Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Hole in wax  (gelezen 3471 keer)

Offline Mogura

• Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Hole in wax
« Reactie #60 Gepost op: 2-05-2025, 16:41:09 »
Ze geeft het de eerste keer wel direct door wanneer ze die D nog niet weten.
Dan staat er wel nog niemand, maar Nimrod gaat dan wel luisteren.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 2-05-2025, 16:42:10 »
Ik denk niet dat het een molactie is inderdaad.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 2-05-2025, 19:33:48 »
Het punt is dat we horen dat Sarah A doorgeeft, ze zal dat wel gezegd hebben, maar drukte ze de portofoonknop in?
Nimrod gaat lulsteren, maar dat wil niet zeggen dat ze dat op dat moment ook horen. Vreemd toch dat Nimrod dan nlet vraagt om te herhalen. Ze hebben het blijkbaar toch niet meegekregen.
Dat het foute woord het makkelijkst was wist ze misschien niet.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 2-05-2025, 20:23:36 »
We zie Nimrod in de verte toch reageren als Sarah antwoord A doorgeeft? Het maakt op zich ook niet zoveel uit, want Brazilian wax is wereldwijd veruit de bekendste wax techniek. Daar ga je toch niet op mollen? Bovendien kan Alexy A nog corrigeren (als dat al nodig zou zijn).

Het goede antwoord is E, en A en D worden doorgegeven. Het komt er dus op aan C niet om te schieten.
We zien Michèle hier vertragen door pas A te schieten als Sarah dat - zonder succes weliswaar - heeft doorgegeven. Maar elk moment kan dat opnieuw doorgegeven worden, dus kan ze dat nu wel afschieten. Ze komt niet tot C, waardoor C en E overblijven.
En drukt ze uiteraard door op C. Molactie uit het boekje.

Nepmollerij komt hier niet aan te pas, want kandidaat Michèle kan uiteraard niet weten dat antwoord E het goede antwoord is.

« Laatst bewerkt op: 2-05-2025, 21:25:35 door Molekule »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #64 Gepost op: 2-05-2025, 23:11:34 »
Michèle zegt tegen mr. Ho? de golfer dat hij de helm op moet gaan doen.

Normaal zal hij 3 a 4 slagen nodig hebben voor de eerste hole. Hij is al een eind op weg na 3 slagen met de lange stok. Binnen 3 slagen kan hij klaar zijn. Dan ga je hem toch geen helm geven? Dan duurt het meer slagen voordat hij klaar is en dat betekent minder kans op geld.

Anti-mol-actie.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 2-05-2025, 23:17:11 »
Anti-mol-actie.

Ja van Nimrod.
Je kan hem letterlijk die bril zien afnemen van Michèle.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: Gisteren om 00:48:24 »
Heeft iemand al gezien wat antwoord E was? Ik kan het niet lezen.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: Gisteren om 06:29:45 »
Hij is al een eind op weg na 3 slagen met de lange stok. Binnen 3 slagen kan hij klaar zijn.
Na de 6 slagen is hij 21 meter ver, dus na 3 slagen ongeveer 16 meter. Van de 180 meter.
Dus hij is nog wel even bezig, maar hij zou met de lange stok wel rond de 40 meter kunnen komen, en dat kan op het eind mogelijks 1 cruciale slag schelen.

Maar zoals Mogura zegt: het is Nimrod die de bril afneemt van Michèle. Waarop Michèle zegt  “ik ben veranderd van gedacht, ik zou hem nu toch de goggles geven”. Dus het lijkt er sterk op dat zij de groep tijdens de eerste drie slagen nog probeerde aan te zetten om twee maal de lange stok te nemen. Vooraf is de consensus duidelijk om te beginnen met de lange stick en dan de bril (“onmogelijk” volgens Pedro) op te zetten.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: Gisteren om 07:30:56 »
Ik denk dat de discussie over moment van de bril ging over: doe je het als hij op de green is? Want dan kan hij onmogelijk putten of doe je het in de lange slagen.

Ik weet eerlijk gezegd nog niet wat de optimale strategie is. De meeste slagen verlies je op de green.

Als hij zo’n goede golfer is dan kan hij deze baan is 3 à 4 slagen doen. Het maakt denk ik niet zoveel uit waar je hem deze 3 waardeloze slagen geeft, maar neig er naar dat dit misschien toch op de green is. Dan kun je na het gebruiken van de handicaps verder van huis zijn dan toen je begon. Nu ging hij in ieder geval vooruit.

Ik vond het overigens wel vreemd dat ze niet gewoon om en om sloegen. Dat is ook leuker om naar te kijken. Wat zou daar het idee achter zijn? En putten met een gewone club is ook een handicap 😂 verder vond ik zijn resultaten tegenvallen. Als hij echt zo goed was had het ook prima in een slag minder gekund. Vind dat toch altijd een beetje raar bij de mol. Je sport tegen echte atleten, maar in hoeverre geven die 100%? Toch al snel doorgestoken kaart..

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: Gisteren om 09:11:54 »
Je hebt helemaal gelijk.
Het wordt niet duidelijk uitgelegd, maar wellicht mogen ze 3x de lange stok en 3x de bril inzetten en mogen ze kiezen op welke momenten ze dit doen. Dus niet 6x de lange stok. Dat klinkt logisch.
Nog eens herbeluisterd, en Michèle zegt: “Ik ben veranderd van gedacht. Ik zou nu toch de goggles nemen.”. Met de klemtoon op “nu”, en niet op “goggles”, dus veranderen van moment en niet van handicap.

In dat geval wil de mol het liefst dat de bril pas wordt ingezet als de golfbal heel dicht bij de hole ligt. Want daar is de kans het grootst dat er toch per toeval een hole mee wordt geput en de clubkampioen het met 1, 2 of 3 slagen minder doet, hoe moeilijk het ook is. Op het veld zijn de 3 slagen sowieso verloren.

Dit lijkt op het eerste gezicht inderdaad een zeldzaam onmols moment van Michèle. Maar zoals Mogura aangeeft, is het Nimrod die hier het initiatief heeft genomen — dat blijkt ook duidelijk uit zijn overtuigde en daadkrachtige "ja ja, natuurlijk". Ook Sarah leek al overtuigd, afgaande op haar reactie: "ja, natuurlijk." Zelfs Pedro, die eerder nog aandrong op het inzetten van de goggles zo dicht mogelijk bij de hole, stribbelt niet langer tegen. Dan kan je als mol niet anders dan meegaan.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 09:19:46 door Molekule »