Auteur Topic: Aflevering 1 (08-01-2009)  (gelezen 131667 keer)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #200 Gepost op: 9-01-2009, 12:53:20 »
Pfoe, het is weer begonnen, mijn hersenen liggen nu al in de kronkels ;)

Ik heb de rest van de thread nog niet gelezen, daarom mijn eigen gedachten over het eerste gedeelte van de aflevering waarin de mol werd gekozen:
-zowiezo: heel veel lef van de makers, want dit is een zeer lastig parket en best ook wel een risico.
-Het scherm schijnt natuurlijk, ik had bij meerdere mensen het idee groen te zien op hun kleren (o.a. Paula en Sebastiaan), maar dat kan denk ik niet eens.
-Dennis, lastig. Aan de ene kant denk ik: misschien heeft hij echt nee gezegd. Maar dat is wel een makkie voor ons dan dus dat zal wel niet. Aan de andere kant pushte hij wel de hele tijd dat hij nee had gezegd, wat mij weer laat twijfelen (hij heeft zelfs tegen een andere kandidaat gezegd dat hij een andere naam heeft ingevoerd).
-Als Dennis een andere naam heeft ingevoerd, heeft hij wat mij betreft een oneerlijke voorsprong op de rest.
-Ze hebben vrij veel mensen bij de Mollen laten zien. Dan blijven er een paar mensen over die we niet hebben gezien, waaronder dus 2 nee-zeggers. Aan de hand van kandidaten die overblijven zou het zo maar zo kunnen zijn dat we precies kunnen nagaan wie de mol is, geloof ik. Ten minste, dat heb ik nog niet helemaal uitgezocht maar ik kan het me zo voorstellen. Bv als er nog 1 ja-knikker over is en nog maar 2 mensen over zijn van de waarschijnlijk-nee-groep. Gek toch?
-Of zou het zo kunnen zijn dat iedereen bij de mollen langs is geweest, ongeacht of ze ja of nee hebben gezegd? Dat zou ook een stunt zijn :D
-Of zoals Hans zei, de Mol was er al :D Maar dat strookt niet met het online dagboek.

Nou, zoals jullie zien, ik vind dit echt iets waar ik nog een nachtje over moet slapen. Desondanks vind ik het wel stoer dat de schrijvers de gok hebben gemaakt. En heel psychologisch ook dat iedereen de uitslag openbaar moest bekijken :)
Maar ja, het is zo'n gedoe, ik denk dat ik uiteindelijk bij de mol-was er al theorie zal aansluiten :)

Verder vond ik de aflevering te gek. Leuk dat onderhandelspel en de scheepsloods waar iedereen lekker door elkaar liep te tetteren met al die echo's!
« Laatst bewerkt op: 9-01-2009, 13:05:42 door annebeth »

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #201 Gepost op: 9-01-2009, 12:54:02 »
Citaat van: NajRad


Maar jon was toch wel errug druk en warrig in de fabriek. En voor het schilderij dat op 04:35 in beeld komt heeft jon toch gewoon staan te poseren???

Lijkt me een aardig oud schilderij - met al die vervagingen en barstjes erin. Duurt even voor je dat krijgt (of je moet 'm in de oven leggen om te drogen.....ooit iets over vervalsingen gelezen dat dat zo lastig was omdat je dan ook de veroudering moet versnellen)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #202 Gepost op: 9-01-2009, 13:01:30 »
die rolstoelen op de taxi's, kan dat niet slaan op gehandicapten?
paula presenteerde altijd knoop in je zakdoek (maar dan wel met verstandelijk gehandicapten)
en 67-2 op het nummerbord als haar geboortedatum februari 1967 is.. hmm.

maar volgens mij denk ik een beetje te ver door haha.

ik denk nu dennis/jon/hans/paula

eigenlijk weet ik het gewoon niet :-X ?

& nog over dat de mol in de 1e aflevering niet vaak in beeld komt;
volgens mij is het juist andersom?
kan me van elise & yvon herinneren dat ze erg vaak in beeld kwamen de 1e aflevering.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2009, 13:04:35 door Liett »

Offline liset1978

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #203 Gepost op: 9-01-2009, 13:06:58 »
Hoi allemaal, leuk om weer iedereen's bevindingen te lezen. Op dit moment zegt mijn gevoel nog vrij weinig, maar eigenlijk vond ik de grootste mollenactie - Vivienne. Zij liet Paula haar topito niet weggeven op basis van schuldgevoel naar Vivienne toe. Ze heeft Paula laten beloven om niet de topito's aan Rick te geven. Dat is naar mijn idee de grootste mollenactie van dit moment. De rest was te opvallend. :-\\
Ik stel voor... we halen Monk erbij

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #204 Gepost op: 9-01-2009, 13:17:23 »
Voor de handigheid ga ik er vanuit dat de SMS echt is. Wanneer er dus terplekke een mol gekozen zou worden, moet deze ingelicht worden, zonder dat de rest dit in de gaten heeft. Een goed moment om deze tips te geven is tijdens de biecht. Misschien dat we in het begin op moeten letten wie er wel een biecht heeft en wie niet. Of juist een hele korte. Ik ga zo nog maar eens de aflevering terug kijken.
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #205 Gepost op: 9-01-2009, 13:33:59 »
Beetje jammer dat er bij de topito-opdracht twee mensen niet mee mochten doen, en dat de groep van mensen, die wel mee mochten doen, ook pas ter plaatse werd bepaald. Dat maakt deze opdracht wat moeilijk te beoordelen, je mist toch twee deelnemers.

Bij de opdracht in de fabriekshal vond ik de meeste kandidaten wel heel braaf voor hun camera blijven staan, of juist heel ijverig meewerken. Alleen Sebastiaan, Jon en Hans hebben daarbij echt lopen klooien (tenzij ik iemand over het hoofd zie?). Hierbij had Sebastiaan nog eens de pech dat er te veel mensen over zijn schouder meekeken - daardoor viel het gelijk op, en moest hij (als Mol?) zo'n kandidaten-excuus aanvoeren dat hij zichzelf verdacht wilde maken (ik hoop trouwens dat dit iets eenmaligs was). Hij leek ook steeds een stap voor te liggen op de groep, door meteen de opdracht te gaan uitleggen en zijn helm nog eens nader te bestuderen, maar dat heeft dan weer geholpen om de opdracht te volbrengen.
Jon en Hans waren juist maar net op tijd voor hun camera, ik vraag me af hoe makkelijk het zou zijn geweest voor de Mol om die extra minuut er nog bij te smokkelen (hoewel, Dennis was vorig jaar met de taxi-opdracht en de speurtocht naar Regina juist ook nét op tijd gekomen).

Voorlopig is Sebastiaan toch mijn hoofdverdachte.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #206 Gepost op: 9-01-2009, 13:35:22 »
Idd die zonnebril op in de loods deed hem er bijna uitzien als een cliché-mol.... het zag er simpelweg niet uit zoals hij de trappen oprende met die zwarte zonnebril op z'n neus.

Destemeer verdacht omdat hij later in het volle zonlicht, terwijl anderen wel een zonnebril ophadden, geen zonnebril ophad  ???

Het was waarschijnlijk een zonnebril op sterkte en had ie zijn gewone bril niet bij de hand in die loods. zit niks achter denk ik

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #207 Gepost op: 9-01-2009, 13:35:34 »
die rolstoelen op de taxi's, kan dat niet slaan op gehandicapten?
paula presenteerde altijd knoop in je zakdoek (maar dan wel met verstandelijk gehandicapten)
en 67-2 op het nummerbord als haar geboortedatum februari 1967 is.. hmm.

maar volgens mij denk ik een beetje te ver door haha.


Volgens mij denk je helemaal niet te ver door:
Paula Udondek werd op 15 februari 1967  ::ok::

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #208 Gepost op: 9-01-2009, 13:53:14 »
wat me ineens te binnen schiet.. met de topito-opdracht (wat stom trouwens, weer die topito's  ::niet-ok:: )

de mol wist waarschijnlijk dat ie meteen z'n hand moest opsteken om deel te nemen aan de opdracht,
zodat hij/zij er voor kon zorgen dat er weer geld uit de pot ging
paula was de eerste (en er waren er nog een paar erg snel, maar die kwamen daarna pas)

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #209 Gepost op: 9-01-2009, 13:56:17 »
Hoi allemaal, leuk om weer iedereen's bevindingen te lezen. Op dit moment zegt mijn gevoel nog vrij weinig, maar eigenlijk vond ik de grootste mollenactie - Vivienne. Zij liet Paula haar topito niet weggeven op basis van schuldgevoel naar Vivienne toe. Ze heeft Paula laten beloven om niet de topito's aan Rick te geven. Dat is naar mijn idee de grootste mollenactie van dit moment. De rest was te opvallend. :-\\
ehm ja maar wie zegt dat 't zeker is dat vivienne dat tegen haar gezegd heeft?
mss verzint ze het gewoon.

Offline liset1978

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #210 Gepost op: 9-01-2009, 13:57:35 »
ehm ja maar wie zegt dat 't zeker is dat vivienne dat tegen haar gezegd heeft?
mss verzint ze het gewoon.

Oh, ik dacht dat de voiceover van Vivienne dat ook zei, dat ze niet wilde dat Rick ze zou krijgen...
Ik stel voor... we halen Monk erbij

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #211 Gepost op: 9-01-2009, 14:01:22 »
ah sorry dat zou ook kunnen
ik dacht van niet, heb nu al een tunnelvisie

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #212 Gepost op: 9-01-2009, 14:08:55 »
Het verbaasde me trouwens dat bijna iedereen de mol wilde zijn :O

Offline Anja225

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #213 Gepost op: 9-01-2009, 14:11:44 »
hallo allemaal ;D!!

leuk dat het allemaal weer begonnen is!!!
mij viel wat op wat nog helemaal niet genoemd is hier, dus zal het ook wel niks betekenen, maar op een gegeven moment tijdens het topito spel, vaart er een schip voorbij met de naam Stena Line, initialen S.L., Sebastiaan Labrie?
te ver gezocht???
hopen dat er een nog een muzikale aanwijzing komt, werd alleen niet genoemd aan het einde, dus vraag het me af....

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #214 Gepost op: 9-01-2009, 14:15:35 »
Het verbaasde me trouwens dat bijna iedereen de mol wilde zijn :O

Behalve de mol zelf ;-)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #215 Gepost op: 9-01-2009, 14:43:45 »
Net ff in super-slomo de reacties van iedereen op de beeldschermpjes bekeken toen sebastiaan over de porto schreeuwde dat het gelukt was, en het valt mij op dat iedereen juicht, BEHALVE Rick & Dennis.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #216 Gepost op: 9-01-2009, 14:57:46 »
sssst, zometeen krijgen we weer een discussie over twee mollen.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #217 Gepost op: 9-01-2009, 15:00:45 »
sssst, zometeen krijgen we weer een discussie over twee mollen.

Daar heb ik nog wel even aan gedacht: 1 mol van te voren gekozen en 1 hulpmol gekozen door de S.M.S. Maar denk niet dat het zo zit.

 ::ohno::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline nijobi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #218 Gepost op: 9-01-2009, 15:01:00 »
misschien waren ze gewoon opgelucht, je weet maar nooit

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #219 Gepost op: 9-01-2009, 15:06:31 »
Ik kan niet meer vinden in welk topic het stond, maar iemand dacht dat rick en paula nu die topito's mochten houden. Hier ff een bewijsje dat PJH ze weer mee nam na het spel...