Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 12704 keer)

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #240 Gepost op: Gisteren om 17:18:12 »

Sarah blijft de enige die op het moment dat ze op het bankje zit te wachten en de anderen ziet binnenkomen de fake velcro al op zak zou kunnen hebben. Ergens verdoken in haar dikke verkleedbroek.
Zou kunnen, maar we weten het inderdaad niet.
Als de molkoffer in het theater staat, zou ik durven verwachten dat de omwisseling ook daar gebeurt.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: Gisteren om 17:46:31 »
In aflevering 5 zat ze twee keer in de foute molpositie.
Op de trampoline en bij de fruitopdracht.
De springers konden een fout veinzen en kleur wisselen.
De niet fruitopdrachters die op het pad bleven wachten, besloten over de score.

En Sarah had deze aflevering een oortje, dus ook bij de fruitopdracht en het tankstation.

Gewoon een kandidaat die Michèle.

Bij de trampoline heb je invloed over alle springers. Hoe meer vragen, hoe groter de kans dat het fout gaat bij meerdere kandidaten.
Bij een mol bij de parachutisten kan het zomaar zijn dat Michèle na 1 keer al raak schiet en Alexy na 2 keer. Resultaat: iedereen is 100% zeker van zijn vragen en de mol kan absoluut niet meer mollen, want bij 1 of 2 vragen toch van kleur wisselen, terwijl er drie andere springers zijn die 100% zeker zijn van hun vragen, dat kan je als mol niet maken. Dan zit iedereen direct op jou.

Bij de fruitopdracht: de kandidaten krijgen de lijst met de te herkennen personen. Die waren nu ook weer niet zo moeilijk. In het slechtste geval kiezen de kandidaten die de score moeten inschatten voor een 3/5...misschien een 2/5, maar zeker geen 0/5. Dus hoezo is deze positie slecht voor Michèle?

Nimrod die begint te lopen, zodat iedereen begint te lopen, dat is pas onmols. Je loopt toch altijd minstens dubbel zo hard dan wanneer je wandelt. Dus redeneren: ah, hij wil zo snel mogelijk de tijd doen aftellen, dat klopt gewoon niet. Ze wandelen misschien nog geen 5km/h. Iedereen kan wel enkele 100m tegen 10km/h lopen en ws sneller, zelfs in die hitte.
I was blind but now I can see

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: Gisteren om 18:10:21 »
Juist mocemole. 

Het is de notoire bom-opdracht, in geen enkel seizoen is de bom NIET ontploft. Straks ben je de enige mol die de bom niet heeft kunnen laten ontploffen.  :-X

Het seizoen in de USA: Lancelot en de slagersvrouw (ben haar naam even kwijt) zouden een "nucleaire bom" doen afgaan wanneer ze voor pasvragen zouden kiezen, of zelfs de pasvraag nog maar zouden oppakken. Dat was toen niet gebeurd, en ook toen zat De Mol niet in de key-positie om de bom te doen afgaan.
Later in dat seizoen was er nog de Speedbus, waar De Mol de correcte draad die ze moesten doorknippen doorgaf, omdat ze wist dat de kandidaten (of toch 2 daarvan) op de bus haar verdachten en net het tegenovergestelde zouden doen van wat zij zei.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: Gisteren om 18:18:26 »
Vraagje: waar en wanneer heeft Michèle de Fake velcro ongemerkt kunnen omwisselen? Dit is toch een enorm risico?

Paats delict: het theater
De molkoffer staat boven op de overloop van het eerste verdiep.
Een velcro afnemen en juist terugplaatsen, maakt redelijk wat geluid.
De roeiers komen na een waterplons het theater binnen.

Niemand zegt toch dat de plaats waar de molkoffer staat op het moment dat ze die tonen aan ons, de kijker, ook de plaats is waar de mol de velcro uit de molkoffer heeft genomen. Bijvoorbeeld: bij de liften werd de molkoffer ook bij het bedieningspaneel gezet, voor ons, de kijker en voor de kandidaten, om hen duidelijk te maken dat de molkoffer werd gebruikt. Maar het bordje uit de koffer halen, dat was gebeurd op de kamer van De Mol. Waarom zou dat hier ook niet kunnen.
Stel nu: Michèle is de mol en zit bij de roeiers (logische plaats, want meeste geld te verdienen bij de roeiers én je hebt invloed bij de dansers dmv de koffer). Michèle zorgt ervoor dat de boot kapseist (wat ook is gebeurd). De kandidaten en Michèle zijn drijfnat en moeten zich dus omkleden. In het kleedhokje van Michèle staat de molkoffer klaar. Ze haalt daar de velcro uit de koffer en steekt het in haar broekzak. Michèle plakt de velcro op de kledij van één van de kandidaten.
Nadien haalt de crew de molkoffer weg uit het kleedhokje en zet de molkoffer in de theaterzaal, voor het beeld voor ons, de kijker

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: Gisteren om 20:03:00 »

Mijn punt is inderdaad dat dit dus kan gebeuren als je bij de vliegtuigspringers zit. Dan kan je niks meer doen zonder enorm op te vallen. Bij het paintballen kan je mollen zonder dat het zo opvalt.

Het klopt dat dat ook kan bij de springers, maar als je daar als mol zit kan je nog wel iets doen, ook al valt het op. Kijk naar Nimrod, hij maakte een fout, de bom ging af. Hij valt op, maar als mol zou het wel geslaagd zijn.

En het is ook zo dat de mol niet altijd bij de meest te mollen opdracht zit, die krijgt ook wel eens een kleine pauze. Maar het zou wel jammer zijn dat als de bom niet afging de mol kon zeggen; "niks mee te maken, ze antwoorden alles juist".
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 20:17:26 door mocemole »

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: Gisteren om 20:04:17 »
Het seizoen in de USA: Lancelot en de slagersvrouw (ben haar naam even kwijt) zouden een "nucleaire bom" doen afgaan wanneer ze voor pasvragen zouden kiezen, of zelfs de pasvraag nog maar zouden oppakken. Dat was toen niet gebeurd, en ook toen zat De Mol niet in de key-positie om de bom te doen afgaan.
Later in dat seizoen was er nog de Speedbus, waar De Mol de correcte draad die ze moesten doorknippen doorgaf, omdat ze wist dat de kandidaten (of toch 2 daarvan) op de bus haar verdachten en net het tegenovergestelde zouden doen van wat zij zei.
Misschien ben ik ook wel wat te hard daarin, soms kunnen mol-acties gewoon mislukken natuurlijk. 

Toch vind ik deze opdracht wel net zo'n opdracht die de mol heel graag wil laten slagen. Ik snap dan ook niet dat Michele na 4 vragen al raak schiet.

Het sukkelen met de stok daarna zou wel prima een mol-actie kunnen zijn. (Of Michele is even aan het nepmollen. Of ze heeft er de kracht gewoon niet voor).  :)
De leepste snor van het land

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #246 Gepost op: Gisteren om 20:28:08 »
Maar het bordje uit de koffer halen, dat was gebeurd op de kamer van De Mol. Waarom zou dat hier ook niet kunnen.

Stel nu: Michèle is de mol en zit bij de roeiers (logische plaats, want meeste geld te verdienen bij de roeiers én je hebt invloed bij de dansers dmv de koffer). Michèle zorgt ervoor dat de boot kapseist (wat ook is gebeurd). De kandidaten en Michèle zijn drijfnat en moeten zich dus omkleden.

De molkoffer lag op het bed waar elke deelnemer geïnterviewd werd, toch?
Daarna onder de knoppentafel boven.
De molkoffer werd in de trein geplaatst nog voor de omwisseling.
Is het niet zo dat enkel het oortje niet ter plaatse kon gewisseld worden, heb ik dit ergens gelezen?

Het kapseizen van de boot is niet echt nodig. Na zo'n hevige sportieve inspanning zou er sowieso een omkleedbeurt volgen.

Waarom zit Sarah niet in een boot: zou het kunnen dat dit nog niet aan te raden is na haar verstuikte duim? Roeien en duimen... .

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: Vandaag om 08:08:42 »
Misschien ben ik ook wel wat te hard daarin, soms kunnen mol-acties gewoon mislukken natuurlijk. 

Toch vind ik deze opdracht wel net zo'n opdracht die de mol heel graag wil laten slagen. Ik snap dan ook niet dat Michele na 4 vragen al raak schiet.

Het sukkelen met de stok daarna zou wel prima een mol-actie kunnen zijn. (Of Michele is even aan het nepmollen. Of ze heeft er de kracht gewoon niet voor).  :)

Je kan natuurlijk riskeren van het zelf vrij goed te doen en gewoon te zorgen dat de andere echt niet kan schieten. Zodra genoeg kandidaten teveel vragen moeten beantwoorden, gaat wel iemand beginnen twijfelen. Zelfs na 4 was al iemand mis, laat staan na 8.
Maar het is een gokje, als iedereen zeker is alles goed te hebben, sta je nergens. Dan kan je denk ik uiteindelijk misschien beter zelf springen en zeggen dat je zeker bent maar toch beginnen twijfelen. Valt meer op, maar je hebt wel kans om de proef in handen te nemen. Voor mij een proef waar ik weinig uit kan beslissen. Behalve over Hilde, maar daar heb ik niets meer aan  ;D