Auteur Topic: Aflevering 4 (29-01-2009)  (gelezen 71074 keer)

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #200 Gepost op: 30-01-2009, 19:02:41 »
Oh tuurlijk, de montagetruc haha. Ik snap je :)

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #201 Gepost op: 30-01-2009, 19:09:39 »
Ik heb er nog even over na zitten denken!

Dennis die weet dat froukje op Paula gaat stemmen en Froukje weet dat Dennis op Paula gaat stemmen. Dat zijn dus al twee stemmen op Paula. Stel Dennis weet van meerdere personen dat deze op Paula gaan stemmen dan is het als mol zijnde slim om dan toch op iemand anders te gaan stemmen, want stel Paula gaat er uit dan is er toch weer geld in de pot en dan in dit geval 1000 (als Dennis toch voor Paula had gekozen)

Dennis heeft dan denk ik bewust gekozen voor iemand anders, puur om het geld uit de pot te houden...
« Laatst bewerkt op: 30-01-2009, 19:21:42 door pimsalabim »
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Amanda

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #202 Gepost op: 30-01-2009, 19:50:36 »
ik heb net gekeken, met oordopjes in.
en hoorde iets vreemds. wanneer iemand naar de kist loopt.
weet even niet meer wie.
rond minuut 6;30

weet niet of er al iets over gezegd is, ga nu t topic doorspitte ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #203 Gepost op: 30-01-2009, 20:36:15 »
Klinkt een beetje als een ronddolende, vette hommel.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #204 Gepost op: 30-01-2009, 20:48:46 »
Als rick en jon vechten om het geld pakt uiteindelijk Jon het geld uit de handen van Rick. Waardoor rick zegt tegen iedereen die het horen wil : "Hij heeft nu het geld he!" Zo van : Als er nu geld verdwijnt dan is Jon het en niet ik.

Vond het erg opvallend. het fragement is 8.48
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #205 Gepost op: 30-01-2009, 21:23:42 »
Ik weet niet of het al gezegd is... Maar waarom legden de kandidaten die hooibalen niet gewoon voor de 'rode'vakjes waar er geld uit de pot zou gaan. Zo kon de bal iig niet in die vakjes terecht komen en was er meer kans dat er geld in de pot zou gaan.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #206 Gepost op: 30-01-2009, 21:31:09 »
ik denk dat dat niet zou worden toegestaan. Je mag immers ook niet met zijn allen op de doellijn gaan staan om te voorkomen dat je een tegendoelpunt krijgt bij een sportwedstrijd.

Maar gezien de zwaarte van die bal, had het denk ik niet veel uitgehaald, het dichtgooien van zo´n vak.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2009, 22:07:12 door Bodejos »

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #207 Gepost op: 30-01-2009, 21:42:00 »
Nou, het enige dat mij heeeeeel duidelijk opviel bij hetopschrijven van de namen was dat ieders kaartje zo ongeveer met de groen zijde naar de camera gericht in de gleuf gedaan werd, en het kaartje waar Sebastiaan's naam opstond werd pontificaal met het mol-logo in beeld gebracht voordat hij in de gleuf gedaan werd. ::jaja::

Het is duidelijk, Sebastiaan is de mol, nog vragen iemand?  ;) ;D
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #208 Gepost op: 30-01-2009, 21:50:20 »
Nou, het enige dat mij heeeeeel duidelijk opviel bij hetopschrijven van de namen was dat ieders kaartje zo ongeveer met de groen zijde naar de camera gericht in de gleuf gedaan werd, en het kaartje waar Sebastiaan's naam opstond werd pontificaal met het mol-logo in beeld gebracht voordat hij in de gleuf gedaan werd. ::jaja::

Het is duidelijk, Sebastiaan is de mol, nog vragen iemand?  ;) ;D

Ja, want dan zouden ze iedereen moeten instrueren hoe 'ie er in moet. :P
Nouja, het kan. Zulke hints hebben we immers vaker gehad.
Maar eh, Sebastiaan is alleen niet de mol  ;D

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #209 Gepost op: 30-01-2009, 21:53:09 »
Ja, want dan zouden ze iedereen moeten instrueren hoe 'ie er in moet. :P

Ah nee Yoh, gewoon van de andere kant filmen...

Maar eh, Sebastiaan is alleen niet de mol  ;D

Ha ha, dat klopt... da's John :P :)

ik vond het gewoon leuk om ook eens een keertje een hint te vinden
::jaja::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #210 Gepost op: 30-01-2009, 21:55:39 »
Het was zo mooi!!  :o :o

Wie wil er NU mee molwandelen in Noord-Ierland?  :D

IKKE!!!! ::zwaai::

Maar nu even een andere vraag, en ik weet niet of er ergens op dit forum al over geschreven is:
Als het programma begint is er een intro filmpje, waarin alle kandidaten voorgesteld worden. Bij deze serie komt er dan iets van een groen lijntje, groenige waas en dan volgt de volgende kandidaat. Nu lijkt het net alsof er bij sommigen iets van rood doorheen zit. Bij Vivienne iig niet, maar ik heb ze niet allemaal goed gezien. Of is dit alleen bij de kandi's die er al uit liggen?

Iemand info???

Slapen kan altijd nog!!

Offline Amanda

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #211 Gepost op: 30-01-2009, 21:58:12 »
Klinkt een beetje als een ronddolende, vette hommel.

hmm ik hoor er iets in van Moohoool... ofzo :P

maja, kan ook t virus zijn wat me besmet heeft, genaamd t mol-virus :P

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #212 Gepost op: 30-01-2009, 21:58:27 »
nog vragen iemand?  ;) ;D

Waar is al dat geld toch gebleven?? ::zwaai::


Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #213 Gepost op: 30-01-2009, 22:03:02 »
Waar is al dat geld toch gebleven?? ::zwaai::

Ehmm..... tja... ehm, nou...ehm

Nog ándere vragen iemand? ;D
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #214 Gepost op: 30-01-2009, 22:09:25 »
Ik vond het wel een leuke aflevering, maar niet echt vanwege de opdrachten, maar omdat ik zelf ooit in dat gebied ben geweest en het leuk vondt om het terug te zien. Alleen die hangbrug was in die tijd wel heel wat spectaculairder.

Na het zien van de aflevering was mijn gevoel dat Sebas het geld zelf uit de pot genomen heeft (maar niet de mol is). Hij beschrijft zichzelf in een molmail als "uber spion", waarbij hij nog een korte omschrijving heeft en ik zie hem ook echt op die manier. Verdachte dingen doen en reacties uitlokken.
Net luisterde ik naar de podcast van Schiffers FM en daarin antwoord Paula het volgende op een vraag over het verdwenen geld: "Nee, nee, nee ik had het niet... maar het werd mij wel gevraagd bij het er uit gaan." Dit klink alsof ook de productie niet wist waar het geld was, anders hoeven ze het Paula niet te vragen. Ik ga er vanuit dat de productie het zou weten als de mol het gedaan heeft. Daar wil je toch eigenlijk ook wel opnames van kunnen laten zien bij de laatste aflevering.
Ik heb door dit alles sterk het vermoeden dat Sebas ook deze aflevering de "uber spion" aan het spelen is en dus tijdelijk het geld weggemoffeld heeft..
« Laatst bewerkt op: 30-01-2009, 23:15:08 door Rat »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #215 Gepost op: 30-01-2009, 22:39:16 »
Ik heb door dit alles sterk het vermoeden dat Sebas ook deze aflevering de "uber spion" aan het spelen is en dus tijdelijk het geld weggemoffeld heeft..

Dat denk ik ook. Ook vanwege het stukje biecht waarin hij met een grote glimlach zegt dat Vivienne de enige was die 'tegen zijn schenen ging schoppen' door de mogelijkheid te noemen dat hij het zelf heeft weggemaakt. (Al zou dat ook 'mollenbiecht' kunnen zijn bedenk ik me nu..)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #216 Gepost op: 30-01-2009, 23:41:30 »
hmm ik hoor er iets in van Moohoool... ofzo :P

maja, kan ook t virus zijn wat me besmet heeft, genaamd t mol-virus :P
Het is wel iets raars, maar ik kan er niks uithalen. Het klinkt wel alsof er iets wordt gezegd, maar dan alle hoge tonen eruit gefilterd, zodat je alleen iets mumbelends overhoudt. Als dit een hint is, mogen ze ze wel wat beter verwerken, zodat het ooit nog wèl te achterhalen valt.
Het geluid zit voornamelijk in het rechterkanaal. Ik heb geprobeerd het linkerkanaal in tegenfase te zetten en het geheel mono af te spelen, maar dat bracht geen extra duidelijkheid.
Daarom heb ik alleen het rechterkanaal genomen. Die heb ik versneld afgespeeld en dat hele handeltje ook nog achterstevoren en datzelfde recept, maar dan met veel frequenties weggefilterd.

Download mijn bevindingen hier ongeveer: widm09_04_verdachtmoment.mp3
Dus je hoort:
1. Normaal
2. 2x versneld
3. Normaal, achterstevoren
4. 2x versneld, achterstevoren
5. Gefilterd
6. Gefilterd 2x versneld
7. Gefilterd, achterstevoren
8. Gefilterd 2x versneld, achterstevoren.

Maar als je er wat zinnigs uit weet te halen krijg je van mij een drankje op de fandag. Ik kan er in elk geval niks in vinden, tenzij ik iets wil horen. Bijvoorbeeld: "Jon van Eerd is de Mol" is duidelijk hoorbaar, mits je dat wilt horen. Al wil je "Boek nu een vlucht naar Noord-Ierland bij Mole Airlines", dan hoor je dat.
The British are not impressed.

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #217 Gepost op: 30-01-2009, 23:41:53 »
ik heb net gekeken, met oordopjes in.
en hoorde iets vreemds. wanneer iemand naar de kist loopt.
weet even niet meer wie.
rond minuut 6;30

weet niet of er al iets over gezegd is, ga nu t topic doorspitte ;)

Rond 13.19 ook een rare echo als Rick en Jon bezig zijn..... iemand?
Ga ik nu luisteren naar de 6 minuut 30 van Amanda..
maltho thi afrio lito

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #218 Gepost op: 30-01-2009, 23:47:10 »
Rond 13.19 ook een rare echo als Rick en Jon bezig zijn..... iemand?
Daar hoor ik alleen maar gekakel van die twee door elkaar heen en niks geks.
The British are not impressed.

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #219 Gepost op: 30-01-2009, 23:49:13 »
Ja Amanda.... ;D...ik hoor het ook, begint bij 06.25...gemompel...door een vrouw zo lijkt het...maar haar verstaan?  ::ohno::

Overigens...Rond 06.16 1 maal een bel te horen...(van de schaapjes? Zo helder?  ::ohno::)

Zucht....Ik zucht wat af deze WIDM-reeks..... ;)
maltho thi afrio lito