Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Molkoffer onderscheppen  (gelezen 4783 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 1] Opdracht 1 - Molkoffer onderscheppen
« Gepost op: 23-03-2025, 19:02:28 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 1.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2025, 20:04:37 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline B-mol

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Molkoffer onderscheppen
« Reactie #1 Gepost op: 23-03-2025, 20:38:23 »
Mmmmhhhh wie haalt nu wie over om op het aanbod in te gaan? Els verdacht.
Graven, graven, graven...

Offline Tristan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #2 Gepost op: 23-03-2025, 21:04:15 »
Mmmmhhhh wie haalt nu wie over om op het aanbod in te gaan? Els verdacht.
En dat ook zonder te weten wat precies 'het persoonlijk voordeel' is.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #3 Gepost op: 23-03-2025, 21:49:21 »
Ik ben in dubio: wil je hier als mol wel of niet zitten? Alle ogen zijn opeens zo op jou gericht. En kandidaten gaan bijna altijd voor een voordeel. Dus wellicht de mol hier dan toch niet?
Meer L

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 23-03-2025, 21:53:29 »
Ik denk dat de mol er best op had durven vertrouwen dat men voor een persoonlijk voordeel zou gaan, aangezien dat geen geld kostte en niemand precies wist wat die koffer inhield. Zorgen voor later. Voor mij zat de mol niet per se in de helicopter.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #5 Gepost op: 23-03-2025, 22:19:03 »
Misschien een beetje cynisch, maar als kandidaat in de helikopter zou mijn inschatting ook zijn dat de koffer sowieso wel in het spel moet komen en ik er dan maar beter ook een persoonlijk voordeel aan over kan houden ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #6 Gepost op: 23-03-2025, 22:21:13 »
Ik denk wel dat je als mol in principe uit de container wil ontsnappen, anders heb je precies 0 invloed op het geld noch de koffer gehad. Vanuit de busjes was het een beetje 50/50
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 23-03-2025, 22:24:45 »
Ik vond het wel apart hoe er in een hele korte tijd gevloekt werd terwijl ze naar het scherm keken en de puntenaftrek zagen plaatsvinden, zonder dat iemand de juiste link legde.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #8 Gepost op: 23-03-2025, 22:30:29 »
Hebben ze niet een keer letterlijk die opdracht met neus aanraken en schelden in Taskmaster gehad?

Effies zoeken...

Edit: S01E04, bijna hetzelfde.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 23-03-2025, 22:37:01 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2025, 22:38:34 »
De mol wil toch wel in één van de eerste twee containers. Even los van de helicoptervlucht. Je probeert in de busjes te komen, lijkt me, daar valt in ieder geval nog wat tijd te rekken (voor de koerier) en tegelijkertijd geldwinst tegen te gaan.

Je neus aanraken kan erg subtiel gedaan worden, dus uit die container kom je erg makkelijk, zodra je als mol er uit wilt.

Mijn conclusie? De 3 uit de laatste container zijn niet de mol.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2025, 22:49:29 door daniwidm »

Offline Jurrr

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 23-03-2025, 22:42:10 »
Brtdm jazeker.. komt uit taskmaster!

Online Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11 Gepost op: 23-03-2025, 22:44:31 »
Als mol zou ik sowieso uit de container willen, om toch enig invloed te hebben op het spel.
De middelste container zat als enige in het donker ( de mol is blind hint?) als er niet werd gefietst.
Ging Els niet eerst op de fiets zitten? (Spel op gang brengen).
Ze leest alleszins wel heel vlotjes de volledige officiële naam van Bangkok af..
Zou ook allerliefst in de helicopter terechtkomen, maar dit is geen zekerheid omwille van de vragen.
Dit om toch nog door te pushen om het voordeel te nemen.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2025, 22:46:52 door Fay111 »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 23-03-2025, 22:48:54 »
Ik dacht juist de mol in de 2e container, met het dansen. Daar kan je wachten tot de 1e container open is en dan snel het laatste woord noemen om invloed te hebben op de 3 vragen. In de container met je neus aanraken is het lastig om niet te snel uit de container te komen en is het ook lastig om snel als 2e uit de container te komen.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 23-03-2025, 22:52:55 »
In de container met je neus aanraken is het lastig om niet te snel uit de container te komen en is het ook lastig om snel als 2e uit de container te komen.

Grappig! Ik dacht tijdens het kijken juist meteen dat de neus-aanraak-container het makkelijkst is om uit te raken op het moment dat je dat wil. De kans dat de rest achter de juiste sleutel komt is miniem en een paar keer over je gezicht wrijven zal niemand opvallen. Met een paar keer 'shit' kom je ook weg denk ik.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #14 Gepost op: 23-03-2025, 23:16:30 »
Gilles: “de Mol zit tussen de kandidaten” > in de middelste container dus. In de kleur van het mollogo op de koffer.
Els Pedro of Sarah.
Mijn gedachte was toen ook: alleen alleen de Mol en Gilles hebben de volledige officiële naam van Bankok uitgesproken.

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 23-03-2025, 23:37:10 »
Ik denk dat de mol hier een rustige start heeft genomen.

Als hij uit de container geraakt, prima. Anders ook prima. Vergeet niet dat je in de eerste opdracht vooral onder de radar wil blijven. Vaak gaan kandidaten vanaf dag 1 in een tunnelvisie. Als je dan al in het vizier zit bij enkele kandidaten is het moeilijk om onopgemerkt te blijven.

« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2025, 00:47:21 »

Als hij uit de container geraakt, prima. Anders ook prima. Vergeet niet dat je in de eerste opdracht vooral onder de radar wil blijven. Vaak gaan kandidaten vanaf dag 1 in een tunnelvisie. Als je dan al in het vizier zit bij enkele kandidaten is het moeilijk om onopgemerkt te blijven.
Ik volg je 100 %, maar wil je als mol risico te lopen dat die koffer toch niet gekozen wordt om verder te gaan in het spel ?

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2025, 01:34:08 »

Toch, als mol moet en zal die koffer toch in het spel komen? Lennart in het maisveld vibes. 

De opdrachten kun je als mol alle 3 ook heel makkelijk laten slagen eigenljk. Ik denk dus niet de mol als laatste uit de container kwam, in een van de busjes kan je i.i.g. de situatie beter overzien.

De leepste snor van het land

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #18 Gepost op: 24-03-2025, 01:56:13 »
Ik kan er nog in meegaan dat je als mol er op kan vertrouwen dat kandidaten gaan voor het voordeel en de koffer dus in het spel blijft en je dus niet perse als mol in de heli moet zitten.

Maar om als mol geen plek te hebben in een busje en dus geen invloed te hebben op de vragen en het geld , vind ik wat lastig .

Dus kandidaten punten  voor alexy,pasquino, rusiana en michele, voor mij.

Met een beetje pech is er 9 k in de pot en is je koffer weg .

Offline Laer

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 24-03-2025, 02:14:09 »
Het ideale scenario voor de Mol is dat de kandidaten niet tijdig ontsnappen waardoor er geen geld verdiend wordt en de koffer in het spel is. Indien dit niet lukt, is het voor de Mol interessant om uit een container te ontsnappen en zo de koffer veilig te stellen. De meeste logische positie van de Mol is dus in de tweede container die opengaat. Zo kan hij het spel initieel zo lang mogelijk laten duren en het achteraf indien nodig nog mee beïnvloeden.

Let hierbij op het feit dat de kandidaten in de container een bevestiging krijgen van Gilles dat de eerste container geopend is. Dit kan dienen als indicatie voor de Mol om de opdracht in zijn of haar container plots te doen slagen, hetgeen in alle drie de containers best makkelijk te bereiken valt.