geweldig seizoen  ::bravo::

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #8 Gepost op: 19-05-2024, 21:19:54 »

Leuke verborgen aanwijzingen, maar niet heel veel helaas.


Nou, die van de kleuren van z' n hometown en de coördinaten zijn helemaal niet gevonden toch?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 9
« Reactie #9 Gepost op: 19-05-2024, 21:25:55 »
Heerlijke afsluiter weer ::love:: ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #10 Gepost op: 19-05-2024, 21:27:24 »
Nou, die van de kleuren van z' n hometown en de coördinaten zijn helemaal niet gevonden toch?

Zoals het er staat. Het waren er niet heel veel, maar wel leuk! Tof dat ze niet waren gevonden.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #11 Gepost op: 19-05-2024, 21:29:07 »
Nou, die van de kleuren van z' n hometown en de coördinaten zijn helemaal niet gevonden toch?

 
En de vlag van Westerlo = blauw-geel-rood = de kleuren van de kokers met de juiste antwoorden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Westerlo

Deze wel, de coördinaten niet.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #12 Gepost op: 19-05-2024, 21:30:54 »
Zoals het er staat. Het waren er niet heel veel, maar wel leuk! Tof dat ze niet waren gevonden.

Haha, omdat de rest wel gevonden was (alhoewel het 'mol' was in gebarentaal en niet 'liegen') was ik positief verrast (:

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #13 Gepost op: 19-05-2024, 21:31:49 »
Deze wel, de coördinaten niet.

Sorries, goed gedaan!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 9
« Reactie #14 Gepost op: 19-05-2024, 21:33:26 »
Sommige dingen echt gewaagd en goed gedaan:
- Hoe niemand doorhad dat Senne super passief was bij de Doos van Pandora
- Het voor de ogen van Bernard (Die hem al verdacht) extra hupjes nemen.
- Ongegeneerd voor het weekendje kiezen.
- Zichzelf dramatisch aan de kant willen gooien om zijn 1000 euro niet binnen te karten.

Maar daartegenover staan dan weer de dingen die mij een  :-\\ gevoel geven:
- De hint op de dekselse doos is wat flauw, ja de tekst is precies zo dat het enkel voor Senne past, maar is niet systematisch genoeg om als een volledige hint te zien. (Puur mijn mening, maar dit voelt als een Troeven - Everon verhaal.)
- Ook de nummer hint naar Finale is wat flauw, maar wel een leuke knipoog. (Ik kan ook 30 cijfers opnoemen en precies zo editen dat deze daarnaar verwijzen.)
- De IJs-Kar opdracht was dus bij voorbaad al gedoemd te mislukke(n en dit ook bekend was bij de productie) bij 4/7 foute sleutels al. (Dit had ik in de aflevering zelf al benoemd.) Dat ze dan alle 7 nodig waren om de opdracht te kunnen laten slagen vind ik jammer.
- Ook het briefje in de kistjes en de stukjes ananas die op voorhand al geplaceerd waren voelen... ik mag het niet zeggen... De Mol Productieassistent.

Al met al wel een hele mooie afsluiter met dingen die bij mij gebeurde die hierboven al benoemd zijn:
- Philippe die ÉÉN!? seconde sneller was in aflevering 2.  :o
Ik ook echt huh...? ::oink::

- De tunnelvisie van Coco en Michaël
Het leek net een verliefd stel door de edit. Ook de nog net niet kots geluiden van Senne bij de hack... ::rofl::

(moest een traantje wegpinken om z'n gebaar naar Michaël)
Jij niet alleen. ;)
Alleen heeft dit moment mij iets doen beseffen... De Vlaamse Mol kijk ik eigenlijk niet eens per se meer voor De Mol zelf. Maar meer voor de kandidaten. De groep en hoe hecht ze worden. Je leert (voor zover mogelijk) de mens kennen en dat begin ik mooier te vinden dan de zoektocht zelf.
« Laatst bewerkt op: 19-05-2024, 21:35:01 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #15 Gepost op: 19-05-2024, 21:47:38 »
Maar daartegenover staan dan weer de dingen die mij een  :-\\ gevoel geven:
- De hint op de dekselse doos is wat flauw, ja de tekst is precies zo dat het enkel voor Senne past, maar is niet systematisch genoeg om als een volledige hint te zien. (Puur mijn mening, maar dit voelt als een Troeven - Everon verhaal.)
- Ook de nummer hint naar Finale is wat flauw, maar wel een leuke knipoog. (Ik kan ook 30 cijfers opnoemen en precies zo editen dat deze daarnaar verwijzen.)

Daarom zijn het ook verborgen aanwijzingen. ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #16 Gepost op: 19-05-2024, 21:53:17 »
Sommige dingen echt gewaagd en goed gedaan:
- Hoe niemand doorhad dat Senne super passief was bij de Doos van Pandora
- Het voor de ogen van Bernard (Die hem al verdacht) extra hupjes nemen.
- Ongegeneerd voor het weekendje kiezen.
- Zichzelf dramatisch aan de kant willen gooien om zijn 1000 euro niet binnen te karten.

Maar daartegenover staan dan weer de dingen die mij een  :-\\ gevoel geven:
- De hint op de dekselse doos is wat flauw, ja de tekst is precies zo dat het enkel voor Senne past, maar is niet systematisch genoeg om als een volledige hint te zien. (Puur mijn mening, maar dit voelt als een Troeven - Everon verhaal.)
- Ook de nummer hint naar Finale is wat flauw, maar wel een leuke knipoog. (Ik kan ook 30 cijfers opnoemen en precies zo editen dat deze daarnaar verwijzen.)
- De IJs-Kar opdracht was dus bij voorbaad al gedoemd te mislukke(n en dit ook bekend was bij de productie) bij 4/7 foute sleutels al. (Dit had ik in de aflevering zelf al benoemd.) Dat ze dan alle 7 nodig waren om de opdracht te kunnen laten slagen vind ik jammer.
- Ook het briefje in de kistjes en de stukjes ananas die op voorhand al geplaceerd waren voelen... ik mag het niet zeggen... De Mol Productieassistent.

Al met al wel een hele mooie afsluiter met dingen die bij mij gebeurde die hierboven al benoemd zijn:Ik ook echt huh...? ::oink::
Het leek net een verliefd stel door de edit. Ook de nog net niet kots geluiden van Senne bij de hack... ::rofl::
 
De ananas vond ik ook overbodig, die viel toch al uit de lucht.

Maar Senne wilde aanvankelijk bij de ijsjes zitten, hij werd door anderen bij de puzzel gezet. Er werd gezegd dat het bij 4 fouten nooit binnen de tijd kon, bij 3 fouten zou het nipt zijn. Dan is het toch wel aan Senne om niet overruled te worden door iemand die wel de juiste antwoorden kent en vind ik dit ook goed gemold.

Ik vind het wel fijn dat de reunie een gezellig onderonsje is tussen de kandidaten. Samen kijken naar de finale, de verhalen erbij. Top!



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9
« Reactie #17 Gepost op: 19-05-2024, 21:58:44 »
Het avontuur zit er weer op. Toch knap dat de laatste aflevering van De Mol je het bijbehorende deels verdrietige gevoel altijd weer weet te bezorgen. Welk ander tv-programma kan dat? Gelukkig kunnen we naar volgend jaar uitkijken. Maar laten we nooit vergeten dat het niet vanzelfsprekend is, dit absolute topamusement. ::bravo::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #18 Gepost op: 19-05-2024, 23:13:07 »
 ::bravo:: ::ok:: 
 

Offline Cedric

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Kzien't an jen oangezichte" - Joke Lannoo (S6)
Re: Aflevering 9
« Reactie #19 Gepost op: 20-05-2024, 00:22:21 »
Elk jaar weer moet mijn grootste compliment naar de casting gaan. Geweldig hoe men steeds weer een groep weet samen te stellen met totaal verschillende persoonlijkheden die toch perfect bij elkaar passen. Ik durf niet te garanderen dat ik zelf met iedereen in de groep individueel goed overweg zou kunnen, maar als groep werkt het wonderwel.

Senne lijkt me ook een fantastische kerel, die heel veel plezier had in het Mollen. Net als Lennart enkele jaren geleden (Duitsland).
Alleen heb ik wel wat moeite met de sabotage in de ananas-opdracht. Ik vind het niet kunnen dat de Mol geholpen wordt door de productie.. En in dit geval heeft de productie hem dus wat stukjes ananas toegestopt. Jammer. Dan had ik veel liever gezien dat Senne ergens struikelde en zijn pizza liet vallen bijvoorbeeld. Of (weliswaar veel moeilijker) dat hij gevallen stukjes ananas zou oprapen (buiten het zicht van andere kandidaten) om die dan op zijn pizza te gooien.
Maar goed, ik ben wat aan het muggenziften.

Goeie mol, aimabele kerel.