Hmmmm, ik heb er eens een nachtje over geslapen.
In het seizoen waarin ik het programma intensief begon te kijken, keerde ik de afleveringen compleet op zijn kop. Het enige dat ik ermee bereikte, was dat ik voor mijn eigen gevoel vrij snel de finalisten had, maar door een soort tunnelvisie de verkeerde mol had (maar vanaf aflevering 3 de juiste finalisten is toch ook sniet gek, toch?
Waar het mij om gaat: is dit Alice in Wonderland-gedoe een thema, of een theorie, waarbij wij als kijkers steeds meer overeenkomsten (of wat wij als overeenkomst zien) zijn gaan zoeken?
Ik zou bijna geneigd zijn, door die speelkaart, die achteruit lopende wekker, en dat konijn, het eerste. Ik heb deze discussie te weinig gevolgd om me er tot nu toe mee bezig te houden.
Maar gisteren viel me dat in van dat hoedje. Er zijn meer mensen die een hoofddeksel dragen (of dat deden, oa Georgina). Maar een hoedje koppel ik steeds aan Dennis.
Ik heb de afleveringen op hdd staan, ik zou ze dus makkelijk terug moeten kunnen kijken. Ware het niet dat ik zonder afstandsbdiening momenteel een beetje ''gebonden'' ben, om de een of andere reden staan de afleveringen op harddisk, maar ik kan ze even niet terugkijken, dus.
Mijn stelling: Dennis zou weleens bij iedere introductie-groepsfoto een hoedje kunnen dragen. Maar ik weet niet of dat zo is.
Als het wel zo is, dan is Dennis de mol. Puur op grond van deze theorie.
Qua mol-acties? Wisselend, ik weet het niet. Hij kijkt me teveel als een oorwurm om echt teleurgesteld te zijn over het jatten van die topito door Patrick, een beetje als Milouska toen Peggy haar ''sjekel'' had gejat. Die deed daar ook heel zielig over, toen.
Laat ik dan een poging doen: Dennis zat niet in de jeep met de TomTom. Daar had een mol dus 2500 euro kunnen verspelen, in porties van 250 per foute afslag.
Bij de poppen kon de slag in 1 keer 1500 euro zijn. Op grond van Dennis' logica vormden Dunya en hij de letter G van Georgina. En verstopte men het geld in haar pop. De logica van de een is de logica van de ander niet, de redenatie van Dennis had net zo goed op ieder ander kunnen slaan. Waarom net bij Georgina uitkomen, de letter C, D of J waren veel makkelijker geweest. A, C, D, D, E, G, J, N, P, R. Dat zijn de voorletters, waarbij me dus opvalt dat de G een van de minst voor de hand liggende letters is om uit te beelden. Bovendien zoals Dunya al zei: makkelijk voor een 6 aan te zien.