Auteur Topic: [De Mol!!!] Dennis  (gelezen 225601 keer)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #120 Gepost op: 25-01-2008, 22:20:07 »
De 'Alle hints wijzen naar dennis maar hij is niet de mol theorie'.
Alle hints wijzen dus naar dennis, maar de achterliggende gedachte is de film Dennis P, met in de hoofdrol Edo Brunner, die Dennis P speelt.
Edo is de mol  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #121 Gepost op: 25-01-2008, 22:32:59 »
De 'Alle hints wijzen naar dennis maar hij is niet de mol theorie'.
Alle hints wijzen dus naar dennis, maar de achterliggende gedachte is de film Dennis P, met in de hoofdrol Edo Brunner, die Dennis P speelt.
Edo is de mol  :P

O die vind ik wel leuk  :D
Nou hadden we al die vragen met 14 en 16, en de 16e letter is natuurlijk wel de P, welke we dan nog nodig hebben  ;)
Zouden alle antwoorden soms de antwoorden met 16 moeten zijn? Dan is alles verklaard  >:D

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #122 Gepost op: 26-01-2008, 09:03:54 »
O die vind ik wel leuk  :D
Nou hadden we al die vragen met 14 en 16, en de 16e letter is natuurlijk wel de P, welke we dan nog nodig hebben  ;)
Zouden alle antwoorden soms de antwoorden met 16 moeten zijn? Dan is alles verklaard  >:D

Dat maisveld was echt 14 hectare. Dat is toen door Pieter-Jan Hagens genoemd.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #123 Gepost op: 26-01-2008, 21:38:35 »
Dat maisveld was echt 14 hectare. Dat is toen door Pieter-Jan Hagens genoemd.

Wanneer heeft Pieter Jan Hagens dat dan gezegd?
Ik heb de beelden van die opdracht nog eens bekeken, en daar wordt het niet genoemd...
Goede jacht!

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #124 Gepost op: 27-01-2008, 10:00:20 »
Dat Edo niet de mol had ik zelf ook al bedacht (Coen ligt er immers uit...) en dan kun je 2 of 3 van die vragen al sowieso herleiden naar goed of fout, zonder ze op Dennis te hoeven betrekken.

Vind ik ook omgekeerd redeneren :P Vooral hoe je begint: Ik denk dat het 9.80 en 3125 is want Dennis is geen acteur... Je begint met de mol en zoekt dan de juiste antwoorden op de vragen van PJH om vervolgens via de vragen aan de mol weer terug op Dennis te komen. Logisch!

En met dat bandje: als dat een bedoelde molactie was, dan is het niet een erg geslaagde, want hij wist dat kandidaat dunya mee ging en die is naar de groep gegaan om te vertellen wat er op het bandje stond. Hoe heeft Dennis daar kunnen kloten? Het bandje lag op zijn kamer, dus ik kan me best voorstellen dat híj de hint heeft willen ontcijferen en dat híj zich verantwoordelijk voelde om een deck te zoeken. Als je kijkt hoe hij wegrent met het bandje. Dat is toch beter dan blijven staan met dat bandje!? Dan hoor je nooit wat er op staat! En ik geloof dat dat hooguit 4 a 5 minuten tijd heeft gekost, noumoe, ik (en de mol ook) kan echt wel wat beters bedenken hoor :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #125 Gepost op: 27-01-2008, 10:22:09 »
Zoals na de boodschap als Dunya al weg is doodleuk kant B afspelen waar de tekst "De code is 1106" wordt gezegd? :P
The British are not impressed.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #126 Gepost op: 27-01-2008, 11:07:09 »
:S Dat stond helemaal niet op de andere kant?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #127 Gepost op: 27-01-2008, 11:09:18 »
Wij weten helemaal nog niet of dat er op stond. Er is niet laten zien wat Dennis verder in die auto deed...
The British are not impressed.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #128 Gepost op: 27-01-2008, 12:37:18 »
Ik zit al vanaf aflevering 2 in mijn kokervisie dat Dennis de mol is, Voor mensen die niet zien wat hij doet zou ik willen zeggen: zie hoe subtiel hij steeds de controle en de regie lijkt te houden. In het hotel loopt hij als eerste naar de kamer van Edo en Coen. Als mol met voorkennis zet hij de hele opdracht in werking, loopt ook Patrick achterna, waarom? Hij pakt er als eerste de onbekende foto's uit. Hij zet steeds iets in beweging en saborteert vervolgens. Als je weet dat er een cassettedeck gevonden kan worden is het een mollenstreek om er mee naar buiten te lopen.

Wat volgens mij van het bandje af kan zijn is hoeveel tijd de kandidaten hadden om aan de opdracht te werken. Volgens mij gaat er 15 minuten verloren voordat aan de opdracht daadwerkelijk wordt begonnen.

Verder valt mij op dat dennis vaak verwaaring zaait. Bij de verrekijkeropdracht kan hij het niet goed zien en laat Patrick kijken, altijd een factor die kan mislukken.
Bij de schakelaars zegt hij: was georgina nou voor of na mij? Hij zet de mollenstreek niet door, maar hoopt dat Patrick een fout antwoord geeft. Waarom wil Dennis steeds bij Patrick? Bij Prinsjesdag zegt hij op de vraag van P. wanneer is dat: april ofzo? Deze uitspraak mag voor mij bij de grappige opmerkingen :-)

Hij geeft het goede antwoord vrijdag niet, maar hoopt op een kandidaat die het niet weet. Als dennis de mol is doet hij het in mijn ogen heel goed!

Moge duidelijk zijn: Dennis is de mol, was getekend :-)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #129 Gepost op: 27-01-2008, 13:01:10 »
Wij weten helemaal nog niet of dat er op stond. Er is niet laten zien wat Dennis verder in die auto deed...

precies ... het zou mij niets verbazen ... wij weten niet of er nog meer op het bandje stond!!! ik ga er heeel erg vanuit dat dennis de mol is ( en patrick :p ... ik vind ze zo geniaal samen )
dennis for mole !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #130 Gepost op: 27-01-2008, 13:20:42 »
zie hoe subtiel hij steeds de controle en de regie lijkt te houden. In het hotel loopt hij als eerste naar de kamer van Edo en Coen. Als mol met voorkennis zet hij de hele opdracht in werking, loopt ook Patrick achterna, waarom? Hij pakt er als eerste de onbekende foto's uit. Hij zet steeds iets in beweging en saborteert vervolgens.

Helemaal mee eens! Dennis stelt voor om bij de anderen te gaan kijken, loopt met Joris naar Coen en Edo, roept de anderen erbij. Roept ook Patrick nog eens, en als hij komt en wegglipt loopt Dennis erachter aan en verraadt zijn verdachte gedrag. Hij bonkt op de deur tot Patrick open doet, vat nog eens samen wat er in de verschillende kamers gevonden is en merkt op: 'wat ligt er dan in onze kamer?', etcetera, etcetera. De hele opdracht wordt op gang gebracht door Dennis, maar een echte goede bijdrage levert ie mooi niet. Zelfs als de opdracht al mislukt is weet hij nog niet hoe de foto's moeten worden omgedraaid terwijl hij (zo lijkt het) er de hele tijd bij staat. Dunya en Patrick weten wel hoe de foto's moeten worden omgedraaid..

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #131 Gepost op: 27-01-2008, 13:31:21 »
Helemaal mee eens! Dennis stelt voor om bij de anderen te gaan kijken, loopt met Joris naar Coen en Edo, roept de anderen erbij. Roept ook Patrick nog eens, en als hij komt en wegglipt loopt Dennis erachter aan en verraadt zijn verdachte gedrag. Hij bonkt op de deur tot Patrick open doet, vat nog eens samen wat er in de verschillende kamers gevonden is en merkt op: 'wat ligt er dan in onze kamer?', etcetera, etcetera. De hele opdracht wordt op gang gebracht door Dennis, maar een echte goede bijdrage levert ie mooi niet. Zelfs als de opdracht al mislukt is weet hij nog niet hoe de foto's moeten worden omgedraaid terwijl hij (zo lijkt het) er de hele tijd bij staat. Dunya en Patrick weten wel hoe de foto's moeten worden omgedraaid..

Ja en op het moment dat de opdracht al afgelopen is en PJH, Edo, Joris en Coen staan bij de kluis, dan zit Dennis nog bij het bed (met unya volgens mij) daar zit hij al die foto's weer verkeerd om te draaien. En dan hoor je Dunya: nee niet zo, maar ZO moet het.... ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #132 Gepost op: 27-01-2008, 13:34:15 »
Ja en op het moment dat de opdracht al afgelopen is en PJH, Edo, Joris en Coen staan bij de kluis, dan zit Dennis nog bij het bed (met unya volgens mij) daar zit hij al die foto's weer verkeerd om te draaien. En dan hoor je Dunya: nee niet zo, maar ZO moet het.... ::rofl::

Inderdaad, dat zei ik. ;)

Dunya legt rustig uit dat het zo niet klopt en Patrick gilt hetzelfde er doorheen.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #133 Gepost op: 27-01-2008, 14:26:25 »
met zijn subtiele molgedrag heeft hij geen enkele verdenking. Hij doet ook geen molbiechts, zoals patrick en joris dat wel doen. Hij staat erbij en keek ernaar. De mol is de held theorie? hij haalt Annet op (want hij wil niet teveel tijdrekken). De kandidaten zeggen dat hij vriendelijk en behulpzaam is. hij heeft een bondje met Patrick lijkt wel, alles wat evt. fout gaat kan ook aan p. gekoppeld worden.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Donnie D

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is Liesje de Mol...???
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #134 Gepost op: 27-01-2008, 20:51:56 »
Ik verdenk ook al een tijdje Dennis als mol. Ook wat betreft de hints, die ik toch wel in zijn richting vindt wijzen. Hij doet het inderdaad subtiel allemaal... zelfs zo dat Joris b.v.
hem een goede gozer vind en vertrouwt met de topito's. Hij komt over als een leuke meedoende kandidaat bij de rest. Sluwe mol ben je dan he! Als mol lach je je rot...  ;D

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #135 Gepost op: 28-01-2008, 12:27:52 »
Toch vind ik het niet kloppen... Het totaalplaatje is niet compleet. Er blijven dingen die heel vreemd zouden zijn als Dennis de mol is. Ik heb ze hier al eerder neergezet en wat steeds meer in mij opkomt. Zo weinig mensen verdenken Dennis, dat het dus eigenlijk totaal willekeurig is wie er naar huis gaat. Immers, bijna niemand verdenkt Dennis zo sterk dat je kunt zeggen: hij gaat zeker niet naar huis! Toch hoor je steeds meer dezelfde verdachten bij de test...

Ik kan me niet indenken dat Dennis de mol is... Dan hadden we echt al wel meer informatie over hem gehad. Meer concrete hints.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis, Een betoog 1
« Reactie #136 Gepost op: 28-01-2008, 12:30:45 »
Muzikale hints

2 Did you even notice what you took - Full Color Guilt - Boy Sets Fire
Edo ligt voor de hand met zijn oranje shirt tijdens sein-opdracht, maar Dennis merkte het samen met Patrick en Regina op dat dat shirt verwarrend werkt. (Schuld over kleur bij een ander leggen). De zin zelf lijkt vooral te slaan op het eind van die opdracht, toen Joris doelbewust in plaats van een foto van Coen die van Dennis pakte. "Weet je wel dat je een kleurenfoto van de mol hebt gepakt? Overigens pakte Joris ook een foto van Edo, maar vind de link naar Dennis sterker, vooral omdat daarmee ook de opdracht mislukte.


Hier heb ik nog een aanvulling op. Het is gevonden door nath en de tip kreeg ik van Irvine (ja eerst even credits naar de juiste personen):

De ster in het logo van Boy Sets Fire lijkt precies op de ster die Dennis op zijn rechterarm getatoeëerd heeft. Hieronder zie je een afbeelding van de albumcover 'Tomorrow Come Today' waar het nummer Full Color Guilt op staat, met het logo van de band, en screenshots uit aflevering 1 en 4 waarop je de tattoo goed kunt zien:



De drie verklaringen bijelkaar 1. Full Color Guilt: "Echt tè onhandig, een  oranje shirt en gele en rooie mouwen als vlag" 2. "Heb je wel in de gaten wat je meenam? Een foto van mij.." en 3. De tattoo. Lijkt me een prachtig rijtje sterke verklaringen! ::jaja::

Offline Signy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis, Een betoog 1
« Reactie #137 Gepost op: 28-01-2008, 12:34:42 »
De ster in het logo van Boy Sets Fire lijkt precies op de ster die Dennis op zijn rechterarm getatoeëerd heeft.
Vind ik een hele goede hint  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #138 Gepost op: 28-01-2008, 12:36:23 »
Zo weinig mensen verdenken Dennis, dat het dus eigenlijk totaal willekeurig is wie er naar huis gaat.

Dit is in een aantal series al eens het geval geweest. Dat de Mol pas in de laatste afleveringen door een of meer kandidaten verdacht werd. (George, Milouska).

Citaat
Ik kan me niet indenken dat Dennis de mol is... Dan hadden we echt al wel meer informatie over hem gehad. Meer concrete hints.

Wat voor concrete hints bedoel je dan? Dennis heeft bijvoorbeeld in totaal (samen met Patrick) nog maar 600 euro voor de pot verdiend, in 4 afleveringen. Dat noem ik een concrete aanwijzing als je ziet dat de meeste kandidaten een stuk meer hebben bijgedragen.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #139 Gepost op: 28-01-2008, 13:37:18 »
Wow, dat van die ster vind ik wel heel goed gevonden!  ::ok::