Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 16076 keer)

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #260 Gepost op: 28-04-2025, 11:04:04 »
Inderdaad. Verre van subtiel dan. Jurre 2.0 komt dan eerder in de buurt.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #261 Gepost op: 28-04-2025, 11:06:08 »
Bekijk eens wanneer ze die vraag leest over de stand van de lach-helm.
Komt ook weer heel overdreven geacteerd over.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #262 Gepost op: 28-04-2025, 11:08:03 »
Natuurlijk is ze een slecht acteur... ze is namelijk helemaal geen acteur. Dit is elk jaar vaste prik in De Mol. Slechte acteurs zijn het, die Vlaamse mollen.

Maar wanneer molt ze dan obvious? Ze laat de anderen juist steeds het werk opknappen. Geen wonder dat ze zoveel kandidaten om de tuin heeft geleid. Els, Hilde, Pedro... die hebben het totaal niet gezien. Jan, Rusiana en Pas dus ook niet. Knap hoor. De rest gaat nu wel volle bak op haar.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 28-04-2025, 11:15:19 »
Vlaamse mollen zijn slechte acteurs? Kijk eens terug naar de vorige series (te beginnen met de eerste). Ook de onvoorbereide mol van 2019 acteerde goed.
Een mol wordt gescreend (o.a. acteerprestaties) en maandenlang voorbereid op het molschap.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2025, 12:18:05 door Luc »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #264 Gepost op: 28-04-2025, 11:36:45 »
Ja ik heb ze gezien en steeds blijkt weer dat het slechte acteurs zijn. Het zijn wel acteur-wannabees. Zoals Klaartje al opmerkte, Michèle is HET ideale plaatje om de screening te winnen. Omdat ze in de vrije tijd graag de mol speelt. Het zijn dus gelegenheidsacteurs, die kun je niet afrekenen op slecht toneelspel want plaatselijk toneel IS nu eenmaal slecht als je dat tegen Hollywood aanzet......

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 28-04-2025, 11:46:18 »
Vlaamse mollen zijn slechte acteurs? Kijk eens terug naar de vorige series (te beginnen met de eerste).
Een mol wordt gescreend (o.a. acteerprestaties) en maandenlang voorbereid op het molschap.

Michèle is dan ook de Mol niet. Dat is Sarah en die kan wél acteren. Michèle speelt dat ze de Mol is (met haar ervaring in amateur-series) en dat doet ze best slim. Ik zie haar wel als winnaar.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #266 Gepost op: 28-04-2025, 14:04:11 »
Ik vind de Vlaamse mollen over het algemeen helemaal niet altijd slechte acteurs ::ohno::. Meeste mollen hebben hun goede en minder goede momenten hierin. Sowieso Elisabet en Comfort staan mij bij als heel sterk op dit vlak het gehele seizoen lang.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #267 Gepost op: 28-04-2025, 14:14:32 »
Ik vind ook dat ze heel goed acteren. Voor amateurtoneel. Want het zijn geen Carice van Houtens. Ze hebben een totaal ander beroep als Onbekende Vlaming, dus dit is logisch, en je mag ook niet meer verwachten. Dus ik vind het flauw zo hard te oordelen. Ja, we zien het allemaal wel. Maar ze doen hun best, Michèle voorop.

En verder over dat dessert, wat verwachten de Sarah verdenkers dan, dat beide dames met een man van eigen leeftijd slapies gaan zijn? Vlaanderen is een stuk conservatiever als Nederland he, en ik zie het hier al niet gebeuren. Er kan dus maar 1 slapie zijn en dat is Michèle. Het is gewoon preferent dat de dames bijelkaar slapen, en het is feit dat Sarah eerst met Els lag en de enige vrouwelijke slaapgenoot 'van de laatste paar dagen' zoals Sarah zei dan Michèle moet zijn.

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 28-04-2025, 15:28:01 »
Vlaamse mollen zijn slechte acteurs? Kijk eens terug naar de vorige series (te beginnen met de eerste). Ook de onvoorbereide mol van 2019 acteerde goed.
Nee hoor, vind ik niet en zeker niet allemaal. Echter kwam ik sommige Vlaamse (en NL) mollen wel op het spoor door een of meerdere momenten van minder goed acteerwerk. En dat gevoel heb ik nu ook bij Michèle, maar ik deel absoluut ook dat het er erg dik bovenop ligt dat zij het zou zijn. Voor mij is dat alleen geen reden om haar uit te sluiten.

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 28-04-2025, 15:28:56 »
Ik vind de Vlaamse mollen over het algemeen helemaal niet altijd slechte acteurs ::ohno::. Meeste mollen hebben hun goede en minder goede momenten hierin. Sowieso Elisabet en Comfort staan mij bij als heel sterk op dit vlak het gehele seizoen lang.
Helemaal eens, die twee hebben mij helemaal om de tuin geleid. Heerlijk  ;D

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 28-04-2025, 15:51:26 »

Comfort vond ik sterk acteren in de auto.
Elisabet vond ik dan weer minder sterk, terwijl ze inderdaad geprezen wordt om haar sterk acteerwerk. Ik zat net op haar als mol door 3 momenten van overacting (naar mijn gevoel): Bij de wandeling met ketting, toen ze zei dat kandidaat X het rustig aan moest doen "want ik ben dokter dus ik weet dat" (ik parafraseer uiteraard). In de Vietcongtunnels vond ik haar angstaanval wat overacting en uiteraard toen haar man op bezoek kon komen.

Bij Michèle vind ik haar huilen bij elke eliminatie best wel sterk, net zoals haar uitval naar Sarah, Pedro en Nimrod.
Maar ik vond ze dan weer slecht acteren bij haar groene scherm vorige week.
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 28-04-2025, 22:15:32 »
Ik vind de Vlaamse mollen eigenlijk zonder uitzondering ijzersterk acteren.

Maar bij Michele heb ik dit gevoel toch nog niet. Zeker bij het groene scherm. Dat leek gewoon gespeeld. Haar emotie direct na de opdracht vond ik dan wel weer oprecht overkomen. Ze kan dus wel acteren. Maar het lukt niet altijd even goed.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 28-04-2025, 22:31:40 »
De emotie kan echt zijn op het einde van die proef.
Ze zegt dat ze nu misschien terug kan naar haar baby, de echte emotie kan dan heimwee zijn naar thuis.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #273 Gepost op: 28-04-2025, 23:49:45 »
Een mol acteert af en toe. Niet altijd, dan ben je geen mol, naar uit positie en moet je steeds meer overbruggen met acteren.
Tot het …. Niet meer lukt.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #274 Gepost op: 28-04-2025, 23:59:47 »
Als het acteerwerk was na de opdracht, dan vind ik dat Michèle dat heel goed heeft gespeeld.
En verder was ze deze aflevering ook flink aan het klooien. Ze lijkt weinig goed te doen. Maar... Het leek er wel op dat Pedra haar (enigszins) verdacht. Hij had wel een opmerking over dat ze 'scheef' aan het golfen was. En met drie pasvragen is het (lijkt mij) vrij onwaarschijnlijk dat je eruit gaat, terwijl je misschien vragen invult op Michèle. Maar natuurlijk kan dat ook de montage zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #275 Gepost op: 29-04-2025, 12:07:35 »
Alexy gaat er denk ik uit zaterdag.... dan denk ik dat jij wel goed landt op Michèle, ik heb vertrouwen ::trots:: 8)

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 29-04-2025, 12:12:44 »
Ik vermoed ook dat Pedro op Michèle eruit is gegaan wellicht ook vanwege de opdracht in het tankstation, Pedro zat in ieder geval op de verkeerde mol. Hilde en de meeste vorige afvallers zijn op Pedro eruit gegaan.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 29-04-2025, 12:32:19 »
Als het acteerwerk was na de opdracht, dan vind ik dat Michèle dat heel goed heeft gespeeld.
En verder was ze deze aflevering ook flink aan het klooien. Ze lijkt weinig goed te doen. Maar... Het leek er wel op dat Pedra haar (enigszins) verdacht. Hij had wel een opmerking over dat ze 'scheef' aan het golfen was. En met drie pasvragen is het (lijkt mij) vrij onwaarschijnlijk dat je eruit gaat, terwijl je misschien vragen invult op Michèle. Maar natuurlijk kan dat ook de montage zijn.

Uit de montage bij de biechts kan je weinig opmaken hoor. In het verleden werd het al vaker gedaan: de kandidaat die eruit gaat zegt in de biecht iets verdachts te hebben opgemerkt bij de mol. Vervolgens gaat die kandidaat eruit: conclusie voor de kijker: dat kan de mol niet zijn, want hij werd verdacht door kandidaat X en die ligt eruit.
Hoe de biechts volgens mij werken is als volgt: kandidaten overlopen alle andere kandidaten en zeggen welke acties ze bij elke kandidaat verdacht vonden. Dat wordt dan gemonteerd om er een evenwicht in te brengen. Van de kandidaten die nu nog overblijven weet je bijna zeker dat ze allemaal goed zitten. Anders zou Pedro met drie pasvragen waarschijnlijk niet naar huis moeten. Dus stel dat alle kandidaten op Michèle zitten, dan zou je de volgende aflevering bij de biecht niets anders horen dan 'Michèle deed dit', 'Michèle deed dat'. Dan is de fun er ook wel wat af voor de kijker, want je wéét als kijker dat iedereen nu juist zit. Dan geven ze de mol al weg voor de finale.

Waar je wel iets kan uit opmaken is de fruitwandeling. Daar stuurt Nimrod er bijvoorbeeld duidelijk op aan om Michèle bij de tweede opdracht aan bod te laten gaan. "Voor mij is het goed dat Pedro en Michèle of Hilde en Michèle deze opdracht spelen". Nimrod zit dus duidelijk op Michèle. En ondanks dat hij 2 pasvragen minder had dan Pedro, zit hij nog in het spel. Dat zegt natuurlijk ook niet alles. Als Sarah de mol is en Pedro zat op Nimrod/Alexy, dan heeft Nimrod al het voordeel bij de vraag 'is de mol een man of een vrouw'. Als je dan nog één vraag toevallig juist gokt, of je hebt een vraag juist omdat ze toevallig van toepassing zijn op zowel Michèle als Sarah, maar niet op Alexy/Nimrod (dronk de mol witte, rode of geen wijn bij het eten bijvoorbeeld) en je bent net iets sneller klaar met je test, dan overleef je ook net de eliminatie.

I was blind but now I can see

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #278 Gepost op: 29-04-2025, 13:52:35 »
Pedro heeft nou juist gezegd dat hij de mol ziet bij de 4 in de auto. Dus Michèle in het tankstation verdacht hij dus absoluut niet, op geen enkel moment in de serie. Precies haar niet. Dus dat heeft hem de kop gekost. Hij zat zeker op Sarah.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #279 Gepost op: 29-04-2025, 14:03:32 »
Dat Michèle zo verbolgen is over het wegspelen van geld voor vijf pasvragen kan ze goed gebruiken als reden om Pedro niet meer te willen/hoeven informeren over wat hij in zijn afwezigheid heeft gemist, (hopelijk anderen daarin mee te krijgen) waardoor de kans groter is dat hij vragen fout heeft in de test, en zij zo een sterke tegenspeler uit het spel krijgt. Kandidatengedrag van iemand die wil en zal winnen.