Auteur Topic: Aflevering 1 (08-01-2009)  (gelezen 131510 keer)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #460 Gepost op: 14-01-2009, 14:46:22 »
En nog een gedachtenkronkel... Misschien dat dit forum ook door echte mollen (uit de serie) bezocht wordt... Misschien worden we hier ook wel gemolt... ;)

Volgens mij staat daar over ook wel het 1 en ander in hun (wurg)contractje met de AVRO. Volgens mij lezen ze wel, maar mogen ze niet posten.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #461 Gepost op: 14-01-2009, 14:52:33 »
Nou, Richard heeft hier destijds wel eens iets gepost.
The British are not impressed.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #462 Gepost op: 14-01-2009, 14:55:02 »
4 Als hij in beeld is zie je ook erg vaak Chelsea op de achtergrond. Maar ze zaten in belfast, toch?
Er is ook een Chelsea Wine Bar in Belfast, wat maar aangeeft dat het niet meteen heel vreemd is die naam daar aan te treffen.
The British are not impressed.

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #463 Gepost op: 14-01-2009, 15:02:18 »
Er is ook een Chelsea Wine Bar in Belfast, wat maar aangeeft dat het niet meteen heel vreemd is die naam daar aan te treffen.

Oke. lol... Dat verklaart het e.e.a.

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #464 Gepost op: 14-01-2009, 15:08:14 »
Ik heb de aflevering gisteren nog eens terug gekeken en dit is wat mij toen erg opviel:

1 In de taxi waar de kandidaten mee aankomen ligt links in beeld een dikke envoloppe of een spons. Daar lijkt iets op te staan.
2 Als ze de loods in gaan staat er op de deur Cell 4. En een stukje verder nogmaals een 4. Dan vind ik niet sporen. (44>dd denis?)
3 In de loods komt sebastiaan opeens naar buiten met een camerahelm. Hij begint meteen met uitleg waar dat voor nodig is. Dit kan hij nooit zelf, zo snel, verzonnen hebben.
4 Als hij in beeld is zie je ook erg vaak Chelsea op de achtergrond. Maar ze zaten in belfast, toch?
5 De letter S komt enorm vaak voorbij.

Dan kan ik al twee vreemde zaken wegstrepen... Die S (5) zal wel blijven staan, want daar kun je weinig mee... Maar vooral dat pakje in de taxi en die deur vind ik vreemd. Dat spoort gewoon niet, zeker dat pakje niet.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #465 Gepost op: 14-01-2009, 15:21:39 »
Die 4 kan toeval zijn, maar het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen. Overigens denk ik dat ze niet een hint van vorig jaar (8) herhalen.
The British are not impressed.

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #466 Gepost op: 14-01-2009, 15:26:28 »
1 In de taxi waar de kandidaten mee aankomen ligt links in beeld een dikke envoloppe of een spons. Daar lijkt iets op te staan.

Dit is een doodnormale spons om de ramen droog te maken wanneer ze beslagen zijn (zodat je weer fijn naar buiten kan kijken), kan in het regenachtige GB nog wel eens voorkomen.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #467 Gepost op: 14-01-2009, 15:40:01 »
Ik heb de aflevering gisteren nog eens terug gekeken en dit is wat mij toen erg opviel:

1 In de taxi waar de kandidaten mee aankomen ligt links in beeld een dikke envoloppe of een spons. Daar lijkt iets op te staan.
2 Als ze de loods in gaan staat er op de deur Cell 4. En een stukje verder nogmaals een 4. Dan vind ik niet sporen. (44>dd denis?)
3 In de loods komt sebastiaan opeens naar buiten met een camerahelm. Hij begint meteen met uitleg waar dat voor nodig is. Dit kan hij nooit zelf, zo snel, verzonnen hebben.
4 Als hij in beeld is zie je ook erg vaak Chelsea op de achtergrond. Maar ze zaten in belfast, toch?
5 De letter S komt enorm vaak voorbij.

Oke, als het echt een spons is (het leek voor mij meer een bruine enveloppe...) dan zijn deze tips niet handig geweest... :(

Offline DolopdeMol

  • Forumlid
  • Wat is nou een uurtje per week!?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #468 Gepost op: 14-01-2009, 15:52:12 »
hoi, Ik ben nieuw hier.
Heb voor dit jaar eens besloten me volledig in het mol-gebeuren te storten.
(Andere jaren heb ik het wel gevolgt, maar niet intensief mee gezocht.)
Wat een leuke, goede speculaties zijn er al geplaatst, geweldig!
Ook mijn "gevoel" zegt Rick. Ik kan nog niets hard maken natuurlijk, maar ik ga wel zoeken.
Ben benieuwd morgen!
 ::zwaai::
Dying is the day worth living for

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #469 Gepost op: 14-01-2009, 15:59:45 »
Moggguh,

Ik denk dat de programma makers het sowieso van te voren al vasthadden gesteld wie het wordt! Dit denk ik omdat ze bij iedereen die ja op de vraag: wil je de mol zijn of worden? na het antwoord wordt gezegd of er geld uit de pot of in de pot is gegaan! Dit gebeurd niet bij Froukje die wordt gelijk door verwezen na het antwoord die zij geeft!

Ook heb ik een lichaamstaal presentatie gehad en volwassen ondrukken, onbewust, hun leugens door een paar vingers of hand voor hun mond te houden. Dit doen ze ook als ze leugens willen ondrukken of weten dat ze liegen.
Hans doet dit wanneer de presentator vraagt of hij de mol wil zijn en Vivienne (deze vind ik belangrijker) nadat iedereen zijn naam heeft in getikt op de computer om te kijken of hij/zij de mol is. Beetje vreemd en het viel mij gelijk op!

Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #470 Gepost op: 14-01-2009, 16:09:25 »
Die 4 kan toeval zijn, maar het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen. Overigens denk ik dat ze niet een hint van vorig jaar (8) herhalen.

Dit jaar neem ik me ook echt voor niet achter elk detail iets te zoeken.
Er zitten uiteindelijk maar een paar hints in de serie en die moeten voor een groot publiek te begrijpen (en ergens ook te vinden) zijn.

Toch nog een goed voornemen   ;)

Offline DolopdeMol

  • Forumlid
  • Wat is nou een uurtje per week!?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #471 Gepost op: 14-01-2009, 16:32:53 »

Ik moet die schilderijen nog even beter bekijken, maar kan het niet zo zijn dat ze met de Titanic te maken hebben?
Misschien is het wel Thomas Andrews (de ontwerper van Titanic) ofzo.
Ik denk wel dat de Titanic een rol speelt.
Eerder al werd er gesproken over (2de)Stier en griekse letters enzo,
Mijn gedachten dus; Grieks --> Olypic
Titanic is het tweede schip gebouwd in de Olimpic-Klasse
Het tweede sterrenbeeld in de dierenriem is stier.
Op de foto's staat Rick als tweede, of er ook sterrenbeeld-connecties zijn weet ik (nog) niet


 
Dying is the day worth living for

Offline oranjefan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #472 Gepost op: 14-01-2009, 16:35:53 »
Heb me ook eindelijk aangemeld.

Is er al gemeld dat op de hoogwerker de letters H & W staan? Wat ik er mee moet weet ik ook nog niet, maar het zit zo vaak bij de foto's dat er haast wel iets mee moet zijn.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #473 Gepost op: 14-01-2009, 18:04:19 »
Moggguh,

Ik denk dat de programma makers het sowieso van te voren al vasthadden gesteld wie het wordt! Dit denk ik omdat ze bij iedereen die ja op de vraag: wil je de mol zijn of worden? na het antwoord wordt gezegd of er geld uit de pot of in de pot is gegaan! Dit gebeurd niet bij Froukje die wordt gelijk door verwezen na het antwoord die zij geeft!

Ook heb ik een lichaamstaal presentatie gehad en volwassen ondrukken, onbewust, hun leugens door een paar vingers of hand voor hun mond te houden. Dit doen ze ook als ze leugens willen ondrukken of weten dat ze liegen.
Hans doet dit wanneer de presentator vraagt of hij de mol wil zijn en Vivienne (deze vind ik belangrijker) nadat iedereen zijn naam heeft in getikt op de computer om te kijken of hij/zij de mol is. Beetje vreemd en het viel mij gelijk op!

Ik begrijp je niet helemaal (of helemaal niet): wat is ondrukken?
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #474 Gepost op: 14-01-2009, 18:21:33 »
(Alhoewel de helm in de muur voor het pakken lag. Waarom komt hij dan weer de loods ingelopen met de helmcamera op? Hij hoefde er (volgens mij) echt niet voor om te lopen...) ;)
Er zat een snoer (ouderwets!) aan de camera op de helm , er zal hem wel gevraagd zijn (door de programmamakers) om voorzichtig te doen met die helm. Ik vermoed dat Sebastiaan toen ook wat extra informatie heeft gekregen over het doel van de helm (van de programmamakers).

Dennis zie je ook met een snoer aan zijn helm als hij de helm van Froukje ophaald.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #475 Gepost op: 14-01-2009, 18:25:15 »
Snoer is niet zo ouderwets hoor.
The British are not impressed.

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #476 Gepost op: 14-01-2009, 18:46:13 »
een paar hints in de serie en die moeten voor een groot publiek te begrijpen (en ergens ook te vinden) zijn.

Toch nog een goed voornemen   ;)

Ja, dit had ik eigenlijk ook al verzonnen. Want er zullen best een aantal mensen zijn die net zo actief mee doen al wij. Maar dit zal zeer zeker niet het gross zijn. Maar de serie moet wel voor een groot publiek te volgen zijn.
Ik weet zeker dat merendeel van de kijkers een aflevering maar één keer kijken. Héél misschien 2x. Nou voor die doelgroep moeten de hints toch ook duidelijk zijn...

Alleen komt de volgende vraag... En die maakt het zo lastig... wat zijn de hints!  ???

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #477 Gepost op: 14-01-2009, 19:00:10 »
@timmyt: je moet gewoon hints gaan zoeken en mee speuren op dit forum  :P
het klopt dat 99% niks is en dat er heel ver gezocht wordt soms, maar het is wel leuk  :P

Maar dat is mijn mening  :D
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #478 Gepost op: 14-01-2009, 19:21:04 »
@timmyt: je moet gewoon hints gaan zoeken en mee speuren op dit forum  :P
het klopt dat 99% niks is en dat er heel ver gezocht wordt soms, maar het is wel leuk  :P

Maar dat is mijn mening  :D

Dat zullen we zeker doen! ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #479 Gepost op: 14-01-2009, 19:21:23 »
Snoer is niet zo ouderwets hoor.
::tandpastasmiley:: Ik heb net een weekend lang (helaas via internet) de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas gevolgd... Draadloze electriciteit is so hot. Maar goed, dat duurt nog een paar jaar. Een snoertje is nu waarschijnlijk wel het handigst als je live terug wilt kijken via een monitor.

Maar dit is nu wel heel off-topic, dus laat ik ook maar even melden dat ik Froukje erg verdacht vindt bij de scheepswerf/verfhallen-opdracht. Ze in het begin "in eens weg". Je hoort Sebastiaan zich afvragen waar Froukje gebleven is, en ook Viviënne hoor je het zeggen in een gesprek met Froukje. Daarin geeft Froukje ook nog eens toe dat ze helemaal niet gekeken heeft wat er op haar monitor staat. Ze zoekt niet naar haar eigen camera. Dit lijkt niet veranderd nadat Viv en Froukje weer bij Sebas zijn geweest. Als de opdracht tegen het einde loopt (gok op 2/3 van de tijd) bevindt Froukje zich op de plek van Jon, zo wat zo ver mogelijk weg van haar eigen plek. Ze probeert jon vervolgens te lokken door te fluiten! Ik verbaas me dat weinig tot geen mollenvangers daar over vallen... volgens mij is het in zo'n hal best moeilijk om te achterhalen waar de bron van het fluitsignaal (Froukje) is omdat gefluit erg door echoot en via wanden weerkaatst. (Ik weet dit echter niet zeker, dus als iemand ergens een loods tot zijn beschikking heeft...).
Dennis brengt uiteindelijk de helm naar Froukje, waardoor ze onmogelijk nog kan mollen.

(Al was het misschien wel slimmer geweest als mol (in geval van Froukje) om meteen naar haar plek te gaan, met helm, en daar dan te gaan wachten. Ze hoeft dan niemand te helpen en kan geheim houden dat de camera op een helm zit.)

Nog een waarneming m.b.t. dit spel: Na een aantal keer herhalen durf ik vrij zeker te beweren dat je de kandidaten bij het behalen van de opdracht allemaal ziet juichen (via de tvs), met uitzondering van Rick en Dennis.


EDIT> Na het lezen van het Froukje topic heb ik nog even iets teruggekeken, en het is inderdaad Viv die toegeeft aan Froukje dat ze niet op haar scherm heeft gekeken. Die stemmen zijn echt wel lastig uit elkaar te houden.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2009, 20:34:15 door Rat »