Auteur Topic: 3e muzikale hint  (gelezen 44617 keer)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #100 Gepost op: 31-01-2005, 19:42:42 »
Leuke theorien allemaal... maar ik kan er geen chocola van maken... :-X
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Sjoois

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #101 Gepost op: 31-01-2005, 20:39:22 »
Ja, het afscheid is een fabeltje. Die van Gijs...
Maar een hint is geen hint als het een terugblik betreft...
Lijkt mij dan!
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #102 Gepost op: 31-01-2005, 20:41:51 »
toch slaan de geluidsfragmenten altijd op de aflevering die net geweest is. Dat was in andere jaren tenminste het geval.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jeffreyp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #103 Gepost op: 31-01-2005, 20:50:07 »
Dit hoeft natuurlijk niet...

Wat was de eerste musikale hint?: "NEVER say goodbye", slaat dit op Gijs? en deze hint: "When i said goodby", kan dan ook weer gelinkt worden aan de hint van de eerste aflevering!
 ::vergroot::
Mijn twijfel... Yvon Jaspers...

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #104 Gepost op: 31-01-2005, 21:13:17 »
Roeland zegt in het interview wel dat hij meteen de volgende dag op een vliegtuig naar Nederland werd gezet, zonder afscheid te kunnen nemen. Ik denk zomaar dat als hij nog terug in het spel zou komen dat hij dit niet zo precies zou zeggen?

Ik ben nog even aan het terug lezen, maar dit moet ik tusendoor even kwijt.

Roeland zei inderdaad dat hij de volgende dag naar Nederland is gevlogen. Maar hij was toch te ziek ( het was in ieder geval niet verstandig ) om met de rest mee te reizen??? Dubieus....
You think you know....but you have no idea!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #105 Gepost op: 31-01-2005, 21:23:03 »
't Is wel duidelijk, de mol is back in business.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #106 Gepost op: 31-01-2005, 21:27:16 »



Offline brech

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #107 Gepost op: 31-01-2005, 21:39:07 »
goed, dan hierbij mijn bescheiden theorie;

muziek aanwijzing 1; er wordt gezongen (in het engels, heb het effe vertaald :-) ) dat de mol 2x een gat graaft...
Sander graaft in aflevering 2, 2x een gat. (omdat gijs is uitgevallen)

muziek aanwijzing 2; klokhuis-tune;
dat kan wijzen op yvon en yvonne, omdat zij allebei een klokhuis-link hebben. Echter, op de cd van liedjes van het klokhuis, staat ook een nummer over een jongen die blind is. Mollen zijn ook blind. ?Die jongen in dat nummer heet Sander.

muziek aanwijzing 3; meneer de uil;
monfred de mol komt uit limburg, sander ook.

maar stiekum denk ik nog steeds dat yvon de mol is...

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #108 Gepost op: 31-01-2005, 22:24:01 »
Op de website van Steps staat bij de verklaring van de videoclip die bij de song When I said goodbye:
only black and white video featuring some of Rome's most famous landmarks. Some 'thoughtful' shots of Faye towards the end of the video led some fans to believe that Faye was leaving the group.

To believe someone is leaving the group...

Gijs of toch Roeland??? ::trots::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #109 Gepost op: 31-01-2005, 22:49:00 »
Ik ben er niet al te trots op máár ik ben jarenlang fan geweest van de band Steps, en heb dan ook alle cds/singles/videos en info over ze...
Zie alleen op dit moment niets wat direct van toepassing zou kunnen zijn als hint...
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat er gewoon door de Schiffersredactie is ge'googled' op termen als Goodbye e.d. en dat de songtekst gewoon wel leuk uitkwam..

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #110 Gepost op: 31-01-2005, 22:50:05 »
monfred de mol komt uit limburg, sander ook.
Yvon toch ook? En ik dacht Marc-Marie ook?

Btw: mensen linken het 'Never say goodbye' fragment steeds aan aflevering 2, maar deze hoorde bij aflevering 1; de executie die geen executie was. Toch?
The British are not impressed.

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #111 Gepost op: 31-01-2005, 23:12:33 »
Yvon toch ook? En ik dacht Marc-Marie ook?

Marc-marie komt uit Tilburg das in brabant, nou is mijn topografie niet helemaal top maar ik dacht dat Boxtel ook gewoon in brabant ligt.

groetjes maud
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #112 Gepost op: 31-01-2005, 23:16:52 »
Bij de vorige muziekale hint werd er ook nog gelinkt aan een liedje van boudewijn de Groot dat mogelijk weer in de uitzending van Schiffers werd gedraaid. Is dit het geval geweest? Ik heb zelf de uitzending nl. niet kunnen horen.
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #113 Gepost op: 31-01-2005, 23:17:41 »
Dan ben ik in de war, jij woont dichterbij, dunkt me. ;D
Hoe dan ook, het lijkt me te vaag te denken dat de mol Limburgs is, omdat de Fabeltjeskrantmol dat ook is. Omdat er nu 'toevallig' en Fabeltjesquote door de hint heen zit.
Ik denk eerder dat het feit dat de Fabeltjesquote echt kei-dwars door de tekst van de muziek heen zit, terwijl daarna ruimte zàt is in het instrumentale deel een grotere hint is.
The British are not impressed.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #114 Gepost op: 31-01-2005, 23:24:06 »
Bij de vorige muziekale hint werd er ook nog gelinkt aan een liedje van boudewijn de Groot dat mogelijk weer in de uitzending van Schiffers werd gedraaid. Is dit het geval geweest? Ik heb zelf de uitzending nl. niet kunnen horen.

Als ik de playlist van Schiffers erbij haal, zie ik daar...

Boudewijn De Groot - Hoe moet ik het de stad vertellen  ::jaja::

Edit: Helaas was dat vorige week maandag, die van vandaag is nog niet toegevoegd...  :-[
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 23:28:24 door lebon simon »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #115 Gepost op: 31-01-2005, 23:26:36 »
da's volgens mij de playlist van vorige week :S
The British are not impressed.

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #116 Gepost op: 31-01-2005, 23:33:33 »
Als dat waar is refereer ik even naar de tip van Wilm over de tweede muzikale hint:

Wilm:"Gijs komt alfabetisch 2 plaatsen voor Jim en viel af.. (klopt met vorige week)
Nu muzikale aanwijzing 3 of 4 plaatsen na Boudewijn de Groot, zou dus kunnen betekenen dat de volgende afvaller Roeland zou zijn, of DeHeer"

En ja Roeland is afgevallen. Wanneer werd boudewijn nu precies gedraaid?
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #117 Gepost op: 31-01-2005, 23:48:55 »
Heb er wel op gelet, maar geen Boudewijn gehoord. Of mijn theorie sloeg nergens op, of er valt aanstaande vrijdag weer niemand uit...

Tip richting "Weltrusten meneer de President" klinkt mij goed in de oren, vooral omdat ik momenteel zwaar op Jim zit.

En of Roeland nog terugkomt... zal me niks verbazen, mij verbaast niks meer in deze serie... Straks zijn zowel Gijs als Roeland al vanaf afl. 1 DeMollen en gaat er verder niemand meer uit..


Nog over de eindslotrede van MenHEER den Uil (wie zag dat ook alweer?), als kind kon ik hem dromen...


"Zoek nu maar lekker je warme nestjes maar weer op, en denk erom, oogjes dicht... " en de rest weten we inmiddels wel.

Jim keek toch toe hoe DeHeer bij Gijs in bed kroop?

<edit>Of was het nou: "En ga nu maar lekker slapen in je warmer nestjes, en denk erom..."<einde edit>
« Laatst bewerkt op: 1-02-2005, 00:21:54 door Wilm »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline KikiJJ

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Isabelle is de mol!
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #118 Gepost op: 31-01-2005, 23:51:03 »
Ik vind de theorieen over Gijs en Roeland er iets té dik bovenop liggen. Ik denk dat we er allemaal worden ingeluisd..en dat we het heel ergens anders moeten zoeken.
En als ik me niet vergis zei Gijs iets over het feit dat de muzikale hint niet per se over de afgelopen uitzending hoeft te gaan?
Just be yourself and let that be your guide

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #119 Gepost op: 1-02-2005, 00:14:03 »
De meest centrale plek in het grote dierenbos is het praathuis met als kroegbaas Bor de Wolf en stamgasten Lowieke de Vos en mijnheer de Raaf.

De eeuwigdurende onenigheid, het geklets en gewouwel over van alles doen me wel heel erg denken aan het gedrag van onze kandi's.
De discussies over de tonnen en wie in welke groep zouden zo in de fabeltjeskroeg passen (of hier in de molshoop natuurlijk).
Ik heb het ook wel eens mis,...