Michèle was mijn schot voor de boeg en heb nog geen reden om hiervan af te wijken.
Ik denk niet dat de mol in de heli zat. Ja, het is belangrijk dat de koffer aankomt, zeker. Maar het plaatst je wel direct in de spotlight. Afgaande op vorige seizoenen zou ik zeggen dat de mol dit zelden doet.
Dan is er nog Michèle als productieassistente: Ik ga ervan uit dat de productie wil dat iedereen doorgaat naar de volgende aflevering. Sowieso komt er dan in één van de volgende afleveringen een moment van dubbele eliminatie. Dit zorgt voor extra spanning bij zowel kandidaat als kijker, wat goed is voor het programma. Beetje zoals de bunkeropdracht in het seizoen 'Duitsland'. Ook toen speelde de mol in de aflevering daarvoor productieassistent door last minute de naam van de afvaller te vinden in een soortgelijk spel.
Als ik uitga van de mol als productieassistent, dan heeft de mol de stoel van de afvaller uitgeschakeld, mocht die nog niet uitgeschakeld zijn. Je lijkt dan de goede kandidaat, want je hebt geld opgeleverd (ook al was het maar 200€), maar ondertussen help je de productie.
Als mol wil je dan zeker niet in de helicopter zitten: dan heb je het voordeel, en kan je haast niet anders dan je eigen stoel uitschakelen/niet boven komen. Eigenlijk kan je dan zelfs niet in één van de busjes zitten, want welk busje als eerste bij de helicopter komt is zeer onzeker. Dit hangt teveel af van alle andere kandidaten in beide busjes.