Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 2570 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #20 Gepost op: 20-05-2024, 03:44:33 »
Haha, omdat de rest wel gevonden was (alhoewel het 'mol' was in gebarentaal en niet 'liegen') was ik positief verrast (:
Ja ik vond het ook veel. Wat moet een mol toch eigenlijk veel doen in Belgie. Zoals de hele reeks cijfers moeten roepen, zodat ze dat in deze laatste aflevering nog eens kunnen laten zien. Daar ben je wel druk mee in je hoofd. Bijv. iemand zei 38, en hij springt meteen in met het herhalen.

Voor mij hoeven zoveel hints die door de mol zelf gedaan moeten worden niet. Ik vind dit geen taak voor de mol. Die moet geld uit de pot houden en onverdacht blijven. In Nederland hoeven de mollen gelukkig minder hard te werken. Ja ze maken nog wel eens een handgebaar ofzo op groepsfoto's. Of doen een moltrui aan of wat. Maar ik vond Senne wel erg voor het hintkarretje gespannen hoor. Rick houdt gelukkig niet van hints ::rofl:: Maar ja, die gaat weg, dus we zien dit wellicht in Oman wel terug.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #21 Gepost op: 20-05-2024, 07:32:57 »
- Ook het briefje in de kistjes

Wat was dit?

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #22 Gepost op: 20-05-2024, 08:30:36 »
Wat was dit?

Senne had in de kist een briefje waarop in het Italiaans stond "loop gewoon verder zonder iets te zeggen" of zoiets.

@Lo, smaken verschillen, maar geef mij maar de Vlaamse mol hoor. Ik vind het net goed dat de mol het spel zo goed meespeelt en ook een deel van de hints doet. En dat voor mensen die geen acteurs zijn.

De Bners willen alleen maar in de kijker staan, de opdrachten zijn meestal maar zozo, duren een kwartiertje ofzo. En de mol wordt nog meer geholpen door de productie, kijk naar Jurre, de ene na de andere vrijstelling ten koste van geld.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #23 Gepost op: 20-05-2024, 08:37:50 »
Senne had in de kist een briefje waarop in het Italiaans stond "loop gewoon verder zonder iets te zeggen" of zoiets.

Ah ja. Vond ik opzich wel geinig maar idd wel een beetje voorbereid (en wellicht niet door de mol zelf)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #24 Gepost op: 20-05-2024, 13:19:26 »
Senne had in de kist een briefje waarop in het Italiaans stond "loop gewoon verder zonder iets te zeggen" of zoiets.
Dit heeft een steengoed programma als De Mol echt niet nodig en maakt in mijn ogen de mol ook niet beter. Ik vind dit eerder spelbederf en een klein smetje op het programma. Die stukken ananas waren ook volstrekt overbodig. Genoeg ananas om van de grond te pakken of je best doen om een stukje op te vangen. Hoe onzichtbaarder of geruislozer de mol een opdracht kan laten mislukken hoe beter.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #25 Gepost op: 20-05-2024, 13:31:43 »
Dit heeft een steengoed programma als De Mol echt niet nodig en maakt in mijn ogen de mol ook niet beter. Ik vind dit eerder spelbederf en een klein smetje op het programma. Die stukken ananas waren ook volstrekt overbodig. Genoeg ananas om van de grond te pakken of je best doen om een stukje op te vangen. Hoe onzichtbaarder of geruislozer de mol een opdracht kan laten mislukken hoe beter.
Daar kan ik het mee eens zijn, tenzij het idee van de mol zelf komt, maar dat weten we niet.
Nu, ja, Stephanie had niks in de gaten, dus goed gedaan, het is toch nog wat anders dan de mol helpen met zuurstofflessen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 9
« Reactie #26 Gepost op: 20-05-2024, 18:06:33 »
Net gekeken, heerlijk.
Ik vind Senne een mooie mol. Lennart de beste, Senne de mooiste.
Fantastische groep, supermooi seizoen. Dank makers!!  ::bravo::

Offline Cedric

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Kzien't an jen oangezichte" - Joke Lannoo (S6)
Re: Aflevering 9
« Reactie #27 Gepost op: 20-05-2024, 18:22:03 »
Dit heeft een steengoed programma als De Mol echt niet nodig en maakt in mijn ogen de mol ook niet beter. Ik vind dit eerder spelbederf en een klein smetje op het programma. Die stukken ananas waren ook volstrekt overbodig. Genoeg ananas om van de grond te pakken of je best doen om een stukje op te vangen. Hoe onzichtbaarder of geruislozer de mol een opdracht kan laten mislukken hoe beter.

Ga ik volledig mee akkoord.
Ik heb eigenlijk amper het gevoel dat Senne zélf heeft moeten Mollen.
- Dat briefje in de doodskist heeft hij van de productie gekregen.
- De ananassen heeft hij van de productie gekregen.
- Bij de ijsjes heeft de productie hem gezegd hoeveel antwoorden fout moesten zijn.
- In de toren moest hij gewoon een douche nemen om te laat aan het ontbijt te zijn, maar verder niets doen tijdens de opdracht.
- Dat de laatste verdubbelaar verloren ging met de eliminatie van Lynn, kon hij fixen doordat hij de eliminatie ervoor alle tests kon zien/volgen/lezen, dus het was wel een héél beredeneerde gok om te weten wie zou afvallen. (Enkel jammer dat Charlotte de verdubbelaars aan Senne had gegeven..)

Andere momenten kon hij gewoon verder gaan op wat anderen deden (zoals foute antwoorden volgen). Bijvoorbeeld bij de spaghettiproef waar hij eerst Charlotte imiteert (geen verdubbelaars bij) en daarna niet eens hoeft te saboteren want Bernard heeft al een fout spaghettibord gekozen.

En er waren ook veel momenten waar hij bewust had kunnen Mollen, maar dat niet deed..
- In de doodskisten begint hij zelf over het feit dat hij de muziek herkent, terwijl Stéphanie er nog niet eens op gelet had en hij bewust had kunnen zwijgen daarover (om dan achteraf verbaasd te doen "oh shit, die muziek, ik had daar niet op gelet")
- Omertà/Zwemmen: Als hij 5 seconden trager zwemt, dan moet de opdracht opnieuw en verliezen ze dus tijd.. Maar dat laat hij na.
- Veiling van telefoontje met de Mol: Zijn bod van 2500€ slaagt op niets. Als het op een na hoogste bod wint, dan ga je voor 2900€ of - omdat je weet dat anderen voor 2900€ zullen gaan - voor 2800€, wat Bernard en Stéphanie deden. Michaël had dit voorzien en won met 2600€... Senne biedt amper 2500€? Ik snap nog altijd niet hoe hij daar bij kwam.

Enige sabotages die ik wél ok vond:
- In Centuripe foute locatie van de zak met geld doorgeven.
- Een rondje te weinig rijden bij de karting (toch beter dan het voorziene van de baan gaan, want inspelen op fout getelde rondjes)
- Bij de pastabom speelt hij het ok, al is het toch vooral Lynn die richting de foute Ape stuurt (Senne volgt haar gewoon, zodat Stéphanie en Marta uiteindelijk ook akkoord gaan)
- Wandeltocht om Pinokkio op te halen. Daar doet hij het enige wat hij als Mol kan doen eigenlijk, met zijn te vele pasjes. Meer zat er niet in.

Echt moeilijke of zotte mollenstreken heeft Senne dus niet moeten uithalen. En dat ontgoochelt me toch wel een beetje.

Het feit dat zowel de kandidaten (Bernard vanaf aflevering 3, de rest al in aflevering 5, op Lynn na) duidelijk Senne viseerden, terwijl ook op tv vrij opvallend was dat Senne mollenstreken uithaalde en hij wekenlang (enkel niet bij de eerste en de 2 laatste afleveringen) de meest verdachte kandidaat was bij de kijkers, versterkt dan ook mijn gevoel.

In alle eerlijkheid, mijn buikgevoel zei Michaël, mijn ratio zei Senne en ultiem had ik besloten mijn buikgevoel te volgen, dus ik was officieel fout. Maar achteraf gezien was het overduidelijk dat Senne de Mol was en... nja, het lag er iets té vingerdik op.

Bij mij komt Senne absoluut niet terecht in het lijstje van beste Mollen ooit. Hij heeft gewoon veel te weinig zelf moeten saboteren en wat hij dan eens zelf fout deed, was dan ook nog eens veel te opvallend of door de productie geregeld.

Al bij al blijf ik vrij ontgoocheld achter na dit seizoen op vlak van de Mollenstreken (verder is Senne wel een topkerel natuurlijk).
Al was het verder wel een heel leuke groep, zaten de opdrachten goed in elkaar en was de locatiekeuze (Sicilië) top.
« Laatst bewerkt op: 20-05-2024, 18:24:22 door Cedric »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #28 Gepost op: 20-05-2024, 20:53:39 »
Ik snap je helemaal Cedric. Ik heb ook altijd wat moeite met mollen die door de productie enorm worden geholpen (bijvoorbeeld doordat ze dingen kunnen afluisteren). Het briefje in de kist en de ananassen vind ik op het randje, want totaal onnodig; Senne had ook zonder die ingrepen lekker kunnen mollen. Bijvoorbeeld door ananassen op te rapen of de pizza te laten vallen. Dat briefje in de kist is een leuke gimmick, maar niet meer dan dat. Dat de mol opdrachten uit zijn hoofd leert en daarmee een voorsprong heeft op de groep vind ik helemaal prima. Ja, Senne is veel geholpen door de productie. Tegelijkertijd is hij er wél vol voor gegaan. Hij heeft werkelijk elke kans aangegrepen om geld weg te spelen en is volle bak doorgegaan ook al verdacht iedereen hem. Onverdacht is Senne niet gebleven; hiervoor molde hij teveel in your face. Dat is jammer, maar past ook weer bij zijn persoonlijkheid. Ik denk dat het keerpunt het weekendje Amsterdam is geweest; dat was zó opvallend voor zowel kandidaten als de moeders. Ik denk dat Senne zich hierin heeft vergist. Hij had dit beter niet kunnen doen, zeker omdat het slechts om een klein bedrag ging.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #29 Gepost op: 20-05-2024, 21:19:02 »
Door alle extra filmpjes ben ik toch wel milder over het mollen van Senne.
Die ananas zelf gooien had misschien niet gehoeven, maar levert wel een mooi verhaal op met vochtige ananassapbroekzakken en misgooien vind ik ook wel grappig.
Senne wilde de verdubbelaars inzetten bij de torens, daarom had hij ze bij de spaghetti niet bij zich. Dat heeft hij vooraf had bedacht en is geen imitatie van Charlotte die ze was vergeten. Senne ging als laatste bij de spaghetti, als er geen bord fout was had hij alsnog een foute keuze kunnen maken. Of misschien wil hij gewoon niet mollen en gunde hij iedereen een gezellig avondje met de moeders.

Bij de hack hoorde Senne wel op wie ze die aflevering zaten, maar in de aflevering met het weekendje naar Amsterdam trok hij zoveel aandacht naar zich toe dat hij nooit zeker kon zijn wie hem op dat moment verdacht. Lynn had gezegd dat ze het sympathiek vond van Senne dat hij voor een weekend weg met zijn moeder had gekozen, daardoor wist Senne dat Lynn hem niet verdacht en kreeg zij de verdubbelaars van hem.
Bij de doodskisten wist Senne misschien dat Stefanie weinig van deze muziek wist, dan werp je wel wat verdenkingen van je af door de muziek te benoemen. Stephanie twijfelde bij de finale zelfs nog tussen Senne en Michael (50-50) dus misschien had dat effect.
Dat betekent dat eigenlijk alleen Bernard erg snel en Charlotte en Michael na de torens echt op Senne zaten.

Ik vond dit weer een bijzonder geslaagd seizoen en Senne een prima mol  ::bravo::. Voor mij is het enige echte jammer aan dit programma dat het stopt   ::zwaai::

Re: Aflevering 9
« Reactie #30 Gepost op: 20-05-2024, 21:20:08 »
Ik ga wel akkoord iets te veel duidelijke mollenstreken waardoor toch 3 kandidaten hem op het spoor waren. Het is wel niet daardoor dat ik juist zat op mijn mol. Ik werk met een systeem met punten (punten voor molpositie, punten voor kandidaatsgedrag en punten voor verdachte zaken).

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 9
« Reactie #31 Gepost op: 20-05-2024, 21:42:43 »
Ik werk met een systeem met punten (punten voor molpositie, punten voor kandidaatsgedrag en punten voor verdachte zaken).

Ik zou bollekes en kruisjes toevoegen  ::ok::
No Milk today???

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #32 Gepost op: 20-05-2024, 22:37:46 »
Ga ik volledig mee akkoord.
Ik heb eigenlijk amper het gevoel dat Senne zélf heeft moeten Mollen.
- Dat briefje in de doodskist heeft hij van de productie gekregen.
- De ananassen heeft hij van de productie gekregen.
- Bij de ijsjes heeft de productie hem gezegd hoeveel antwoorden fout moesten zijn.
- In de toren moest hij gewoon een douche nemen om te laat aan het ontbijt te zijn, maar verder niets doen tijdens de opdracht.
- Dat de laatste verdubbelaar verloren ging met de eliminatie van Lynn, kon hij fixen doordat hij de eliminatie ervoor alle tests kon zien/volgen/lezen, dus het was wel een héél beredeneerde gok om te weten wie zou afvallen. (Enkel jammer dat Charlotte de verdubbelaars aan Senne had gegeven..)

Andere momenten kon hij gewoon verder gaan op wat anderen deden (zoals foute antwoorden volgen). Bijvoorbeeld bij de spaghettiproef waar hij eerst Charlotte imiteert (geen verdubbelaars bij) en daarna niet eens hoeft te saboteren want Bernard heeft al een fout spaghettibord gekozen.

En er waren ook veel momenten waar hij bewust had kunnen Mollen, maar dat niet deed..
- In de doodskisten begint hij zelf over het feit dat hij de muziek herkent, terwijl Stéphanie er nog niet eens op gelet had en hij bewust had kunnen zwijgen daarover (om dan achteraf verbaasd te doen "oh shit, die muziek, ik had daar niet op gelet")
- Omertà/Zwemmen: Als hij 5 seconden trager zwemt, dan moet de opdracht opnieuw en verliezen ze dus tijd.. Maar dat laat hij na.
- Veiling van telefoontje met de Mol: Zijn bod van 2500€ slaagt op niets. Als het op een na hoogste bod wint, dan ga je voor 2900€ of - omdat je weet dat anderen voor 2900€ zullen gaan - voor 2800€, wat Bernard en Stéphanie deden. Michaël had dit voorzien en won met 2600€... Senne biedt amper 2500€? Ik snap nog altijd niet hoe hij daar bij kwam.

Enige sabotages die ik wél ok vond:
- In Centuripe foute locatie van de zak met geld doorgeven.
- Een rondje te weinig rijden bij de karting (toch beter dan het voorziene van de baan gaan, want inspelen op fout getelde rondjes)
- Bij de pastabom speelt hij het ok, al is het toch vooral Lynn die richting de foute Ape stuurt (Senne volgt haar gewoon, zodat Stéphanie en Marta uiteindelijk ook akkoord gaan)
- Wandeltocht om Pinokkio op te halen. Daar doet hij het enige wat hij als Mol kan doen eigenlijk, met zijn te vele pasjes. Meer zat er niet in.

Echt moeilijke of zotte mollenstreken heeft Senne dus niet moeten uithalen. En dat ontgoochelt me toch wel een beetje.

Het feit dat zowel de kandidaten (Bernard vanaf aflevering 3, de rest al in aflevering 5, op Lynn na) duidelijk Senne viseerden, terwijl ook op tv vrij opvallend was dat Senne mollenstreken uithaalde en hij wekenlang (enkel niet bij de eerste en de 2 laatste afleveringen) de meest verdachte kandidaat was bij de kijkers, versterkt dan ook mijn gevoel.

In alle eerlijkheid, mijn buikgevoel zei Michaël, mijn ratio zei Senne en ultiem had ik besloten mijn buikgevoel te volgen, dus ik was officieel fout. Maar achteraf gezien was het overduidelijk dat Senne de Mol was en... nja, het lag er iets té vingerdik op.

Bij mij komt Senne absoluut niet terecht in het lijstje van beste Mollen ooit. Hij heeft gewoon veel te weinig zelf moeten saboteren en wat hij dan eens zelf fout deed, was dan ook nog eens veel te opvallend of door de productie geregeld.

Al bij al blijf ik vrij ontgoocheld achter na dit seizoen op vlak van de Mollenstreken (verder is Senne wel een topkerel natuurlijk).
Al was het verder wel een heel leuke groep, zaten de opdrachten goed in elkaar en was de locatiekeuze (Sicilië) top.

De mol krijgt toch altijd dingen van de productie? Dat is de basis van het spel

Offline Cedric

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Kzien't an jen oangezichte" - Joke Lannoo (S6)
Re: Aflevering 9
« Reactie #33 Gepost op: 20-05-2024, 22:44:01 »
De mol krijgt toch altijd dingen van de productie? Dat is de basis van het spel
Dat de Mol door de productie gebrieft wordt over de opdrachten is van alle tijden inderdaad. Maar hulpmiddeltjes krijgen vind ik 'not done'.
Denk aan Eline in Zuid-Afrika die onder water door duikers zou geholpen worden... Of nu Senne die van de productie stukken ananas krijgt (in plaats van die zelf te moeten vergaren bvb) of dat briefje in de doodskist...
Ik heb het daar moeilijk mee.

In mijn ogen moet de productie op voorhand met de Mol alle opdrachten bespreken en eventueel samen nadenken over de mogelijke scenario's van de opdracht, inclusief alle mogelijkheden om te Mollen, maar tijdens de effectieve Molreis niet meer tussenkomen. De Mol de avond voor de opdracht briefen is ok, maar op de dag zelf zou alles aan de Mol zelf moeten worden overgelaten. Zonder dat de productie hem/haar kan helpen met eventuele hulpmiddelen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 9
« Reactie #34 Gepost op: 20-05-2024, 23:03:39 »
Wat betreft de verdenkingen: WouterV schrijft op pagina 12 in het topic van Senne een overzicht waaruit blijkt dat de meeste finalisten  en/of laatste afvallers vaker al vroeg de mol verdenken.

Toevallig heb ik gisteren het deel dat over de verdenkingen gaat in aflevering 9 van vorig jaar teruggekeken. Inderdaad Toos verdacht Comfort al eerder maar was in afl. 4 al zeker. Lancelot volgde snel en ook Ruben (die Comfort al eerder in het vizier had) ook. Het afvallen van Leïla gaf  de doorslag. Dus ook hier zaten de finalisten en laatste afvaller al vroeg op de mol. Overigens had ook Samya al gespreid op Comfort.

Dit jaar zaten de eerste 5 afvallers iig fout en de 6e twijfelde nog maar had pas  na het afvallen van Lynn meer zekerheid. Als je het vergelijkt met voorgaande jaren valt het best mee toch?

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #35 Gepost op: 20-05-2024, 23:04:37 »
Dat de Mol door de productie gebrieft wordt over de opdrachten is van alle tijden inderdaad. Maar hulpmiddeltjes krijgen vind ik 'not done'.
Denk aan Eline in Zuid-Afrika die onder water door duikers zou geholpen worden... Of nu Senne die van de productie stukken ananas krijgt (in plaats van die zelf te moeten vergaren bvb) of dat briefje in de doodskist...
Ik heb het daar moeilijk mee.

In mijn ogen moet de productie op voorhand met de Mol alle opdrachten bespreken en eventueel samen nadenken over de mogelijke scenario's van de opdracht, inclusief alle mogelijkheden om te Mollen, maar tijdens de effectieve Molreis niet meer tussenkomen. De Mol de avond voor de opdracht briefen is ok, maar op de dag zelf zou alles aan de Mol zelf moeten worden overgelaten. Zonder dat de productie hem/haar kan helpen met eventuele hulpmiddelen.

Gilles werd geholpen met informatie of iemand op de trein zat.
Eline met de zuurstof.
Pieter kreeg informatie wie de afvaller was bij de koffertjes.
Elisabet werd geholpen bij de ondergrondse tunnels.
Alina kreeg de kans om de pot in min te beginnen.
Comfort wist het antwoord op de foto's bij haar rood scherm, want ze moest blijven, ook al zou niemand haar willen helpen.
Dat is allemaal productie. Ga je dan zeggen dat zij allemaal teleurstellend waren?

Senne wist nooit wie de afvaller was, daar moest hij zelf achter komen. En heel mooi opgelost door te vragen wie de kandidaten dachten dat voor hen zat.
 
Ik vind het wel heel streng hoor. Ben akkoord dat de ananas niet hoefde, maar dat is niet te vergelijken met de duikers, dat was echt zelf ingrijpen en voor mij compleet not done.


Natuurlijk moet de mol mollen, en heel graag veel en zelf, maar met info. Dat is het spel, en leuke tv.





Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #36 Gepost op: 20-05-2024, 23:42:13 »
Ik vond het een prachtig seizoen.
En verder ben ik het eens met Crapuleke en Mocemole.

Offline Cedric

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Kzien't an jen oangezichte" - Joke Lannoo (S6)
Re: Aflevering 9
« Reactie #37 Gepost op: 21-05-2024, 00:04:09 »
Gilles werd geholpen met informatie of iemand op de trein zat.
Eline met de zuurstof.
Pieter kreeg informatie wie de afvaller was bij de koffertjes.
Elisabet werd geholpen bij de ondergrondse tunnels.
Alina kreeg de kans om de pot in min te beginnen.
Comfort wist het antwoord op de foto's bij haar rood scherm, want ze moest blijven, ook al zou niemand haar willen helpen.
Dat is allemaal productie. Ga je dan zeggen dat zij allemaal teleurstellend waren?

Senne wist nooit wie de afvaller was, daar moest hij zelf achter komen. En heel mooi opgelost door te vragen wie de kandidaten dachten dat voor hen zat.
 
Ik vind het wel heel streng hoor. Ben akkoord dat de ananas niet hoefde, maar dat is niet te vergelijken met de duikers, dat was echt zelf ingrijpen en voor mij compleet not done.


Natuurlijk moet de mol mollen, en heel graag veel en zelf, maar met info. Dat is het spel, en leuke tv.

Het gaat me vooral om fysieke hulpmiddelen natuurlijk. De zuurstofflessen van Eline, het briefje en de ananas voor Senne.
Informatie geven, tot daar aan toe. Ik ben er niet altijd voorstander van, maar met informatie kan je als Mol nog altijd zelf ietwat kiezen wat je doet.

Om je voorbeelden even te overlopen:
- Gilles kreeg inderdaad die informatie. Had hij die niet, dan was hij te laat geweest voor de metro, maar nu kon hij zich dus toch haasten om op tijd te zijn. Dat heeft invloed en dat gebeurt nog wel eens. Zie ook hoe GDC in Griekenland aan de Mol liet weten of de 'volksvertegenwoordigers' al dan niet voor pasvragen gingen (skydive-proef). Of hoe GDC nu aan Senne liet weten in welke Ape de bom zat. Dit is inderdaad niet uniek. Niet altijd gewenst of nodig in mijn geval, maar ik kan het wel nog aanvaarden.
- Eline met de zuurstof vind echt niet kunnen.
- Pieter... Herinner ik me niet zo goed meer. Die koffertjesproef was wel memorabel uiteraard, maar dat hij die info kreeg ontgaat me even. Vind ik ook wel jammer als het klopt. De Mol zou nooit mogen weten wie de afvaller is of zal zijn.
- Elisabet.. Hoe werd zij geholpen in de tunnels? Zij heeft het daar zelf prachtig geacteerd dat ze bang was (terwijl dat niet zo was) en heeft zelf enkele tubes van plaats gewisseld. Geen idee meer wat de producers daar zouden hebben gedaan.
- Alina.. Daar vind ik vooral dat die "opdracht" niet had mogen plaatsvinden. De groepspot stond al in min nog voor men op reis vertrok.. Het zorgde er ook voor dat Alina later in de eerste échte proef die bel kon gaan luiden in plaats van te Mollen bijvoorbeeld. Foute opdracht.
- Comfort. Vind ik ook geen goed voorbeeld. Dat ze die foto's wist is te begrijpen. Dat is deel van de briefing op voorhand. Het was nog altijd zijzelf die vooreerst al moest zorgen dat ze in de DeLorean terecht kwam én die dan ook nog eens goed moest hebben gestudeerd. Maar het is niet dat men tijdens de opdracht naast haar stond en antwoorden influisterde of zo.

Maar nogmaals, zoals ik eerder (al dan niet in dit topic) ook al zei: allemaal kwestie van interpretatie ook. En dat is helemaal ok. Mensen hebben andere meningen over wat wel of niet kan in het programma, wat wel of niet een goeie Mol is, ... Elke mening is goed en verandert niets aan het feit dat het een topprogramma is. :)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #38 Gepost op: 21-05-2024, 00:24:32 »
Ga ik volledig mee akkoord.
Ik heb eigenlijk amper het gevoel dat Senne zélf heeft moeten Mollen.
- Dat briefje in de doodskist heeft hij van de productie gekregen.
- De ananassen heeft hij van de productie gekregen.
- Bij de ijsjes heeft de productie hem gezegd hoeveel antwoorden fout moesten zijn.
- In de toren moest hij gewoon een douche nemen om te laat aan het ontbijt te zijn, maar verder niets doen tijdens de opdracht.
- Dat de laatste verdubbelaar verloren ging met de eliminatie van Lynn, kon hij fixen doordat hij de eliminatie ervoor alle tests kon zien/volgen/lezen, dus het was wel een héél beredeneerde gok om te weten wie zou afvallen. (Enkel jammer dat Charlotte de verdubbelaars aan Senne had gegeven..)
Iedereen heeft er natuurlijk zijn eigen mening over en dat mag ook, maar ik vind je toch heel streng hoor. Ik vond Senne persoonlijk wel een heel goede mol, alleen al omdat hij in zo goed als elke opdracht gemold heeft, een lage groepspot heeft weten te bereiken zonder grote veiling (zoals Lennart en Alina, de 2 lagere groepspotten, wel hadden) en omdat hij de verdubbelaars grotendeels eigenhandig teniet heeft gedaan.
- Dat briefje kan hij van de productie gekregen hebben, maar dat kan hij toch even goed zelf bedacht hebben?
- De ananassen heeft hij inderdaad van de productie gekregen en het had niet echt gehoeven, maar het is leuk om achteraf te tonen en er bleef ook een risico, want iedereen zat heel dicht op elkaar en hij moest het er nog steeds zelf ongezien opgooien.
- Bij de ijsjes hebben ze inderdaad gebrieft over hoeveel antwoorden best fout konden zijn, maar is zo'n briefing niet standaard voor een mol? Dat is toch het hele concept. Daarbij komt nog eens dat hij zelf eigenlijk bij de ijsjes wou zitten, maar de groep hem naar de auto's gestuurd heeft. Daar heeft hij er nog steeds zelf voor moeten zorgen dat er genoeg foute antwoorden gegeven werd, waarvoor die succesvol 6 van de 7 keer tot bij de deurtjes is geraakt.
- Over de toren ben ik het wel echt niet eens. Hij moest inderdaad te laat aan het ontbijt zijn, maar dat moest hij nog steeds zelf zien klaar te spelen. Heeft hij dat van de douche niet zelf verzonnen? Dan nog moest hij zorgen dat hij de laatste was. In de toren heeft hij ook genoeg gemold door amper contact te zoeken, de ventilatoren amper uit te schakelen, geen duidelijke of nuttige informatie door te geven, de tekstjes op de muur slechts heel laat te vinden, niet efficiënt te werken tijdens het uitzetten van de ventilatoren, vertragen en het bepalen van de volgorde voor de doos van Pandora op het einde, ... Als er nu 1 opdracht is waarbij je hem echt niets kan verwijten, is het deze wel denk ik.
- Is dat van die gehackte eliminatie wel zo? Ik betwijfel sterk dat hij ook effectief de hele test van alle kandidaten heeft kunnen meelezen. Dit was toch gewoon pure manipulatie om elk kandidaat zoveel mogelijk vragen te laten kopen. Ik denk dat hij effectief gewoon slim de verdubbelaars doorgegeven heeft op basis van wat hij de voorgaande dagen opgevangen had, zoals hij zelf ook benoemd achteraf over Lynn. Dat Charlotte de verdubbelaars aan hem geeft, geeft ook aan dat ze hem waarschijnlijk op dat moment nog wel erg vertrouwde en daar heeft hij toch zelf ook een groot aandeel in, vermoed ik.

Andere momenten kon hij gewoon verder gaan op wat anderen deden (zoals foute antwoorden volgen). Bijvoorbeeld bij de spaghettiproef waar hij eerst Charlotte imiteert (geen verdubbelaars bij) en daarna niet eens hoeft te saboteren want Bernard heeft al een fout spaghettibord gekozen.

En er waren ook veel momenten waar hij bewust had kunnen Mollen, maar dat niet deed..
- In de doodskisten begint hij zelf over het feit dat hij de muziek herkent, terwijl Stéphanie er nog niet eens op gelet had en hij bewust had kunnen zwijgen daarover (om dan achteraf verbaasd te doen "oh shit, die muziek, ik had daar niet op gelet")
- Omertà/Zwemmen: Als hij 5 seconden trager zwemt, dan moet de opdracht opnieuw en verliezen ze dus tijd.. Maar dat laat hij na.
- Veiling van telefoontje met de Mol: Zijn bod van 2500€ slaagt op niets. Als het op een na hoogste bod wint, dan ga je voor 2900€ of - omdat je weet dat anderen voor 2900€ zullen gaan - voor 2800€, wat Bernard en Stéphanie deden. Michaël had dit voorzien en won met 2600€... Senne biedt amper 2500€? Ik snap nog altijd niet hoe hij daar bij kwam.
Ik vind het ook wel heel spijtig en een beetje oneerlijk dat je hier kritiek uit op de enige 3 opdrachten waar de mol zo goed als niet heeft gemold, terwijl hij dat in bijna elke opdracht wel gedaan heeft.
- Bij de spaghettiopdracht hoeft hij Charlotte helemaal niet te imiteren. Het was zijn plan al van bij de start van de aflevering om die brutaal tijdens de laatste opdracht van de aflevering in te zetten, dus vergat hij die hier toevallig. Dat hij hier niet hoeft te saboteren kan je hem toch ook niet verwijten? In interviews is er meermaals aangegeven dat hij hiervan enorm baalde omdat hij zelf graag een fout bord had gekozen, maar als een andere kandidaat dat al gedaan heeft, kan hij toch niets meer doen. Daarbij geef je ook kritiek op het feit dat hij vrij verdacht werd in de groep en door de kijkers, maar langs de andere kant geef je wel kritiek op de enige opdracht waarin hij niet gemold heeft. Dan spreek je jezelf toch een beetje tegen? Een mol mag toch af en toe eens wat rustiger aan doen of eens iets goeds doen om wat vertrouwen te winnen?
- In de doodskisten geeft hij enkele goede antwoorden, maar daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde als wat ik het puntje hierboven al benoem. Hij kan toch moeilijk alles fout doen? Het was al vrij snel duidelijk dat Stéphanie niet echt ging helpen met het slagen van de opdracht, dus dan kan hij toch zelf ook wel eens iets goed doen. Hij heeft hier ook wel gemold, dus ik snap niet goed wat het probleem dan is.
- Bij de omerta vind ik de molactie op zich eigenlijk al het aanduiden van 4 kandidaten die waarschijnlijk niet gaan kunnen zwijgen en met 2 op 4 lijkt mij dat ook vrij goed gelukt. Is het dan echt nodig om jezelf nog verdachter te maken, zeker na aflevering 2 waarin hij niet anders doet dan mollen, door dat laatste opdrachtje nog te doen mislukken? Opnieuw dezelfde opmerking als hierboven dus, je moet af en toe al eens wat vertrouwen winnen en iets goed doen om niet volledig door de mand te vallen, zeker als je al enkele opvallende dingen gedaan hebt en nog op de planning hebt staan.
- Bij de veiling hoefde de mol ook niet persé in de auto te zitten voor mij. Er was volgens mij sowieso zeer weinig tot niets verdiend door de aard van de opdracht. Ik vind zijn bod ook helemaal niet vreemd. Je kan bij zo'n bieding waarbij het 2de hoogste bod wint toch steeds blijven doorredeneren? Je kan bv. denken geen €2900 te kiezen, want niemand zal in dit geval €3000 bieden, maar zo kan je steeds blijven doorgaan.

Het feit dat zowel de kandidaten (Bernard vanaf aflevering 3, de rest al in aflevering 5, op Lynn na) duidelijk Senne viseerden, terwijl ook op tv vrij opvallend was dat Senne mollenstreken uithaalde en hij wekenlang (enkel niet bij de eerste en de 2 laatste afleveringen) de meest verdachte kandidaat was bij de kijkers, versterkt dan ook mijn gevoel.
Hier spelen toch meerdere factoren een rol. We zagen in eerdere seizoenen al meermaals daar er meerdere kandidaten op de juiste mol zitten en sommigen werden zelfs nog veel vroeger verdacht. Michaël, Stéphanie en Charlotte verdachten hem trouwens pas aan het einde van aflevering 5 door de opvallende mollenstreek met de blokkentorens. Bovendien benoemt Michaël hier nog Stéphanie als zijn hoofdverdachte en zeggen Stéphanie en Charlotte beiden ook Lynn te verdenken. Ze was zelfs met zekerheid de hoofdverdachte van Stéphanie. Hier speelt het vertrek van Lynn ook een heel grote rol in. Als zij niet die aflevering was moeten vertrekken, zouden Stéphanie en Charlotte waarschijnlijk ook heel wat onzekerder geweest zijn. Idem voor het vertrek van Coco, Michaël zou anders waarschijnlijk nooit gewisseld zijn. Ik ga even een vergelijking maken met Lennart, aangezien iedereen die geweldig vond omdat die door niemand verdacht werd. Het had er daar echter ook helemaal anders uit kunnen zien als Philippe al heel wat vroeger was afgevallen. Verder komt de kritiek die je hier enerzijds geeft op het sterk verdacht worden door de kijkers en de kandidaten niet echt overeen met de kritiek die je anderzijds geeft over de 3 enige opdrachten waarin die niet gemold heeft. Dan zou het toch net nog opvallender zijn?

In alle eerlijkheid, mijn buikgevoel zei Michaël, mijn ratio zei Senne en ultiem had ik besloten mijn buikgevoel te volgen, dus ik was officieel fout. Maar achteraf gezien was het overduidelijk dat Senne de Mol was en... nja, het lag er iets té vingerdik op.
Ik snap al helemaal niet waarom je zo ontgoocheld bent over met name de verdenkingen als je zelf niet eens Senne als mol had.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 9
« Reactie #39 Gepost op: 21-05-2024, 00:51:12 »
Ik zie hier allerlei mensen zinspelen op het gegeven dat er een soort taboe rust op 'de mol als productieassistent'. Die memo heb ik kennelijk gemist... Zelfs de 'oppermol' George leerde weken vóór vertrek waterskiën.

Het concept van het programma is simpel: er zijn 9 kandidaten en 1 mol. Die 9 kandidaten dienen er gedurende de opdrachten achter te komen wie die mol is. Meer niet. Er is geen enkel voorschrift van hoger of lager orde die bedingt dat de Mol alles helemaal zelf of à l'improviste moet rooien. Dus douze points van Michmol voor de ananas, het briephje en andere hulpmiddelen.  ::bravo::
Woosie down?