Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah  (gelezen 25026 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Kandidaat] Sarah
« Gepost op: 28-02-2025, 14:14:39 »

Bespreek hier alles over Sarah!
« Laatst bewerkt op: 16-03-2025, 20:55:12 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Betonmol

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2025, 13:28:01 »
Ja dit is de mol

Offline Vlaanderen

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 18-03-2025, 13:33:53 »
In Nederland was ze het twee keer niet. Maar wie weet hier wel.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 23-03-2025, 23:22:27 »
Zeker een optie dat Sarah de mol is. Zat voor mij vaak op goede posities, alleen had ik als mol liever op de bootjes gezeten dan moeten vechten.

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024, Winnaar De Mol Pool 2025
  • Forumlid
  • Wie zoekt, die vindt
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2025, 19:32:32 »
Op de één of andere manier, lijkt Sarah mij een prima persoon om de mol te zijn.
Ze lacht voortdurend! Een leuke positieve 'kandidaat', die alles weglachen kan  ::rofl::

Opdracht 1.1 - De molkoffer
Leuk dat ze (mocht ze de mol zijn) in het donker start. Mollen bevinden zich in donkere plekken, ondergronds.
Sarah geeft voorzetjes en zo komen ze als eerste uit de container. Wat ook anderen zeggen: je hebt grip op de rest van het spel.
Ze gooit in het spel dat de andere groep wel eens kan liegen, waarmee ze verwarring zaait. Een fout antwoord invoeren zorgt voor tijdverlies en dat lukt met het kiezen voor het antwoord 'Roderik' i.p.v. 'Nimrod'.
Toch wel heerlijk dat je als eerste aankomt, zodat je nog invloed hebt op het wel/niet kiezen van de molkoffer.
Bij het rennen naar de helikopter rent Sarah als laatste, je wilt niet eerder aankomen als mol dan hoeft. En je ontvangt de molkoffer...
Het lijkt erop dat Sarah (als ze de mol is logisch) een minder enthousiaste reactie heeft als kenbaar wordt dat er een 'voordeel' is.
Ze schuift het slim naar het kiezen van het voordeel, want we hebben al 3000 euro verdiend en het kost geen geld (dus dan neemt de groep het ze minder kwalijk).
Zou echt geweldig zijn, mocht Sarah de mol zijn, dat ze 'haar' koffer dan heeft weten te bemachtigen. Ik zie het gebeuren!
Sarah kijkt als enige van de drie een beetje weg als ze over het voordeel hebben. Ook wrijft ze over haar arm, als teken van jezelf geruststellen.

Opdracht 1.2 Thaiboksen
Sarah komt in de groep waar Thaiboksen wordt gedaan. De grootste groep, waar je het minst opvalt.
Ze ligt weer helemaal dubbel om het mondharmonica-bitje. Ten opzichte van de andere tweetallen halen Sarah en Alexy weinig op. Sarah blaast op de mondharmonica als Alexy naar de bokser gaat. Ze zorgt voor één lintje en 200 euro door 'Gladiator' uit te beelden.
Sarah is geblesseerd en dat wordt goed in beeld gebracht.
Ik hoor Sarah geen enkel goed antwoord zeggen. Wel Hilda beschuldigen dat ze niet goed een hond uitbeeldt. Doet ze ook als het lintje te vroeg op de grond is gegooid door Pedro. In plaats van 'jammer' komt het meer beschuldigend over. Dit doen mollen graag!

Opdracht 1.3 De lift
Sarah kan niet goed in haar molboekje schrijven. Ook dit wordt goed in beeld gebracht.
Gilles heeft het over "Wat de mol heeft uitgestoken." Ik heb Sarah een gladiator zien uitbeelden met een uitgestoken denkbeeldig zwaard in haar hand...
Verdieping 37 staat centraal. Tijdens de eliminatietest moet ze dan 37 over 36 geplakt hebben.
Sarah bevestigt dat het stoelnummer het voordeel is, zoals Pedro als eerste aangeeft. Ook durft ze zich goed te mengen in waar ze uit wil stappen. Als ze een mol is, dan wil ze natuurlijk wel op tijd uit die lift. Ze wil niet op 11 uitstappen, maar dat doen ze wel. Ze gaan gelijk voor het goede antwoord en komen zo vrij.
Sarah laat Pedro gaan. Ze hebben waarschijnlijk wel afgestemd welke stoelnummers ze hebben. Pedro zet haar stoel uit, als blijkt dat zijn stoelnummer al uit is.
Ook van Sarah wordt getoond dat ze de schakelaar niet kan vinden, omdat ze op 36 zit. Zou mooi toneelspel kunnen zijn!

Alexy heeft op Sarah ingezet in zijn eliminatietest. Hij zit in het spel.

Ik ga Sarah lekker volgen en in de gaten houden, totdat ik denk dat ze het niet meer kan zijn. Dan spring ik over op een andere mol-kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2025, 19:13:38 door ThaStayFan »

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 25-03-2025, 12:05:35 »
Een mol met een verstuikte duim?
Dit zou Sarah bij sommige proeven parten kunnen spelen. Haar schrijfhand.
Onwillekeurig even aan Anke gedacht, die het spel in 2022 verliet wegens blessure.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 25-03-2025, 23:19:14 »
een kandidaat die geblesseerd was is ook elke keer in beeld gebracht,

denk maar aan een zieke Eva in Vietnam, Nele en Anke in Spanje,...
klaar voor de strijd

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 26-03-2025, 05:22:24 »
een kandidaat die geblesseerd was is ook elke keer in beeld gebracht,

denk maar aan een zieke Eva in Vietnam, Nele en Anke in Spanje,...

Katrien in Mexico, ...

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #8 Gepost op: 26-03-2025, 21:28:09 »
Sarah aan het begin van de uitleg van gladiator met rechts op de rand van de foto een geel lintje.

Op de grond. 

Dat was de reden waarom appel spreekwoord werd afgekeurd.
Waarom meten ze hier met twee maten ?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 26-03-2025, 23:22:29 »
Het is eens voorgekomen dat de mol geblesseerd werd, twee keer zelfs.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.
Sarah kan voor mij heel goed de mol zijn. In de container gaf zij voorzetjes om tot een oplossing te komen, in het busje suggereerde zij dat de kandidaten in het ander busje een verkeerd antwoord geven, zij liep als laatste naar de helikopter en was voor het persoonlijk voordeel.

« Laatst bewerkt op: 26-03-2025, 23:31:44 door Luc »

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2025, 16:03:15 »
Als je er eens op gaat letten, gebruikt Sarah haar rechterhand juist nog ontzettend veel nadat ze een mitella om heeft gekregen, vooral in de toren-opdracht.

Alleen werken screenshots nu ook al niet meer via NPOStart, zeer irritant zeg. 
De leepste snor van het land

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2025, 20:37:54 »
Sarah aan het begin van de uitleg van gladiator met rechts op de rand van de foto een geel lintje.

Op de grond. 

Dat was de reden waarom appel spreekwoord werd afgekeurd.
Waarom meten ze hier met twee maten ?

Goed gezien, dit maakt de kans dat Sarah de mol is wel kleiner, aangezien productie de pogingen van de mol goed in de gaten zal houden. Dit zouden ze toch niet missen, dan
klaar voor de strijd

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #12 Gepost op: 28-03-2025, 12:53:33 »
MAar was dat lintje van Sarah, en was dat lintje op de grond gegooid nadat het uitbeelden was gelukt..?

Offline Herbie

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 28-03-2025, 14:23:10 »
Sarah laat het lintje vallen op het ogenblik dat ze 'Gladiator' begint uit te beelden. Dat is heel duidelijk te zien als je het frame per frame bekijkt. De 200€ zijn dus ongeldig.
Heeft de productie het niet gezien?
Waarom is het door de montage geglipt?
Ik vind het verdacht. Ook bij haar blessure stel ik me vragen. Veel last schijnt ze er toch niet van te hebben.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #14 Gepost op: 28-03-2025, 14:48:55 »
Goed gezien  ::ok::, heb het net ook bekeken, het is het eerste lintje dat ze pakt en op de grond gooit voordat ze Gladiator gaat uitbeelden. Die had afgewezen moeten worden!

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 28-03-2025, 14:50:44 »
Ik vind het vreemd dat Sarah het verhaal van Sjakie en de Glazen lift niet lijkt te kennen. Dit verhaal is het vervolg op een heel bekend jeugdboek, Sjakie en de Chocoladefabriek, in 2005 een kassucces in de cinema, een jaar dat Sarah tot de jeugd behoort. Het zou best kunnen dat ze Pedro hier gewoon even test.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 28-03-2025, 15:34:26 »
Sarah laat het lintje vallen op het ogenblik dat ze 'Gladiator' begint uit te beelden. Dat is heel duidelijk te zien als je het frame per frame bekijkt. De 200€ zijn dus ongeldig.
Heeft de productie het niet gezien?
Waarom is het door de montage geglipt?
Ik vind het verdacht. Ook bij haar blessure stel ik me vragen. Veel last schijnt ze er toch niet van te hebben.

Waarom verdacht? Dit maakt haar toch minder verdacht
klaar voor de strijd

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #17 Gepost op: 28-03-2025, 20:48:06 »
Ik vind het niet perse verdacht met dat lintje, maar gewoon raar

We zien iemwnd een lintje bewust op de grond gooien om te kunnen passen.
Pedro blijkt bij de eindscore van de opdracht zijn lintje bij het uitbeelden te hebben laten vallen en die keurt gilles dus af

En sarah heeft bij het uitbeelden ook haar lintje laten vallen MAAR die krijgt wel 200 euro bijgeschreven voor de titel.

Dit is meten met twee maten

Offline ThaStayFan

• Forumlid
  • Wie zoekt, die vindt
« Reactie #18 Gepost op: 29-03-2025, 09:00:27 »
Leuke discussie over het gevallen lintje. Ik zie een verschil in het weggooien van de lintjes.

- Pedro gooit het echt weg en begint dan uit te beelden. Hij had dus gepast.
- Sarah lijkt het lint te verliezen als ze gaat zwaaien met haar arm.

Als je wilt passen moet je het lintje op de grond gooien. Bij Pedro zag het eruit alsof hij wilde passen. Bij Sarah niet. Er is niet gezegd dat elk lintje dat op de grond valt ervoor zorgt dat de poging daarmee ongeldig is.
Dat zou de reden kunnen zijn om met twee maten te meten.

Maar heel eerlijk en duidelijk is het niet. Het was sterker geweest om alle op de grond gevallen lintjes af te keuren.

Vraag ik me wel af - als Sarah de mol is - of de productie haar poging niet had willen afkeuren. Ze zullen dit lastig hebben moeten gevonden hebben. Dan moet de productie bovenstaande reden gehad hebben. Sarah had verdachter geworden als haar poging was afgekeurd.
Het lijkt er ook op dat ze goed gekeken hebben naar Sarah. Ze brengen het ook duidelijk in beeld dat haar lintje wegraakt.

Ja, leuk discussiepunt!

Offline ThaStayFan

• Forumlid
  • Wie zoekt, die vindt
« Reactie #19 Gepost op: 29-03-2025, 09:49:40 »
Sarah doet iets vreemds in het busje op weg naar de molkoffer.

In het busje wordt voorgelezen waar Els trots op is. Els leest de mogelijke antwoorden voor.
Als Els leest 'Ze kan haar tenen erg ver uit elkaar spreiden' dan zegt Sarah: 'O, dat kan ik ook'. Tegelijkertijd raakt ze Els aan. Zo van, hé dat kunnen wij allebei. Dat kon ze helemaal NIET weten! Was dit nou even een verspreking/foutje van Sarah???
Gelijk daarna vraagt ze: 'Wat kundet gij?' Ging ze hier haar foutje herstellen??