Auteur Topic: Aflevering 1 (08-01-2009)  (gelezen 131643 keer)

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #180 Gepost op: 9-01-2009, 00:29:28 »
wat wil je hiermee zeggen...?
Ik wil niet flauw doen... bekijk de aftiteling eens

Redactie:
Inge Iepenburg
Yvon Jaspers
Eva Keune
Imke Kok
Milouska Meulens
Anemoon Utens
Denis Weening
Keep Watching

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #181 Gepost op: 9-01-2009, 00:46:56 »
net op internet de herhaling gekeken. jeetje wat een leuke aflevering weer....
eerste indrukken
* Leuke groep, gezellig en leuke opmerkingen van Sebastiaan en Jon
* Leuk om al die mollen zo op een rijtje te zien heeeel mystrieus
* gaaf als zij inderdaad een leuke mol hebben uitgezocht, maja zoals zo veel van jullie al zeiden,,, moet een mol zich niet voorbereiden.
* Jammer van Vera, leek me een erg leuke kandidaat, erg fanatiek maja een moet je eerste zijn.
* Heel grappig om te zien hoe iedereen heel onschuldig achter die computer plaatst neemt om te zien of hij/zij "mol" of "kandidaat" is en terwijl ze terug lopen állemaal in de lach schieten.
*Dennis zegt een andere naam dan die van hem zelf in de typen, maar het lijkt net of hij maar twee letters intypt als je dat stukje terug kijkt (18.10) TYPT HIJ NIET GEWOON "IK" en dan heel hard op enter???
* Spel in de loods was erg leuk,,, en echt WIDM spel al hadden ze wel het idee achter de helmen wat beter uit kunnen lichten, dat leek nu heel simpel maar dat lijkt mij best een gepuzzel voor je door heb wie welke helm op moet.
* Heb die topito's nooit echt leuk gevonden en het laatste spel was daarom voor mij even een dalend momentje in de aflevering.....
* tsjah en dan nu wie is er verdacht...? Geeeen idee, Jon was inderdaad wel heel erg druk bezig met al die camera's vinden, allemaal leuk en aardig maar als mol zijnde best slim,,,, net doen of je heel erg je best doet en ondertussen te laat bij je eigen camera komen,,, dat zou ik doen, maar hij was wel op tijd. Ik denk dat hij van zichzelf zo is,,, net als Marc-Marie :D
* Gevoel zegt nu Sebastiaan of Rick, derde plek Dennis.

nou dat is mijn eerste idee na de uitzending de eerste keer te hebben gezien, dat zal de komende dagen nog wel meer worden, ik duik nu lekker mijn bedje in...
 ::bravo:: slaap lekker
Keep Watching

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #182 Gepost op: 9-01-2009, 00:54:49 »
wat wil je hiermee zeggen...?

4 van redactieleden stonden achter de stoel waar kandidaat zat die naam moest intikken. Zij keken mee.

Citaat
Redactie:
Inge Iepenburg
Yvon Jaspers

Eva Keune
Imke Kok
Milouska Meulens
Anemoon Utens
Denis Weening

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #183 Gepost op: 9-01-2009, 00:55:57 »
En zij hebben mede de mol bepaalt.
Of zij zijn voor de show op de aftiteling gezet.
The British are not impressed.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #184 Gepost op: 9-01-2009, 01:00:05 »
waarschijnlijk zijn dit de mensen die normaal samen de redactie doen en nu zijn alleen de ex-mollen ertussen gezet omdat zij meegewerkt hebben aan de mol, is toch niets verdachts aan...?  :-\\of mis ik iets
Keep Watching

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #185 Gepost op: 9-01-2009, 01:18:58 »
Lijkt me ook.
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #186 Gepost op: 9-01-2009, 01:23:47 »
Ik las pas vanavond dat Wie is de Mol weer is gestart, dus de poule ook heb gemist.
Ik moet er nog inkomen, vele namen kan ik nog niet onthouden en ik vond het niet zo'n denderende aflevering.
Morgen maar eens terugkijken.
Dat er nog geen mol bekend was lijkt me grote onzin, die is volgens mij zeker wel bekend.
Maar misschien kan dit een hint zijn naar Vera >>> er is nog geen mol is dat vera bewust er even uit is en er dus nog geen mol is.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #187 Gepost op: 9-01-2009, 09:22:47 »
Heerlijk weer begonnen! Deze keer ga ik écht actief meedoen.
Veel goede opmerkingen al gehoord. Wat mij nog bezig houdt zijn de volgende punten:
- Wie zij uiteindelijk nee? Volgens mij Dennis zeker en als tweede hou ik het op Hans. Iemand nog suggesties?
- Bij het ruilspel is Paula in de ideale molpositie.
- Tekst op t-shirt Rick "your ticket to paradise" Volgens mij geen aanwijzing. Als ik mee zou doen zou ik ook alleen maar shirts en petjes met dubieuze teksten meenemen.
- Label op tas Viviënne "Alexis Travel" bij inleveren persoonlijke bezittingen(04:54). Echt nog nooit van gehoord. ???

En dan de uitsmijter! Check het stukje van Aniek (07:21)
Dennis zit in zijn fragment op een rodeostier en valt er hard vanaf. Rolstoelgevaar! (eerdere aanwijzing rolstoel op autoruit).
Tekst fragment Aniek: "Dan komt nu de eerste. De eerste artiest van vanavond is een bijzondere man. Nee ik sta echt niet te liegen, die kan er echt wat van." Check ook de man in roelstoel in het fragment.

Met gevaar voor tunnelvisie: Dennis is mijn mol.
Was er ook niet een kandi die iets won in zijn/haar intro?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #188 Gepost op: 9-01-2009, 09:29:26 »
las net op de .nl site de biografie van Jon
en heel toevallig heeft hij in een toneelstuk over de Titanic speelde
http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/kandidaten/jon.aspx
misschien is dit puur toeval ::niet-ok::, of denken jullie dat het een aanwijzing is ::ok::
Ik hoop dat het een aanwijzing is "tunnelvisie" :-X
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #189 Gepost op: 9-01-2009, 09:35:28 »
las net op de .nl site de biografie van Jon
en heel toevallig heeft hij in een toneelstuk over de Titanic speelde
http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/kandidaten/jon.aspx
misschien is dit puur toeval ::niet-ok::, of denken jullie dat het een aanwijzing is ::ok::
Ik hoop dat het een aanwijzing is "tunnelvisie" :-X
Wat zou dan de eerste opdracht zijn geweest als Jon niet als mol was gekozen? (Of denk je dat de SMS nep was?)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #190 Gepost op: 9-01-2009, 09:38:52 »
Wat zou dan de eerste opdracht zijn geweest als Jon niet als mol was gekozen? (Of denk je dat de SMS nep was?)
ik denk idd dat dat gedoe nep is, het programma kost iets van anderhalf miljoen euro, dan nemen ze naar mijn idee geen risico met een onvoorbereide mol ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #191 Gepost op: 9-01-2009, 09:44:41 »
Heb net de eerste aflevering gekeken en wat een leuke aflevering was dat.

Het  begin vond ik heel verrassend. Het brengt een hele nieuwe dimensie aan het programma, want de vraag is natuurlijk: wat kun je er werkelijk mee?
Was er al een mol? Werd er daar pas een mol gekozen?
Ik denk eerlijk gezegd dat er gewoon al een mol was. Of er is gewoon iemand gekozen, ongeacht de 'ja' of 'nee' van de spelers... Ik ga me maar niet laten beïnvloeden door deze verrassing... :)

De opdrachten waren leuk, heel leuk! Die van vlg week zien er ook weer heel leuk uit.
En Jon in die camera de hele tijd, ik heb me rot gelachen!
Maar heb nog geen mol...
Laten we jabberen.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #192 Gepost op: 9-01-2009, 10:02:40 »
las net op de .nl site de biografie van Jon
en heel toevallig heeft hij in een toneelstuk over de Titanic speelde
http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/kandidaten/jon.aspx
misschien is dit puur toeval ::niet-ok::, of denken jullie dat het een aanwijzing is ::ok::

Als dit een aanwijzing naar de mol moet zijn vind ik het ber veel te erg bovenop liggen. Iets te voor de hand.

Waarmee ik Jon ook niet direct helemaal wil uitsluiten...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #193 Gepost op: 9-01-2009, 10:18:09 »
Zal het nou echt zo zijn dat ze echt daar een mol hebben moeten kiezen ?
De mol weet toch wel dat hij de mol is?

Tis wel weer lekker ingewikkeld gemaakt  ::rofl::  "i like it!"
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #194 Gepost op: 9-01-2009, 11:06:24 »
Schiffers was inderdaad verdacht met z'n zonnebril. Sebastiaan en Dennis zouden perfecte mollen zijn.

Maar jon was toch wel errug druk en warrig in de fabriek. En voor het schilderij dat op 04:35 in beeld komt heeft jon toch gewoon staan te poseren??? (zie screen)

Alles van waarde is gevoel

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #195 Gepost op: 9-01-2009, 11:08:55 »
Was er ook niet een kandi die iets won in zijn/haar intro?

Jepd at was vera maar die ligt er alweer uit.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #196 Gepost op: 9-01-2009, 11:24:18 »
Bijna iedereen leek oprecht verbaasd (nouja, wie is er nog oprecht in WIDM??), toen JP zei dat er geen mol was, behalve Dennis. Maar Dennis is veel te jong om de mol te kunnen zijn? Hij is nog zo'n enthousiast klein jongetje..

Dan ga ik maar voor Hans of Jon. Die vond ik ook wel erg verdacht.

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #197 Gepost op: 9-01-2009, 11:33:35 »
Is er dan helemaal niemand die net als ik twijfelt of Dennis echt zijn eigen naam  niet heeft ingevoerd?
Volgens mij heeft hij dat verhaal van het invoeren van een andere naam achteraf bedacht. (Naast de vraag of het technisch mogelijk is gemaakt dat een naam twee keer ingevoerd kan worden.)

Het levert hem als kandidaat wisselgeld op in de groep, dat zagen we al in de topito-opdracht. Als mol maakt hij zich minder verdacht. Alleen een kandidaat zou zo'n actie kunnen bedenken....denkt de rest.

Opvallend dat aan Dennnis als eerste gevraagd werd of hij mol wilde zijn. Op het moment dat hij "nee" zegt heeft het programma strikt genomen geen mol. Dan wordt er niet gelogen en is de hele mindfuck van de eerste opdracht geslaagd.

Bij die topito-opdracht vind ik het jammer niet te weten wat de rol zou worden van die andere twee. Volgens mij hadden de dames het door: zij mochten er om spelen -dat had PJ ook duidelijk gezegd: spelen om de topito- en de topito vervolgens aan Hans en Ben-ik-vergeten te geven. Het maakte voor deze opdracht niet uit of de mol inm wleke groep hij zat.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #198 Gepost op: 9-01-2009, 12:07:24 »
Bijna iedereen leek oprecht verbaasd (nouja, wie is er nog oprecht in WIDM??), toen JP zei dat er geen mol was, behalve Dennis. Maar Dennis is veel te jong om de mol te kunnen zijn? Hij is nog zo'n enthousiast klein jongetje..

Dan ga ik maar voor Hans of Jon. Die vond ik ook wel erg verdacht.

Ze hebben niet ieders reactie laten zien op de mededeling: er is nog geen Mol. Maar die we zagen waren verbaasd.
Volgens mij werd er aan Dennis meteen gevraagd: wil jij de Mol zijn? En  werd niet eerst gezegd dat er nog geen mol was.

Het kan ook dat er best wel een Mol was, maar dat deze ook niet van deze intro op de hoogte was. Dan kijkt de mol natuurlijk ook verbaasd als gezegd wordt: er is nog geen Mol!
Later begrijpt deze dan, dat het spel is.
Op die manier reageert dus iedereen verbaasd inclusief de Mol zelf.

Het meest opvallend was inderdaad wel Dennis die zonder een spier te verrekken en na te denken "nee" zei.
Ook een opvallend antwoord. Want Dennis lijkt me iemand die juist onmiddellijk Ja zou zeggen. Of hij is er in gegaan met het idee om te gaan winnen en wil juist daarom mee doen. De Mol proberen te ontmaskeren en winnen. Dan wil je zelf juist de mol niet zijn.

Kortom: alles kan eigenlijk en iedereen kan de Mol zijn, behalve Vera dan... :)

Offline Kesjoewmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #199 Gepost op: 9-01-2009, 12:07:57 »
Eigenlijk denk ik dat er allang een mol was: ze laten ons, als dappere mol-zoekers, echt niet zien dat Dennis de mol niet kán zijn omdat hij 'nee' zei. Het was trouwens echt een geweldig idee van Dennis (als hij dat ook heeft uitgevoerd..) om niet zijn eigen naam in te voeren.. Daar kan hij best mee winnen (tenminste.. als mijn theorie dus níet klopt dat er toch al wel een mol was). Of hij is gewoon wel de mol.. Hihi, hierom hou ik dus zo van de mol. Geweldig toch? En het moet ook fantastisch zijn geweest om een van de ex-mollen te zijn geweest, en achter Dennis gestaan te hebben en gezien te hebben dat hij zijn eigen naam niet invoerde (als dat zo was, dan hè?). O, en met behulp van het forum ga ik het nu natuurlijk weer goed hebben! Wie is de mol? Paula. Misschien. Of niet, hihi.