Poll

Wie is de Mol?

Alexy
9 (5.9%)
Michèle
87 (57.2%)
Sarah
56 (36.8%)

Totaal aantal stemmen: 152

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 35530 keer)

Offline marivwae

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #720 Gepost op: Vandaag om 12:26:16 »
Omdat hier vaak over opdracht 1 wordt gediscussieerd, heb ik toch nog maar eens gekeken.

Ik zit waarschijnlijk in een tunnel, maar dat gedrag van Michèle in die container is zo sturend en haar reacties komen zo fake over. Ik kan het echt niet meer anders zien, haha. Ze heeft gewoon mis getimed volgens mij.

Ook daarna in het busje is het echt Sarah die wel eerst zegt: Spreken jullie wel de waarheid? Maar ja, dat kan perfect als achterdochtige kandidaat ook. De tweede zin is dat ze Hilde er vind uitzien als een kinderpsychiater. 3000 euro in de pot! En ook nog eens een slechtere positie, want nu is ze sowieso afhankelijk van het andere team, tenzij er nog geld verdiend wordt.

Ik val waarschijnlijk in herhaling, excuses.

Ik zit ook in de Michèle-tunnel, maar wil sowieso wel enige nuance brengen wat betreft 3000€ in de pot spelen en daardoor in een slechte positie terecht komen:
Als Sarah de mol is, en ze wil in de helicopter komen, moet ze sowieso 3000€ verdienen en komt ze ook sowieso in een slechte positie waarbij het op het einde gaat afhangen van de andere kandidaat. Stel ze duwt hier een fout antwoord door, dan komt bus 2 na de eerste vraag al op kop en dan ligt alles óók in handen van bus 2, want dan moeten zij de vragen beantwoorden. Hoe je het ook draait of keert: Een mol in een bus moet altijd 3000€ verdienen om in de helicopter te komen en 3000€ ligt altijd buiten de invloed van de mol, want de beslissing wordt genomen bij de bus waar de mol niet in zit. Zo wordt er dus op de bus 3000€ zeker verdient, een kans van 50/50 dat er 3000€ extra wordt verdiend (het is geen 33.3%, want de kandidaten geloven een kandidaat of niet. Uit de aflevering: Spreekt Els de waarheid, dan heeft de andere bus de optie: we geloven haar (ze volgen het antwoord van Els en verdienen 3000€) of we geloven haar niet (de kandidaten volgen het antwoord van Els niet en welk antwoord ze dan ook kiezen: het is fout.) Hetzelfde als ze de waarheid niet spreekt: ze geloven haar niet: de kandidaten kiezen 1 van de overige 2 opties (50% kans op juist) of ze geloven haar wel: 100% zeker fout).
Daarom is de redenering "Als Michèle niet uit de container komt heeft ze geen invloed op de 9000€ die te verdienen valt" zo krom: Sarah, wil ze in de helicopter komen, heeft dan ook maar invloed op 3000€. (3000€ móet ze verdienen (1ste vraag), en bij de laatste vraag heeft ze 0 invloed op de keuze van de andere bus. Dus ze heeft enkel invloed om te sturen naar een fout antwoord bij vraag 2)
I was blind but now I can see

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #721 Gepost op: Vandaag om 12:41:07 »
Met de beste bedoeling, maar niets doen omdat je dan ook geen geld verdient telt niet. De mol moet de pot zo laag mogelijk houden, voor hetzelfde geld was hier 9000euro verdiend en geen koffer, maar hey, geen probleem als je als mol zelf niks verdient. Kan je net zo goed thuis blijven.

En Lo, over 1 ding heb je toch gelijk, de blondine is de mol.  ::rofl::

En voor hetzelfde geld was er nu 6000€ verdiend, waarvan 3000€ door Sarah. Gokt bus 2 juist, winnen ze nog eens 3000€. Sarah had geen invloed op deze vraag: De vraag ging over Els, het was Els die prima de waarheid als een leugen wist te verkopen. Het was bus 2 die slecht gokt (50/50 kans).

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #722 Gepost op: Vandaag om 12:52:06 »
Sinds Rusiana, Jan, Pedro en Nimrod eruit zijn is het wel duidelijk. Het is Michèle ::jaja::
...óf niet!

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #723 Gepost op: Vandaag om 13:37:32 »
En voor hetzelfde geld was er nu 6000€ verdiend, waarvan 3000€ door Sarah. Gokt bus 2 juist, winnen ze nog eens 3000€. Sarah had geen invloed op deze vraag: De vraag ging over Els, het was Els die prima de waarheid als een leugen wist te verkopen. Het was bus 2 die slecht gokt (50/50 kans).

Iedereen wil bij het voordeel in de heli geraken, alleen Nimrod komt met een plan om maximum 6000euro te verdienen door 2X de waarheid te vertellen en 1x te liegen.
Bij de 2de vraag zegt Nimrod de waarheid zoals ze hadden afgesproken, maar Sarah zaait twijfel, ook Pedro schudt meteen "nee". Sarah komt met een redelijk onderbouwd alternatief, 3000 niet verdiend.
Busje 2 rijdt hier voorop, bus 1 moet wachten.
Bus Nimrod redeneert logisch dat de anderen terug voorop willen geraken en naar zijn eigen voorstel, liegen bij de derde, denken ze al dat de waarheid niet zal vertelt worden. Vandaar ook het veel vragen stellen om haar te betrappen op een leugen.
Els vertelt de waarheid, hoe dat beslist is zien we niet, maar naar alle waarschijnlijkheid is daar toch een gesprek over geweest.
Liegt Els en de andere bus denkt dat ze liegt is er nog 50% kans dat het juiste antwoord wordt gegeven.
Vertelt Els de waarheid en de andere bus denkt dat ze liegt, is er 100% kans op een fout antwoord.
De trigger is toch altijd dat iedereen voorop wil rijden op het laatst, dat kan volgens bus Nimrod door de laatste vraag te liegen (zijn voorstel), maar dat is mathematisch niet waar. Automatisch denk je dat ze gaan liegen en dan is het juiste antwoord geven het beste wat je kan doen, dan kiezen ze uit 2 foute antwoorden.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #724 Gepost op: Vandaag om 14:00:18 »
Ik zit ook in de Michèle-tunnel, maar wil sowieso wel enige nuance brengen wat betreft 3000€ in de pot spelen en daardoor in een slechte positie terecht komen:
Als Sarah de mol is, en ze wil in de helicopter komen, moet ze sowieso 3000€ verdienen en komt ze ook sowieso in een slechte positie waarbij het op het einde gaat afhangen van de andere kandidaat. Stel ze duwt hier een fout antwoord door, dan komt bus 2 na de eerste vraag al op kop en dan ligt alles óók in handen van bus 2, want dan moeten zij de vragen beantwoorden. Hoe je het ook draait of keert: Een mol in een bus moet altijd 3000€ verdienen om in de helicopter te komen en 3000€ ligt altijd buiten de invloed van de mol, want de beslissing wordt genomen bij de bus waar de mol niet in zit. Zo wordt er dus op de bus 3000€ zeker verdient, een kans van 50/50 dat er 3000€ extra wordt verdiend (het is geen 33.3%, want de kandidaten geloven een kandidaat of niet. Uit de aflevering: Spreekt Els de waarheid, dan heeft de andere bus de optie: we geloven haar (ze volgen het antwoord van Els en verdienen 3000€) of we geloven haar niet (de kandidaten volgen het antwoord van Els niet en welk antwoord ze dan ook kiezen: het is fout.) Hetzelfde als ze de waarheid niet spreekt: ze geloven haar niet: de kandidaten kiezen 1 van de overige 2 opties (50% kans op juist) of ze geloven haar wel: 100% zeker fout).
Daarom is de redenering "Als Michèle niet uit de container komt heeft ze geen invloed op de 9000€ die te verdienen valt" zo krom: Sarah, wil ze in de helicopter komen, heeft dan ook maar invloed op 3000€. (3000€ móet ze verdienen (1ste vraag), en bij de laatste vraag heeft ze 0 invloed op de keuze van de andere bus. Dus ze heeft enkel invloed om te sturen naar een fout antwoord bij vraag 2)

Als je als 2e uit de container komt kan je met 3 foute antwoorden in de heli geraken.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #725 Gepost op: Vandaag om 14:36:24 »
Vorig jaar kwamen velen met het argument dat Senne de mol niet kon zijn omdat hij zich in de eerste opdracht snel kon bevrijden waardoor er €4000 in de pot kwam. Nu komen velen met het argument dat Sarah de mol niet kan zijn omdat zij snel uit de container kwam waardoor er €3000 in de pot kwam.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #726 Gepost op: Vandaag om 15:38:44 »
Goede argumenten hoor, de lachhelm probeer ik toch te weerleggen. Alexy houdt namelijkt zijn helm de hele tijd bij zich. Wellicht is hij op dit moment al quasi zeker van het feit dat Sarah de mol is, en voelt hij de bui over een gesaboteerde helm al hangen. Wellicht had Sarah wel als doel om zijn helm te saboteren, maar was Alexy hier heel doordacht en de mol te slim af.

Maar dan kan je natuurlijk nóg meer lachen en daarna zeggen dat je helm werd gesaboteerd door de mol. ze haalt maar 300 minder op dan Alexy. Een molactie met molkoffer die maar 300€ minder opbrengt...mja.

Ze kan zeker de mol zijn hoor. Maar dan vind ik wel meer van haar keuzes bedenkelijk.
1) De treinopdracht is de grootste.
2) Dansopdracht en eigen helm saboteren (en het dan nog niet eens zó slecht doen) in mindere mate ook, al zou ik sowieso wel bij de roeiers willen zitten. Al was het maar om een fysiek sterkere kandidaat bij de dansers te krijgen.
3) Pedro zijn vragen in twijfel trekken voor heel de groep, want 'we weten niet wat zijn spel is hé' is nog zo'n moment: door de clou hier al weg te geven, met nog één vraag te gaan, kan Michèle en Nimrod dan het antwoord van Pedro in twijfel trekken (wat Nimrod toch wel doet) en juist gokken. Daardoor komen er maar 3 pasvragen in het spel en gaat Michèle en Nimrod door naar Pedro. Ruim binnen de tijd. Als je hier oppert dat de mol zeker bij de kooi wil zijn, dan is dit een rare strategie.

En dan zijn er nog de hints: Er is één héél sterke hint naar Sarah, en die is dat het 13de lied van het album van De Kreuners waar 'Ik Wil Je' opstaat 'Sarah' heet. Dat vind ik een sterke hint. Maar als Sarah de mol is, dan zouden de letters uit de drakentoren waar je Sarah mee kan vormen (en SARA ligt al pal te lezen, daarvoor moest ik de pauzeknop zelfs niet in te drukken) óók een hint zijn, en dat zou dan de gemakkelijkste hint ooit in De Mol zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de makers zo'n gemakkelijke hint erin zouden steken.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #727 Gepost op: Vandaag om 16:08:04 »
Het meest optimale voor de mol is simpelweg tegen de tijd aan uit de container geraken. Dan heb je nog een busrace, dus de productie blij want het spel wordt gespeeld. Maar je vertraagt dermate dat de helicopter, MET molkoffer, al in de lucht zit. Heb je koffer + 0 in de pot. Optimaal, toch? Zijn we het allemaal wel over eens. Dus dan kunnen alleen nog Alexy en Michèle de mol zijn. Want ik kan me nog voorstellen dat je per ongeluk wat te snel uit de container komt, zoals container 2, maar we weten dat die kandidaten allemaal al naar huis zijn.

Als ik nu in de Sarah tunnel zat dan zou ik me verweren met te zeggen dat het Els haar schuld was dat ze zo snel uit de container kwamen. Die lepelde immers opeens de hele stadsnaam op. Met Pedro's hulp op de fiets. Maar ja, dan heeft Sarah wel een container uitgekozen waar ze als mol minder sturing in had. En bovendien een fout aantal kandidaten gekozen, want dat moet natuurlijk 4 zijn. Daarom is deze opdracht een heel, heel lastige om te verdedigen vanuit de Sarah tunnel.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #728 Gepost op: Vandaag om 16:26:35 »
Vlak voor tijd uit de container geraken nadat de twee bussen vertrokken zijn, zo is het ook gebeurd. Fantastische molactie!

Die letters in de drakentoren had ik niet opgemerkt (er stonden veel letters) maar inderdaad is Sarah de enige naam die je ermee kunt vormen. Ik meen dat soortgelijke hint ook vorig jaar met Senne voorkwam. Die Kreuners-hint is wel een zeer sterke.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 16:55:37 door Luc »

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #729 Gepost op: Vandaag om 16:53:27 »

En dan zijn er nog de hints: Er is één héél sterke hint naar Sarah, en die is dat het 13de lied van het album van De Kreuners waar 'Ik Wil Je' opstaat 'Sarah' heet. Dat vind ik een sterke hint. Maar als Sarah de mol is, dan zouden de letters uit de drakentoren waar je Sarah mee kan vormen (en SARA ligt al pal te lezen, daarvoor moest ik de pauzeknop zelfs niet in te drukken) óók een hint zijn, en dat zou dan de gemakkelijkste hint ooit in De Mol zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de makers zo'n gemakkelijke hint erin zouden steken.

En toch zit het grootste deel van dit forum, en ook de kijkers thuis op Michele. Sarah is nooit ergens hoofdverdachte nummer 1 geweest, zo makkelijk was het dus blijkbaar niet. Neem ook de hint deze week op social media, sorry maar je kan er gewoon niet meer omheen. Er zullen vast een paar hints over Sarah toeval zijn geweest, maar allemaal? Nee, geloof ik niet in. Dan moet het haast zo zijn dat de makers er expres nep-hints in hebben gestopt. En dat beschouw ik bij het maken van dit programma gewoon als een misdaad.  ;D   

Ik snap je bedenkingen verder, dezelfde heb ik dit seizoen ook absoluut bij Sarah. Bij Michele kun je die zelfs veel minder maken. Maar daar klopt er volgens mij dus iets niet. Een mol wil namelijk dat de kandidaten denken dat hij of zij een kandidaat is. Een kandidaat wil liever dat de anderen denken dat hij of zij (mogelijk) de mol is. Bij Sarah zie ik continue dat zij probeert om verdenkingen van zich af te schudden, wanneer er iets gebeurt wat haar mogelijk verdacht maakt. Michele lijkt het juist niet erg te vinden als anderen haar verdacht vinden.

Ook vind ik dat Michele dit seizoen in opdrachten maar bar weinig bij de posities staat waar de directe beslissing uiteindelijk valt. De posities waar je uiteindelijk een doorslaggevende beslissing kan maken over het wel of niet laten slagen van een opdracht. Nu ga je als mol niet bij elke opdracht in zo'n positie terechtkomen, maar bij Michele vind ik het wel erg magertjes.

Tot slot: de bedenkers van de opdracht in de containers en in de trein verdienen een dikke vette bonus. 3 dagen voor de finale en het is nog steeds de koploper van de discussies hier.  ::rofl::

EDIT: 2 dagen zelfs al voor de finale.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 16:56:59 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #730 Gepost op: Vandaag om 17:10:35 »
En toch zit het grootste deel van dit forum, en ook de kijkers thuis op Michele. Sarah is nooit ergens hoofdverdachte nummer 1 geweest, zo makkelijk was het dus blijkbaar niet. Neem ook de hint deze week op social media, sorry maar je kan er gewoon niet meer omheen. Er zullen vast een paar hints over Sarah toeval zijn geweest, maar allemaal? Nee, geloof ik niet in. Dan moet het haast zo zijn dat de makers er expres nep-hints in hebben gestopt. En dat beschouw ik bij het maken van dit programma gewoon als een misdaad.  ;D   

Ik snap je bedenkingen verder, dezelfde heb ik dit seizoen ook absoluut bij Sarah. Bij Michele kun je die zelfs veel minder maken. Maar daar klopt er volgens mij dus iets niet. Een mol wil namelijk dat de kandidaten denken dat hij of zij een kandidaat is. Een kandidaat wil liever dat de anderen denken dat hij of zij (mogelijk) de mol is. Bij Sarah zie ik continue dat zij probeert om verdenkingen van zich af te schudden, wanneer er iets gebeurt wat haar mogelijk verdacht maakt. Michele lijkt het juist niet erg te vinden als anderen haar verdacht vinden.

Ook vind ik dat Michele dit seizoen in opdrachten maar bar weinig bij de posities staat waar de directe beslissing uiteindelijk valt. De posities waar je uiteindelijk een doorslaggevende beslissing kan maken over het wel of niet laten slagen van een opdracht. Nu ga je als mol niet bij elke opdracht in zo'n positie terechtkomen, maar bij Michele vind ik het wel erg magertjes.

Tot slot: de bedenkers van de opdracht in de containers en in de trein verdienen een dikke vette bonus. 3 dagen voor de finale en het is nog steeds de koploper van de discussies hier.  ::rofl::

EDIT: 2 dagen zelfs al voor de finale.  ::vergroot::

Wat je zegt over Sarah en de verdenkingen afschuiven. Ik vind inderdaad dat ze dat soms doet op een subtiele of minder subtiele manier en dat vind ik wel een dingetje. Echter, zie ik bij Michèle ook hetzelfde gedrag. Altijd stekjes geven aan anderen als er wat fout loopt. Blijkbaar nog subtieler, want het valt velen niet op.

Denk maar aan uitspraken als: Ik snap dat kortetermijndenken wel of ja, het was wel 5000 euro hé, Nimrod of ja, het moest er een keer van komen hé, een nulopdracht.

Voor Sarah zijn ook voorbeelden te vinden.

Ze doen het in mijn opinie allebei.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #731 Gepost op: Vandaag om 19:07:48 »
Vorig jaar kwamen velen met het argument dat Senne de mol niet kon zijn omdat hij zich in de eerste opdracht snel kon bevrijden waardoor er €4000 in de pot kwam. Nu komen velen met het argument dat Sarah de mol niet kan zijn omdat zij snel uit de container kwam waardoor er €3000 in de pot kwam.
Niet alleen wordt er 3000 euro verdiend, de helikopter wordt ook met zekerheid gehaald. En ze heeft geen controle om daar zelf te geraken.
Vreemde strategie zou dat toch zijn.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #732 Gepost op: Vandaag om 19:14:33 »
Niet alleen wordt er 3000 euro verdiend, de helikopter wordt ook met zekerheid gehaald. En ze heeft geen controle om daar zelf te geraken.
Vreemde strategie zou dat toch zijn.

Er is helaas geen 100% strategie voor de mol om de helikopter te halen. Daarom denk ik dat tijdrekken in de containers de beste mogelijkheid is. Ik zou dit doen door in de enige container te kruipen waar je de kandidaten het best kan afblokken als het te snel gaat, nl. die van Alexy en Michèle.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #733 Gepost op: Vandaag om 19:39:37 »
Pas uit de container komen als er twee zijn geopend, is dat de molstrategie?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #734 Gepost op: Vandaag om 20:10:25 »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #735 Gepost op: Vandaag om 20:14:59 »
Pas uit de container komen als er twee zijn geopend, is dat de molstrategie?
Neen, dat is niet de molstrategie.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #736 Gepost op: Vandaag om 20:29:27 »
Maar zo is het gebeurd.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #737 Gepost op: Vandaag om 20:35:34 »
Mijn reactie per finalist mochten ze de Mol blijken te zijn:

Michele:  ::jaja::
Sarah:  :-\\
Alexy:  ::oink::
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #738 Gepost op: Vandaag om 20:45:02 »
Maar zo is het gebeurd.
En dat is prima zo. Het zou maar erg zijn als de kandidaten geen kans hadden om de molkoffer te onderscheppen- ze krijgen zo zelf de keuze of ze het onheil over zich heen roepen of niet.
Maar de mol heeft het de kandidaten wel extra moeilijk gemaakt door haar container zolang als nodig buitenspel te zetten.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #739 Gepost op: Vandaag om 20:53:43 »
De kandidaten hadden de kans om in de helikopter te komen en de molkoffer te onderscheppen als ze tijdig uit hun container kwamen. Als de mol bewust alles deed om niet tijdig de container te doen openen ontneemt hij die kandidaten die kans.

Maar ik merk nu een tweestrijd Sarah-Michèle net als vorig jaar Senne vs Michaël. Ik was (na het afvallen van Stephanie) zeker van Senne als mol, nu ga ik resoluut voor Sarah.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 21:35:32 door Luc »