Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 26903 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #420 Gepost op: 10-05-2025, 23:36:42 »
Nog eentje voor Michèle die uit de mollengroep komt

In de groepsfoto heeft ze met henna mol op haar vingers staan.
Met enige verbeelding

Offline Speurder123

• Forumlid
« Reactie #421 Gepost op: Gisteren om 02:09:31 »
Twee potentiële hint naar de leeftijd van de mol:

1.
Aflevering 1 - Opdracht 3 - 37 verdiepingen

De lift gaat eerst van 0 naar 19 (+19). Daarna gaat de lift van 19 naar 11 (-11-). Vervolgens gaat de lift van 11 naar 23 (+23), gevolgd door 33 (+33). Tot slot gaat de lift lift van 33 naar 29 (-29). Dit geeft ons de volgende som 19 – 11 + 23 + 33 – 29 = 35.

Michèle is geboren in het jaar 1989 en tijdens de opnames in Thailand 35 jaar.

2.
Aflevering 1 - Opdracht 2 - Muy Thai

Eén van de bekende mensen die uitgebeeld moesten worden, was Koen Crucke. Beter bekend als de kapper Alberto Vermicelli in Samson.

Aflevering 2 - Opdracht 1 - Drakentoren/Welness

Eén van de anagrammen had als uitkomst Gert Verhulst.

Aflevering 3 - Opdracht 1 - Olifantenmeten

Op het einde van de opdracht is er een hond te zien. Deze is behoorlijk speculatief, maar het kan een verwijzing zijn naar Samson.

Aflevering 3 - Opdracht 3 - Lotterij

Tijdens de 2de ronde van de lotterij, krijgen de kandidaten met pasvragen een audiobericht van hun geliefden te horen. Op het einde van de geluidsfragmenten zegt iemand (ik denk de broer van Nimrod): "Er is hier nog iemand die iets wil zeggen."
En dan hoor je een hond die blaft/spreekt (waarschijnlijk Nimrod zijn hond). Dit kan weer een verwijzing zijn naar Samson de sprekende hond.

Aflevering 6 - Opdracht 2 - Eten Halveren

Opnieuw een shot met een hond in beeld. Dit kan weer een verwijzing zijn naar Samson.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Misschien wat vergezocht maar Samson & Gert hebben liedjes die kunnen verwijzen naar opdrachten.

-Over roeien én een liedje over disco.
Aflevering 4 - Opdracht 1 - Bootrace

-Over Trampoline springen.
Aflevering 5 - Opdracht 1 - Vliegtuigen en Verfbommen

-Over treinen, vliegtuigen, boten en wegvluchten (zoals bij de bewakingscamera's).
Aflevering 2 - Opdracht 2 - Trein
Aflevering 4 - Opdracht 1 - Bootrace
Aflevering 5 - Opdracht 1 - Vliegtuigen en Verfbommen
Aflevering 6 - Opdracht 3 - Pedro bevrijden

Samson & Gert waren in 1989 voor het eerst op TV te zien en mogelijks een hint naar het geboortejaar en dus de leeftijd van de mol.
Mensen die nog Samson referenties hebben bemerkt, laat het graag weten.

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #422 Gepost op: Gisteren om 10:20:41 »
Opvallend moment: de rolexverkoper in Pattaya.
Is het met hem afgesproken dat hij in beeld komt gereden?

Met de woorden PATTAYA en ROLEX kan je de naam ALEXY maken.
Lexy   Lex
Mijn vriend Lex

Pattaya is bekend voor het vele plagiaat dat er verkocht wordt.

Wat zegt hij echt?
Wat zeggen ze in Radio Mol echt?

Wie begrijpt het gesproken Thais echt?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #423 Gepost op: Gisteren om 10:56:55 »
Ik vraag me af of er misschien een hint zit in de introtekst van Gilles aan het begin van aflevering 7.

Ik heb hem even uitgeschreven.

Wie is de Mol?
6 kandidaten zijn inmiddels weer thuis.
Voor de overblijvers nadert de finale.
3 van hen zijn op zoek naar de 4de.
Is Sarah de Mol? Vrolijk, gedreven en zeer aanwezig. En tiens, ook de enige overgebleven schuldige aan het doorlaten van de molkoffer…
Of is het Nimrod? Altijd doordacht en analytisch. En een bankier. Die kunnen goed om met grote sommen geld…
Of zou het Alexy kunnen zijn? Jong, charmant en de ideale schoonzoon. Misschien af en toe wat ongeduldig, want elke minuut telt… Echt elke minuut…
Of is Michèle de Mol? Enthousiast? Absoluut. Een leidersfiguur? Ook wel. Kan je haar de beslissende momenten toevertrouwen? Zeker…
4 verdachten, maar slechts 1tje is schuldig.
1 van deze 4 is…
DE MOL (het mollogo)

Wat valt op? Veel cijfers!
Hierbij vind ik het zinnetje “3 van hen zijn op zoek naar de 4de” zeer opvallend en misschien wel een hint? Want na dit zinnetje overloopt hij de vier overblijvers in de volgorde (1) Sarah, (2) Nimrod, (3) Alexy, (4) Michèle. 1, 2 en 3 zijn op zoek naar de 4de in Gilles’ overzicht. Is nummer 4 dus de Mol? Een hint naar Michèle?
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 10:59:20 door Klaartje76 »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #424 Gepost op: Gisteren om 11:10:44 »
Ja dat is zeker een mooie..... ook al omdat eerder het getal 4 steeds aan Michèle werd gekoppeld hier ::bravo::.... lijkt een beetje op de Fluithint die mij destijds noopte van mol te switchen, maar ditmaal hoef ik dus niet te switchen ;D
Ik blijf de positie van Michèle in de intro toch te toevallig vinden.
In elke aflevering wordt Michèle in de intro op een opvallende plaats voorgesteld:

Aflevering 1 t.e.m. 5 → telkens als 4e
Aflevering 6 → als 3e
Aflevering 7 → opnieuw als 4e
Dat geeft het cijferpatroon: 4 4 4 4 4 3 4
(Eerst 4 4 4 4 4 als aanwijzing van de importantie van 4, dan 3 zijn op zoek naar de 4de dus eindigend op 3 4... allee, ge snapt hem wel  ;) )
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 11:18:38 door Lo »
De Blondine is de Mol :)

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #425 Gepost op: Gisteren om 11:35:59 »
Maar dan is er nog een los eindje... waarom zou het getal 4 dan gekoppeld zijn aan de mol?   ???

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #426 Gepost op: Gisteren om 11:43:19 »
Dat is het mooie ervan. Gilles koppelt dat nu dus. Voorheen dachten we nog aan morsecodes enzo, maar het is dus zijn kromme uitspraak nu. En dan moet je altijd opletten.....

De Mol wil altijd dat we de mol wel vinden op het einde en gooit er dan een enorme hint in. Deze komt dus inderdaad pas helemaal op het einde, precies zoals er al een verwacht werd. This is something else!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #427 Gepost op: Gisteren om 14:05:35 »
Maar dan is er nog een los eindje... waarom zou het getal 4 dan gekoppeld zijn aan de mol?   ???
Omdat in Thailand 9 het geluksgetal is maar wanneer je daaraan de 4 toevoegt 13 krijgt, zowel voor de Thai als voor ons het ongeluksgetal?
Dat is ook helemaal in lijn met de allereerste tekst die in aflevering 1 in graphics verschijnt:
10 ONBEKENDE VLAMINGEN TROKKEN VORIG NAJAAR
NAAR THAILAND
OP ZOEK NAAR GELUK
IN HET 13E SEIZOEN VAN DE MOL
13
MAAR EEN VAN HEN
ZOCHT VOORAL
ONGELUK
DE MOL

9 van die 10 onbekende Vlamingen zochten dus geluk, maar voeg bij die 9 die ene (de Mol) die vooral ongeluk zoekt (1 van hen), dan krijg je het ongeluksgetal 13. Die ene moet rekenkundig dus de 4 zijn. Zoiets?

Merk ook op dat de allereerste van die 10 onbekende Vlamingen die wij zien verschijnen (iedereen flitst snel voorbij in die eerste beeldsequentie) Michèle is. Voor wat het waard is.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #428 Gepost op: Gisteren om 14:39:02 »
Helemaal perfect ::bravo::, het molduel Hints slaat nu ook om in het voordeel van Michèle.... als ze nu niet de mol is eet ik mijnen hoed op  ::jaja::

Offline Fay111

• Forumlid
« Reactie #429 Gepost op: Gisteren om 14:52:10 »
Hint #334
Iedereen analyseert ondertussen het handschrift van de mol, maar wat zegt GDC precies:
“Zo heeft de mol ook ineens in schriftelijke vorm gelogen.”
In welk beroep gebruikt men deze term nog veel?
In het gerechtelijk wereldje, zoals bij een advocate misschien?

Ik zie in aflevering 7 de intro meer bijkomende verwijzingen naar het gerechtelijke wereldje.
Advocate Sarah.
GDC geeft in aflevering 6 ook een verwijzing naar het zogenaamde zesde zintuig van Sarah!
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 14:54:45 door Fay111 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #430 Gepost op: Gisteren om 15:21:16 »
Ja, het ‘molduel Hints’ blijft een nek-aan-nek race: dankzij Fay111 scoort Sarah weer een punt! ‘Valsheid in geschrifte’ en ‘4 verdachten en maar eentje die schuldig is’. Gerechtelijke termen die zijn te linken aan het beroep van de Mol? Het zou zomaar eens kunnen kloppen. Zalig! ::ok::
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 15:28:13 door Klaartje76 »

Offline Fay111

• Forumlid
« Reactie #431 Gepost op: Gisteren om 17:39:42 »
In de trend van “je kon het al weten…” na de 1 ste aflevering.
De taal in Thailand is uiterst gecompliceerd, met vele intonaties waardoor een woord meerdere betekenissen kan hebben.
Er werd bij de voorstellingsaflevering al veel nadruk gelegd op kandidaten ingedeeld in groepjes van hun naam:  redelijk gewone namen, ongewone namen en super gewone namen.
En er werd al nadruk op intonatie gelegd in namen als Pasquino, Alexy..

En dan hebben we Sarah.’
Ze zit in aflevering 1 in de middelste blauwe container.
Chan kan meerdere betekenissen hebben in Thailand, afhankelijk van intonatie.
Chan ชั้น [chán] kan gebruikt worden om een verdieping in een lift aan te duiden, als zijnde floor, level (verdieping), zoals in het 1 ste gepersonaliseerd item uit de molkoffer, waarmee verdieping 36 overplakt wordt met 37.
Chan ชั้น [chán] kan ook gebruikt worden om “Ik”, als persoonlijk voornaamwoord, zoals “Ik, de mol” aan te duiden, enkel bij vrouwen, bij mannen gebruikt men geen Chan maar Pom.
Ik (man) = Pom
Ik (vrouw) = Chan
Hierdoor zou je al kunnen weten dat de mol dit jaar een vrouw is.
Ik (vrouw) = de mol
Bijkomend is de leeftijd van Sarah bij opname is 36 jaar, tijdens uitzending is ze 37 jaar.

Dus wanneer gebruik je chan in het Thais?
Wanneer ชั้น [chán] gebruiken: Het wordt meestal gebruikt onder goede vrienden, en sommige oudere vrouwen gebruiken het wanneer ze met jongere mensen of vreemden praten.
Sarah is nu wel geen oudere vrouw, maar we zeggen ook dat iemand Sarah of Abraham gezien heeft als zij/hij de leeftijd van 50 jaar bereikt.
Er wordt ook nadruk gelegd op Romeinse cijfers XIII, 13 de seizoen.
Het Romeinse cijfer L = 50

Volgens mij gaf dat 1ste gepersonaliseerd item veel prijs.
.
HET HANDSCHRIFT/SIGNATURE VAN DE MOL

In de vorige hint, had ik het al uitgebreid over ชั้น [chán] en IK, DE MOL.
En de moeilijkheidsgraad van het Thaise schrift, met haar verschillende betekenissen qua toontaal en de meerdere betekenissen van een woord.

Het Thaise schrift of het Thaise alfabet (Thai: อักษรไทย, àksǒn thai) wordt gebruikt om de Thaise taal en andere minderheidstalen in Thailand te schrijven.
Het Thaise alfabet bestaat uit 44 medeklinkers .
Hiernaast zijn er nog 15 klinkertekens waarmee ten minste
28 klinkers (Thai: สระ, sàrà) worden gevormd.
Het schrift kent bovendien 4 toontekens , leestekens en tekens voor cijfers.
Het Thaise schrift heeft eigen tekens voor de cijfers, maar de westerse cijfers (Thai: ตัวเลขฮินดูอารบิก, tua lek hindu arabik) worden ook vaak gebruikt.
In een Thaise tekst zijn de woorden zonder spaties aan elkaar geschreven; een spatie vertegenwoordigt het einde van een zin of bijzin.
Een tekst heeft, met uitzondering van een paar leestekens, weinig interpunctie.
Behalve de Thaise leestekens worden soms leestekens van het Latijnse alfabet gebruikt, zoals ?, !, aanhalingstekens en haakjes.

Het Thai onderscheidt zich ook omdat het een toontaal is, waarbij veranderingen in toonhoogte bij het uitspreken van een en dezelfde lettergreep leiden tot een verandering in de betekenis van het woord.
Thai heeft vijf tonen voor klinkers: midden, laag, hoog, stijgend en dalend.
Het Thai kent 18 enkelvoudige klinkers (Thai: สระ เดี่ยว, sàrà dìeaw); 9 korte en 9 lange klinkers.

De volgende foto’s en de verwijzingen naar Sarah spreken voor zich, zeker na de hint van GDC met 9 en de verwijzing naar Thaise zijde, de Thaise klinkerbenaming SARA en het fake label.
Ook de schrijfwijze van de “Ik” in het molboekje van Sarah met sierlijke boogjes en het gebruik van het uitroepteken!

« Laatst bewerkt op: Gisteren om 18:35:17 door Fay111 »

Offline lorinsilver

• Forumlid
« Reactie #432 Gepost op: Gisteren om 21:28:39 »
Had er iemand dit door tijdens de vorige aflevering?
Het laatste woord dat Gilles zegt tegen alle kandidaten vooraleer ze naar huis gaan, vormt een zin. 

Ik vond het zo vreemd dat Gilles eindigde met een opsomming van de drie overblijvende kandidaten. Ik ben dan de drie afleveringen daarvoor even gaan herbekijken, en die eindigden met de woorden "één"... "kandidaat"... "namelijk"... "Sarah".  Dat gaat dus iets zijn zoals "De mol is maar één kandidaat, namelijk Sarah" (ik heb me de moeite bespaard om de andere afleveringen te herbekijken).

Nu de laatste aflevering afgelopen is, mag ik dit met een gerust hart laten, weten, zonder het te verpesten voor de rest.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #433 Gepost op: Gisteren om 21:34:19 »
Sarah.

Er zit voor mij elk jaar wel een fragment in waar ze een bepaald verhaal willen neerzetten om in aflevering 9 te laten zien. Ik kan Sarah sinds haar stunt in de lift niet meer los laten. Ze deed zo erg haar best, maar was toch net te laat. Typisch wat een mol zou doen.

Het fragment waar ik het over heb is de scene na de drakentoren dat de mol met Gilles het erover heeft dat ze extra letters op de borden wou plakken. Ik vind dat geen logische molactie voor de molkoffer, want de mol - in mijn ogen - wou altijd de kaarten omwisselen in de trein. Ik heb het idee dat we dit te horen hebben gekregen, omdat we het fragment daarna moesten zien in Vilvoorde, waar de letters op de tafel Sarah spellen. Dit is een hint die van te voren is bedacht en dus in beeld moest worden gebracht in de aflevering. Het hele verhaaltje van "ik wou de letters er toch niet er op plakken, want ik was bang" is er bij bedacht om een bruggetje naar het fragment in Vilvoorde te maken.

Hopelijk blijkt dit ook echt een hint anders was mijn conclusie voor niks.

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #434 Gepost op: Gisteren om 21:55:20 »
Sarah heeft net bevestigd dat de letters op tafel geen hint waren. Puur toeval!

Maar wel:
Kamer 504 was inderdaad een verwijzing naar de wettekst! Dat was dus een officiële hint.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 22:02:16 door annebeestje »

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: Gisteren om 22:09:58 »
Het laatste woord dat Gilles zegt tegen alle kandidaten vooraleer ze naar huis gaan, vormt een zin. 

Ik vond het zo vreemd dat Gilles eindigde met een opsomming van de drie overblijvende kandidaten. Ik ben dan de drie afleveringen daarvoor even gaan herbekijken, en die eindigden met de woorden "één"... "kandidaat"... "namelijk"... "Sarah".  Dat gaat dus iets zijn zoals "De mol is maar één kandidaat, namelijk Sarah" (ik heb me de moeite bespaard om de andere afleveringen te herbekijken).

Nu de laatste aflevering afgelopen is, mag ik dit met een gerust hart laten, weten, zonder het te verpesten voor de rest.
Dat had niemand hier door, anders was het wel gepost geweest.
Is dat bij het afscheid van de afvaller of wanneer juist in de uitzending?

Goed gevonden trouwens!

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: Gisteren om 22:26:38 »

Leuk gevonden! Was me niet opgevallen, maar ik had wel een vermoeden dat er iets raars was met Gilles bij de momenten met de afvaller. Hij benoemde namelijk heel vaak nadrukkelijk 'de mol' in die gesprekjes, dat doet Gilles eigenlijk bijna nooit. Heb er naar gezocht maar nooit iets kunnen vinden.
De leepste snor van het land

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #437 Gepost op: Gisteren om 22:31:22 »

Hoe kom je erop…
heel erg verstopt, degene die dit heeft gevonden, chapeau, of is er ergens gepost dat dit een hint was?

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #438 Gepost op: Gisteren om 22:35:43 »
Voor de volledigheid: de zin is

Hier
is
één
Mol
namelijk
Sarah

Heel knap gevonden! ::ok::

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #439 Gepost op: Gisteren om 23:06:19 »
Geniaal gevonden. En respect ook wel voor lorinsilver om het pas na de finale te plaatsen, de Mol blijft toch het leukste als je net niet voor de volle 100% zeker weet wie het is. 

Alhoewel de hint op social media wel een vrij grote weggever was, dat nam ook wel veel twijfel weg bij mij. En daardoor durfde ik ook met zekerheid te posten dat het Sarah was. Nu achteraf, zo'n duidelijke hint had niet per se gehoeven vind ik eigenlijk. Maar ik zal eerlijk zijn, in de finale zelf was die twijfel toch ineens weer helemaal terug. Leuk spelletje he  ;)
De leepste snor van het land