Poll

Wie is de Mol?

Alexy
6 (4.7%)
Michèle
60 (46.9%)
Nimrod
6 (4.7%)
Pedro
21 (16.4%)
Sarah
35 (27.3%)

Totaal aantal stemmen: 128

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 20904 keer)

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #280 Gepost op: 21-04-2025, 14:53:30 »
Voor mij blijft alleen Nimrod nog over.
Zijn Sleepworld direct over Pedro’s Sleeplife was goed gespeeld.
In misschien wel de opdracht waar de mol eigenlijk niet hoeft te mollen dit seizoen. Amper € 1.500 te verdienen. Een opdrachtje waar de mol wel eens wil helpen om wat vertrouwen op te doen.

« Reactie #281 Gepost op: 21-04-2025, 15:15:15 »
In de Sarah - Michèle discussie wil ik dit nog meegeven.
Sarah haar "molkoffer" is de enige die nog in de laatste wagon zit in de treinopdracht.

Als de mol - in dit geval Sarah - de opdracht heeft laten slagen door haar molkoffer in het laatste wagon te krijgen en het bedrag heeft kunnen laten wisselen, is er enkel nog maar 1 optie en dat is Sarah.

De vraag "is de missie van de mol gelukt of niet gelukt ?" in deze kan er nog voor zorgen dat we hier nog geen zekerheid over kunnen hebben.

Maar als die gelukt is, dan heb je enkel en alleen Sarah nog.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 21-04-2025, 15:24:56 »
Ik ga ervan uit dat de molacties goed voorbereid zijn en (meestal) daarom lukken.
Moest Michèle de mol zijn dan is haar molactie in de trein en ook die in de container - het verhinderen van de €9000 wat sommigen opperen - gigantisch mislukt. En in het schattenjagen had ze geen invloed op de €1000.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 15:27:33 door Luc »

« Reactie #283 Gepost op: 21-04-2025, 15:47:38 »
Ik ga ervan uit dat de molacties goed voorbereid zijn en (meestal) daarom lukken.
Moest Michèle de mol zijn dan is haar molactie in de trein en ook die in de container - het verhinderen van de €9000 wat sommigen opperen - gigantisch mislukt. En in het schattenjagen had ze geen invloed op de €1000.
En ik heb hier nog een melding te doen.
De mol moet kiezen, € 9.000 uit het spel of de molkoffer.

Plan B als de molkoffer niet door raakt, zal wel iets anders zijn.
En je mag niet vergeten dat dit het 1ste opdracht ook is, waar de mol altijd eerst probeert te gaan voor wat vertrouwen. Tenzij Elizabeth natuurlijk die ik al meteen doorhad op de trappen in afl. 1 in een ander seizoen. € 9.000 is een groot bedrag natuurlijk.

Vraag is ook een beetje hier hoeveel geld al weg is door de molkoffer. Als dit meer is dan € 9.000 (vermoedelijk) dan heeft de mol de juiste keuze gemaakt om vol voor de molkoffer te gaan.

Molactie van Michéle in de trein ? Omdat ze helpt in wagon 1 ?
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 15:49:25 door Fervente mollenjager »

« Reactie #284 Gepost op: 21-04-2025, 16:58:28 »
Iemand die mij kan helpen en zeggen waarom Alexy het echt niet is ? :D

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 21-04-2025, 18:00:13 »

Hij sprint zich echt kapot op het einde voor dat voordeel. Het is Nimrod die begint te lopen, er was niet veel tijd meer over dus ook kandidaats om hier te beginnen lopen. Zou de mol zich kapot sprinten om dat "voordeel" van een kandidaat af te pakken? Zou de mol dan met nog 15 seconden (eigenlijk 7 seconden) op de teller die 3 durians op de tafel gaan leggen op die tempel voor €1500 of zou hij juist te laat komen. Je kan als mol toch echt het excuus maken dat die timer al heel laag stond toen je aankwam en dat je enkel tijd had om nog in die doosjes met het voordeel te kijken. Als je hem ziet op die trappen is er letterlijk niemand achter hem. Dat waren een pak treden, duurt toch wel een minuutje of twee voor je boven bent zou ik denken. Zeker als je denkt dat ze al wat hadden moeten lopen om er te komen en ze die zware stok met manden mee hebben.

Ik vind het eigenlijk raar dat niemand haast lijkt the hebben op weg naar die tempel, heeft de mol hier mensen proberen te kalmeren? 

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #286 Gepost op: 21-04-2025, 18:04:19 »

Nee niemand kan dat

We schrijven hem allemaal een soort van af zonder gegronde reden  :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #287 Gepost op: 21-04-2025, 18:12:29 »
Michèle is de Mol, ik kan het niet langer voor mezelf ontkennen. ::rofl::

Het druipt niet alleen van haar gezicht af, de molposities en -acties zijn er ook allemaal. En dat we maar één groen scherm van haar mochten zien is vast ook niet voor niks.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 21-04-2025, 18:15:20 »
In de Sarah - Michèle discussie wil ik dit nog meegeven.
Sarah haar "molkoffer" is de enige die nog in de laatste wagon zit in de treinopdracht.

Als de mol - in dit geval Sarah - de opdracht heeft laten slagen door haar molkoffer in het laatste wagon te krijgen en het bedrag heeft kunnen laten wisselen, is er enkel nog maar 1 optie en dat is Sarah.

De vraag "is de missie van de mol gelukt of niet gelukt ?" in deze kan er nog voor zorgen dat we hier nog geen zekerheid over kunnen hebben.

Maar als die gelukt is, dan heb je enkel en alleen Sarah nog.

Hoe kom je daar zelfs bij?

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #289 Gepost op: 21-04-2025, 19:16:31 »
Ik dacht dat je door de molkoffer bij Pedro ging blijven Heinz. Toch geswitched?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 21-04-2025, 19:18:51 »
Michèle heeft zeker een aantal mogelijke molacties maar haar posities in de container (niet tijdig eruit geraken waardoor geen invloed op de €9000),

Pfff .. weet je… als je dit een paar keer post is het op zich ok maar ik zie je dit nu keer op keer op keer schrijven.

We weten het nu.. Luc vindt Michèle bij container onmols .. check. Genoteerd.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 21-04-2025, 19:30:11 »
Mijn bericht heb ik verwijderd. Maar ik ga nog niet de Michèle-tunnel in.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 20:09:26 door Luc »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 21-04-2025, 20:06:48 »
Maar ik ga nog niet de Michele-tunnel in.

Voor mij is dat ook de reservetunnel  :)

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 21-04-2025, 20:12:17 »
Ik ga pas over naar Michèle als Sarah afvalt. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Als je alle posities in overweging neemt is Sarah duidelijk het meest aangewezen als mol. Akkoord, Michèle is ook wel verdacht maar haar eventuele molacties worden nu wel duidelijk getoond terwijl Sarah meer in de luwte wordt gehouden.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #294 Gepost op: 21-04-2025, 20:15:46 »
Ik dacht dat je door de molkoffer bij Pedro ging blijven Heinz. Toch geswitched?

Het oortje bedoel je? Dat we zo duidelijk een oortje bij Pedro kunnen zien vind ik eerder tegen hem pleiten als Mol. Zeker als er bij Michèle ook een oortje was gespot. - Daarover trouwens, ik zag alleen nog maar een tamelijk vaag screenshot in het spoiler-topic. Van welk moment in de aflevering is dit eigenlijk of zijn er betere screenshots van? Edit: Gevonden op 28:58 in de download. Best goed zichtbaar.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 20:19:03 door Heinz »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #295 Gepost op: 21-04-2025, 20:39:26 »
Ik denk dat Elijah die eerste opdracht bedoelt; het uit de container geraken en zelfs de helikopter bereiken om de molkoffer binnen te halen. Maar die was anders later nog wel in het spel gekomen. Ik denk dat Pedro eerder enorm veel 'last', dus als kandidaat juist 'profijt' heeft gehad hiervan want iedereen verdacht hem al meteen. De echte mol hield zich juist liever even gedeisd, probeerde in 1 keer 9000 euro weg te spelen en vertrouwde als dit zou mislukken wel op de mathematische regel dat er dan maar 3000 van de 9000 verdiend zou worden. Stel je eens voor dat de mol bij de 'ontsnappers' had gezeten en alles op alles gezet had om die 3000 ook weg te spelen. Dan kwamen vol de schijnwerpers op de mol, plus je zou dan ook nog de molkoffer in het spel willen brengen, maar dan zonder excuus dat er wel geld ligt. Nee, zoals het nu gelopen is was HET perfecte scenario voor mol Michèle.... en welkom natuurlijk, Heinz ::trots::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 21-04-2025, 20:40:01 »
Kunnen niet alle kandidaten een oortje hebben gehad om ons op het verkeerde been te zetten en dat enkel die van de mol werkt?
In een ander topic zei ik dat een oortje in het tankstation zinloos is daar je de muziek hoort, beide auto's ziet en je ze hoort toeteren. Als de mol in een auto zit is zo'n oortje wel nuttig om de muziek te horen en ook wat die in het tankstation zeggen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #297 Gepost op: 21-04-2025, 20:42:22 »
Je kunt het juiste oortje niet even uit de molkoffer pakken als je in een auto zit, dat is nu juist het probleem. Het gaat over oortje+molkoffer...... dus de mol kan alleen in het tankstation hebben gestaan, als die inderdaad het oortje gebruikt heeft om te saboteren.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

« Reactie #298 Gepost op: 21-04-2025, 20:45:53 »
Hoe kom je daar zelfs bij?
Zoals ik zeg. Enkel Sarah haar koffer is in de laatste wagon...

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 21-04-2025, 20:50:19 »
Maar die was anders later nog wel in het spel gekomen.

Dus als de kandidaten de molkoffer hadden onderschept, hadden de makers daarna de molkoffer alsnog doodleuk in het spel gebracht? Of hoe zie je dit voor je. 

Kunnen niet alle kandidaten een oortje hebben gehad om ons op het verkeerde been te zetten en dat enkel die van de mol werkt?
In een ander topic zei ik dat een oortje in het tankstation zinloos is daar je de muziek hoort, beide auto's ziet en je ze hoort toeteren. Als de mol in een auto zit is zo'n oortje wel nuttig om de muziek te horen en ook wat die in het tankstation zeggen.

Ik zie het sowieso niet voor me dat oortje in het tankstation, want dan zou je auto A en auto B dus constant door elkaar heen horen. En de vraag is, wat heb je er nou echt aan om de kandidaten te horen? Veel logischer is dat de mol gewoon in een auto zit en de muziek hoort. Dan kan je perfect net even 1 seconde te vroeg of te laat toeteren.
De leepste snor van het land