Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah  (gelezen 9332 keer)

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Sarah
« Reactie #40 Gepost op: 6-04-2025, 21:58:54 »
Daar gaan we weer vrolijk verder met Sarah!

3.1. Olifantenmeloenen
Toch wel frappant, dat het Sarah is die vroeg wakker is en (samen met Els) de anderen wakker maakt. De mol heeft 's nachts de meloen geboord en een briefje erin gestopt. Je zou dan juist denken dat de mol moe is en uitslaapt. Maar Sarah is volop wakker. Omgekeerde psychologie!?
Dan begint Sarah over fruit. Ze eet dat altijd "heel". Dus niet geplet of een deel ervan. Juist daar gaat de volgende opdracht over. Zit ze hier gewoon de hele boel te bespelen?!?
Sarah zit niet bij de groep die de meloenen plet, maar bij de olifanten. Ze manoeuvreert zich bij degenen die gaan meten door Els vanwege haar lengte achter te laten. Dat is handig, want dan kun je jezelf nog niet wegspelen als je op de knop drukt en het antwoord is fout. Ze blijft keurig als laatste over. Bijna perfect voor de mol om de boel in de war te laten lopen.
Als ze de mol is - en ze is gebrieft dat Alexy de antwoorden correct heeft hangen én ze weet dat alle meloenen kapot zijn - kan ze de perfecte kandidaat spelen. Dat doen ze ook: eerst behulpzaam door te vragen of ze nog wat moet opmeten, dan wil ze dat Alexy drukt en kan ze zelf ook nog drukken. Ze rent ook hard mee met Alexy, die als eerste roept dat de meloenen moeten heel blijven.

3.2 Radio Mol
Sarah zit achterin de auto. Ze is nooit de eerste met antwoord geven, zoals een mol zou doen. Haar groepje weet de laatste twee antwoorden niet, waarmee 1200 euro verloren gaat. Prima slag!

3.3 Balletje balletje
Sarah zwijgt als de groep wil afspreken om geen balletjes van 200 euro te kopen. We zien eerst niet het getal op Sarahs balletje, maar weten dan alleen dat er 12 balletjes zijn gekocht: 2400 euro uit de pot gaat. Sarah heeft al haar vier balletjes gekocht en daarmee 800 euro weggespeeld. Een mol speelt ook alles wat mogelijk is weg. Door heel eerlijk te zeggen dat je er vier hebt, komt ze ook niet over als leugenaar en wint ze vertrouwen.
Sarah zit naast Gilles en die kan uitstekend geseind hebben wie de vrijstellingen heeft gewonnen. Het lijkt er toch goed op dat ze meer kennis heeft. Ze stuurt toch wel, maar niet alles is in beeld. Sarah zegt bijvoorbeeld dat het "heel duidelijk is" wie een vrijstelling heeft. Ze doelt dan op Hilde en Jan, die het beiden niet zijn. Bij Michele drukt ze niet door, maar zou best op haar gestemd kunnen hebben.
Wat een coole is Sarah dat ze haar kinderen hoort en dat weet te camoufleren. Bij het meegenomen knuffel-aapje moest ze al huilen en dat gebeurt nu nadat ze de pasvragen krijgt weer.

Blijf lekker in de Sarah-tunnel! Wat is ze leuk!!! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 6-04-2025, 22:05:59 door ThaStayFan »

Offline Michmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #41 Gepost op: 7-04-2025, 00:24:01 »
Het voornaamste argument voor Sarah's eventuele molschap is dat ze - tot aan de lotto-opdracht van vanavond dan - nogal uit de wind gehouden wordt door de montage. Wellicht dat ze in het gezelschap van zoveel kleurrijke kandidaten op organisische wijze wat buiten beeld raakt, maar het is toch opvallend.
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 7-04-2025, 10:23:38 »
Ze kan een stukje faken.  ::oink::
Dat doet me aan de mol van het seizoen Vietnam denken...

Emotionele reacties van dames, ik hecht er geen enkel belang aan in het zoeken naar de mol. Ze kunnen zo goed emotisch in/uit schakelen. Geldt ook voor de reacties bij eliminatie. Sarah kán zeker de mol zijn.

Offline hamsterdam

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 9-04-2025, 12:06:17 »
Eens dat haar gedrag aan t ontbijt met sturen op “fruit” als onderwerp verdacht is - zeker omdat bij de keuze voor de boor als object ook het primen als strategie wordt benoemd (als ze iets vinden in een meloen wordt kans groter dat ze meloenen gaan stukmaken).

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 9-04-2025, 12:26:28 »
Ik zou net denken dat je als mol net niet begint over fruit voor deze opdracht, teneinde niet het idee te wekken dat je beschikt over voorkennis.
Ik zie ook niet waarom Pedro of Jan geïnspireerd zouden zijn door Sarah die zegt dat ze niet graag gesneden fruit eet.
I was blind but now I can see

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 9-04-2025, 18:55:37 »
Ieder zijn liedje: na Pedro en Michèle is vandaag Sarah aan de beurt.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 9-04-2025, 22:37:19 »

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 10-04-2025, 09:37:12 »
Dan doe ik deze nog even: https://www.youtube.com/watch?v=9bWGy0K5VF0

Prachtig nummer, dit.  ::ok::

Persoonlijk ook erg fan van

(Al moeten we toegeven dat enkel bij Klaartje76 de schrijfwijze van de naam ook juist is.  ;D)

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 11-04-2025, 11:45:40 »
Wat me gister nog opviel bij Sarah in aflevering 2: 

Vlak voordat ze Thailand zegt, lijkt ze ergens naar te kijken (klok of zoiets?). Leek alsof ze als mol aan het inschatten was om wel/niet het laatste antwoord te geven. 

Ook toen Hilde terugkwam had ze als enige van de groep een grote lach op haar gezicht, alsof ze zich niet kon inhouden als mol. 

Aan de andere kant vind ik haar ook soms heel kandidaats overkomen. Maar op dit moment vind ik haar het meest passen als mol.
De leepste snor van het land

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 11-04-2025, 12:04:08 »
Wat me gister nog opviel bij Sarah in aflevering 2: 

Vlak voordat ze Thailand zegt, lijkt ze ergens naar te kijken (klok of zoiets?). Leek alsof ze als mol aan het inschatten was om wel/niet het laatste antwoord te geven. 

Hilde keek in dezelfde richting; goed mogelijk dat ze de tijd konden zien.

Maar het laatste juiste antwoord geven met nog zes seconden op de klok vind ik nu niet echt een mollenstreek.  ;)

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 11-04-2025, 13:06:40 »
Daarbij komt nog eens dat ze in de bus in aflevering 1 ook al wel direct zegt (over Hilde): 'Ja, die ziet er wel echt uit als een psychiater.' waardoor ze het goede antwoord geven. Zou De Mol hier dan weer geen twijfel zaaien? 'Ik vind dat ze er eerder uitziet als een schooldirectrice' ofzoiets.

Dit kan je natuurlijk op twee manieren bekijken:

- Het is niet mols, want ze helpt mee 3000€ te verdienen.
- Het is mols, want als haar hoofddoel is om in de helicopter te zitten dan moeten ze ook minimum 1 vraag juist beantwoorden.
  Dus wat vind je dan het belangrijkst: hopelijk 0€ verdienen, of in de helicopter geraken?
I was blind but now I can see

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 11-04-2025, 14:01:06 »
Sarah zaaide eerst toch wel duidelijk twijfel of Hilde het juiste antwoord heeft gegeven maar nadat Nimrod het duidelijk herhaalde ging ze er toch voor.
Het antwoord 'Thailand' vond ik in eerste instantie ook onmols maar de mol wil naar de volgende ronde (en liefst het einde bereiken) en het zijn diegenen die doorgaan die beslissen welke koffers meegaan.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2025, 14:02:59 door Luc »

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #52 Gepost op: 13-04-2025, 21:49:53 »
4.1 Dag van het Licht
Sarah geeft aan dat buik- of benenwerk niet uitmaakt bij de opdracht 'Het feest van het licht'. Ze gaat dansen met Hilde. Als ze een masker op heeft, zegt ze dat ze "in een tunneltje kijkt". Ja, doet een mol ook...
Sarah blijft onopgemerkt door de jury en verdient 1000 euro, maar kan net zo goed 'fake' op de rug van Hilde gedaan hebben. Dan lijk je zelf goed, maar speel je toch 1000 euro weg.

4.2 Tempelballonnen
Sarah wil schattenjager zijn en dus geen schatbewaarder (vrijstelling). Ze vormt een duo met Els. Sarah beweegt behoorlijk als Els door de ring probeert te komen en de ballon dan raakt. De ballon beweegt zo dat de eerste blauwe ballon knalt. Ze prikt zo de witte ballon door. Ook die van Els. Als ze een witte ballon brengen is deze nul euro waard. Els roept nog naar Sarah, dat ze niet naar boven moet kijken. Ze proberen twee witte ballonnen. Alles bij elkaar is slechts 300 euro...
Natuurlijk moet je verder 'willen' spelen en dat doet Sarah ook.
Bij ronde 2 levert Brussel niks op en Rome wel: 100 euro. Het is Else die met het Colosseum komt, Sarah die denkt dat het wel kan en Els laat drukken.
Els is net Sarah en Michelle voor met prikken. Sarah zegt ook dat Els en Michelle als eerst wilden prikken. Ze mag daardoor met Els de vrijstelling van Pedro afpakken, pasvragen verdienen en 1000 euro verdienen. Sarah ziet aan de vingers van Gilles waarschijnlijk dat ie in kist twee zit. Zodra Els kist drie kiest, dan stapt ze er gelijk op af en opent deze: 1000 euro eraf.

9450 euro van 45000 euro is wat de mol heeft opgeleverd met de molkoffer... Zou het Sarah zijn?

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #53 Gepost op: 14-04-2025, 00:40:43 »
Gilles seint hier echt de mol Sarah in hoor bij de kistjes (zie foto die ik gepost heb in het opdrachtentopic)

Het is echt een exacte kopie van vorig jaar hoe hij dat bij de Ape’s deed.

Gilles wist natuurlijk ook niet op dat moment dat Els zou afvallen EN het opgemerkt zou worden waardoor Sarah nu eigenlijk ontmaskerd is.
En precies aan het begin van de opdracht.. precies die middelvinger..(vreemde houding) precies het middelste kistje.
Ik geloof niet in toeval.. zeker niet bij De Mol. (En Sarah was niet eens mijn mol 😅)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #54 Gepost op: 14-04-2025, 01:47:21 »
Als sarah de mol is waarom plakt ze dan het fake label op het pak van hilde en niet op dat van zichzelf .
De kans dat hilde ondekt wordt op basis van de lichaamsbouw is vrij groot  en daarbij komt ook nig eens dat ze niet alle passen foutloos doet.

Als sarah het label op zichzelf had geplakt , zou er misschien niets verdiend zijn bij deze opdracht .
Hebben we hief met een voorzichtige mol te maken die denkt de helft wegspelen is ook prima en verdient de mol wederom 1000 euro die niet nodig zijn? 

Zelfde redenering kun je ook opzetten voor hilde als mol, ga je dan genoegen nemen met jouw 1000 euro weg en laat ne die van sarah gewoon gaan ?

« Reactie #55 Gepost op: 14-04-2025, 02:29:58 »
Gilles seint hier echt de mol Sarah in hoor bij de kistjes (zie foto die ik gepost heb in het opdrachtentopic)

Het is echt een exacte kopie van vorig jaar hoe hij dat bij de Ape’s deed.

Gilles wist natuurlijk ook niet op dat moment dat Els zou afvallen EN het opgemerkt zou worden waardoor Sarah nu eigenlijk ontmaskerd is.
En precies aan het begin van de opdracht.. precies die middelvinger..(vreemde houding) precies het middelste kistje.
Ik geloof niet in toeval.. zeker niet bij De Mol. (En Sarah was niet eens mijn mol 😅)
Enige dat hier een beetje nog speelt is, hoe kan Gilles weten in welke kist dat die zit.
Het is Pedro enkel en alleen die het kistje kiest om zijn vrijstelling te steken.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 15-04-2025, 11:07:46 »
Terug naar pagina 1 met deze topic.
Dit is wel een echte blondine.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 15-04-2025, 11:30:42 »
Ik ga nu volledig op Sarah en wel om de volgende redenen.

1. Sarah zat in de container die als eerste open ging en gaf daartoe enkele voorzetjes. Ik geloof er geen barst van dat de mol wilde vertragen of niet uit de container wilde geraken. De mol maakt deel uit van de productie en moet naast sabotage er ook voor zorgen dat de opdrachten spannend worden voor de kijkers. Er moesten twee containers open gaan (dat was gemakkelijk) waardoor er twee busjes in de race waren. Het eerste busje MOET tijdig de helikopter bereiken, anders krijgen wij die twist niet over de molkoffer die de opdracht een extra laag geeft.

2. Sarah blijft op de achtergrond maar gaat vaak mee met foute antwoorden of beslissingen (zie het pasvragenspel, de molradio of schattenjagen). Overigens heb ik eens gezegd dat meegaan met een fout antwoord of beslissing verdachter is dan zelf een fout antwoord of beslissing nemen omdat je de kandidaat dan verdacht kunt maken wat een mol graag doet. Een voorzichtige mol laat eerst een andere kandidaat spreken en gaat dan mee indien het in zijn straatje past.

3. Sarah kwam in de opdracht in de lift net te laat op verdieping 37. Typisch mols, net niet op tijd.

4. De Kreuners-hint met op hun album Hier en Nu '13. Sarah, daar kun je niet om heen, dit is een subtiele typische molhint.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2025, 20:46:26 door Luc »

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 15-04-2025, 12:14:00 »
Ik geloof er geen barst van dat de mol wilde vertragen of niet uit de container wilde geraken.

Mee eens, dat is een heel rare gedachtenkronkel.

Offline Vlekkie

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 15-04-2025, 13:24:18 »
Ja Sarah,zij is bij mij een verdachte.Zoals bij de olifanten.Ze wou niet bij het bord staan heel mols al ,maar ook bij de helikopter zij wou de mol koffer gebruiken.