Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah  (gelezen 9333 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sarah
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2025, 10:28:40 »
Misschien omdat ze zich later realiseert dat Els niet zomaar het bewégen van de tenen bedoelt, maar iets aparts.

Daar zou ze dan mee weg kunnen komen. Óf ze is oprecht verbaasd.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 29-03-2025, 11:15:21 »
Sarah doet iets vreemds in het busje op weg naar de molkoffer.

In het busje wordt voorgelezen waar Els trots op is. Els leest de mogelijke antwoorden voor.
Als Els leest 'Ze kan haar tenen erg ver uit elkaar spreiden' dan zegt Sarah: 'O, dat kan ik ook'. Tegelijkertijd raakt ze Els aan. Zo van, hé dat kunnen wij allebei. Dat kon ze helemaal NIET weten! Was dit nou even een verspreking/foutje van Sarah???
Gelijk daarna vraagt ze: 'Wat kundet gij?' Ging ze hier haar foutje herstellen??
Goed opgemerkt! Je kan het interpreteren zoals jij doet en dan vind ik het ook wel verdacht. Anderzijds kan het ook 'onschuldige' spontaniteit van Sarah zijn. Maar ik ga het toch ook even noteren in mijn boekje.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #22 Gepost op: 29-03-2025, 13:42:22 »
Goed opgemerkt. Maar ik zie het voorlopig eerderals  dat sarah erkent dat zij haar tenen ver uit elkaar kan spreiden , niet direct dat zij weet of denkt dat els dat ook kan .

Maar vreemd is het wel

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 29-03-2025, 14:40:01 »
Ik vind het eigenlijk juist heel kandidaats. Als mol ken je de vragen van te voren, dan ga je niet dieper in op zoiets. 

Maar wel een prachtige vondst!
De leepste snor van het land

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #24 Gepost op: 30-03-2025, 18:25:47 »
Ik zie er een hele spontane reactie in op iets bijzonders dat Sarah ook kan. “O dat kan ik ook, wat leuk als jij dat ook blijkt te kunnen!” Gezien de enorme omhelzing die Sarah Els geeft na de eliminatie lijkt het me dat er een behoorlijke klik is tussen deze twee...

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #25 Gepost op: 30-03-2025, 21:55:22 »
Ik blijf nog even gezellig in de Sarah-tunnel zitten...

2.1 Handdoekvouwen
Sarah zit bij de groep die de namen moet raden en de juiste handdoekvormen moet plaatsen. Samen met Nimrod gaat ze de tunnel in. Ze probeert wat, maar geeft geen enkel goed antwoord. Bij Regy Pinksten klopt het, waarvan ze wel geprobeerd heeft het te betwisten: "Is het echt wel 1958?'
Nimrod merkt op dat Sarah niet 'koosjer' is tijdens haar handelen in de tunnel. Blijkbaar heeft Sarah slecht werk geleverd...
Sarah heeft het over "Slomovitsj"... Kijk even naar de eerste letters: Mol S... Mol Sarah!?
1989 is het jaar van de slang. De slang stond op de rode knop van -60 seconden. Ongeluk. Sarah is in 1989 geboren.

2.2 Treinkoffer
De koffer bevrijden lukt bij Sarah. Niet als eerste, maar als derde.
Sarah kan wel 11 landen noemen die eindigen op -land. Ze laat Pedro het werk doen. Terwijl hij opsomt, kijkt ze naar een klokje? Ze noemt ineens het elfde land: Thailand! Zo raakt ze in de volgende wagon. Daar verspilt ze met Pedro al het geld. Ze stapelt wel veel glazen, maar de andere groep is beter. Ook onhandig dat ze met de lange Pedro zit.
Sarahs koffer zit bij de vier, die Hilde heeft in de laatste wagon. Als Sarah de mol is, dan heeft ze 1000 euro ingeruild door een andere koffer te pakken. Dat lijkt logisch. Sarah is alleen geweest in de ruimte tussen de twee wagons. Het geld in de vier koffers is 1700 samen, inclusief Hilde die 900 bedraagt. De drie andere koffers zijn 900 waard, waarmee 1000 er absoluut niet bij kan zitten.

2.3 Eliminatie
Sarah was heel erg zenuwachtig bij de eliminatie toen ze aan de beurt was. Veel knipperen met haar ogen en strak gespannen gezicht. Sarah is een persoon die met anderen meeleeft. Ze vindt het erg dat Pasquino eruit ligt. Even geen lachend gezicht!

Die Sarah gaat ver komen!
« Laatst bewerkt op: 6-04-2025, 16:36:52 door ThaStayFan »

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 30-03-2025, 23:11:42 »
Met haar "Thailand" verdient ze wel eigenhandig €1000,-

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #27 Gepost op: 30-03-2025, 23:14:10 »
Iemand enig idee waarom ze daar geld voor kregen ?

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #28 Gepost op: 30-03-2025, 23:17:15 »
Het aantal landen noemen leverde het geld en de winst op. Aantal landen niet gehaald is geen geld en de andere groep door.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #29 Gepost op: 31-03-2025, 12:37:07 »
Els, Sarah en Jan koffers waren maar 900, statistisch gezien hebben zij de test dus heel slecht gemaakt, zelfs als de mol daartussen zit bijv. met 700-100-100 verdeling (wat ik niet denk) dan heeft maar 1 het veilig aardig goed. Maar dan was die andere met 100 er zeker en vast uitgevlogen en niet Pas/Rusiana.

Dus de drie kunnen hooguit wat laaggemiddelde scores hebben zoals 300/400 maximaal, en nu de twee echt slechtsten eruit zijn denk ik dat het nu de beurt aan hun is. Waarbij Sarah voorop staat omdat ik een blinde vlek naar mol Michèle verwacht, dus zij of Jan gaat nu exit, en zij waren ook al op het platform bij de risicogroep.....
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #30 Gepost op: 31-03-2025, 13:40:18 »
Els, Sarah en Jan koffers waren maar 900, statistisch gezien hebben zij de test dus heel slecht gemaakt, zelfs als de mol daartussen zit bijv. met 700-100-100 verdeling (wat ik niet denk) dan heeft maar 1 het veilig aardig goed. Maar dan was die andere met 100 er zeker en vast uitgevlogen en niet Pas/Rusiana.

Dus de drie kunnen hooguit wat laaggemiddelde scores hebben zoals 300/400 maximaal, en nu de twee echt slechtsten eruit zijn denk ik dat het nu de beurt aan hun is. Waarbij Sarah voorop staat omdat ik een blinde vlek naar mol Michèle verwacht, dus zij of Jan gaat nu exit, en zij waren ook al op het platform bij de risicogroep.....

Maar de verdeling van de koffers was op basis van de eerste eliminatie. De exit op basis van de 2e. Ze kunnen dus nu anders gestemd hebben. Alhoewel ik ook wel denk dat je meestal niet helemaal afstapt van je eerste verdenkingen.

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #31 Gepost op: 31-03-2025, 19:41:41 »
Met haar "Thailand" verdient ze wel eigenhandig €1000,-

En Gilles zei na afloop in zijn gesprekje met de mol dat het doel van de mol was bij hem te geraken. En daar kan ik wel een reden voor verzinnen. Voorsorteren op het over twee maanden uitleggen van waarom de Mol hier 1000 Euro pakt.

De trein-opdracht heeft ook wel duidelijk gemaakt dat de koffer in het spel moest komen. De productie zal niet alle opdrachten met en zonder koffer tot in de puntjes hebben voorbereid. En voor die koffer wil je de mol in de helikopter hebben.

Kortom: Sarah na week twee bij mij met stip op nummer 1 als molverdachte.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2025, 19:54:52 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #32 Gepost op: 31-03-2025, 23:14:01 »
De mol hoeft helemaal niet naar Gilles, een kandidaat die voor eigen voordeel gaat is zo’n zekerheid dat dat koffergeld niet verdiend zou worden, dan hoeft er niet onnodig €1000 bij. Plus de opdrachten erna, de siamese kelneropdracht en het gesprek hebben mijns inziens te grote risoco’s om met zekerheid als laatste bij Gilles te komen. Dus Sarah hoefde Thailand niet te noemen als mol

Offline Tfotn

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 1-04-2025, 14:44:35 »
Als Gilles de letters op tafel toont - die kunnen gebruikt worden om de anagrammen te saboteren - ligt de naam sara er omgekeerd.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #34 Gepost op: 1-04-2025, 15:09:51 »
Inderdaad, maar dan zonder H.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 1-04-2025, 15:43:56 »

Die ligt links bovenaan.  ;D

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #36 Gepost op: 1-04-2025, 16:01:22 »
Chan kun je ook leggen

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2025, 17:04:20 »

Gho, dat moet toch zeker genuanceerd worden: Het is niet omdat kandidaat X bij de eerste test slecht scoort, op basis van zijn observaties van die eerste 2 dagen, dat die kandidaat ook automatisch slecht scoort na dag 4. Er zijn ondertussen meerdere proeven geweest, er kan iemand nieuw op de verdachtenlijst gezet zijn, er kan een verdachte wegvallen, je kan nog steeds de foute mol in het vizier hebben, maar toeval hebben dat jouw mol toevallig veel samen heeft gedaan met de echte mol en dus veel overlappende antwoorden juist hebben (als hoeveelste ging de mol de drakentoren in: als jouw mol samen met de echte mol de drakentoren is ingeweest dan heb je dat antwoord juist)
En het omgekeerde is ook juist: Rusiana en Pasquino konden hoog/gemiddeld gescoord hebben op hun eerste test, maar Rusiana kan misschien tijdens aflevering 2 gespreid hebben over Alexy (want ze vond hem verdacht bij de handdoeken) en Hilde (voor wat ze deed op de trein).

Ik vind dat je daar weinig uit kan afleiden.
I was blind but now I can see

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 6-04-2025, 17:10:23 »

Als ze met zoiets simpel hun mol zouden weggeven in aflevering twee. ::niet-ok::
Ben toch veel meer gewoon van de makers, dus ik geloof het niet.

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #39 Gepost op: 6-04-2025, 18:06:51 »
Als ze met zoiets simpel hun mol zouden weggeven in aflevering twee. ::niet-ok::
Ben toch veel meer gewoon van de makers, dus ik geloof het niet.

Vind de opmerking van Sarah veel beter. Ze zegt: "Slomovitsj-achtig...?"
De eerste vier letters zijn SLOM. Even omdraaien: MOL S.
Zou wel een grappige opmerking zijn van Sarah (als mol).