Poll

Wie is de Mol?

Alexy
6 (4.7%)
Michèle
59 (46.5%)
Nimrod
6 (4.7%)
Pedro
21 (16.5%)
Sarah
35 (27.6%)

Totaal aantal stemmen: 127

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 20826 keer)

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #320 Gepost op: 22-04-2025, 00:26:00 »
We weten nu toch dat Rusiana en Hilde kandidaten zijn, dus de mol had daar geen invloed meer. De kans dat je koffer als mol dan in de laatste wagon komt is 50%. Meer weten we toch niet? Hoe ga je dat te weten komen, de mol gaat het u niet zeggen hoor.
De mol kan gokken, met beetje voorkennis, wie er in de laatste wagon terecht komt en wie er het meest voor het voordeel zou durven gaan.

Je kan ook zeggen in wagon 3 waar er 50 % is waar de molkoffer (in dat geval van Pedro of Sarah) terecht komt bij degene die in wagon 4 terecht komt.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2025, 00:27:32 door Fervente mollenjager »

Offline JP1999

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
« Reactie #321 Gepost op: 22-04-2025, 00:34:21 »
Ik blijf bij Sarah of Pedro, aflevering 5 heeft me niet echt verder geholpen. Bij Sarah krijg ik toch een sterker molgevoel vanwege de onschuld die ze uitstraalt, ik denk dat de productie daar best wel (weer) voor gevallen kan zijn (net als in seizoenen Griekenland en Vietnam, mijn favoriete mollen)

Nimrod en Alexy zijn het echt niet.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 22-04-2025, 00:38:36 »
De mol kan gokken, met beetje voorkennis, wie er in de laatste wagon terecht komt en wie er het meest voor het voordeel zou durven gaan.

Je kan ook zeggen in wagon 3 waar er 50 % is waar de molkoffer (in dat geval van Pedro of Sarah) terecht komt bij degene die in wagon 4 terecht komt.

Wanneer Hilde en Rusiana winnen met meer glazen krijgen ze de boodschap, neem de koffers van Pedro en Sarah maar mee. We zien niet dat de Sarah of Pedro hier nog zijn of dat ze persoonlijk die koffers aan Hilde en Rusiana overhandigen.
Hilde en Rusiana kiezen gewoon zelf een koffer uit om mee te pakken denk ik.

« Reactie #323 Gepost op: 22-04-2025, 00:47:13 »
Ik blijf bij Sarah of Pedro, aflevering 5 heeft me niet echt verder geholpen. Bij Sarah krijg ik toch een sterker molgevoel vanwege de onschuld die ze uitstraalt, ik denk dat de productie daar best wel (weer) voor gevallen kan zijn (net als in seizoenen Griekenland en Vietnam, mijn favoriete mollen)

Nimrod en Alexy zijn het echt niet.
Kan je zeggen waarom, zo overtuigend mogelijk, Alexy ? Kan mij helpen hem af te schrijven. ;)

« Reactie #324 Gepost op: 22-04-2025, 00:51:17 »
Wanneer Hilde en Rusiana winnen met meer glazen krijgen ze de boodschap, neem de koffers van Pedro en Sarah maar mee. We zien niet dat de Sarah of Pedro hier nog zijn of dat ze persoonlijk die koffers aan Hilde en Rusiana overhandigen.
Hilde en Rusiana kiezen gewoon zelf een koffer uit om mee te pakken denk ik.
Nogmaals, op welke manier ook, er is sowieso 50 % in wagon 3 voor Sarah als Pedro. Je kan dus niet zeggen dat je geen invloed heeft vanuit wagon 3, dus. Vanwege de onzekerheid en de 50 % kans die er wel degelijk is dat de juiste molkoffer wordt genomen.

Ik vraag me nu oprecht af als de mol liefst in wagon 3 raakt waar de kans groter wordt dat de juiste molkoffer wordt genomen

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 22-04-2025, 09:35:54 »
Ok, ik kom nog even met wat argumenten voor de treinopdracht.

Volgens u wil de mol tot bij Gilles geraken in de laatste wagon. Hier ben ik het zeker mee eens, dit is het droomscencario van de productie en de mol.

In dat opzicht is het niet onmogelijk van Pedro of Sarah dat ze de opdracht goed doen en 11 landen kunnen opnoemen, ook al komt hierdoor wel €1000 euro de pot in.
Waar het raar wordt voor mij is dat als Pedro of Sarah de mol zou zijn, dan wil dat ook zeggen dat de mol hier enorm afgaat. Pedro iets minder als mol dan Sarah.

Pedro brengt 20 glazen naar het einde met zijn plateau, Sarah heeft er geen want de 4 op haar hoofd vallen. Dit kan zeker mols gedrag zijn van Sarah, maar toch niet als je het bekijkt met de context dat ze tot de volgende wagon wil geraken?

Van Hilde en Rusiana weten we ondertussen dat ze kandidaat zijn, ze brengen samen 24 glazen. Dingen die ik  opmerk:
Hilde heeft 5 glazen in haar hand die eigenlijk niet kunnen vallen, ze speelt dus vals. Waarom geeft de productie geen opmerking dat ze enkel de plaatsen op het kostuum en de plateau mag gebruiken? Dat was toch de originele opzet van de opdracht volgens mij. Waarom mag Hilde valsspelen als dat het plan van de productie en de mol in gevaar zou brengen? Waarom heeft Sarah ook geen 5 glazen in haar hand dan is ze ook door want hebben ze er meer als Hilde en Rusiana.

Hilde en Rusiana lijken als tweede aan de beurt te zijn, ze knuffelen samen wanneer ze de uitslag krijgen en hebben hun pak nog aan.
Gaan er twee sets pakken zijn of is het gewoon hetzelfde pak dat Pedro en Sarah voor hun al aan hadden? Om te weten of ze direct door mochten moest de score van Pedro en Sarah dus al gekend zijn, gevolg is dus dat ze volgens mij als tweede deze opdracht doen. 
Waarom zou de productie het team met de mol Sarah of Pedro als eerste laten gaan, je wil toch wat info delen met de mol zodat hij/zij met een paar glazen meer naar de volgende wagon kan?

Weer heel veel wat niet logisch is als Sarah de mol blijkt, voor Pedro kan ik begrijpen dat hij als mol pech heeft dat zijn partner geen glazen naar het einde brengt.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 22-04-2025, 09:42:23 »
Nogmaals, op welke manier ook, er is sowieso 50 % in wagon 3 voor Sarah als Pedro. Je kan dus niet zeggen dat je geen invloed heeft vanuit wagon 3, dus. Vanwege de onzekerheid en de 50 % kans die er wel degelijk is dat de juiste molkoffer wordt genomen.

Ik vraag me nu oprecht af als de mol liefst in wagon 3 raakt waar de kans groter wordt dat de juiste molkoffer wordt genomen

In wagon 3 geraken maakt de kans niet groter dat je koffer tot het einde komt als je zelf niet tot het einde komt. Je kan ook stranden in wagon 2 daar heb je ook 50% kans dat je koffer tot het einde raakt, alle koffers van de kandidaten die in wagon 2 moeten blijven worden meegenomen door Pedro, Sarah, Hilde en Rusiana. Of zie ik het verkeerd?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #327 Gepost op: 22-04-2025, 10:04:59 »
wil de mol tot bij Gilles geraken in de laatste wagon. Hier ben ik het zeker mee eens, dit is het droomscencario van de productie en de mol.
Dat is zeker zo, het genoemde plan A. Maar daar heb je natuurlijk geen +1000 euro voor over aangezien je maximaal 1700 kunt wegspelen wat sowieso vast wel zou worden weggespeeld door een Kandidaat (wat effectief ook gebeurde door Kandidaat Hilde).

Veel beter is het, het andere team met een praktisch onmogelijke opdracht te verlaten. 11 landen was eigenlijk niet te doen. Dan faalt dat team, wordt er geen 1000 euro verdiend, maar ben je wel door naar de volgende wagon. Het team van de mol zat dus bij Michèle/Alexy. Overigens toevallig zaten zij ook in hetzelfde team van de container van aflevering 1, het enige juiste team. Die Alexy doet wel molse dingen hoor ;D
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #328 Gepost op: 22-04-2025, 11:40:41 »
Dat is zeker zo, het genoemde plan A. Maar daar heb je natuurlijk geen +1000 euro voor over aangezien je maximaal 1700 kunt wegspelen wat sowieso vast wel zou worden weggespeeld door een Kandidaat (wat effectief ook gebeurde door Kandidaat Hilde).

Veel beter is het, het andere team met een praktisch onmogelijke opdracht te verlaten. 11 landen was eigenlijk niet te doen. Dan faalt dat team, wordt er geen 1000 euro verdiend, maar ben je wel door naar de volgende wagon. Het team van de mol zat dus bij Michèle/Alexy. Overigens toevallig zaten zij ook in hetzelfde team van de container van aflevering 1, het enige juiste team. Die Alexy doet wel molse dingen hoor ;D
::rofl::

Je zit er ondanks de ironie misschien wel vol bovenop ::vergroot::

Want dit is de analyse van die opdracht. Een probleem met de Michèle-tunnel is dat de mol waarschijnlijk een Antwerps accent heeft.

Ik vroeg me al af waarom ze die Romeinse cijfers ineens uit de mottenballen hadden gehaald.

Romeinse cijfers. Thailand. Eh, ja.

X
III = drie poten om op te staan

Alexy. Klemtoon op de laatste lettergreep. Xietje voor intimi. De nadruk op de X, noem 'm Molecom X.

Wat zien we deze guy doen?

In afl. 1 zegt hij dat Sarah en Pedro in de openingsopdracht op de ideale molpositie uitkomen. Het veiligstellen van de molkoffer - wat inderdaad iedere kandidaat zou doen en dus helemaal niet mols is. Niet alleen dat, Sarah en Pedro hebben volgens hem een mol-profiel.

In afl. 2 weer zo'n sleutelopdracht: de trein. Alweer krijgen we bij de test zo'n shpiel in onze maag gesplitst; weer horen we van Alexy waar de mol waarschijnlijk was - die ging als eerste of zat bij de laatsten om naar level 2 te gaan. Hijzelf - überkandidaat als-ie is  ::pinokkio:: - ging natuurlijk ergens in het midden.

Daarna maakt hij Sarah verdacht, waar ze een shot van Pedro onder hebben geplakt. (Sarah kwam op het allerlaatste moment met 'Thailand', niet doorgeefluik Pedro - Alexy is niet achterlijk.)

Van: we gebruiken ultieme kandidaat Alexy om onze mol uit de wind te houden. Nee, echt, ik ben overtuigd ::)
« Laatst bewerkt op: 22-04-2025, 14:25:47 door Amethyst »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #329 Gepost op: 22-04-2025, 11:56:14 »
Het probleem met Sarah en Pedro is dat er ontzettend veel vals spel nodig is om ze nog als mol te houden. Dat is in geen enkel geval nodig bij Michèle. Maar wel ook wat bij Alexy.

Van Pedro (die anders voor niets zich buiten spel laat zetten in de opdracht) wordt bijv. gezegd dat er 0 vrijstellingen in de kistjes zaten want de mol had immers een dubbele bodem gebruikt. Maar daar is Gilles echt nodig om de dames weg te leiden zodat ze niet zien dat ook in de laatste kist niks zit. Van Hilde was al nodig dat Gilles vals spel liet spelen door haar, bij hem aangezeten, de kaart naar 800 te verwisselen, puur om vals spel naar de kijker te creeeren. Er waren daadwerkelijk molloten die dit geloofden he!

En bij Sarah zijn er ook vele vals spel momenten, om er maar eens een te pakken die Alexy ook heeft: vlak na hun kwam er nog iemand achter ze aan nadat ze zich bevrijd hadden van de slotjes. Het risico op betrapt worden was bij hun beiden enorm omdat er een file van losse kandidaten (die anderen aan het helpen waren) achter hun aan kwam. Dan wordt gezegd, ja maar er is vals gespeeld: Gilles heeft daar nog een tussenruimte gecreeerd waardoor de mol in alle rust de koffer in kan.

Echter dat is niet wat we zien. We zien de koffer gewoon keurig na de schuifdeur rechts in het kastje onder staan, en dat is een pad waar alle kandidaten langs moeten. Kortom, waarom zou Alexy de wagon verlaten, wetende dat Michèle ook los is en elk moment achter hem aan kon komen (wat ze ook deed overigens)? Michèle zelf pakte juist een ultiem goed moment: zij wachtte tot de hele file was opgelost en ging direct achter Alexy aan wetende dat de laatste kandidaten nog rotsvast zaten.

Offline JP1999

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
« Reactie #330 Gepost op: 22-04-2025, 12:55:12 »
Kan je zeggen waarom, zo overtuigend mogelijk, Alexy ? Kan mij helpen hem af te schrijven. ;)

Haha ik kan het proberen, maar ik blijf vooral haken op opdracht 1, aflevering 1, waarin het Michèle en Alexy niet lukte om uit de container te geraken. Wat mij betreft een veel te groot risico voor de mol. Maar misschien is hij een blinde vlek voor me  ::vergroot::

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 22-04-2025, 13:04:42 »
Alexy uitte ook verdenkingen op Nimrod tijdens de lotto-opdracht, en ging mee met Nimrod om niet het aantal gekochte balletjes te bekijken (wat geld zou kosten).
De leepste snor van het land

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 22-04-2025, 13:08:15 »
Alexy uitte ook verdenkingen op Nimrod tijdens de lotto-opdracht, en ging mee met Nimrod om niet het aantal gekochte balletjes te bekijken (wat geld zou kosten).

Klopt, genoeg onmolse zaken bij hem : (

Het probleem met Sarah en Pedro is dat er ontzettend veel vals spel nodig is om ze nog als mol te houden. Dat is in geen enkel geval nodig bij Michèle. Maar wel ook wat bij Alexy.

Eens met je analyse.

En toch hou ik serieus rekening met Sarah. Ze komt bij de eliminaties op de geijkte momenten aan de beurt, als je die van vorige seizoenen bekijkt. GDC lijkt een tikje gespannen ...het zit me niet lekker. En natuurlijk de vrijstelling van Pedro en alles wat daarover is gezegd. De gare hints naar haar geboortejaar en voornaam. Het zal toch niet echt?

Alles klopt bij mol Sarah, als je uitgaat van vals spel en een mol met weinig durf.

Het begint bij de openingsopdracht. Je kan uitgaan van een eerlijk spel, van de perfecte strategie, maar ook van het verhaal dat ze wilden vertellen; puur op de storytelling gaan zitten. De mol die probeert om tot in de heli te geraken; de mol als held die de molkoffer veiligstelt.

De kans daarop is het grootst en de mol hoeft het minst te doen als je die eerder laat beginnen dan de andere twee containers. Ontsnap je waarschijnlijk als eerste. De containers waren overduidelijk geluiddicht gemaakt.

De trein zou net zo genant zijn. Sarah zat niet eens langs het gangpad.
Heeft de productie inderdaad van tevoren bedacht dat ze de kandidaat die na Sarah level 2 zou bereiken zouden blocken als die iets te snel loskwam. Is misschien ook wel gebeurd vanwege verplichte retakes. Wist de mol dat ze alle tijd had.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 22-04-2025, 13:10:10 »
Alexy legt de laatste doerian neer bij 5 seconden tijd over, had best even kunnen wachten. Toevallig trouwens dat de klok versneld begint te lopen bij exact 02:13 ::vergroot:: ::rofl::

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 22-04-2025, 13:21:33 »

Het begint bij de openingsopdracht. Je kan uitgaan van een eerlijk spel, van de perfecte strategie, maar ook van het verhaal dat ze wilden vertellen; puur op de storytelling gaan zitten. De mol die probeert om tot in de heli te geraken; de mol als held die de molkoffer veiligstelt.

De kans daarop is het grootst en de mol hoeft het minst te doen als je die eerder laat beginnen dan de andere twee containers. Ontsnap je waarschijnlijk als eerste. De containers waren overduidelijk geluiddicht gemaakt.

Ik vind het niet kloppen om de rol van Sarah in de allereerste opdracht vals of oneerlijk te noemen. 
Het was toch Els die (misschien wel vrij onverwachts) met het goede antwoord kwam. Het kan prima dat mol Sarah langer wilde blijven zitten en door het goede kandidatengedrag van Els haar tactiek moest veranderen. 

Ik zou Michele of Alexy als mol in deze opdracht veel onlogischer vinden. Als de uiteindelijke kandidaten in de heli niet voor eigen voordeel kozen, was de molkoffer ook niet in het spel gekomen. Wekenlange voorbereiding voor niets dus, en je hebt daar als mol dan zelf geen vinger in de pap kunnen hebben.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2025, 13:23:19 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 22-04-2025, 13:40:50 »
Ik vind het niet kloppen om de rol van Sarah in de allereerste opdracht vals of oneerlijk te noemen. 
Het was toch Els die (misschien wel vrij onverwachts) met het goede antwoord kwam. Het kan prima dat mol Sarah langer wilde blijven zitten en door het goede kandidatengedrag van Els haar tactiek moest veranderen. 

Dat kan zeker.

Ik had het over het raamwerk - hoe je er als productie voor zou kunnen zorgen dat de kans veel groter is dat die container als eerste opengaat: door de drie spelers in die container stiekem eerder te laten beginnen.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2025, 14:09:10 door Amethyst »

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 22-04-2025, 13:44:20 »
De mol speelt altijd vals, dat moet je toch wel weten.

De productie wil ons duidelijk in de Pedro- of Michèle-tunnel duwen door hun verdachte acties nadrukkelijk te tonen en die oortjes in het tankstation. In het tankstation hebben de oortjes geen enkele zin, de mol zat in een auto.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 22-04-2025, 13:53:34 »

Ik zou Michele of Alexy als mol in deze opdracht veel onlogischer vinden. Als de uiteindelijke kandidaten in de heli niet voor eigen voordeel kozen, was de molkoffer ook niet in het spel gekomen. Wekenlange voorbereiding voor niets dus, en je hebt daar als mol dan zelf geen vinger in de pap kunnen hebben.

Ok u premisse is dus dat de mol 100% in de helikopter wil geraken en dus zeker is ontsnapt uit de containers.
Ik ga mee in u redenering Sarah, Els en Pedro ontsnappen als eerste en zitten in het eerste busje. Hilde, Nimrod en Jan ontsnappen als tweede en zitten in het achtervolginsbusje.

Mogelijke mollen zijn dus nog Sarah, Pedro busje 1 en Nimrod busje 2

Sarah, Pedro busje krijgt de vraag over het beroep van Hilde. Nimrod geeft het correcte antwoord door en Sarah en Pedro volgen. Dit is correct.
Sarah, Pedro busje krijgt vraag over Nimrod, Sarah maakt een theorie over Nimrod zijn naam en de vraag is niet correct. Hiermee komt de mol dus op een slechte positie voor zekerheid op de helikopter en molkoffer. Sarah en Pedro komen in de achtervolging van het busje van Nimrod.

De laatste vraag gaat over Els en Sarah en Pedro doen als mol dan geen moeite om Els te overhalen om verdacht te doen en niet te veel te zeggen over haar trucje.
Kandidaat Hilde komt aan walkie met Els en krijgt het juiste antwoord door, ze mag ook veel vragen stellen om zekerder te worden. Kandidaat Els spreekt volledig de waarheid tegen kandidaat Hilde.
Hilde krijgt de finale keuze dus Pedro en Sarah ondernemen hier geen enkele handeling om hun kans te vergroten dat ze zeker in de helikopter komen en ook nog eens €3000  uit de pot blijft. Dit is enkel en alleen te danken aan de slechte inschatting die Hilde maakt over het trucje dat ze volledig juist te horen krijgt van Els.
Nimrod als mol eveneens probeert Hilde niet te overtuigen om Els te geloven om zo toch in de helikopter te geraken, maar kan dit nog volgen als mol omdat er zo wel 3000 euro uit de pot blijft.

Gevolg is dus dat de drie in de helikopter wel kandidaten zijn, of dat er een mol bij zit die hier volledig door toedoen van Hilde haar slechte inschatting terechtkomt.
Ik zou als mol juist denken dat Hilde een goede inschatting zou kunnen maken en dus Els sturen om niet de waarheid te zeggen of om wat verdacht te doen.
Welke klinkt het meest logisch voor u?

« Laatst bewerkt op: 22-04-2025, 14:01:00 door Mogura »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #338 Gepost op: 22-04-2025, 14:10:43 »
Laten we wel wezen, de mol zit bestens in de container die te laat openging, dat is allang uitgerekend hier op het forum, dus minpunten voor Sarah, Nimrod en Pedro.
GDC lijkt een tikje gespannen ...het zit me niet lekker.
Tot op heden gaat Gilles er altijd prat op dat hij het spel eerlijk speelt. Natuurlijk brieft hij de mol voortdurend maar dat is geen vals spel als het In Game is, zoals toen ze aan tafel zaten met z'n allen en Gilles het drietal dat de balletjes gekocht had met zijn ogen aanwees. Dat deed hij voor de mol maar iedereen is erbij dus het kan je opvallen. Dit is dus de standaard. En die geldt ook voor de molkoffer. De opdrachten met de molkoffer zijn weken ervoor bedacht en bestudeerd. De molkoffer gaat mee op reis en is in het bezit van de productie. Er is allang voordien bedacht wat er in de molkoffer zal komen en wanneer de mol gebruik zal maken van het voorwerp daaruit. We zien ook dat met de mol overlegd wordt waar de productie telkens voor een opdracht de molkoffer gaat plaatsen en dat moet In Game zijn.

Wat naar mijn smaak echt niet kan is dat ze die al ergens planten voordat ze met de auto's naar het tankstation vertrekken. Al gewoon niet omdat ze in de laatste aflevering ongetwijfeld een mooi overzicht zullen laten zien waar die molkoffer nou elke keer stond als de mol daar wat mee deed. Dat levert prachtige beelden op. Het levert waardeloze beelden op als de mol dat oortje al in dat hotel ergens vandaan prikt, want daar hebben we namelijk geen enkele hint of iets naar gezien, het gebeurt allemaal op de plaats van delict. Als je Sarah nog in eerlijke strijd wilt zien in deze opdracht dan heeft de mol de molkoffer deze opdracht dus niet gebruikt. Had ze maar simpelweg voorin moeten gaan zitten, dan was ze op de perfecte molpositie geweest: in het tankstation.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 22-04-2025, 14:36:14 »
Sarah