Poll

Wie is de Mol?

Alexy
8 (5.5%)
Michèle
83 (56.8%)
Sarah
55 (37.7%)

Totaal aantal stemmen: 146

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 34363 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #680 Gepost op: 7-05-2025, 21:27:17 »
Iets cheaps zeeman of zo. Hema? Ja doe maar. O argenta (bankzaken).
We zien Sarah precies 1 olifant opmeten 5x50 is 250 cm (moest 236 cm zijn).
Els: fucking molekule. Sarah: ja fucking molekule. En de winnaars van mol radio arriveren.
Hilde: Michelle met een geforceerde glimlach (voetmasseuses). Sarah terwijl ze gemasseerd wordt: knikt ja en zegt Ja ter bevestiging van Hilde. En meteen moeder Theresa attackeren. Die heeft zo geoefend in België op die voetmassages.
Zomaar vier momenten in 1 aflevering dat je als mol plezier hebt.

O ja een mol die pokert die neemt risico. Dat was dit keer de stemronde dat Jan er uit werd gestemd. Lang niet zeker meer dat Jan eruit ging, door de openheid in het spel. (3 tegen 2 eruit).

De mol is Sarah.
In Michèle en Alexy kan ik geen mol zien.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #681 Gepost op: 7-05-2025, 22:20:24 »
Van de laatste 4 kandidaten heb ik alleen Nimrod met zekerheid afgeschreven. Dus dat schiet niet op.

Michèle en Sarah kunnen het ook zijn. Michèle is voor mij dan verdachter. Zij lijkt alles te doen wat je van een mol verwacht.
Maar alles van haar wordt zo verdacht in beeld gebracht dat ik het moeilijk kan geloven.

Sinds aflevering 3 stem ik op Alexy en ja: bij hem zie ik ook dingen die niet logisch zijn (want het lijkt erop dat Nimrod hem verdacht?). Maar ik zie bij Alexy ook geen harde afstreep-momenten. Dan maar eigenwijs. En nog maar een laatste rondje Alexy.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #682 Gepost op: 7-05-2025, 22:52:20 »
Omdat hier vaak over opdracht 1 wordt gediscussieerd, heb ik toch nog maar eens gekeken.

Ik zit waarschijnlijk in een tunnel, maar dat gedrag van Michèle in die container is zo sturend en haar reacties komen zo fake over. Ik kan het echt niet meer anders zien, haha. Ze heeft gewoon mis getimed volgens mij.

Ook daarna in het busje is het echt Sarah die wel eerst zegt: Spreken jullie wel de waarheid? Maar ja, dat kan perfect als achterdochtige kandidaat ook. De tweede zin is dat ze Hilde er vind uitzien als een kinderpsychiater. 3000 euro in de pot! En ook nog eens een slechtere positie, want nu is ze sowieso afhankelijk van het andere team, tenzij er nog geld verdiend wordt.

Ik val waarschijnlijk in herhaling, excuses.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #683 Gepost op: 7-05-2025, 23:06:34 »
Stel Sarah is de mol. Plan A is doorgaan bij de quiz zonder geld te verdienen, dat mislukt doordat ze 11 landen moeten opnoemen. Plan B gaat in werking en ze verdient geld om door te kunnen gaan.
De opdracht bij de glazen mislukt. Plan C gaat in werking, het verdelen van de koffers. Lage bedragen naar de persoon die de grootste kans heeft om bij Gilles te komen. Gekeken wordt er waarschijnlijk altijd, maar hoge bedragen bij Gilles maakt het voor 3 kandidaten duidelijk dat ze op het goede spoor zitten. €1000 om dat te voorkomen lijkt mij nog niet zo gek.

Stel Michèle is de mol. Wat is dan haar plan B in de trein? Hoe heeft zij nog invloed op de opdracht?
Volgens mij zeggen de Sarahverdenkers dat Sarah nog steeds op plan A zit, ook na het 1000 euro verdienen. Plan A is simpelweg bij Gilles geraken. Alleen wordt niet verklaard hoe ze dan zo simpel uit het spel gaat bij de glazen. Plan A om zeep.

Michèle is de mol. Zij speelt het heel listig door het andere team met een praktisch onhaalbare taak op te zadelen waardoor er 0 euro verdiend zou worden. Tja, het mislukt en plan A gaat dus niet door. Je kunt soms een 60-80% winstkans hebben maar toch verliezen.

En dat gebeurt ook min of meer bij de containers. Ook daar pech dat ze niet als 2e uit de container kwam, want ook weer 60-80%. Maar ook weer niet zo erg. Plan A ook hier niet gehaald, maar wel een mooie start voor de mol.
Ze heeft gewoon mis getimed volgens mij.
Ze heeft volgens mij helemaal niks mis getimed. Ze heeft het vooraf bedachte plan tot in perfectie uitgevoerd. Maar zij kan er ook niets aandoen wat de andere containers doen. Op dat deel van het plan heb je geen invloed. De enige die duidelijk mis getimed heeft is Sarah door er zo enorm snel uit te komen. Onmols.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #684 Gepost op: 7-05-2025, 23:09:10 »
Volgens mij zeggen de Sarahverdenkers dat Sarah nog steeds op plan A zit, ook na het 1000 euro verdienen. Plan A is simpelweg bij Gilles geraken. Alleen wordt niet verklaard hoe ze dan zo simpel uit het spel gaat bij de glazen. Plan A om zeep.

Michèle is de mol. Zij speelt het heel listig door het andere team met een praktisch onhaalbare taak op te zadelen waardoor er 0 euro verdiend zou worden. Tja, het mislukt en plan A gaat dus niet door. Je kunt soms een 60-80% winstkans hebben maar toch verliezen.

En dat gebeurt ook min of meer bij de containers. Ook daar pech dat ze niet als 2e uit de container kwam, want ook weer 60-80%. Maar ook weer niet zo erg. Plan A ook hier niet gehaald, maar wel een mooie start voor de mol.Ze heeft volgens mij helemaal niks mis getimed. Ze heeft het vooraf bedachte plan tot in perfectie uitgevoerd. Maar zij kan er ook niets aandoen wat de andere containers doen. Op dat deel van het plan heb je geen invloed. De enige die duidelijk mis getimed heeft is Sarah door er zo enorm snel uit te komen. Onmols.

Ja, ik bedoelde het niet per se als fout. Ik denk misschien toch stiekem dat ze naast het enorme tijdrekken, graag als 2e ontsnapt was. Geloof niet zo in afspraken met productie om niet te ontsnappen, die hier ook al geopperd waren.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #685 Gepost op: 7-05-2025, 23:15:15 »
Klopt, ontsnappen zou ze zeker. Het balen van haar dat de andere containers al open waren was echt.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #686 Gepost op: 7-05-2025, 23:33:43 »
Door niet (tijdig) te ontsnappen, zorg je er ook voor dat 'jouw' groep geen geld kan verdienen. Wat voor een mol prima is. Dus misschien (geldt voor Alexy of Michèle) heeft de mol hier gewoon vrede mee?

Nadeel is dan wel dat je op die manier geen invloed hebt op het doorlaten van de molkoffer, maar veel kandidaten zullen toch de neiging hebben (met het zicht op voordeel) om voor de koffer te kiezen..
« Laatst bewerkt op: 7-05-2025, 23:35:40 door Tunneltelevisie »

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #687 Gepost op: 7-05-2025, 23:39:39 »
Door niet (tijdig) te ontsnappen, zorg je er ook voor dat 'jouw' groep geen geld kan verdienen. Wat voor een mol prima is. Dus misschien (geldt voor Alexy of Michèle) heeft de mol hier gewoon vrede mee?

Nadeel is dan wel dat je op die manier geen invloed hebt op het doorlaten van de molkoffer, maar veel kandidaten zullen toch de neiging hebben (met het zicht op voordeel) om voor de koffer te kiezen..

Met de beste bedoeling, maar niets doen omdat je dan ook geen geld verdient telt niet. De mol moet de pot zo laag mogelijk houden, voor hetzelfde geld was hier 9000euro verdiend en geen koffer, maar hey, geen probleem als je als mol zelf niks verdient. Kan je net zo goed thuis blijven.

En Lo, over 1 ding heb je toch gelijk, de blondine is de mol.  ::rofl::

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #688 Gepost op: 7-05-2025, 23:42:48 »
maar hey, geen probleem als je als mol zelf niks verdient. Kan je net zo goed thuis blijven.

::rofl::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #689 Gepost op: 7-05-2025, 23:49:43 »
Ok, mocemole, je hebt een punt.  ;D Het is flauw als de mol niks probeert. En wie het ook is: er is in die opdracht wel gemold.

Ik vermoed dat de mol niet per se als eerste wilde ontsnappen. Het andere groepje was net iets sneller uit de container.

Offline mocemole

• Forumlid
« Reactie #690 Gepost op: 7-05-2025, 23:53:04 »
Ok, mocemole, je hebt een punt.  ;D Het is flauw als de mol niks probeert. En wie het ook is: er is in die opdracht wel gemold.

Ik vermoed dat de mol niet per se als eerste wilde ontsnappen. Het andere groepje was net iets sneller uit de container.
Dat zou best kunnen, was een grapje hoor.

Maar sommigen hier beweren dat Michèle hier zeker 9000euro wegspeelde door niet op tijd uit die container te komen. Daar kan ik niet mee meegaan. Sommige zaken lukken nu eenmaal niet zoals de mol het zou willen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #691 Gepost op: Gisteren om 00:19:03 »
Ik vond het een grappige opmerking.  :D

En ook eens: het is niet zo dat Michèle met die actie (of nou ja: eigenlijk door niks te doen  ;) ) 9000 heeft weggespeeld.

Ik ben benieuwd naar de ontknoping. Als ik objectief ben, dan kunnen ze het alledrie nog zijn.
Ik zit niet ieder jaar goed, maar het lukt me wel altijd om een finalist wegstrepen als mol. Dat lukt me nu niet. Ze hebben alledrie verdachte momenten gehad.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #692 Gepost op: Gisteren om 00:56:02 »
Ik val waarschijnlijk in herhaling, excuses.
Geeft helemaal niets, dat is logisch als je dingen terugkijkt. Met nog maar 3 kandidaten over is duidelijk wat kandidatengedrag was en wordt iedereen gesterkt in zijn eigen tunnel. Wat het voor mij weer lastiger maakt, omdat er zoveel goede argumenten zijn voor elke tunnel  ::rofl::.

Ik neig naar Sarah doordat ik haar niet natuurlijk vindt reageren, onder andere  bij de arena, als ze de lift uitgaat bij het trappenhuis, bij de handschriften en onderaan de trap met de foto. Ik kan haar acties voor mijzelf verklaren en vind haar niet zo opvallend mollen. Michèle doet mij meer aan Roos denken.

Net geprobeerd om terug te lezen of het volgende al is genoemd, ik kan het niet vinden.
Hilde vertelt in een Humo-filmpje dat zij vanaf dag 1 op mol X zat, een paar dagen voor de eliminatie heeft ze de piste wat breder gemaakt. Mogelijk zat zij in aflevering 1 op Sarah, die zat in de helikopter, verdiende geen geld in het trappenhuis (Els ook niet, maar Els koos goed bij de liftvraag), pakte maar 1 lintje in de arena en heeft daar niets geraden, in tegenstelling tot Alexy, Nimrod en Pedro.
Mogelijk is zij in aflevering 5 overgestapt op Michèle. Bij het tankstation zag zij  Michele met kleine gebaartjes hints spelen en tobben met de kaarten. Bij de fruitopdracht ging Michèle makkelijk mee met het laten mislukken van de opdracht, maar wie kwam op het idee van niets goed raden? Bij de bom was het Michèle die zei ‘niet twijfelen Nimrod’ waardoor 5000 uit de pot ging.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #693 Gepost op: Gisteren om 08:10:22 »
En dat gebeurt ook min of meer bij de containers. Ook daar pech dat ze niet als 2e uit de container kwam, want ook weer 60-80%. Maar ook weer niet zo erg. Plan A ook hier niet gehaald, maar wel een mooie start voor de mol.Ze heeft volgens mij helemaal niks mis getimed. Ze heeft het vooraf bedachte plan tot in perfectie uitgevoerd. Maar zij kan er ook niets aandoen wat de andere containers doen. Op dat deel van het plan heb je geen invloed. De enige die duidelijk mis getimed heeft is Sarah door er zo enorm snel uit te komen. Onmols.
Klopt, ik denk ook niet dat Michèle verkeerd heeft getimed.
Sarah heeft dan weer niet kunnen voorkomen dat haar groep er ruim te vroeg én als eerste uitkomt.

Maar sommigen hier beweren dat Michèle hier zeker 9000euro wegspeelde door niet op tijd uit die container te komen. Daar kan ik niet mee meegaan. Sommige zaken lukken nu eenmaal niet zoals de mol het zou willen.
Wat beweerd wordt, is dat de kans dat 9000 euro in één klap wordt weggespeeld twee keer groter wordt gemaakt door haar container te laat te laten vrijkomen. Niet dat dit met zekerheid zal gebeuren, wel met een waarschijnlijkheid van 60 à 80 procent.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 08:25:13 door Molekule »

Offline mocemole

• Forumlid
« Reactie #694 Gepost op: Gisteren om 08:41:27 »
Klopt, ik denk ook niet dat Michèle verkeerd heeft getimed.
Sarah heeft dan weer niet kunnen voorkomen dat haar groep er ruim te vroeg én als eerste uitkomt.
Wat beweerd wordt, is dat de kans dat 9000 euro in één klap wordt weggespeeld twee keer groter wordt gemaakt door haar container te laat te laten vrijkomen. Niet dat dit met zekerheid zal gebeuren, wel met een waarschijnlijkheid van 60 à 80 procent.

Dat geldt ook voor Alexy dan neem ik aan? Maar dat is niet gebeurd. De enige die nog in het busje zat is Sarah en daar is 6000 niet verdiend door Nimrod niet te geloven en de tegenpartij laten denken dat het 3de antwoord gelogen is.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #695 Gepost op: Gisteren om 09:02:03 »
Mijn grootste ‘problemen’ met Michèle als mol zijn de eerste opdracht en de opdracht met het trampoline/uit het vliegtuig springen. Ik vind dat ze daar op de verkeerde plek als mol zit, terwijl het een bevochten positie is (het was makkelijker om je op te offeren en zo bij de vliegtuigspringers te horen).

Mijn grootste ‘problemen’ met Sarah als mol zijn het dansen en de lachhelm, waar ze twee keer de molkoffer zou hebben ingezet op een opdracht waar ze zelf direct invloed op had en bovendien twee keer voor de verkeerde persoon.

Wie van de twee de mol ook is, er zijn hoe dan ook momenten waarvan ik vind dat deze persoon iets heeft laten liggen. Ik kijk vooral uit naar de laatste aflevering waar dit soort dingen hopelijk uitgelegd worden.

Al deze redenaties zijn uiteraard gedaan vanaf een comfortabele bank met een zak chips, want dat is waar de beste stuurlui zich het liefst bevinden  ::hypocriet::

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #696 Gepost op: Gisteren om 09:07:46 »
Veel minder want Alexy is niks sturend in die container voorzover we kunnen zien. Hij is ook om vele andere redenen niet de mol voor mij.
Ook zonder mol wordt gemiddeld 6000 euro uit de pot gespeeld, en Sarah heeft een ferme bijdrage in de 3000 euro die wel verdiend wordt door Hilde als geloofwaardig neer te zetten.

Stel er zijn vier dozen en twee ervan zit -3000 euro en de andere twee zijn leeg. De mol zorgt ervoor dat ee in een derde doos -3000 euro komt.
De kandidaten spelen het goed en kiezen toch voor de vierde doos.
Dat is wat hier gebeurt.
Pech voor de mol.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #697 Gepost op: Gisteren om 09:35:58 »
Dat geldt ook voor Alexy dan neem ik aan? Maar dat is niet gebeurd. De enige die nog in het busje zat is Sarah en daar is 6000 niet verdiend door Nimrod niet te geloven en de tegenpartij laten denken dat het 3de antwoord gelogen is.

3000 euro wel verdiend bijna enkel door Sarah die zegt dat Hilde eruit ziet als kinderpsychologe en de laatste 3000 had Sarah letterlijk 0% invloed op. Prima, maar noem het a.u.b. niet alsof Sarah hier in eigen persoon 6000 euro uit de pot houdt.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #698 Gepost op: Gisteren om 09:42:10 »
Dit is meermaals gezegd hier

Je hebt als mol wel onderhandelingsmateriaal nodig voor de onderhandeling dat je voor eigen gewin gaat in de helikopter.

Sarah noemde dus ook de 3000 als reden om voor eigen gewin te gaan.

“We hebben wel 3000 hè”

Alles wat ze gedaan heeft is al weerlegt.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #699 Gepost op: Gisteren om 09:52:51 »
Dit is meermaals gezegd hier

Je hebt als mol wel onderhandelingsmateriaal nodig voor de onderhandeling dat je voor eigen gewin gaat in de helikopter.

Sarah noemde dus ook de 3000 als reden om voor eigen gewin te gaan.

“We hebben wel 3000 hè”

Alles wat ze gedaan heeft is al weerlegt.

Ik vind het wel duur onderhandelingsmateriaal. 3K op een pot van 20K. Ik vind het wel nog steeds minder erg dan de 1K op de trein, wat gewoon een kandidatenactie is of een heel slechte molactie.