M.i. móet het George nu wel zijn.
Ellen stemde naar alle waarschijnlijkheid op John en ligt eruit.
George maakte ook nog ergens een subtiele, maar m.i. opvallende opmerking. Hij zegt iets van 'John is als kandidaat een sterke tegenstander' o.i.d.. Ik moet het nog eens precies terugzien, maar tijdens de uitzending vond ik dat het klonk alsof hij zei dat hij zelf geen kandidaat was.
George laat de belangrijkste informatie los tijdens de ondervragen, namelijk dat ze in het hoofd van Jantien moesten kruipen en zo een test moesten doen en dat dit de test uit afl. 2 was. Hiermee is het antwoord op één van de vragen die Jantien moest beantwoorden al bekend, namelijk 'Wat hebben de anderen gedaan vandaag?'.
John laat los dat hij het rode scherm kreeg, maar daar kan Jantien op zich niks mee. Ze kan hoogstens gokken dat hij daarom het geld bewaart, maar logischer zou misschien zijn dat de beste van de test het geld bewaart? John weet vervolgens zo glashard te liegen over het bedrag en de bewaarder van het geld, dat hij de opdracht min of meer redt.
Als John de Mol is, zou het dan niet makkelijk zijn om wat meer info los te laten, nadat George al is doorgeslagen? Waarom zou hij dan nog met man en macht proberen Jantien op het verkeerde been te zetten?
Jantien? Tja, die heb ik al zo'n beetje doorgestreept als mol.
Maar stel dat ze het zou zijn, dan heeft ze die ondervraging wel erg Onmols aangepakt. Dan zou ze immers het goede antwoord op de vragen al weten en zou ze alleen maar hoeven proberen de anderen dit te laten bevestigen. Een stuk makkelijker, denk ik. Op het moment dat John gaat zitten liegen kan ze bijvoorbeeld zijn woorden in twijfel trekken. 'Ik geloof er niks van dat jullie maar 2.500 Euro konden verdienen' of iets dergelijks. In plaats daarvan lijkt ze te geloven wat hij zegt.
En, oh ja Vlaming, alledrie moesten ze toch 2 voertuigen gebruiken bij de estafette? John moest tokkelen en autorijden, Jantien had de kano en de ezelswagen en Ellen moest paardrijden en klimmen. Ik weet het natuurlijk ook niet, maar ik kreeg niet de indruk dat dit de vervallen opdracht uit afl. 8 was...