Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 11159 keer)

Offline Smilin Jack

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #100 Gepost op: 7-04-2025, 20:37:25 »
Groep 1 is weg met nog 33min op de klok, Gilles geeft de boodschap, groep 2 geraakt vrij op 29min.

Is dat zo? Ik had niet door dat die tijden zo duidelijk waren.
Dus er is 'maar' 4 minuten tussen de eerste (Sarah, Els en Pedro) en tweede (Hilde, Nimrod en Jan) container die open gaat?
Weten we dan ook wanneer de derde container open ging?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 7-04-2025, 20:54:39 »
Dus er is 'maar' 4 minuten tussen de eerste (Sarah, Els en Pedro) en tweede (Hilde, Nimrod en Jan) container die open gaat?
Ja, de tijden waarop busje 1 en busje 2 vertrekken komen expliciet in beeld. Als ik screenshots zou kunnen nemen had ik je dat kunnen tonen. Maar neem het van me aan: het was 33  minuten en een sjiek voor het rode busje en 28 minuten (bijna 29) voor het blauwe busje. Wat mocemole inderdaad al aangaf, dat kan ik bevestigen.
Wanneer container 3 open ging werd niet expliciet getoond, maar neem gerust van me aan: ze waren te laat! De anderen waren al ‘ribbedepie’.  :)
« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 20:58:10 door Klaartje76 »

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 7-04-2025, 21:05:35 »
Ja, de tijden waarop busje 1 en busje 2 vertrekken komen expliciet in beeld. Als ik screenshots zou kunnen nemen had ik je dat kunnen tonen. Maar neem het van me aan: het was 33  minuten en een sjiek voor het rode busje en 28 minuten (bijna 29) voor het blauwe busje. Wat mocemole inderdaad al aangaf, dat kan ik bevestigen.
Wanneer container 3 open ging werd niet expliciet getoond, maar neem gerust van me aan: ze waren te laat! De anderen waren al ‘ribbedepie’.  :)

Is dat Vlaams voor 'ribbedebie'?  ;D

Vier minuten is op zich niet zoveel, maar toch ruim genoeg tijd voor de derde container (die met Alexy, Rusiana, Pasquino en Michèle) om onopvallend als tweede buiten te komen (gesteld dat de mol in die container zat).

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #103 Gepost op: 7-04-2025, 21:15:19 »
Hopen dat de andere container niet open gaat heeft geen zin, de containers hebben geen enkele invloed op elkaar.
Dit is gewoon pure nonsense. Stel, de 2e container was er nooit uitgekomen. En Michèle haar container gaat wel open dankzij haar neusgepoets. Dat heeft zij vervolgens maar 1 op 4 invloed op het vervolg om geld uit de pot te houden. Veel beter is het dus, om zelf laat uit de container te gaan. Dan kom je namelijk te laat en valt de gehele 9000 euro weg.

Alles heeft dus compleet invloed op elkaar. Gaan 2 containers op tijd open dan kan 9000 euro worden verdiend. Dan gebeurde nu ook. Maar was de Hilde container niet open gegaan dan had Michèle nog wat extra kunnen vertragen. Net genoeg zodat ze zeker over tijd zouden zijn. Dit is allemaal plan A, dat heeft ze netjes gevolgd. Plan B is dat anderen gingen vlot zitten neuspoetsen. Ja, dan moet je maar proberen zoveel mogelijk foute antwoorden te geven, maar dan heb je veel meer kans op geld verdienen dan buiten de tijd zijn.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 7-04-2025, 21:18:07 »
Is dat Vlaams voor 'ribbedebie'?  ;D

Ja, waar ik woon zeggen wij ribbedepie. Met de P van Pedro. Het is een dialectdingetje denk ik.  ;)

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 7-04-2025, 21:31:44 »

Zoals Klaartje al zei, ja, er zaten inderdaad 4 à 5 minuten tussen. Daarom ook dat er in de voice over werd gezegd dat bij het eerste foute antwoord busje1 5minuten moest wachten.

Ik zeg ook helemaal niet dat Michèle de mol niet kan zijn, maar hier beweren dat ze het zo goed deed in die container klopt gewoon niet.

Dit is gewoon pure nonsense. Stel, de 2e container was er nooit uitgekomen. En Michèle haar container gaat wel open dankzij haar neusgepoets. Dat heeft zij vervolgens maar 1 op 4 invloed op het vervolg om geld uit de pot te houden. Veel beter is het dus, om zelf laat uit de container te gaan. Dan kom je namelijk te laat en valt de gehele 9000 euro weg.

Alles heeft dus compleet invloed op elkaar. Gaan 2 containers op tijd open dan kan 9000 euro worden verdiend. Dan gebeurde nu ook. Maar was de Hilde container niet open gegaan dan had Michèle nog wat extra kunnen vertragen. Net genoeg zodat ze zeker over tijd zouden zijn. Dit is allemaal plan A, dat heeft ze netjes gevolgd. Plan B is dat anderen gingen vlot zitten neuspoetsen. Ja, dan moet je maar proberen zoveel mogelijk foute antwoorden te geven, maar dan heb je veel meer kans op geld verdienen dan buiten de tijd zijn.

Ik begrijp wat je wil zeggen, maar de mol gaat toch niet wachten tot het te laat is. Dat de mol zo lang mogelijk wil wachten met uit de container te komen, ok. Maar, je zit niet alleen in die container, en als Gilles aangeeft dat al 1 team weg is, is het aan de mol om mee de opdracht in te gaan, niet om te wachten en hopen dat de 2de niet buiten geraakt.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 7-04-2025, 21:35:59 »
Je maakt het te ingewikkeld, beste Lo. Leg mij maar eens uit hoe de mol ervoor kan zorgen dat de derde container ook niet open gaat als hij de bedoeling heeft om niet uit zijn container te geraken.

Ik baseer mij op feiten, niet op veronderstellingen. Feit is dat Michele niet tijdig uit haar container is geraakt hoewel dat gemakkelijk kon waardoor zij nul komma nul invloed heeft op de €9000 en de molkoffer. Ik denk niet dat dit de bedoeling van de mol was.

.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 21:37:58 door Luc »

Offline chatterbox1206

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm catching the Mole directly from Poland
« Reactie #107 Gepost op: 7-04-2025, 22:06:37 »
I think there might have been some strategy behind this (I’m not saying it was the best one, or that everything went perfectly).

Let’s look at it this way: we have 3 containers, and it’s not in the Mole’s interest for their container to open first. If it opens first – sure, they can get there quickly. They could also argue to leave the suitcase behind and take the rewards for themselves, BUT there’s a risk – what if the other two want to get rid of it? Mole can be outvoted.

Generally, the Mole would prefer that NO ONE DO IT ON TIME – then there are no dilemmas, the suitcase stays, and there's no need to rely on people and their decisions.

So ideally, they’d want to be the second group to leave – BUT NOT TOO SOON. That’s why it would be beneficial for the Mole to control the situation and delay solving the task long enough for someone else to go first.

I still believe that the task with the nose and the swearing is easier to manipulate – if it’s going too well, the Mole can just swear a couple of times; if it’s going too slowly, they can rub their nose a few times.

Alright, now the Mole hears that the first container has been opened. But their goal is still tO SLOW THE GAME, so leaving right away – like a minute later – is risky. Why?

1. First of all, if the first group gives a wrong answer, they’ll have to wait for the second group to overtake them. And if that group is right behind – there’s still plenty of time. It’d be better if that gap was slightly bigger, like 10 minutes, for example. So the Mole waits a little bit longer...

2. Secondly – leaving one or two minutes later could also raise suspicion, especially in the “nose rubbing” container – they don’t want the others to get suspicious, and it needs to look natural. Seriously, imagine you’ve been working on a riddle for 30 minutes, and suddenly the other group opens their container – and someone in your group “SUDDENLY" figures out it’s about touching your nose - within a minute – SUPER SUSPICIOUS. The Mole can’t afford that. So they have to slow it down a bit.

I still have my eye on Michelle (and Alexy) – and I think this kind of reasoning doesn’t rule them out at all. In fact, it makes me totally understand why they were the last to leave. Unlucky that Hilde and Nimrod’s container opened faster – it beat the Mole’s plan and their intent to play things a little more cautiously.
I'm not from Belgium, but I read all your posts using a translator and reply in English myself to make things easier.

Online Molekule

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 7-04-2025, 22:20:26 »
Well put Chatterbox.
There is nothing that rules her out.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #109 Gepost op: 7-04-2025, 22:24:15 »
Very well said chatterbox1206. The pile of mole actions from Michèle is very long already after only 3 episodes, but somehow half of this thread is still going about that very first game. You and several others here have tried to explain it well from Michèle's (mole) position, but that one game will follow her until the end of this series probably. I find it very entertaining that some critics here suspect Sarah and apparently consider her last minute 'Thailand' intervention for 1000 euro no problem, despite there being not a single logical explanation for it.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 7-04-2025, 22:56:31 »
Observatie tijdens mijn rewatch.

Tijdens ontbijt vraagt Michèle aan Sarah "Vind je niets van fruit lekker?" Terwijl ze juist op dat moment een stuk watermeloen aan het eten is. Op zich niet heel raar, maar kan wel weer duiden op voorkennis van de mol over de kandidaten. Sarah zegt dan wel dat ze enkel fruit eet in zijn originele vorm  ::rofl::
Dit is misschien wel zo een raar ding dat ze tijdens de kandidateninterviews zou kunnen gezegd hebben.

Online wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #111 Gepost op: 7-04-2025, 23:16:43 »
Tja, ze komen er wel snel uit na de aankondiging van Gilles die andere container was gewoon ietsje sneller.
Ze vloekt op 9 en raakt dan bijna direct haar neus terug aan om weer op 9 te komen. Mijn theorie is dus dat de mol hier het laatste punt niet mocht maken. Ze probeert het dus 2 maal voor te doen, maar de anderen negeren het compleet.

Waarom zou de mol niet mogen vrijkomen of het punt maken? Zij is degene die net verantwoordelijk is dat ze kostbare tijd verliezen met haar vloek. Als mol weet je dat je op dat moment gewoon je neus kan aanraken, en hup je bent eruit en er is invloed op het geld.
Zonder mol kan er hier 9.000 euro verdiend worden, en dat wil je echt niet op dag 1.

Bij mijn weten heeft de mol vrij grote ruimte om te bewegen, en zal nooit de mol verbieden om iets te doen (Tenzij je Lennart bent, die zich er nog geen fluit van aantrok)
klaar voor de strijd

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #112 Gepost op: 8-04-2025, 04:26:19 »
I think there might have been some strategy behind this (I’m not saying it was the best one, or that everything went perfectly).

Let’s look at it this way: we have 3 containers, and it’s not in the Mole’s interest for their container to open first. If it opens first – sure, they can get there quickly. They could also argue to leave the suitcase behind and take the rewards for themselves, BUT there’s a risk – what if the other two want to get rid of it? Mole can be outvoted.

Generally, the Mole would prefer that NO ONE DO IT ON TIME – then there are no dilemmas, the suitcase stays, and there's no need to rely on people and their decisions.

So ideally, they’d want to be the second group to leave – BUT NOT TOO SOON. That’s why it would be beneficial for the Mole to control the situation and delay solving the task long enough for someone else to go first.

I still believe that the task with the nose and the swearing is easier to manipulate – if it’s going too well, the Mole can just swear a couple of times; if it’s going too slowly, they can rub their nose a few times.

Alright, now the Mole hears that the first container has been opened. But their goal is still tO SLOW THE GAME, so leaving right away – like a minute later – is risky. Why?

1. First of all, if the first group gives a wrong answer, they’ll have to wait for the second group to overtake them. And if that group is right behind – there’s still plenty of time. It’d be better if that gap was slightly bigger, like 10 minutes, for example. So the Mole waits a little bit longer...

2. Secondly – leaving one or two minutes later could also raise suspicion, especially in the “nose rubbing” container – they don’t want the others to get suspicious, and it needs to look natural. Seriously, imagine you’ve been working on a riddle for 30 minutes, and suddenly the other group opens their container – and someone in your group “SUDDENLY" figures out it’s about touching your nose - within a minute – SUPER SUSPICIOUS. The Mole can’t afford that. So they have to slow it down a bit.

I still have my eye on Michelle (and Alexy) – and I think this kind of reasoning doesn’t rule them out at all. In fact, it makes me totally understand why they were the last to leave. Unlucky that Hilde and Nimrod’s container opened faster – it beat the Mole’s plan and their intent to play things a little more cautiously.
Dit is het plan zo ongeveer denk ik. Maar even puur mathematisch simpel gezegd nadat container 1 al open is: container Hilde kan nu tijdig OPEN of GESLOTEN blijven. Blijft die GESLOTEN dan is sowieso geen 9000 verdiend als de mol het gepresteerd krijgt de eigen container ook dicht te houden. Pas krap tegen de tijd aan of over de tijd opent de mol dan de container als Productieassistent om het spel te spelen.

Stel je nou eens voor dat container Hilde inderdaad GESLOTEN blijft maar de mol gaat toch de eigen container zitten openen. Wat Luc en meer molloten steeds roepen. Oliedom natuurlijk. Want nu kan er 9000 euro verdiend worden. De mol moet nu kunst- en vliegwerk presteren om alle vragen fout te laten lopen en zich daarmee in de kijker spelen. Het ergste zou nog zijn dat je als mol in de helicopter terecht komt want dan ben je ineens megaverdacht, zoals de 3 in de helicopter ook overkomen is.

Kortom, rek je net zoveel tijd als nodig is dan is in bovenstaande situatie alvast geen 9000 euro verdiend, simpelweg door even aan je neus te zitten of niet... totale controle van de mol op een heel simpele manier. Doe je dat niet dan verlies je totaal de controle, het opent de floodgates: je zit opeens in een team van 4 kandidaten die voor 9000 euro gaan.

De mol heeft het dus wel gedaan: zoveel mogelijk tijd rekken. Ze baalde vervolgens oprecht, net als haar teamleden, dat container Hilde toch al open was gegaan. Jammer maar helaas. Toch is dit de beste molactie want voor hetzelfde geld was er wel niets verdiend.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 8-04-2025, 09:17:11 »
Als de molactie van Michèle erin bestaat om in de container te blijven en hopen dat die andere container niet open gaat heeft zij zich erg misrekend. Ik kan mij echt niet voorstellen dat de mol dat zo heeft gepland. Toen werd meegedeeld dat de eerste container is geopend wist ik meteen dat er snel een tweede container zou opengaan. Zeker als de kandidaten wisten dat degenen die als eerste de helikopter bereiken persoonlijk voordeel hebben.

Denk erom dat de mol deel uitmaakt van de productie. En die wil dat er twee containers worden geopend zodat er een spannende vragenrace tussen de twee busjes zou komen en dat de molkoffer in het spel komt.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #114 Gepost op: 8-04-2025, 10:43:21 »
Als de molactie van Michèle erin bestaat om in de container te blijven en hopen dat die andere container niet open gaat heeft zij zich erg misrekend.
Dit valt niet te misrekenen, het is fifty-fifty, het gebeurt wel of het gebeurt niet. Als je dit vantevoren inschat dan is dit voor de mol de beste uitkomst, het hoogste resultaat. Simpel.

Verder heb je nogal wat aannames die niet kloppen. Hoe kun je nou zeggen "Toen werd meegedeeld dat de eerste container is geopend wist ik meteen dat er snel een tweede container zou opengaan"? Slaat toch nergens op. Die dingen staan los van elkaar, ze hebben totaal verschillende opdrachten. Voor hetzelfde geld zat Hilde nu NOG in die container. De mol kan hier alleen maar afwachten.

"Zeker als de kandidaten wisten dat degenen die als eerste de helikopter bereiken persoonlijk voordeel hebben." Slaat ook nergens op. Ze doen sowieso hun uiterste best uit de container te geraken, dat is immers het spel. Als jij in een escaperoom zit zul je ook alles proberen, of je erbij nou wat geboden krijgt of niet.

Verder heb ik al gezegd dat de mol zeker een race op touw gaat zetten als Productieassistent maar wel tot kort op de tijd. Dan valt er tijdens de race ook nog wel wat seconden te rekken waardoor je niet op tijd bent en de 9000 euro dus verloren gaat.

Zoals het hier gegaan is waren er twee teams heel vlot uit de containers en was wel bekend dat ze ruim op tijd aan zouden komen. Kortom, de mol kan niet bij de eerste 2 containers gezeten hebben maar moet in het groepje van Michèle gezeten hebben.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 8-04-2025, 11:19:41 »
Die opdrachten in de containers waren relatief gemakkelijk, zeker die met het aanraken van de neus. Ik denk dat de productie heus wel heeft ingeschat dat de drie containers vrij snel opengaan (overigens worden de opdrachten voordien getest).

Natuurlijk wil iedere kandidaat zo snel mogelijk uit de container geraken en de mol kan niet alles in de hand hebben. Maar ik kan mij niet voorstellen dat de mol gaat hopen en afwachten. In de container vertragen heeft overigens geen zin met 2 of 3 fanatieke kandidaten en je maakt je dan onnodig verdacht. In de eerste opdracht kun je beter kandidaats gedragen om vertrouwen te winnen en later toe te slaan (zoals in het busje). Dat de mol absoluut niet in een busje wil geraken (wat jouw stelling is) kan ik mij moeilijk voorstellen.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2025, 12:06:46 door Luc »

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 8-04-2025, 13:35:18 »
Er is een verschil tussen "niet in het busje willen geraken" en "zo lang mogelijk wachten om in het tweede busje te geraken".
De kandidaten komen nu 6minuten voor de koffer aan bij het gebouw waar de helicopter staat. Dan moesten ze nog uitstappen, het gebouw binnen rennen en de lift naar boven nemen. Hoeveel minuten zouden ze dus uiteindelijk voor de molkoffer zijn gearriveerd? 4minuten? 3minuten? Enkele minuten langer in de container zitten kon dus wel het verschil maken. Bus 1 moet dan langer wachten bij een fout antwoord.
I was blind but now I can see

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #117 Gepost op: 8-04-2025, 14:09:40 »
Precies. In de container vertragen heeft grote zin, en het is de enige plek waar je je ook niet onnodig verdacht maakt. Dat zal je gedwongen wel moeten doen als je binnen de tijd aan de race meedoet. Dan zal je foute antwoorden moeten forceren en maak je jezelf onnodig verdacht.

Zoals ik steeds heb gezegd: alleen al omwille van Productieassistent wil de mol dus absoluut in een busje geraken maar wel op het einde van de tijd. Precies waar Michèle op voorsorteerde want zij zette de score op 9. Hilde was gewoon net een paar minuten sneller, dat kan je als mol ook niet bevroeden. Dan moet je er maar het beste van hopen.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 8-04-2025, 14:17:55 »
Met vertragen in de container neem je het risico om niet tijdig eruit te komen. Bovendien heb je af te rekenen met 2 of 3 fanatieke medekandidaten die zo snel mogelijk uit de container willen en je valt al snel op als je wil vertragen. In de container van Michèle had het ook gemakkelijk gekund dat de 10 toevallig bereikt wordt voor de andere containers open gaan. Je hebt dat niet in de hand als mol en je ziet niet wat er in de andere containers gebeurt.

Michèle is met haar medekandidaten niet in geslaagd tijdig uit de container te komen waardoor zij geen enkel invloed had op de €9000 én de molkoffer. Dit is geen aanname maar een feit. Het vertragen kun je veel beter doen en is ook veel efficiënter door in het busje een fout antwoord te (laten) geven.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2025, 14:19:52 door Luc »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #119 Gepost op: 8-04-2025, 14:24:09 »
Het is een feit dat zij met haar molstrategie risicoloos bijna de €9000 had weggespeeld. Het maximale wat de mol kan doen. Nogmaals op een andere container heb je geen invloed. Zoals marivae al aangaf is haar molactie tot op een paar minuten verschil gelukt.

Met vertragen in de container neem je geen enkel risico. Niemand 'wil' dat namelijk. Die 3 fanatieke medekandidaten wisten namelijk totaal niet wat de puntenscore omhoog bracht. Noch omlaag. Iedereen komt daar dus puur onschuldig uit. Het tegenovergestelde moet je zeggen van de 6 fanatieke medekandidaten in de busjes, die 6000 euro's om zeep helpen plus de molkoffer in het spel brengen......