Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 11240 keer)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #140 Gepost op: 9-04-2025, 22:01:50 »
Ze is een brunette maar ten tijde van de opnames was er toch iets (chemisch) blonds aan Michèle  ::vergroot::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 9-04-2025, 22:09:31 »
Ik doe het niet graag omdat ik het zeer onbeleefd en arrogant vind, maar voor één keer ga ik mezelf quoten:
Ze zal soms wel eens wat blonde highlights hebben, zoals op haar profielfoto, maar een echte blondine? No way!
« Laatst bewerkt op: 9-04-2025, 22:11:37 door Klaartje76 »

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #142 Gepost op: 9-04-2025, 22:11:00 »
Gezien het feit dat het in het Michèle-topic pagina’slang gaat over alleen de containeropdracht, ga ik er steeds meer vanuit dat er weinig meer te melden is over molacties van haar  ;)

Haar molacties zijn al beklonken. Sommige non-believers proberen nog te pruttelen met de eerste opdracht.

Mijn mening; de mol zal niet in de eerste container die vrijkomt willen zitten. Veel kans om dan geld te verdienen als er ook snel een tweede container opengaat. De mol wil liefst (met vertraging) als 2e container opengaan. Zo wordt de kans om de koerier met molkoffer voor te zijn het kleinst omdat bus 1 dan veel vertraging oploopt met wachten.
Dat Michèle iets dergelijks had gepland is mogelijk, in dat geval was de Hilde container haar simpelweg voor. Ze bracht wel de score telkens op 9 om op elk gewenst moment los te kunnen komen.

Ook geen ramp om niet los te komen; het onderling wantrouwen zal onder de kandidaten dusdanig groot zijn, dat niet alle vragen correct beantwoord zullen worden. 1/3 goed is dan een realistische verwachting.

Plus het bijkomende grote voordeel van niet uit de container komen is dat de mol niet in de benauwde positie in de heli kan komen. De kandidaten in de heli krijgen vanaf dan gedurende het hele spel een verdachte aura om zich heen. Hier wil de mol m.i. verre van weg blijven. Je ziet hier in de poll dat die 3 in de heli nog steeds de meeste stemmen krijgen (samen met Michèle). Ondanks dat Sarah en Els al meerdere kandidaatacties op hun naam hebben staan blijven zij steevast verdacht bij de kijker. Vooral de 1000 euro van Sarah vind ik hier een tekenend voorbeeld van. De impact van zo'n heli moment valt niet te onderschatten.

On a side note: De relativerende en begripvolle reactie van Michèle op het heli-verhaal klinkt bij mij eerder mols dan kandidaats. Als kandidaat zou ik een wantrouwendere en teleurgesteldere reactie verwachten, maar Michèle begreep het korte termijn denken wel.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2025, 22:32:27 door Mollenmania »

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 9-04-2025, 22:33:50 »
Ik doe het niet graag omdat ik het zeer onbeleefd en arrogant vind, maar voor één keer ga ik mezelf quoten:

Je hebt gewoon volkomen gelijk: ze is geen blondine. Die fixatie op blondines komt overigens nogal puberaal over.    ::)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #144 Gepost op: 9-04-2025, 22:37:44 »

Je hebt gewoon volkomen gelijk: ze is geen blondine. Die fixatie op blondines komt overigens nogal puberaal over.    ::)

Is gewoon een insider grapje hier  ::ok::
Edit: bedoel running joke.

Ik ben het eens met het meeste dat hierboven als mogelijke molacties wordt aangehaald.

Maar met één ding ben ik het absoluut oneens, namelijk de bewering dat Michèle een blondine zou zijn. Ze zal soms wel eens wat blonde highlights hebben, zoals op haar profielfoto, maar een echte blondine? No way!
Als Michèle een blondine is dan ik ook. En ik ben zo brunette als maar kan zijn!

Als de Blondine de Mol is, dan is Sarah de Mol.  ::tandpastasmiley::

Met je eens:

Vind het oprecht hilarisch dat 'De Blondine is de Mol' zo'n klassieker onderhand is hier, dat ook ik de feitelijke brunette Michèle toch ook tot de Blondine reken  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 9-04-2025, 22:52:56 door Nat007 »

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 10-04-2025, 09:44:06 »
On a side note: De relativerende en begripvolle reactie van Michèle op het heli-verhaal klinkt bij mij eerder mols dan kandidaats. Als kandidaat zou ik een wantrouwendere en teleurgesteldere reactie verwachten, maar Michèle begreep het korte termijn denken wel.

Was dat wel relativerend?
Bij mij kwam het een beetje over als een sneer(tje) naar Els, Sarah en Pedro. 'Kortetermijndenken' heeft immers niet echt een positieve connotatie (bij mij).

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #146 Gepost op: 14-04-2025, 07:34:15 »
Zou Els tunnelvisie op Michèle gehad hebben? Ze sloot zich bij Michèle aan bij de roeiopdracht en hield haar goed in de gaten.

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 14-04-2025, 09:23:44 »
Hahaha Heinz. Ik vermoed dat je Michèle probeert af te schrijven omdat ze je nummer 2 is.
Ik denk nog altijd dat ze het is. Ik vind wel dat ze beter haar best kon doen om bij de kistjes te geraken. De intentie was er maar ninja Els was sneller. Tunnel begint te wankelen maar ik laat ze niet los

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 14-04-2025, 09:30:58 »
Michèle heeft het niet slecht gedaan in de roeiopdracht: 3 roeiers goed gekozen. Als zij de mol was had er er ééntje meer fout. Het kan goed zijn dat Michèle de laatste roeier bewust fout heeft gekozen om zich verdacht te maken bij Els (die de opdracht met Michèle wilde uitvoeren) en ik denk ook dat Els op haar is uitgevlogen.
Met het schattenjagen deed Michèle het ook vrij goed. Zij wisselt molacties met anti-molacties af. Maar dat de mol in de eerste opdracht niet tijdig uit de container geraakt hoewel het erg gemakkelijk was, dat kan er niet in bij mij.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #149 Gepost op: 14-04-2025, 11:07:37 »
Bij de groepjes met ballonnen bleef Michèle over dus ik denk niet dat ze zo'n 'gewild' persoon is om in de gaten te houden. Ze doet het goed!

In de follow the money staat Michèle intussen zelfs heel erg grif onderaan. Als je daar ook nog de 9000 euro uit de 1e opdracht bijtelt komt er in de rest van de serie ook niemand meer bij haar. De mol zat vast in dat laatste groepje toen, en dan kunnen alleen zij en Alexy nog de mol zijn. Maar Alexy komt zo weinig mols in beeld dat hij vast de finale niet haalt.... als je dus wilt strepen dan kom je vanzelf bij Michèle uit ::trots::

Verder vond ik haar acties allemaal weer erg verdacht. Dat willen doorprikken van de gele ballon kwam niet van Nimrod af....
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 14-04-2025, 12:13:42 »
Er is €6000 niet in de pot gegaan in de eerste opdracht en daar heeft Michèle niets mee te maken.
Michèle heeft niet veel in de pot gebracht maar ook niet veel uit de pot gehouden.

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 14-04-2025, 13:57:34 »
Ik vind Michèle haar reactie tijdens de eliminatie heel vreemd.
Ten eerste is zij de enige die nog geen enkel scherm heeft gezien, maar ze lijkt er ook niet bang voor. Ze is gewoon heel de tijd bezorgt voor de kandidaat die door Gilles genoemd wordt. Als echte kandidaat zou ik meer stressen voor mezelf.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #152 Gepost op: 14-04-2025, 14:05:14 »
Er is €6000 niet in de pot gegaan in de eerste opdracht en daar heeft Michèle niets mee te maken.
Michèle heeft niet veel in de pot gebracht maar ook niet veel uit de pot gehouden.
Ze had wel op een haar na 9000 uit de pot gehouden, da's toch meer dan de 6000 die er nu uitgehouden is......

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 14-04-2025, 14:14:41 »
Op een haar na, dus is het niet gebeurd.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #154 Gepost op: 14-04-2025, 14:16:10 »
Klopt, dat was fifty-fifty. Beste molpositie dus: bij het groepje van 4. Daar zijn alleen nog Alexy en Michèle van over, dan ga ik toch voor de laatste want bij Alexy zie ik gewoon geen molacties.

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 14-04-2025, 14:40:43 »
Lo, ik ben heel blij met een medetunnelaar. ik heb het gevoel dat we elkaar steeds dieper in de tunnel gooien. Wordt wel een afgang als ze er opeens uitgaat

« Reactie #156 Gepost op: 14-04-2025, 14:54:49 »
Klopt, dat was fifty-fifty. Beste molpositie dus: bij het groepje van 4. Daar zijn alleen nog Alexy en Michèle van over, dan ga ik toch voor de laatste want bij Alexy zie ik gewoon geen molacties.
Hoezo is dat de beste molpositie ?

« Reactie #157 Gepost op: 14-04-2025, 14:56:41 »
Ik wil maar zeggen dat Michéle mss wel de slechtste molpositie had in aflevering 4 bij de race en het samen met Nimrod het meest geld binnen halen in de ballonen-opdracht... Zeer kandidaatse aflevering van haar.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #158 Gepost op: 14-04-2025, 14:57:26 »
Daar hebben we meerdere pagina's al over gespard in dit topic hier, zie boven ;D

Lo, ik ben heel blij met een medetunnelaar. ik heb het gevoel dat we elkaar steeds dieper in de tunnel gooien. Wordt wel een afgang als ze er opeens uitgaat
Neeeeeej, is machtig mooi toch? Niets beter dan een diepe tunnel die instort! Kunnen we ons eens goed afvragen waar het misging.... zoals ik was helemaal 100% overtuigd toen jij die voorkennis opmerkte van haar geblinddoekt in de sloep. Ik kan dat niet anders uitleggen als voorkennis, dat wordt dan graven. Goed gevonden hoor. En het meest in het oog springt dat ze haar erg sparen in de edit, wat bijv. totaal omgekeerd is met Sarah.

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 14-04-2025, 15:41:37 »
Het heeft er misschien ook mee te maken dat ze mijn favoriete kandidaat is dit jaar dus de factor wensmol was er van begin wel al. plus dan nog die markt opdracht. Ik laat haar niet meer los. De tactiek die ze doorheen het seizoen vaak toepast is: over juiste antwoorden heen praten( Via ferrata, de olifantvolgorde, de juiste roeier). Toch acties die lef nodig hebben om mensen naar foute uitkomsten te sturen.