Poll

Wie is de Mol?

Alexy
8 (5.4%)
Michèle
84 (57.1%)
Sarah
55 (37.4%)

Totaal aantal stemmen: 147

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 34393 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #700 Gepost op: Gisteren om 09:59:46 »
Dit is meermaals gezegd hier

Je hebt als mol wel onderhandelingsmateriaal nodig voor de onderhandeling dat je voor eigen gewin gaat in de helikopter.

Sarah noemde dus ook de 3000 als reden om voor eigen gewin te gaan.

“We hebben wel 3000 hè”

Alles wat ze gedaan heeft is al weerlegt.
Dus je zegt dat de enige molactie van de mol in deze opdracht kan zijn: 3000 euro de pot INSPELEN ???

Dat is nu de geweldige mol Sarah? Geld in de pot spelen......

Dan doe je het toch veel, veel beter als Michèle door anderen de fout te laten maken? Je zet in eerste instantie in om tegen de tijd te gaan, dan nog wat vertraging te veroorzaken in de busrace..... want nu is er namelijk 9000 verloren en zit de molkoffer in het spel. Zou grandioos zijn.

En de strategie van Sarah is: 3000 euro de pot IN spelen om zo de molkoffer mee in het spel te krijgen. Iets, wat praktisch zeker toch ook zou gebeuren door de hebberige kandidaten voor het persoonlijk voordeel. Want we weten intussen dat bijna alle kandidaten wel vol voor het voordeel zijn gegaan, ook Nimrod, die alleen in zijn laatste opdracht iets teruggaf aan de groep.

Vergelijk deze strategieen eens, dan zie je toch dat Sarah absoluut niet molt maar juist antimolt? En Michèle met volledige controle haar molstrategie tot in de puntjes uitvoert?
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #701 Gepost op: Gisteren om 10:04:09 »
3k voor de molkoffer is natuurlijk niks.

Dus we verschillen van mening.

Ik zie hier iemand die vol in de controle zat in deze opdracht. (En in de meeste opdrachten) En de mol heeft vooral in deze opdracht de controle. Ze plannen dit van tevoren.
Afl 9 zou raar zijn als de mol zegt “tja neus aanraken is me niet gelukt dus ik deed niet mee”

Sarah is degene die het voorzetje geeft
“Ik  denk dat we dit gewoon moeten uitspreken” 

Maar goed… honderden keren hetzelfde zeggen op meerdere pagina’s is waar we nu mee bezig zijn  ::rofl::

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #702 Gepost op: Gisteren om 10:09:00 »
Ik heb nog eens uitgerekend en als je als eerste uit de container komt, kan je niet anders dan minimum 3K verdienen om in het vliegtuig te komen. Als je als 2e uit de container komt, kan het met 0 euro in de pot.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #703 Gepost op: Gisteren om 10:27:02 »
Ik vind het verdacht van Sarah dat zij nadat vernomen is dat de molkoffer is doorgelaten de nadruk legt dat er geld is verdiend.
Dat Michèle €9000 uit de pot kon houden door niet tijdig uit de container te geraken is volstrekt onzin.

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #704 Gepost op: Gisteren om 10:53:44 »
Je weet op het moment van de eerste opdracht natuurlijk niet dat de pot zo laag gaat blijven. 3000 euro om de kans te beinvloeden dat je de molkoffer hebt en op termijn dus veel meer geld uit de pot kan spelen, is het de mol mogelijk wel waard.
De trein vind ik inderdaad ook een moeilijke, maar dat kan je evengoed zeggen over Michèle die bij het verzamelen van de roeiers makkelijk meer had kunnen mollen, minder ballonnen had kunnen binnenbrengen of bij het springen de roos langer had kunnen missen, zodat de kandidaten meer vragen moesten beantwoorden en de proef een kleinere kans op slagen had.
Ze kunnen het voor mij allebei zijn, genoeg argumenten elke kant op.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #705 Gepost op: Gisteren om 12:07:04 »
Je weet op het moment van de eerste opdracht natuurlijk niet dat de pot zo laag gaat blijven. 3000 euro om de kans te beinvloeden dat je de molkoffer hebt en op termijn dus veel meer geld uit de pot kan spelen, is het de mol mogelijk wel waard.

Ja, precies. En dan ook goede sier maken, want he: 3000 verdiend.
Al kreeg ik wel de indruk dat de heli-mensen met die actie extra werden verdacht door de anderen.

Met Pedro bevrijden was ze ook erg verdacht: vooral niet voor het geld gaan.

(ik zit nog steeds in de Alexy-tunnel, ondanks alles, maar probeer nog wel een open blik te houden  ;D )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #706 Gepost op: Gisteren om 13:17:17 »
Al kreeg ik wel de indruk dat de heli-mensen met die actie extra werden verdacht door de anderen.
(ik zit nog steeds in de Alexy-tunnel, ondanks alles, maar probeer nog wel een open blik te houden  ;D )

Ja, dat denk ik ook. De helikopter is wel een beetje een rode vlag.
Maar dat kan ook weer een extra reden zijn voor Sarah om toch de €1000 in de trein binnen te koppen. Je komt verder in de trein en je schudt er verdenkingen mee af. Bovendien haalt ze er in de volgende aflevering ook weer €800 uit.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #707 Gepost op: Gisteren om 13:24:56 »

Mijn grootste ‘problemen’ met Sarah als mol zijn het dansen en de lachhelm, waar ze twee keer de molkoffer zou hebben ingezet op een opdracht waar ze zelf direct invloed op had en bovendien twee keer voor de verkeerde persoon.

Goede argumenten hoor, de lachhelm probeer ik toch te weerleggen. Alexy houdt namelijkt zijn helm de hele tijd bij zich. Wellicht is hij op dit moment al quasi zeker van het feit dat Sarah de mol is, en voelt hij de bui over een gesaboteerde helm al hangen. Wellicht had Sarah wel als doel om zijn helm te saboteren, maar was Alexy hier heel doordacht en de mol te slim af.
De leepste snor van het land

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #708 Gepost op: Gisteren om 13:26:20 »
Ja, dat denk ik ook. De helikopter is wel een beetje een rode vlag.
Maar dat kan ook weer een extra reden zijn voor Sarah om toch de €1000 in de trein binnen te koppen. Je komt verder in de trein en je schudt er verdenkingen mee af. Bovendien haalt ze er in de volgende aflevering ook weer €800 uit.

Nee, ze schudt er helemaal geen verdenkingen mee af, want het zijn eigenlijk de andere kandidaten die goede antwoorden geven en zij geeft enkel het laatste antwoord. Als je echt vertrouwen wil winnen, ga je hier meerdere goede antwoorden geven. Nu zou dit ene antwoord net kunnen opvallen. De mol wil eigenlijk de touwtjes in handen hebben en aan de micro zitten trouwens.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #709 Gepost op: Gisteren om 18:58:43 »
Ik ga denk ik toch voor Sarah, maar het is echt 50/50 met Michèle voor mij.

-niet uit de container ontsnappen
-geen stiltes laten vallen op de bus

tegen

-foutloos bij parachutespringen
-foutloze karaoke bij het golfen
-niet al het geld wegspelen bij het dessert met de molboekjes
-niet de meest logische keuzes qua molkoffergebruik en resultaat bij de dans en de lachhelmen.

Aan beide kanten stevig onmolse dingen. Maar bij Sarah is het denk ik makkelijker uit te leggen dat ze de hete adem van Alexy voelde.
Terwijl iets vaker je neus aanraken of kort even stilte laten vallen niet echt heel erg zouden opvallen.

Maargoed, ik laat me zondag lekker verrassen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #710 Gepost op: Gisteren om 22:38:18 »
Mijn grootste ‘problemen’ met Sarah als mol zijn het dansen en de lachhelm, waar ze twee keer de molkoffer zou hebben ingezet op een opdracht waar ze zelf direct invloed op had en bovendien twee keer voor de verkeerde persoon.
Als Sarah de mol is (ben ik vrijwel zeker van) is zij een (te) voorzichtige mol die subtiel te werk gaat en weinig risico's neemt (blijkt uit de letters die zij niet wilde wisselen in de drakentoren). Ik denk dat zij in de dansgroep wilde omdat ze de labels ongemerkt kon wisselen. De roeiers hadden veel minder gelegenheid om die labels te wisselen en hadden meer risico om ontdekt te worden. Blijkbaar wilde Sarah aanvankelijk de lachhelm van Alexy saboteren maar die was bij hem in de andere auto.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 22:41:23 door Luc »

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #712 Gepost op: Vandaag om 00:23:42 »

« Reactie #713 Gepost op: Vandaag om 00:34:31 »
Michèle

Iemand had het artiekel gedeeld in de mollengroep op fb.
Hij is nog enkel maar succesvol bij de Nederlandse versie... Zegt niets dus. ;)

Plus wat een rare gedachtegang... "Het is nog nooit een advocaat geweest."

In het jaar van onze priester zou hij hem ook niet als mol kiezen... Pieter ofzo, denk ik.

« Reactie #714 Gepost op: Vandaag om 00:38:46 »
Ik moet wel zeggen dat ik nerveus wordt. Best een hoge track record...

In de laatste 7 seizoenen, enkel vanaf daar gestart met kijken, zat ik juist op Elizabeth, Alina, Uma, Comfort en Senne.

Daarnaast had ik Lloyd en Annelotte. (Ook omdat ik nooit geloofde dat een priester de mol ging zijn...)

Waar komt Sarah terecht ? Iemand, help me mijn stress te verlagen. :D :D