Sorry dat ik de opmerkingen over de koffers niet meer helemaal kan volgen.
Zoals ik het zie gaan er 8 koffers naar de laatste wagon. Bij terugkijken lijkt het mij dat Pedro op een positie staat waarbij hij geen koffers heeft doorgegeven aan Hilde en Rusiana. Mogelijk heeft Sarah dat wel gedaan.
Pedro had de koffer van Els. Zijn stapel wordt gesplitst, Pedro’s koffer komt bij Rusiana, de koffer van Els komt bij Hilde.
Sarah had de koffer van Michele. Haar stapel wordt ook gesplitst, de koffer van Michele komt bij Rusiana, de koffer van Sarah komt bij Hilde.
Als Hilde zelf de koffers had gepakt zou ze denk ik eerder de 2 koffers van 1 persoon pakken, bijvoorbeeld de koffers van Pedro+Els. En Rusiana dan de 2 koffers van Sarah+Michele. Dus als stapel, maar de koffers zijn dus gesplitst.
Tijdens de glazenopdracht zie je de koffers niet liggen in de barwagon (wagon 3), dus ik neem aan dat ze aan het begin van de wagon lagen in de omkleedruimte. Als Sarah daar de koffers aanreikt aan Hilde en Rusiana kan ze invloed uitoefenen. Niet 100% zeker dat het goed uitpakt, maar Hilde lijkt mij een goede gok als de kandidaat die bij Gilles aankomt en kijkt. Sarah heeft gehoord hoe goed Hilde kan praten in het busje (telefoongesprek over kunstje van Els), gezien hoe fanatiek Hilde kan zijn bij de opdracht in de arena en heeft vast meegekregen hoe kattig Hilde kan zijn in het trappenhuis met Els. Hilde is iemand die door wil in het spel.
Maar het is natuurlijk ook mogelijk dat dit allemaal geneuzel is en Michele (of Alexy) hier gewoon pech had en dacht dat 11 landen al niet gehaald zou worden