Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein  (gelezen 10798 keer)

Offline Martje

• Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein
« Reactie #20 Gepost op: 30-03-2025, 22:30:14 »
Dan had Gilles gewoon niet het totaalbedrag verteld voordat Hilda keek. Er waren dan nog steeds scenario’s dat er iets duidelijk was (hele hoge en lage bedragen) maar de kans was dan wel klein op ontdekking.

Grappig dat de mol koffer goed wordt ontvangen. Ik vind het ook wel leuk, maar eerder vond men valsspelen bij widm not done (daar heb ik overigens ook niets op tegen).

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 30-03-2025, 22:31:42 »
Kunnen we met wie verdenkt wie uit aflevering 1 en lage bedragen in de koffers combi wat mensen afstrepen (vroeg zij hoopvol)?

Offline Laer

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 30-03-2025, 22:32:02 »
De koffers van Els, Sarah en Jan bevatten slechts 900 euro in totaal. Koppel daaraan het feit dat geen van beide afvallers van de volgende eliminatie in deze groep zit, wordt het statistisch wel erg onwaarschijnlijk dat de Mol zich niet in de groep Els - Sarah - Jan - Hilde bevindt.

Offline Poekie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 30-03-2025, 22:32:50 »
Er is natuurlijk ook nog het praktische aspect van het bedrag wisselen in de koffer. tussen wagon één en twee. Dat lijkt me echt zenuwslopend, de kans dat je betrapt wordt door een kandidaat die na jou komt is wel echt groot. Handigst om of overdreven snel los te raken in wagon één en zo wat  tijd te winnen(Alexy Pedro), of natuurlijk als laatste(n) (Jan of Nimrod)
« Laatst bewerkt op: 30-03-2025, 22:37:49 door Poekie »

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #24 Gepost op: 30-03-2025, 22:34:07 »
Grappig dat de mol koffer goed wordt ontvangen. Ik vind het ook wel leuk, maar eerder vond men valsspelen bij widm not done (daar heb ik overigens ook niets op tegen).

Misschien komt dat omdat de Mol hier geen troeven letterlijk in de armen geworpen wordt? Er moet daadwerkelijk risico genomen worden om die koffer in te zetten. De Mol moet steeds de afweging maken of hij of zij dat extra risico wil inzetten. Er moet daadwerkelijk zelf een bordje op een verdieping geplaatst worden, of in de drakentunnel letters worden aangebracht, of in de trein gesjoemeld worden met die koffer. Dat doen de makers niet voor de Mol. Dus steeds is er extra risico op ontdekking. Dat geeft echt een extra dimensie vind ik. Plus dat de Mol ogenschijnlijk ook zelf creatief heeft moeten bedenken wat er aan troeven meeging in die koffer.

Offline Laer

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 30-03-2025, 22:35:04 »
Er is natuurlijk ook nog het praktische aspect van het bedrag wisselen in de koffer. tussen wagon één en twee. Dat lijkt me echt zenuwslopend, de kans dat je betrapt wordt door een kandidaat die na jou komt is wel echt groot. Handigst om of overdreven snel los te raken in wagon één en zo wat  tijd te winnen(Alexy), of natuurlijk als laatste(n) (Jan of Nimrod)
Alexy is in de wagon gebleven om andere kandidaten te helpen en gaat als ik het me goed herinner op het einde vrijwel gelijktijdig met een andere kandidaat (ik denk Sarah) naar de volgende wagon.

Offline Poekie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 30-03-2025, 22:37:21 »
Ja, je hebt gelijk, ik vergis me.. Pedro is als eerst uit wagon één vertrokken!

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 30-03-2025, 22:38:19 »
De koffers van Els, Sarah en Jan bevatten slechts 900 euro in totaal. Koppel daaraan het feit dat geen van beide afvallers van de volgende eliminatie in deze groep zit, wordt het statistisch wel erg onwaarschijnlijk dat de Mol zich niet in de groep Els - Sarah - Jan - Hilde bevindt.

Maar de mol kan zijn of haar 1000 euro toch ook hebben omgewisseld voor 700 euro bijvoorbeeld? En niet ontdekt worden + zo ver mogelijk bij Gilles geraken hebben verkozen boven een zo laag mogelijk bedrag in de koffer stoppen?

Offline Laer

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 30-03-2025, 22:41:25 »
Maar de mol kan zijn of haar 1000 euro toch ook hebben omgewisseld voor 700 euro bijvoorbeeld? En niet ontdekt worden + zo ver mogelijk bij Gilles geraken hebben verkozen boven een zo laag mogelijk bedrag in de koffer stoppen?
Dat kan zeker. Ik wil enkel aangeven dat het scenario dat deze drie kandidaten slechts 900 euro samen opbrengen vrij onwaarschijnlijk is, zonder dat er in hun koffers een wissel plaatsvond.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 30-03-2025, 22:42:01 »
100, 200 en 600 kan toch ook?
Of…
100, 300 en 500?

Of 200, 200 en 500? Of 2x 400 en 100? Of 2x 100 en 700? Die koffers waren nooit opengegaan als ze voor het geld koos. Het zou anders snel duidelijk zijn wie de mol is. Als de bedragen gewisseld zijn zitten er sowieso 2 dezelfde in de koffers. De kans dat die bij dezelfde persoon terecht komen is misschien niet groot, maar wel bestaande, het risico is even groot als dat de 1000 koffer tot bij Gilles geraakt.

De bedoeling dat de mol bij Gilles komt te zitten is om zeker te zijn dat er geen geld bijkomt en dat die zijn eigen koffer opent er geen 1000 te lezen valt voor de kijker denk ik.
Het wisselen van het bedrag neemt ook tijd in beslag, groot risico als er nog mensen na jezelf in de wagon komen.
Dus ofwel is het bedrag gewisseld en kan het enkel nog Jan of Nimrod zijn, die als laatsten in de tussenwagon kwamen, ofwel is het niet gewisseld en kan het iedereen zijn buiten Nimrod en Hilde zijn. Je moest alleen niet bij Gilles terecht komen.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 30-03-2025, 22:46:49 »
Dat kan zeker. Ik wil enkel aangeven dat het scenario dat deze drie kandidaten slechts 900 euro samen opbrengen vrij onwaarschijnlijk is, zonder dat er in hun koffers een wissel plaatsvond.

Weet niet zeker of je dit in het verlengde vertelt van Cafe de Mol? Mogelijk niet hoor. Maar daar deden Connie en Thomas (oud kandidaten) uit de doeken dat er maar 8% kans is dat je 900 euro of minder in die 3 koffers hebt zitten. 'De kans dat je zonder sabotage 900 euro of minder hebt, is slechts 8 procent.' 'Als er dus geen sabotage is geweest hebben we dus slechts 7 mogelijkheden op 84 dat je 900 euro of minder hebt.' Maar ze konden niets zeggen qua kansberekening over de kans dat de mol daartussen zit.

Offline Laer

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 30-03-2025, 22:48:53 »
Weet niet zeker of je dit in het verlengde vertelt van Cafe de Mol? Mogelijk niet hoor. Maar daar deden Connie en Thomas (oud kandidaten) uit de doeken dat er maar 8% kans is dat je 900 euro of minder in die 3 koffers hebt zitten. 'De kans dat je zonder sabotage 900 euro of minder hebt, is slechts 8 procent.' 'Als er dus geen sabotage is geweest hebben we dus slechts 7 mogelijkheden op 84 dat je 900 euro of minder hebt.' Maar ze konden niets zeggen qua kansberekening over de kans dat de mol daartussen zit.
Oh, ik heb Cafe de Mol nog niet bekeken. Zal ik zeker doen morgen, ben alvast blij dat het daar werd aangehaald en dat ze er wat cijferwerk rond verrichten. :D

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #32 Gepost op: 30-03-2025, 22:49:43 »
Dat is natuurlijk waar. En dan is een relatief hoog bedrag van 800 euro misschien juist wel gekozen om ons zand in de ogen te strooien terwijl er per saldo een mooi bedrag gemold wordt.

Ik zou zeker hilde hierom nog niet uitsluiten

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 30-03-2025, 22:50:17 »
Thomas was daar wat warrig hoor, maar kijk het maar terug later, was wel heel interessant. En wat jij schijft klopt dus zo te horen  ::ok::

Offline AstridM

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 30-03-2025, 22:56:11 »
Ik vind het wel altijd een beetje lastig bij zulke vragen of Engeland, Noord-Ierland en Schotland als landen worden gezien of niet.

Het gaat bij dergelijke vragen altijd om door de VN erkende landen. Engeland e.d. horen daar niet bij, hoewel ze in diverse sporten wel als land erkend worden.
Ik had trouwens nog Swaziland genoemd, maar dat heeft al een aantal jaar een andere officiële naam, dus dat was ook niet goed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #35 Gepost op: 30-03-2025, 23:00:39 »

Inderdaad. Als ze de Mol is zou het haar felheid jegens Rusiana om in de laatste wagon te komen ook verklaren. Want was dat niet een beetje té? (Er los over zeggen ze geloof ik in Vlaanderen.)

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 30-03-2025, 23:06:40 »

Is ook een mooie dekmantel om zonder verdenkingen in de finale te komen. "Maar ik zat al goed bij de eerste test".
Maar ik vind haar ook wat fel, denk dat de mol niet meteen tegen schenen wil stampen. Rusiana was echt wel boos.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #37 Gepost op: 30-03-2025, 23:10:39 »
Ik snapte rusiana hier echt niet. Aan alles bij hilde kon je zien dqt die never nooit niet voor die groep zou gaan . En in beeld is het allemaal erg passief wat ze deed om te zorgen dat hilde niet kon gaan.

Als mol is bij gilles geraken natuurlijk top, omdat het nul euro wordt en je doet iets wat denk ik veel kandidaten hier zouden hebben gedaan .
Maar kun je als mol zelf bepalen of je bij die laatste 2 geraakt ? En is 800 euro niet een vrij hoog bedrag als je niet zeker weet if het weggespeeld wordt ?

Hilde stijgt wat in mijn verdenking, hoewel ik dat eigenlijk niet wil

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 30-03-2025, 23:11:02 »
Waarom werd de groepspot met 1000 euro verhoogd van 6750 naar 7750 euro na deze opdracht?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #39 Gepost op: 30-03-2025, 23:13:37 »
Waarom werd de groepspot met 1000 euro verhoogd van 6750 naar 7750 euro na deze opdracht?
Die vraag wilde ik net stellen.

De duizend euro van de mol is wel verdiend?