Als het acteerwerk was na de opdracht, dan vind ik dat Michèle dat heel goed heeft gespeeld.
En verder was ze deze aflevering ook flink aan het klooien. Ze lijkt weinig goed te doen. Maar... Het leek er wel op dat Pedra haar (enigszins) verdacht. Hij had wel een opmerking over dat ze 'scheef' aan het golfen was. En met drie pasvragen is het (lijkt mij) vrij onwaarschijnlijk dat je eruit gaat, terwijl je misschien vragen invult op Michèle. Maar natuurlijk kan dat ook de montage zijn.
Uit de montage bij de biechts kan je weinig opmaken hoor. In het verleden werd het al vaker gedaan: de kandidaat die eruit gaat zegt in de biecht iets verdachts te hebben opgemerkt bij de mol. Vervolgens gaat die kandidaat eruit: conclusie voor de kijker: dat kan de mol niet zijn, want hij werd verdacht door kandidaat X en die ligt eruit.
Hoe de biechts volgens mij werken is als volgt: kandidaten overlopen alle andere kandidaten en zeggen welke acties ze bij elke kandidaat verdacht vonden. Dat wordt dan gemonteerd om er een evenwicht in te brengen. Van de kandidaten die nu nog overblijven weet je bijna zeker dat ze allemaal goed zitten. Anders zou Pedro met drie pasvragen
waarschijnlijk niet naar huis moeten. Dus stel dat alle kandidaten op Michèle zitten, dan zou je de volgende aflevering bij de biecht niets anders horen dan 'Michèle deed dit', 'Michèle deed dat'. Dan is de fun er ook wel wat af voor de kijker, want je wéét als kijker dat iedereen nu juist zit. Dan geven ze de mol al weg voor de finale.
Waar je wel iets kan uit opmaken is de fruitwandeling. Daar stuurt Nimrod er bijvoorbeeld duidelijk op aan om Michèle bij de tweede opdracht aan bod te laten gaan. "Voor mij is het goed dat Pedro en Michèle of Hilde en Michèle deze opdracht spelen". Nimrod zit dus duidelijk op Michèle. En ondanks dat hij 2 pasvragen minder had dan Pedro, zit hij nog in het spel. Dat zegt natuurlijk ook niet alles. Als Sarah de mol is en Pedro zat op Nimrod/Alexy, dan heeft Nimrod al het voordeel bij de vraag 'is de mol een man of een vrouw'. Als je dan nog één vraag toevallig juist gokt, of je hebt een vraag juist omdat ze toevallig van toepassing zijn op zowel Michèle als Sarah, maar niet op Alexy/Nimrod (dronk de mol witte, rode of geen wijn bij het eten bijvoorbeeld) en je bent net iets sneller klaar met je test, dan overleef je ook net de eliminatie.