Naast het feit dat deze container geen van de busjes gehaald heeft, lijkt het me ook de meest risicovolle container om als productie de mol in te zetten (of om zelf voor te kiezen als mol vooraf). Alles wijst er toch op dat de mol hier niet inzat.
waarom risicovol? Als ze echt in het busje terecht willen komen lijkt het me net de makkelijkste van de drie. Hier kan je als mol ofwel nog snel een paar keer zijn/haar neus aanraken zonder dat het zwaar opvalt, want niemand van de kandidaten weet waarop hij moet letten. of je neus aanraken, een punt zien bijkomen en zeggen "ik weet hoe het zit, je moet je neus aanraken!" (iets wat Michèle nota bene bijna doet door te zeggen 'ik deed dit en...). Iedereen raakt zijn neus aan: vrij.
Wil je langer in de container zitten? Een paar shits hier, een fuck daar, een verdomme ginder. Perfect te controleren.
In de andere containers is dit toch moeilijker: stel, Hilde is de mol. Ze hebben al 2 linken gevonden, maar dit keer is het '1 Hond en 2 kippen' en 'Thuis' dat ze vonden (omdat bijvoorbeeld niet Hilde, maar Jan met die oplossing kwam). Hilde haar linken met andere kandidaten zijn dus al opgelost. Jan en Nimrod moeten nog 'Heilig Hart vinden, maar vinden de link niet. Ze hebben al over hun studies verteld, maar Nimrod vergat zijn school te noemen en ook Bart laat dit na. Dan wordt het wel moeilijk voor Hilde als mol om ineens 'Heilig Hart' uit te schreeuwen, als er nog maar 1 letter op het bord staat, onopvallend, zonder de indruk op voorkennis te wekken.
Ook Bij de container met de vragen: Stel, Els is de mol. Ze beginnen aan de vragen, maar Pedro en Sarah maken er een zootje van, ze slagen er niet in om vragen juist op te lossen en zetten alle dozen verkeerd. Op zich goed voor de mol zolang er geen andere container open gaat. Hoe langer iedereen in de container zit, hoe beter. Dus Els laat begaan.
Maar in de container ernaast gaat het plots zeer vlot. Hilde raadt thuis quasi direct, 1 hond en 2 kippen vinden ze ook na 10 minuten en Heilig Hart wordt kort daarna door een plotse ingeving ook gevonden. Die container is vrij. Dit wordt afgeroepen door Gilles.
Om toch nog in de bus te komen moet Els dan plots heel snel, zonder overleg, al de foute antwoorden direct juist gaan zetten en in één ruk het juist aflezen. Dat valt toch ook op?
Of ze kan zelf direct al de juiste antwoorden geven en overkomen als de überslimme kandidaat, die dan telkens Pedro en Sarah corrigeert. Maar vragen als "hoeveel medailles haalde Thailand op de laatste Olympische Spelen" en "hoeveel € is 184 baht" zijn nu toch geen parate kennis? Dus ook best opmerkelijk.
De Oranje container is dus net de minst risicovolle, want de mol kan net alles heel goed controleren en snel schakelen als het nodig is.
Tegen dat de mol in de rode container de naam van Bangkok uitgesproken heeft, heeft de mol in de Oranje container al 30 keer zijn/haar neus kunnen aanraken :-)