Auteur Topic: [Kandidaat] Sebastiaan  (gelezen 87480 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #160 Gepost op: 26-01-2009, 10:40:20 »
ik denk dat hij het wel is en Milouska als mol wil overtreffen in de zin van de duidelijkste mol allertijden :)

Overigens hoop ik dat hij er lang in blijft want hij maakt de afleveringen wel heel aantrekkelijk om naar te kijken ::schaam::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #161 Gepost op: 26-01-2009, 12:56:23 »
Ik weet niet of het hier al genoemd is (vast wel).

Maar goed, in aflevering 2 had Sebastiaan toch een vrijstelling?
Stel dat hij niet de mol is. Sebastiaan is best een slimme kandidaat, dus die heeft vast wel de test op één kandidaat gezet. En hij kreeg een groen scherm.

Betekent dat nu dan dat hij de Mol gevonden heeft?
Zo blijkt niet uit de afleveringen...  ::)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #162 Gepost op: 26-01-2009, 13:39:18 »
Ik zat te denken aan de combinatie geld en regenboogkleuren:

(bron wikipedia)
Een regenboog is niet alleen te zien bij regen maar ook in de waterdruppels van een tuinslang of fontein en soms boven de branding in zee. Vanuit een vliegtuig en van een bergtop kan een regenboog als een cirkel zichtbaar zijn, wanneer geen horizon in de weg zit. Het licht wordt weerkaatst en gebroken tot een spectrum van de primaire kleuren die in elkaar overlopen.

Het middelpunt van de boog staat gezien vanuit de waarnemer recht tegenover de zon. Waarnemer en boog vormen samen een denkbeeldige kegel met de waarnemer op de punt van de kegel en de regenboog langs de boogrand van het grondvlak van de kegel. De boog heeft binnen de kegel een halve tophoek van 42 graden en een breedte van rood tot violet van 2 graden.

De kleuren van de regenboog zijn van buiten naar binnen: rood     , oranje     , geel     , groen     , blauw     , indigo     , en violet     . De volgorde kan onthouden worden als ROGGBIV.

Door meervoudige weerkaatsing van het licht in de waterdruppels is buiten de eerste regenboog soms een fletsere boog te zien met de kleuren in omgekeerde volgorde (zie hieronder Tweede en derde regenboog).


Dan mijn gedachte...aan het eind van de regenboog is een pot met goud onder bewaking van...
(bron histoportal en wikipedia)
Categorie:
Fabelwezens De Leprechaun is de schoenmaker van de Tuatha De Dannan, oftewel de Ierse goden. Je zult hem echter nooit met twee schoenen betrappen. HIj werkt altijd maar aan een schoen. Hij staat ook bekend als de elf die rondloopt met het pot goud dat je volgens de legenden achter de regenboog kunt vinden. Het is echter zeer moeilijk om een Leprechaun zover te krijgen dat hij je het goud geeft. Ze staan er bekend om dat ze zich uit iedere moeilijke situatie weten te wringen. Ook wordt er gezegd dat ze de schattenbewakers zijn van de verloren schatten van de Tuatha De bewaren. Na het vertrek van Tuatha De Dannan hebben zij zich de taak gesteld de schatten verborgen te houden van de mensen die zij als onwetend en hebzuchtig beschouwen. Wanneer een mens erin slaagt ze gevangen te nemen beloven ze grote rijkdommen om wer vrij gelaten te worden. Die rijkdommen worden gaan echter vooraf door een moeilijk raadsel die je eerst moet raden. En zelfs als je erin slaagt om ze een pot goud af te dwingen dan blijkt veelal dat het goud in stof of herfstbladeren verandert zodra de Leprechaun zich uit zijn benarde positie heeft bevrijd.
...
Een `Leprechaun` is een karakter uit de Ierse folklore. Deze wordt beschreven als een kabouter dat veel met een klaver rondloopt in een groen kostuum met een lange baard en punthoed. Ze verstoppen een pot goud, die ze enkel verraden als je ze kan vangen. Maar wanneer ze die plaats zeggen, zal er iets in de plaats verdwijnen, of er gebeurt een ongeluk met een familielid of vriend. Verder zijn ze snel boos en geïrriteerd.

Waar verwijst dit allemaal naar...Feestdag Noord ierland St. Patricksday
Wie beheert het geld in wie is de mol???
Juist ja! Sebastiaan!

I rest my case... 8)
Carpe Diem!!!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #163 Gepost op: 26-01-2009, 14:08:31 »
@ degene boven mij, het zou heel goed kunnen dat er een hint in zit met kabouters of met dat ding wat hierboven staat, maar de Sebastiaan beheert de pot uitleg lijkt me wat minder. Misschien dat we wel meer in deze richting moeten kijken  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #164 Gepost op: 26-01-2009, 15:13:07 »
Sebas neemt geen bagage mee naar de executie, weet hij dat hij er niet uit gaat? Alleen de mol is daar elke aflevering zeker van.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2009, 15:35:15 door WIDMJokertje »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #165 Gepost op: 26-01-2009, 15:23:33 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Psst: vondst van narcissus. ;)


Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #166 Gepost op: 26-01-2009, 18:57:39 »
Sebastiaan molt zo erg en opvallend dat hij over een paar afleveringen zich vast af gaat vragen of de moeder van de mol joods is.
Zo, denk daar maar ff over na!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #167 Gepost op: 27-01-2009, 10:19:35 »
Psst: vondst van narcissus. ;)



Dank jewel Heinz!  ;D
Carpe Diem!!!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #168 Gepost op: 27-01-2009, 10:26:25 »
@ degene boven mij, het zou heel goed kunnen dat er een hint in zit met kabouters of met dat ding wat hierboven staat, maar de Sebastiaan beheert de pot uitleg lijkt me wat minder. Misschien dat we wel meer in deze richting moeten kijken  ::vergroot::

Dat we in deze richting moeten kijken ben ik helemaal met je eens. Maar iedereen hier op het forum is ervan overtuigd dat omdat het geld in Dennis zijn tas zat hij de mol is. Dit allemaal omdat Pj zei dat het antwoord op wie is de mol in de titel/oplossing zit. Het zou goed kunnen, maar toen Sebas zo gretig was om de pot te beheren zette ik wel vraagtekens bij dit hele voorval.
En nu dacht ik dus, Sebas beheert het geld, Sebas is groen (omroep Llink) en Sebas had de vorige keer geen tas bij zich bij de executie, terwijl hij normaal gesproken altijd die bruine posttas om heeft (wat meerdere mensen hier op het forum al gepost hebben). Dus je kan de geldkwestie ook gewoon omdraaien. Dus niet wie had op dat moment geld in zijn tas, maar wie heeft het normaal gesproken...Juist ja, Sebastiaan!
Ik vind het niet echt vergezocht....al zeg ik het zelf  ::)
Carpe Diem!!!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #169 Gepost op: 27-01-2009, 17:27:16 »
Na het kijken van afl.3 denk ik nu dat Sebastiaan de mol is. Hiervoor zag ik in hem meer een kandidaat/winnaar. Hij molt wel  opzichtig in de opdracht met Rick. Kaartje weggooien en verwarring stichten over de straatnamen. Rick schijnt hem hierdoor niet te verdenken waarschijnlijk omdat hij denkt dat deze mollenacties nep zijn.

 Wat mij opviel bij die muziekopdracht dat op een gegeven moment Jon het woord geld heeft genoemd en het oranje licht gaat branden. Opeens roept Sebastiaan bod, bod oranje is bod!! Het komt nogal uit de lucht vallen en volgens mij probeert Sebastiaan hier verwarring te creëren wat niet lukt overigens. Ik vind het vreemd. ???

 Hetzelfde doet hij door Paula verdacht te maken. Sebastiaan begint met de opmerking dat Paula niet te horen is en maakt hier nog een paar opmerkingen over. Slim want de anderen vonden Paula hierdoor inderdaad verdacht (zeker na de problemen die ze met de telefoon al eerder had). Bij deze auto-opdracht heeft Sebastiaan de indeling uiteindelijk gemaakt. Nadat Dennis het voor gezien hield. Heel opmerkelijk dat de drie dames (waarvan Anniek pas haar rijbewijs had) ingedeeld werden bij het autorijden (de mol weet ziets van tevoren) en bijv. Rick die erg goed kan rijden bij de mensen met overzicht ingedeeld was. Net als Dennis en Paula overigens. Ik heb het vermoeden dat dit een mollenstreek van Sebastiaan is. Niemand checkte zijn lijstje ook verder, hij kon ongestoord zijn gang gaan. Ik denk dat hij naast Froukje ook gemold heeft. Hij moest sowieso de versnellingspook bedienen dus..  ::trots::

Over het mollenboekje van Froukje dat hij gejat had: Als kandidaat zou hij die toch zeker lezen en hij zegt daar niks over. Alleen dat Froukje haar mollenboekje niet snel mist. Nee hij doet hem bij Hans in de tas! Waarom bij Hans vraag ik me af, kan me niet voorstellen dat hij Hans zo erg verdacht dat hij juist zijn reactie wilde testen. Het stelen van een mollenboekje, het bewaren van de pot ...Sebastiaan is het type actieve mol volgens mij( hij neemt risico's) en een goed acteur!! ::pinokkio::

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #170 Gepost op: 27-01-2009, 17:40:03 »
AMEN  ::bravo::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #171 Gepost op: 27-01-2009, 17:51:33 »
Sebastiaan molt zo erg en opvallend dat hij over een paar afleveringen zich vast af gaat vragen of de moeder van de mol joods is.
Zo, denk daar maar ff over na!

Hasta la victoria siempre  ;)
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #172 Gepost op: 27-01-2009, 18:10:07 »
Wat mij opviel bij die muziekopdracht dat op een gegeven moment Jon het woord geld heeft genoemd en het oranje licht gaat branden. Opeens roept Sebastiaan bod, bod oranje is bod!! Het komt nogal uit de lucht vallen en volgens mij probeert Sebastiaan hier verwarring te creëren wat niet lukt overigens. Ik vind het vreemd. ???

Volgens mij was dit toch echt Rick die "Pot!!! Pot!!!" riep...

Verder leuk bedacht, maar sebas is voor mij absoluut geen mol.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #173 Gepost op: 27-01-2009, 18:28:23 »
Volgens mij was dit toch echt Rick die "Pot!!! Pot!!!" riep... (citaat Halifax)

Ik hoor heel duidelijk roepen bod, bod oranje is bod. Je kunt niet zien wie dit roept maar volgens mij is het Sebastiaan.
Maar gek is het wel.. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 27-01-2009, 18:56:54 door Lonneke40 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #174 Gepost op: 27-01-2009, 18:31:32 »
AMEN  ::bravo::

  Ik ben niet gelovig maar wel blij dat je iets ziet in mijn theorieën ::hypocriet::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #175 Gepost op: 27-01-2009, 18:41:48 »
Hasta la victoria siempre  ;)

Ik ben benieuwd trouwens of iemand ooit de vertaling gegeven heeft toen. Ik weet nog dat iedereen er toen over steggelde wat het nou betekende ;)

Inmiddels ben ik bezig aan een cursus spaans en het betekent trouwens: Altijd tot de overwinning :P
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #176 Gepost op: 27-01-2009, 18:49:46 »
  Ik ben niet gelovig maar wel blij dat je iets ziet in mijn theorieën ::hypocriet::
Ik ook niet, maar jij verwoort precies wat ik ook denk.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #177 Gepost op: 27-01-2009, 19:55:18 »
Na het kijken van afl.3 denk ik nu dat Sebastiaan de mol is. Hiervoor zag ik in hem meer een kandidaat/winnaar. Hij molt wel  opzichtig in de opdracht met Rick. Kaartje weggooien en verwarring stichten over de straatnamen. Rick schijnt hem hierdoor niet te verdenken waarschijnlijk omdat hij denkt dat deze mollenacties nep zijn.

 Wat mij opviel bij die muziekopdracht dat op een gegeven moment Jon het woord geld heeft genoemd en het oranje licht gaat branden. Opeens roept Sebastiaan bod, bod oranje is bod!! Het komt nogal uit de lucht vallen en volgens mij probeert Sebastiaan hier verwarring te creëren wat niet lukt overigens. Ik vind het vreemd. ???
Sebastiaan doet wel heel verdacht in die telefooncel opdracht, maar komt wel (net) op tijd binnen. Hoe zou de mol hebben kunnen weten dat het 'veilig' is om over de finish te gaan? Hij had geen contact met de andere teams.
Ik denk dat Sebastiaan het erg leuk vindt om verdacht te doen.

Volgens mij heeft califax trouwens gelijk en is het Rick die zegt: "Pot... pot is oranje... pot is oranje."

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #178 Gepost op: 27-01-2009, 20:33:37 »
Sebastiaan doet wel heel verdacht in die telefooncel opdracht, maar komt wel (net) op tijd binnen. Hoe zou de mol hebben kunnen weten dat het 'veilig' is om over de finish te gaan? Hij had geen contact met de andere teams.
Ik denk dat Sebastiaan het erg leuk vindt om verdacht te doen.


Ik denk ook niet dat Sebastiaan dat wist. Maar hij heeft wel geprobeerd tijd te rekken en als hij de mol is wist ie natuurlijk wel dat alledrie de teams binnen moesten zijn om geld te verdienen. Tijd rekken is in dat geval het enige wat je kunt doen als mol en dan maar hopen dat niet alledrie de teams binnen komen. Overigens denk ik ook dat hij het erg leuk vindt om verdacht te doen ::tandpastasmiley:: (vooral omdat hij er mee wegkomt tot nu toe)...en misschien vindt hij het wel heel leuk om de mol te zijn.... Op naar afl.4!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Toeval of niet??
« Reactie #179 Gepost op: 28-01-2009, 23:59:42 »
Ik heb afl1. ook nog eens bekeken. Bij de opdracht met de groepsfoto in die oude fabriek eigent Sebastiaan zich vrijwel direct de (strategische)plek achter de monitoren toe. Hij heeft daar een goed argument voor n.l. dat hij op die plek op de groepsfoto staat.Dat klinkt aanneemlijk waardoor niemand zich hier over verbaasd.
 Wat als hij de mol is en dus expres deze positie op de groepsfoto heeft ingenomen?? Is het wel zo toevallig dat juist Sebastiaan op deze strategische plek terecht kwam??  Aan de andere kant is de opdracht wel gelukt, al was het op het nippertje. Ik houd hem in de gaten, ???
« Laatst bewerkt op: 29-01-2009, 13:14:12 door Lonneke40 »