Auteur Topic: Aflevering 5 (05-02-2009)  (gelezen 115186 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #180 Gepost op: 5-02-2009, 22:13:18 »
Mij viel op dat PJH op een gegeven moment zei: "Sebastiaan heeft het geld kwijtgemaakt" (o.i.d.) in plaats van "kwijtgeraakt". 1 letter verschil... Die wil ik nog wel ff terughoren!
Tell me what your telescope says

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #181 Gepost op: 5-02-2009, 22:13:30 »
Volgens mij was het een rondje en is dit een van zijn tattoo's. Want zijn tattoo's zijn gebasseerd op cirkels hebben wij net geleerd :P 8)

Dit was bij zijn pols maar helemaal op zijn bovenarm bij zijn oksel stond een sterretje met een soort tekst
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Squeaky

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #182 Gepost op: 5-02-2009, 22:13:36 »
En nogmaals; hij schrijft zijn a als een driehoek  ::vergroot::

Ja dat neigt erg naar een hint, maar ik zie er niks in. Ik en volgens mij niemand hier heeft er nog echt iets zinnigs uit kunnen halen?
Misschien schrijft die zijn a's altijd zo, vindt die dat makkelijker.
Ik weet het maar toch, misschien volgt er meer, alle mogelijkheden openhouden

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #183 Gepost op: 5-02-2009, 22:14:36 »
Dit was bij zijn pols maar helemaal op zijn bovenarm bij zijn oksel stond een sterretje met een soort tekst
we hebben al 'back' ontrafelt. maar we zijn er niet zeker van ;)

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #184 Gepost op: 5-02-2009, 22:15:21 »
Mij viel op dat PJH op een gegeven moment zei: "Sebastiaan heeft het geld kwijtgemaakt" (o.i.d.) in plaats van "kwijtgeraakt". 1 letter verschil... Die wil ik nog wel ff terughoren!

Maar PJH had geen voorkennis dus? Of hij zei het per ongeluk zo omdat hij denkt dat Sebastiaan het geld heeft kwijtgemaakt --> Sebastiaan zijn mol die er plotseling uitging?

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #185 Gepost op: 5-02-2009, 22:16:26 »
Ja veel versprekingen vandaag ook..

En volgende week dus zien we een klein beetje Karel 8) en Angela ::vergroot::
Ananas

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #186 Gepost op: 5-02-2009, 22:17:48 »
Ja veel versprekingen vandaag ook..

En volgende week dus zien we een klein beetje Karel 8) en Angela ::vergroot::

Ja ik ben heel erg benieuwd welke rol ze in de opdracht zullen spelen.
En volgende week ook weer ondervragingen...

Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #187 Gepost op: 5-02-2009, 22:18:45 »
Anniek is al vanaf aflevering 2 mijn mol, maar toch blijf ik twijfelen of ze het echt is. Deze aflevering bv. bij die lasergun opdracht lag ze er als eerste uit. Je zou kunnen denken dat dat een mol-actie is, maar een beetje mol zou toch zeker zorgen dat 'ie er met een flinke zak geld uitgeschoten zou worden...


Yep, daar zit ik dus ook mee. Er als eerste uitgeknald worden zonder geld is toch een beetje zwakjes als mol. Ik had Anniek na de vorige aflevering aangewezen als mol, en vond haar eigenlijk vrij subtiel en goed. Tot deze aflevering...want nu liep het allemaal wel erg in de gaten! En vraag me dus ineens af of ik wel de goede keus heb gemaakt.
*DENK*
Dat wordt nog een paar keer terugkijken, en dan voor aanvang de "tunnelvisieanniek"-knop uitschakelen;)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #188 Gepost op: 5-02-2009, 22:19:00 »
Die driehoekjes bij PAulA kwamen weer in de terugblik voor, op zich mocht er dus een hint in die briefjesopdracht zitten dan zou dat 'm moeten zijn.

Misschien heeft 't wel zin om allemaal figuurtjes (cirkels, driehoekjes etc.) te vinden en te linken met Sebastiaan, die dan de mol zou moeten zijn. Maar dan hebben we wel meer figuurtjes nodig.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #189 Gepost op: 5-02-2009, 22:21:42 »
Die driehoekjes bij PAulA kwamen weer in de terugblik voor, op zich mocht er dus een hint in die briefjesopdracht zitten dan zou dat 'm moeten zijn.

Misschien heeft 't wel zin om allemaal figuurtjes (cirkels, driehoekjes etc.) te vinden en te linken met Sebastiaan, die dan de mol zou moeten zijn. Maar dan hebben we wel meer figuurtjes nodig.

En die zouden dan denk ik ook wel in vorige afleveringen moeten zitten als het een echte hint is.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #190 Gepost op: 5-02-2009, 22:22:07 »
Of Sebastiaan die de finish haalt zonder ook maar een cent bij zich te hebben

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #191 Gepost op: 5-02-2009, 22:24:10 »
Die driehoekjes bij PAulA kwamen weer in de terugblik voor, op zich mocht er dus een hint in die briefjesopdracht zitten dan zou dat 'm moeten zijn.

Misschien heeft 't wel zin om allemaal figuurtjes (cirkels, driehoekjes etc.) te vinden en te linken met Sebastiaan, die dan de mol zou moeten zijn. Maar dan hebben we wel meer figuurtjes nodig.

Zou een mooie hint kunnen zijn, de vraag over Sebas zijn tatoo's die een verbinding hebben moest mischien  dienen als eye-opener. Dat wordt flink speuren de komende dagen.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #192 Gepost op: 5-02-2009, 22:37:12 »
Yes wat een heerlijke aflevering. Mijn favoriete tot nu toe. Ik heb zo hard moeten lachen om het waterpijp spel en iedereen die heel hard moest hoesten, prachtig!
En het levend ganzenbord ook. Ik zou zeggen; wie speelt er nog een potje met mij? ;D

(Overigens staan mijn verdenkingen nog precies hetzelfde als na aflevering 1. Ik zit in dubio over Jon en Rick...)

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #193 Gepost op: 5-02-2009, 22:56:25 »
Oké...Ik weet dat Anniek verdacht is maar ik verdenk haar nog niet zo lang dus heb nog geen last van tunnelvisie. Echter, viel me net bij het terugkijken echt wat op joh!

De mol weet natuurlijk dat ze naar Jordanie gaan, en weet niet van tevoren hoe de groep hierop zou gaan reageren als PJ zou zeggen: "We gaan de kruisvaarders achterna"....Als er verbaast wordt gereageerd, reageert de mol ook verbaast..Als er blij wordt gereageerd, reageert de mol bij....

Enfin, let eens voor de grap op de reactie van Anniek. DIE IS ZOOOO NEP Ze weet in eerste instantie gewoon niet waar ze het zoeken moet. Ik zie daar een mol denken "hoe moet ik reageren? Hoe reageert de groep? Oh, blij, dan ga ik daar wel in mee"

om het terug te zien moet je naar minuut 15.52....(A)

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #194 Gepost op: 5-02-2009, 23:00:13 »
Jep, dat viel me vorige week al op in het voorstukje... maar ja, als Mol heeft ze deze keer niet echt d'r best gedaan hé?

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #195 Gepost op: 5-02-2009, 23:08:59 »
De Pionnen

Ik heb even het stukje terug gekeken van de teamverdeling bij Ganzenbord!
Als mol zorg je er natuurlijk voor dat je niet in de gevangenis terecht komt, dus je zorgt dat jouw pion in een team komt.

Pionnen (kijk gerust na):
Blauw - Anniek
Wit - Vivienne
Rood - Jon
Lichtpaars - Froukje
Groen - Sebastiaan
Geel - Dennis
Donkerpaars - Rick

En dan nu de volgorde hoe de pionnen zijn verdeeld.

Rick kiest Geel - Dennis
Froukje kiest Groen - Sebastiaan
Jon kiest Blauw - Anniek
Sebastiaan kiest Wit - Viviënne
Anniek kiest Donkerpaars - Rick
Viviënne kiest Rood - Jon

We mogen aannemen dat de mol de kleur van zijn of haar pion wist, want als Mol wil je niet in de gevangenis. Dus je zorgt ervoor dat je in een team komt. Wat zien we bij de verdeling. Rick kiest Dennis. In mijn ogen doet een mol dat niet. Froukje kiest Sebastiaan, die was dus ook niet de mol. Net zoals Rick, koos Jon Anniek, ook niet zijn eigen kleur. Dán komt Sebastiaan. Als hij de mol is wist hij al dat zijn pion veilig was en kiest dus iemand anders. Dat geldt ook voor Anniek en Viviënne.

In mijn ogen heeft iedereen dus een willekeurige pion gepakt, maar één, de mol, zorgde sowieso dat zijn pion veilig was. Dan zijn Sebastiaan, Anniek en Viviënne in mijn ogen dus verdacht.

Dan heb je nog Dennis, die mocht/wilde/kon geen keuze meer maken. Ik weet niet precies hoe de volgorde van kiezen is bepaald, maar volgens mij was die wel bepaald van te voren, want het gaat vrijwel soepel. In dat geval vind ik Dennis ook minder verdacht, want zo heeft hij geen greep meer op het spel.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #196 Gepost op: 5-02-2009, 23:16:21 »
Over symbolen bij Sebastiaan gesproken: eerst driehoekjes, nu cirkels, maar het sterkste komt nog: hij is gewoon VIERKANT de mol............
« Laatst bewerkt op: 6-02-2009, 13:01:51 door Bodejos »

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #197 Gepost op: 5-02-2009, 23:16:52 »
Of Dennis vond het niet meer nodig om een pion te pakken, want hij werd als eerste verplaatst, als aanvulling op je theorie. Maar Jon is de mol, dus.  ::vergroot::

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #198 Gepost op: 5-02-2009, 23:19:10 »
Of Dennis vond het niet meer nodig om een pion te pakken, want hij werd als eerste verplaatst, als aanvulling op je theorie. Maar Jon is de mol, dus.  ::vergroot::
Dat ligt er dus aan of Dennis wel mocht kiezen. Mochten ze zelf kiezen wie wanneer een pion mocht kiezen (verwarrende zin  ::rofl::), dan zou idd Dennis wel verdacht zijn.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #199 Gepost op: 5-02-2009, 23:21:21 »
Het leek alsof het gewoon een 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' principe was. Dennis stond achteraan (expres of niet) en deed niet de moeite om een pionnetje te verzetten. Ik denk toeval...