Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein  (gelezen 18710 keer)

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De trein
« Reactie #80 Gepost op: 31-03-2025, 13:05:37 »
Ik zag hierboven al enkele statistische gegevens in verband met een totaalbedrag van 1700 of minder en de kans daarop als je 4 uit 10 mag ‘trekken’. Er werd berekend dat er 37 combinaties zijn die 1700 of minder waard zijn op een totaal aantal combi’s van 210. Helemaal akkoord daarmee.

Maar ik ben een meisje van de praktijk en ik vind het veel belangrijker om te weten hoeveel combinaties van 4 koffertjes EXACT 1700 kunnen bevatten, omdat die 1700 ook genoemd zijn als totaal van de koffers van Hilde, Els, Jan en Sarah.

‘Tussen de soep en de patatten’ (nu dus) heb ik even zelf al die 37 combi’s van 1700 of minder op een blad papier genoteerd en daarna die eruit geselecteerd die exact 1700 waard zijn:

Dat zijn er 9 van die 37 (alles maal 100 doen hé, ik had geen zin in al die nullen, 1 = 100 enz)
1-2-4-10
1-2-5-9
1-2-6-8
1-3-4-9
1-3-5-8
1-4-5-7
2-3-4-8
2-3-5-7
2-4-5-6

Daarvan zijn er slechts 3 waarin de 800 van Hilde zit (die in het vetjes).

Als Hilde niet de mol is (en die 800 dus wel degelijk van in het begin had), dan zit dus in 2 van de 3 combi’s van 1700 met de 8 de afvaller (de 1) en deden de andere twee het ook niet fameus. Maar in dat geval kan de mol wel nog bij het trio Els, Jan, Sarah zitten indien de wissel gelukt is (de 1000 voor een lager bedrag wisselen) en dan zou die dus voor een lager bedrag (1 of 2 of 3 of 4 of 5) gekozen hebben. 6 (uit de combi 1-2-6-8) kan ook nog natuurlijk, maar dan bestaat de kans dat je toch nog 600 inbrengt indien je koffer bij GDC geraakt en de kandidaat kiest voor het geld. Hoe lager de mol kiest, hoe minder hij potentieel inbrengt en hoe kleiner het bedrag, hoe groter de incentive voor de kandidaat om dat links te laten liggen en voor de eigen koffer te kiezen.

Als Hilde de mol is en haar 1000 heeft gewisseld voor die 800 (wat ik zelf een risico vind want dan kan er potentieel toch nog redelijk wat geld verdiend worden indien ze als mol niet tot bij GDC geraakt en de kandidaat kiest voor het geld, een keuze die met die 800 erbij aantrekkelijker wordt want dat is toch niet niks qua bedrag), dan geldt hetzelfde: in 2 van de 3 zit de afvaller en de andere twee hebben het ook niet fameus gedaan (2 en 6 of 3 en 5).

« Laatst bewerkt op: 31-03-2025, 13:09:25 door Klaartje76 »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #81 Gepost op: 31-03-2025, 13:07:52 »
Als je Michèle als mol bent dan zijn er al velen je voorgegaan en weet je dus welk laag bedrag je in je koffer 'mag' doen want je weet welke bedragen er al uit zijn. Naast het feit dat het opgelegd is dat je NA de 'file' weg gaat (zij wacht net zo lang tot iedereen die al klaar is met hun ketting weg is) wil je ook zo laat mogelijk voor de informatie welke koffers op tafel belanden.
Als Hilde de mol is en haar 1000 heeft gewisseld voor die 800
Dan kun je de hele truc met het gevaar dat je gesnapt wordt dat bij Hilde heel hoog was net zo goed niet doen, da's maar 200. Je wilt wel scoren he, dus de mol zal een bijzonder laag bedrag in de koffer doen.
De Blondine is de Mol :)

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 31-03-2025, 13:08:54 »
Wat wel opvallend is, wat als het de mol niet gelukt was om het bedrag in zijn koffer aan te passen??? Er bestaat altijd een mogelijkheid dat de mol niet durft, faalt, pech heeft dat er net iemand meeloopt/meekijkt. Dan is er dus een risico dat er in de laatste wagon allemaal hoge koffers belanden, het bedrag hoger is dan 3000 euro, en we dus al 6 kandidaten kunnen afschrijven als mol. Dit risico gaat de productie nooit nemen!!!
Ik denk dat dit altijd kon vermeden worden door als mol de andere te 'vertrouwen' om bij Gilles te gaan en zo jouw eigen koffer veilig te houden. Wat Rusiana dus deed, ook al is ze geen mol.
Hilde vind ik ook onmols alles samen beschouwd. Zou héél bizar zijn dat ze in haar volledige pleidooi nog vergeet over een molkoffer te spreken, ze was écht enkel met haar eigen koffer bezig.
Ze weet nu trouwens genoeg om de finale te halen vermoed ik. Ze weet dat ze de 2e beste kandidaat was bij de eerste invulronde. Als ze daar gespreid heeft en bij die spreiding zit minstens een afvaller kan ze verder het net vernauwen en gaan spreiden naar misschien maar 2 mogelijke mollen. En daar bovenop weet ze van die 3 lage koffers.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 31-03-2025, 13:10:46 »
Hij stapt toch gewoon uit wagon 1 ?

Hij komt door het tussenstukje tussen wagon 1 en 2 waar we zien dat Gilles de koffer heeft verstopt. Hij heeft dus wel degelijk de mogelijkheid gehad om het bedrag in zijn koffer te wisselen. Mijn punt is dat hij ook als enige -naast Jan- zeker kon weten dat hij de tijd had om het briefje in zijn koffer te wisselen.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 31-03-2025, 13:14:09 »
Ik zag hierboven al enkele statistische gegevens in verband met een totaalbedrag van 1700 of minder en de kans daarop als je 4 uit 10 mag ‘trekken’. Er werd berekend dat er 37 combinaties zijn die 1700 of minder waard zijn op een totaal aantal combi’s van 210. Helemaal akkoord daarmee.

Maar ik ben een meisje van de praktijk en ik vind het veel belangrijker om te weten hoeveel combinaties van 4 koffertjes EXACT 1700 kunnen bevatten, omdat die 1700 ook genoemd zijn als totaal van de koffers van Hilde, Els, Jan en Sarah.

‘Tussen de soep en de patatten’ (nu dus) heb ik even zelf al die 37 combi’s van 1700 of minder op een blad papier genoteerd en daarna die eruit geselecteerd die exact 1700 waard zijn:

Dat zijn er 9 van die 37 (alles maal 100 doen hé, ik had geen zin in al die nullen, 1 = 100 enz)
1-2-4-10
1-2-5-9
1-2-6-8
1-3-4-9
1-3-5-8
1-4-5-7
2-3-4-8
2-3-5-7
2-4-5-6

Daarvan zijn er slechts 3 waarin de 800 van Hilde zit (die in het vetjes).

Als Hilde niet de mol is (en die 800 dus wel degelijk van in het begin had), dan zit dus in 2 van de 3 combi’s van 1700 met de 8 de afvaller (de 1) en deden de andere twee het ook niet fameus. Maar in dat geval kan de mol wel nog bij het trio Els, Jan, Sarah zitten indien de wissel gelukt is (de 1000 voor een lager bedrag wisselen) en dan zou die dus voor een lager bedrag (1 of 2 of 3 of 4 of 5) gekozen hebben. 6 (uit de combi 1-2-6-8) kan ook nog natuurlijk, maar dan bestaat de kans dat je toch nog 600 inbrengt indien je koffer bij GDC geraakt en de kandidaat kiest voor het geld. Hoe lager de mol kiest, hoe minder hij potentieel inbrengt en hoe kleiner het bedrag, hoe groter de incentive voor de kandidaat om dat links te laten liggen en voor de eigen koffer te kiezen.

Als Hilde de mol is en haar 1000 heeft gewisseld voor die 800 (wat ik zelf een risico vind want dan kan er potentieel toch nog redelijk wat geld verdiend worden indien ze als mol niet tot bij GDC geraakt en de kandidaat kiest voor het geld, een keuze die met die 800 erbij aantrekkelijker wordt want dat is toch niet niks qua bedrag), dan geldt hetzelfde: in 2 van de 3 zit de afvaller en de andere twee hebben het ook niet fameus gedaan (2 en 6 of 3 en 5).

En we weten nog meer he, Els was niet de afvaller in aflevering 1. De afvaller zat bij diegene die rechtstonden. Dus Jan of Sarah zal wellicht 100 gehad hebben in de koffer. Maar opvallend genoeg deed die persoon het nu wel goed door niet af te vallen in de dubbele eliminatie.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #85 Gepost op: 31-03-2025, 13:14:23 »
Maar de kans op 1000+ 900+ 800+ 700 is ook héél klein geloof ik. Als mol ‘kies’ je zelf met je 1000 om op het eind te raken (dat moet ook nog lukken, maar laten we de mol niet meenemen in de kansberekening). Dan is de kans dat de andere 3 de 900€, 800€ en 700€ zijn volgens mij (ik ben geen krak in kansberekening) 9x 8x 7. Dat is een kans van 1 op 504.
Dat blijkt inderdaad (van die krak). Met nog 9 koffers is de kans dat er een koffer uit de 3 hoge bedragen (900, 800 en 700) wordt getrokken 3 : 9. Voor de volgende koffer is dit 2 : 8 en voor de laatste 1 : 7. Die kans is dus 1/3  * 1/ 4 * 1/7 = 1 op 84. Een stuk hoger dan 1 op 504.

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 31-03-2025, 13:16:29 »
Dan is de kans dat de andere 3 de 900€, 800€ en 700€ zijn volgens mij (ik ben geen krak in kansberekening) 9x 8x 7. Dat is een kans van 1 op 504.

Ook bij 1000+900+800+600 > 3000, 1000+900+800+500>3000, 1000+900+800+400>3000, 1000+800+700+600>3000. Maakt de kans al 5x groter. Noch steeds een kleine kans, maar niet onmogelijk, en ik denk dat de productie niet dat risico wil lopen.

Dat lijkt me klein genoeg om het te durven wagen. En in het kleine geval dat dit het geval is, dan kiezen de makers er toch voor om gewoon dat totaal van de 3 koffers niet te laten zien. Het verwonderde me al dat ze dat wel deden.

Als de kandidaat besluit niet in zijn koffer te kijken gaat het bedrag naar de groepspot en dan zal het winnende bedrag toch gedeeld moeten worden met de hele groep. In dat geval, als het toaal groter dan 3000 is, weet de hele groep dat de koffer van de mol bij de laatste 4 koffers zat en welke 6 kandidaten dus zeker niet de mol zijn. Dan kun je het spel wel stoppen...

Offline Draaksje

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 31-03-2025, 13:19:53 »
/
1-2-4-10
1-2-5-9
1-2-6-8
1-3-4-9
1-3-5-8
1-4-5-7
2-3-4-8
2-3-5-7
2-4-5-6

Missen we hier niet de mogelijkheden waarbij bedragen dubbel mogelijk zijn?

Voorbeeld kandidaat Y heeft 200, maar de mol wisselt de 1000 ook voor 200. Dan is het mogelijk om bv onderstaande combo te hebben:
800 - 200 - 200 - 500

Weet niet of het veel verandert aan de analyse...

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 31-03-2025, 13:24:04 »
Ik had net ongeveer dezelfde bedenking uitgetypt:

Ik vind dit ook een hele moeilijke opdracht om de mol een actieve rol toe te wijzen.

A) Je blijft achter als voorlaatste. Je 1000€ komt niet in het spel. Je hebt tijd zat om je kaartje te wisselen. Heel grote kans dat de kandidaat bij Gilles het geld verspeelt. En je hebt een waterkansje om zelf bij Gilles te raken en je eigen koffer te verspelen en helemaal niks te verdienen. Easy life.

B) Je wisselt het kaartje om.
Hurken, code ingeven, koffer openen, andere koffer openen, kaartjes wisselen, alles weer dicht,… het lijkt me enorm riskant om dat alles te doen met een deur achter je waar ieder moment een kandidaat door kan komen. Alleen de laatste in de wagon lijkt me dat te kunnen doen en dan nog moet het stil en vlug gebeuren. (Waarom niet gewoon optie A kiezen?)

C) Het is een tikkeltje simpelder, het kaartje ligt zo goed als los te grijpen in de kast. Je grist het mee, moffelt het onder je kleren en wisselt het later in een andere wagon. Probleem: je MOET wagon 2 (landen) en wagon 3 (kelner) overleven. In wagon 2 heb je geen enkel moment om je kaartje te wisselen en het risico bestaat dat je koffer bij de andere groep beland. In wagon 3 heb je tijdens het verkleden of wachten misschien een kansje om je kaartje te wisselen, maar ook dat is zeer riskant. Wagon 3 is met wat voorkennis en oefenen makkelijker te beïnvloeden. Eénmaal in wagon met 2 personen kan het niet meer mis gaan. Je houdt je koffer weg bij Gilles of je kijkt in de koffer. Maar de weg ernaartoe is vol gevaar. (Waarom niet gewoon optie A kiezen?)

D) Je gaat mee in de wagons, maar kiest ervoor om de 1000€ in je koffer te laten. Je voorkomt dat er geld wordt verdiend in de wagons en hoopt dat de kandidaat bij Gilles sowieso kijkt. Je hebt bitter weinig invloed op de geldverdienstes en legt je lot in andermans handen. (Waarom niet gewoon optie A kiezen?)

E) Je geniet van het uitzicht in de laatste wagon. Je hebt geen zin om te fietsen. Laat de zotten maar doen… (maar Pasquino is niet de mol).
« Laatst bewerkt op: 31-03-2025, 13:26:04 door Froky »

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #89 Gepost op: 31-03-2025, 13:27:32 »

Voorbeeld kandidaat Y heeft 200, maar de mol wisselt de 1000 ook voor 200. Dan is het mogelijk om bv onderstaande combo te hebben:
800 - 200 - 200 - 500

Ik had hetzelfde al bedacht. Het verandert ALLES aan de analyse, want de truc is dat combinaties wegvallen omdat je anders dubbele bedragen zou krijgen. Met dubbele bedragen toegestaan zijn er een pak meer combinaties mogelijk.

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 31-03-2025, 13:29:49 »
Ik denk dat dit altijd kon vermeden worden door als mol de andere te 'vertrouwen' om bij Gilles te gaan en zo jouw eigen koffer veilig te houden. Wat Rusiana dus deed, ook al is ze geen mol.

Dan moet je wel het landenspel en de oberchallenge overleven, en dat kun je nooit garanderen. Anders gaat de 1000 euro koffer gewoon mee met de andere kandidaten. Om te voorkomen dat er een bedrag > 3000 euro bij de laatste wagon belandt, en zo dus 6 kandidaten kunnen worden afgeschreven als mol, moet:

a) de mol in wagon 1 achterblijven (Pasquino, Nimrod) OF
b) de mol het bedrag kunnen omruilen (kun je volgens mij niet garanderen, want kan altijd mislukken) OF
c) de productie de team indeling in wagon 2 zodanig maken dat de hoge bedragen niet samen in 1 team belanden

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 31-03-2025, 13:41:04 »

800 - 200 - 200 - 500

Ja, ik heb geen rekening gehouden met dubbele bedragen. Mijn uitgangspunt is “hoeveel combi’s van exact 1700 kan je ‘pikken’ bij 4 uit 10 als die zijn 1 tot 10 (10 verschillende dus).
Als je met dubbels gaat werken, wordt het ingewikkelder en dat kan ik tussen de soep en patatten even niet.  :)
Maar ik denk niet dat het veel verandert aan de analyse. (Hoop ik)
« Laatst bewerkt op: 31-03-2025, 13:45:30 door Klaartje76 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 31-03-2025, 13:54:50 »
Dan moet je wel het landenspel en de oberchallenge overleven, en dat kun je nooit garanderen. Anders gaat de 1000 euro koffer gewoon mee met de andere kandidaten. Om te voorkomen dat er een bedrag > 3000 euro bij de laatste wagon belandt, en zo dus 6 kandidaten kunnen worden afgeschreven als mol, moet:

b) de mol het bedrag kunnen omruilen (kun je volgens mij niet garanderen, want kan altijd mislukken) OF
c) de productie de team indeling in wagon 2 zodanig maken dat de hoge bedragen niet samen in 1 team belanden
Ivm mogelijkheid c). De samenstelling van de twee teams in wagon 2 is volgens dat ik zag gewoon de volgorde waarin de kandidaten wagon 1 hebben verlaten. 1 Pedro 2 Rusiana 3 Sarah 4 Hilde (team 1) en 5 Els 6 Alexy 7 Michèle 8 Jan (team 2). Als we ervan uitgaan dat de volgorde waarin ze de eerste wagon verlaten ook de volgorde van aankomen is. Je ziet op beeld ook Jan als laatste aankomen en gaan zitten aan de kant van de tafel waar Michèle, Alexy en Els zitten.

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 31-03-2025, 14:03:45 »
Ik had net ongeveer dezelfde bedenking uitgetypt:

Ik vind dit ook een hele moeilijke opdracht om de mol een actieve rol toe te wijzen.

A) Je blijft achter als voorlaatste. Je 1000€ komt niet in het spel. Je hebt tijd zat om je kaartje te wisselen. Heel grote kans dat de kandidaat bij Gilles het geld verspeelt. En je hebt een waterkansje om zelf bij Gilles te raken en je eigen koffer te verspelen en helemaal niks te verdienen. Easy life.

B) Je wisselt het kaartje om.
Hurken, code ingeven, koffer openen, andere koffer openen, kaartjes wisselen, alles weer dicht,… het lijkt me enorm riskant om dat alles te doen met een deur achter je waar ieder moment een kandidaat door kan komen. Alleen de laatste in de wagon lijkt me dat te kunnen doen en dan nog moet het stil en vlug gebeuren. (Waarom niet gewoon optie A kiezen?)

C) Het is een tikkeltje simpelder, het kaartje ligt zo goed als los te grijpen in de kast. Je grist het mee, moffelt het onder je kleren en wisselt het later in een andere wagon. Probleem: je MOET wagon 2 (landen) en wagon 3 (kelner) overleven. In wagon 2 heb je geen enkel moment om je kaartje te wisselen en het risico bestaat dat je koffer bij de andere groep beland. In wagon 3 heb je tijdens het verkleden of wachten misschien een kansje om je kaartje te wisselen, maar ook dat is zeer riskant. Wagon 3 is met wat voorkennis en oefenen makkelijker te beïnvloeden. Eénmaal in wagon met 2 personen kan het niet meer mis gaan. Je houdt je koffer weg bij Gilles of je kijkt in de koffer. Maar de weg ernaartoe is vol gevaar. (Waarom niet gewoon optie A kiezen?)

D) Je gaat mee in de wagons, maar kiest ervoor om de 1000€ in je koffer te laten. Je voorkomt dat er geld wordt verdiend in de wagons en hoopt dat de kandidaat bij Gilles sowieso kijkt. Je hebt bitter weinig invloed op de geldverdienstes en legt je lot in andermans handen. (Waarom niet gewoon optie A kiezen?)

E) Je geniet van het uitzicht in de laatste wagon. Je hebt geen zin om te fietsen. Laat de zotten maar doen… (maar Pasquino is niet de mol).

Exact het zelfde spoor als ik! Maar dit betekent dat Simrod zo goed als de mol moet zijn, en die verdenk ik niet echt. Of de mol heeft inderdaad als opdracht gekregen om als laatste in wagon 2 te belanden om zo te wisselen zonder de kans dat iemand achter hem de deur opent en wordt betrapt. Jan is dus ook nog een optie. Mocht dat plan echter mislukken is het niet erg, want dan gaat de mol alsnog fietsen. (Misschien wel Simrod die net te laat leek te zijn).
Als slag om de arm neem ik Michele toch maar mee. Misschien werd de spanning haar wat te veel en durfde ze niet meer te wachten als laatste en is ze als voorlaatste door de deur gegaan.

Mijn optie c) productie beinvloedt tafelindeling bij wagon 2 is overigens onzin, de koffers komen daarna toch weer in het spel en door willekeurige loting bij oberchallenge kunnen de hoge bedragen weer bij elkaar geraken. En zoals @Klaartje76 als aangeeft, de productie doet hier niets, want is op basis van volgorde binnenkomst.

« Reactie #94 Gepost op: 31-03-2025, 14:18:13 »
Hoe kan Nimrod invloed hebben op het spel als zijn koffer niet eens mee door de trein gaat ?

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 31-03-2025, 14:19:09 »

De productie heeft alleszins de teams niet verdeeld.
De kandidaten zijn gaan zitten in de volgorde dat ze zijn ontsnapt: team1: Pedro (1ste ontsnapt), Rusiana (2de ontsnapt), Sarah (3de ontsnapt) en dan zien we Hilde binnenkomen als 4de en sluit zich aan bij groep 1. Alle stoelen van groep 2 zijn op dat moment nog leeg.
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #96 Gepost op: 31-03-2025, 14:23:40 »
Bij de landen kunnen de kandidaten het aantal landen opdrijven. Zou de mol hier en 100 euro in zijn koffer hebben gedaan en hier dan het aantal landen nog even opdrijven.

Jan zegt op voorhand: niet veel. Els was al aan het praten voor het bod van 7 door Pedro, maar het geluid is weggedrukt en later zegt ze 'weten wij er acht', Michèle zegt sowieso meer, waarop uiteindelijk Alexy negen zegt. Het bod van 11 is akkoord voor Alexy en daarna Michèle. Team Pedro mag het doen.
Bedenk dat kandidaten hier ook belang hebben om dit te winnen. Dan is zo'n klein aanzetje zoals van Els of Michèle prima om het aantal omhoog te krijgen en de kans te vergroten dat de landenopdracht mislukt en er geen geld verdiend wordt.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #97 Gepost op: 31-03-2025, 14:51:36 »
Hilde zat ogenschijnlijk op een relatief goed spoor en leek makkelijk te kunnen geloven dat Els, Jan en Sarah niet de Mol zijn. Haar hoofdverdachte(n) uit de eerste test, die ze goed maakte, zat daar dus niet bij? Of uitte ze juist haar verbazing daarover?

Heerlijk dat we nog honderd van dit soort observaties kunnen maken zonder er met zekerheid uit te komen. Ook al die tegengestelde belangen, zelfs voor de Mol. Zou een kans van 1/4 om bij Gilles uit te komen €1000 waard zijn?

Fantastische opdracht ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #98 Gepost op: 31-03-2025, 15:06:55 »
Is er een mogelijkheid geweest voor de Mol die we over het hoofd zien om relatief op het gemakkie de molkoffer te openen en daar zo'n kaartje met een laag bedrag uit te halen?

Zo niet dan hadden alleen Nimrod en Jan zo'n mogelijkheid. Pedro is natuurlijk ook verdacht door razendsnel het puzzeltje op te lossen (dit lijkt echt razendsnel te zijn aan de reacties van de anderen te zien) maar de hele actie van de kaartjeswissel zal zeker niet gemakkelijk geweest zijn. Op zo'n manier wordt de molkoffer eerder een nachtmerrie voor de Mol dan voor de kandidaten.

Misschien kon iemand van de crew ervoor zorgen dat er maar één persoon tegelijk op het punt kwam waar het kastje met de molkoffer stond? Er zat nog een schuifdeur voor zoals foxhunter al eerder opmerkte.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 31-03-2025, 15:10:43 »
Pedro lijkt heel snel klaar te zijn met het openen van zijn koffertje. Kijkt vervolgens even om zich heen of niemand al klaar is, en bij het binnenlopen van de volgende ruimte zie je hem al om zich heen kijken. Handig als je het koffertje wil wisselen. 

Jan is ook verdacht. Hij zegt zelfs tegen Michele, de 7e kandidaat, om door te gaan in plaats van hem te helpen. Zo kan je dus perfect gaan voor de 8e en misschien wel beste positie. 

Het helpen van andere kandidaten vind ik juist onverdacht (Alexy, Michele), zo heb je namelijk als mol een heel grote kans dat er iemand gelijk na jou de ruimte ingaat, en heb je dus 0 kans om te verwisselen. Kijk bijvoorbeeld eens naar het moment dat Alexy gaat, dat is een te groot risico om te gaan als je weet dat je het koffertje moet verwisselen.

EDIT: Het shot van Jan in de tussenruimte is ook weggelaten.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2025, 15:12:59 door Reflektor »
De leepste snor van het land