Auteur Topic: Aflevering 5 (05-02-2009)  (gelezen 115114 keer)

Offline J

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #260 Gepost op: 6-02-2009, 16:48:05 »
Kon gisteravond niet kijken, zojuist dus maar via uitzending gemist.
Wauw! Jordanie! Dus toch een andere locatie... Knap dat jullie voor de uitzending al wisten/beredeneerd hadden waarheen ze precies zouden gaan. In eerste instantie vond het verdacht dat Froukje die zomerjurkjes bij zich had. Maja, dat had achteraf dus niks te betekenen  ::schaam::

Ik vindt Anniek steeds verdachter. Er zijn iedere aflevering steeds redelijk kleine dingetjes die ze 'fout' doet, vaak zou je die kunnen zien als 'per ongeluk fout gedaan', 'je kunt het haar niet kwalijk nemen' (david en goliath), of 'dom/blond'. Maar volgens mij is Anniek écht niet dom. En als ze iets goed doet waardoor ze geld in de pot speelt, doet ze dat heel opvallend (waterpijp meloen).
 
Wat mij ook nog opviel: op deze foto (gepost in topic afl.4) http://www.photodump.com/Achaeus/4b30c0a34d8a1049.JPG.html is de reactie van de kandidaten te zien op de mededeling dat ze naar Jordanie gaan om het spel te hervatten. Ik vind Anniek hier totaal niet spontaan/verbaasd/enthousiast/blij overkomen (voorkennis?). Bij de anderen kun je het plezier en de kick van hun gezichten aflezen. Maar Rick reageert ook wat lauwtjes...



Offline Vonnisch

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #261 Gepost op: 6-02-2009, 16:50:30 »
Hmm.. even Dennis weer interessant maken n.a.v. de theorietjes die zijn geopend.

Het 'wie kiest welke pion'-ding.

De eerste pion die verzet wordt, is die van Dennis. Er is beweerd dat de mol alleen ervoor hoeft te zorgen dat hij in het spel zit. Aangezien zijn pion al goed stond, hoefde hij verder niks te doen.

De 'kleur/pion/theaterwoord'-toestand.

Geel - Dennis
Geel - is

Dennis is?
Ook niet geheel zuivere koffie.

Ik moet inderdaad wel bekennen dat hij minder zichtbare mollenstreken uithaalt. Maar dat hoeft ook niks te betekenen in dit programma.

Hoe dan ook. Ik vlak hem nog niet uit.

De hints naar Rick zijn echter ook interessant en inderdaad goed verwoord en logisch verantwoord.

Helaas is van alles hints te maken ;) hahahah!

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #262 Gepost op: 6-02-2009, 17:14:10 »
Sebastiaan heeft de groene pion en wie stak de vinger op in het theater?
Deze redenering moet je mij toch echt even toelichten..

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #263 Gepost op: 6-02-2009, 18:10:40 »
Ja dat neigt erg naar een hint, maar ik zie er niks in. Ik en volgens mij niemand hier heeft er nog echt iets zinnigs uit kunnen halen?
Misschien schrijft die zijn a's altijd zo, vindt die dat makkelijker.

als je die driehoekjes weglaat krijg je pul. uit een pul drinkt men bier en een ander woord voor bier is mol!

dus schrijft sebastiaan eigenlijk mol op.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #264 Gepost op: 6-02-2009, 18:48:20 »
Ik ga vanavond eens dingen op een rijtje zetten om m'n nieuwe mol te vinden. Maar wat op dit moment heel erg door mijn hoofd heen gaat is mijn eigen uitspraak over Rick, toen ik suggesteerde dat ze mogelijk naar een warmer land zouden gaan (dit was voor de molmail).
Ik heb het net een paar keer bekeken (langzaam en achteruit) en Rick is opzich best vrolijk. Hij lijkt een beetje op een trotse vader die toekijkt hoe blij zijn kinderen zijn nadat ze een kadootje hebben uitgepakt dat ze heel graag willen hebben. Uit deze beelden zou je kunnen halen dat hij voorkennis heeft en daarom minder verrast blij is, dan de andere kandidaten. Die andere kandidaten zijn wel héél erg blij, het zou zomaar kunnen dat ze naar een warmere plek gaan, of eens een nachtje in een lux hotel gaan doorbrengen.
Ik had bij Rick echt heel sterk het gevoel dat hij voorkennis had en daarom anders reageerde dan de andere kandidaten. Nu ze inderdaad naar een ander land zijn gegaan, kan ik deze afwijkende reactie van Rick ook niet meer uit mijn hoofd zitten. Hij staat in eens heel hoog op mijn verdachtenlijstje.


Weet iemand trouwens een arabisch online woordenboek waar ook de uitspraak bij staat? 9Of als dat niet de officiele taal is daar, dan een woordenboek van de taal die ze wel spreken.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2009, 18:50:28 door Rat »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #265 Gepost op: 6-02-2009, 18:49:49 »
Ik ga vanavond eens dingen op een rijtje zetten om m'n nieuwe mol te vinden. Maar wat op dit moment heel erg door mijn hoofd heen gaat is mijn eigen uitspraak over Rick, toen ik suggesteerde dat ze mogelijk naar een warmer land zouden gaan (dit was voor de molmail).Ik had bij Rick echt heel sterk het gevoel dat hij voorkennis had en daarom anders reageerde dan de andere kandidaten. Nu ze inderdaad naar een ander land zijn gegaan, kan ik deze afwijkende reactie van Rick ook niet meer uit mijn hoofd zitten. Hij staat in eens heel hoog op mijn verdachtenlijstje.

Ja, hij lacht heel gemaakt..
Als een Mol met kiespijn ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #266 Gepost op: 6-02-2009, 19:09:40 »
@dikke controleur: goeie zet, die kleurenhint! ::bravo::

Even over de mogelijke voorkennis van een warm land:

1) Natuurlijk dachten ze in het begin allemaal dat ze naar een warm land zouden gaan. Daarom kun je zowiezo al niks afleiden van het altijd zomerjurkjes, korte broeken of zonnebrillen in de bagage (al helemaal niet na de bagageopdracht!).
2) Op het moment dat de mol de mol werd, is deze ingelicht over de bestemmingen van de serie. Ervan uitgaand dat de mol door de SMS werd gekozen, heeft die er weinig aan te weten waar precies de opdrachten gaan plaatsvinden; hij/ zij heeft er meer aan te weten wat die opdrachten gaan inhouden. De mol moet juist voorkomen dat hij/ zij lauw reageert bij de bekendmaking van de verkassing naar Jordanië en zal daarom zoveel mogelijk met de groepreactie meegaan. Ga er gerust van uit dat een mol zn gezicht wel in de plooi kan houden op zo'n moment! Daarbij komt nog de wondere wereld van de montage; wie weet is de bekendmaking wel drie keer overgedaan en in mekaar geplakt.
3) De kruistochten zijn op veel verschillende plaatsen geweest, niet alleen in Jordanië. Het uitroepen van 'Syrië' of 'Turkije' is daarom helemaal zo gek niet. De kruistochten gingen naar het gehele Midden-oosten, Turkije, Venetië en Zuid-Spanje en Noord-Afrika.

Conclusie (en da's dan weer jammer) is dat er volgens mij helemaal geen conclusie valt te trekken. ::regenboog::
Tell me what your telescope says

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #267 Gepost op: 6-02-2009, 19:15:50 »
Ga er gerust van uit dat een mol zn gezicht wel in de plooi kan houden op zo'n moment!
Dat ga ik juist absoluut niet... zo heb ik ook Yvon en Molouska als mol gevonden. Al gaat dat nu al drie jaar niet zo best. Mensen zijn en blijven mensen, en hebben zelden constant alles onder controle.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #268 Gepost op: 6-02-2009, 19:39:32 »
Jelsir, de afstand van india tot Jordanie is gigantisch.  Daarom vinden we het onlogisch.
Denk dat de hint sowieso nooit te vinden is in een premiere van een film waarin een kandidaat van WIDM speelt..
« Laatst bewerkt op: 6-02-2009, 23:47:45 door Megan, Reden: citaat verwijderd »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline loes_noir

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #269 Gepost op: 6-02-2009, 19:49:56 »
Eigelijk ook wel gek.. Want hij loopt eerst de grot in.. Dan is ie al in beeld.. Voor de schutter. En pas als ie eenmaal geld heb.. Dan pas schiet de schutter..  :-\\

Dat is toch best logisch?
Beter iemand eruit met geld, dan zonder geld.. (tenminste, dat was de opdracht)

Ik vond het wel apart dat Rick daar zo rustig bleef zitten, en recht die schutter aankeek. Het leek net alsof ie al wist dat die schutter daar zat, en gewoon bleef wachten tot hij afgeschoten werd.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #270 Gepost op: 6-02-2009, 19:59:35 »
Nou iets rustiger mag ook wel hoor..  :-\\

Jelsir, de afstand van india tot Jordanie is gigantisch.  Daarom vinden we het onlogisch.
Denk dat de hint sowieso nooit te vinden is in een premiere van een film waarin een kandidaat van WIDM speelt..

Goudkust slaat toch ook op alle gele voorwerpen die in de serie voorkomen.
Voor de laatste keer, nog duidelijker: Jordanie en India liggen allebei in Azie, het zelfde Continent -> Zoop in India is dan gewoon het logischer wijs de meest voor de hand liggende van de andere 2 films. Als het ver gezocht is mag je zelf bepalen, maar ik vind het doorslag gevend. We zullen wel zien, wie en wat we te zien krijgen over de mol in de laatste aflevering. Ik zit er nooit naast ::trots::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #271 Gepost op: 6-02-2009, 20:02:57 »
Goudkust slaat toch ook op alle gele voorwerpen die in de serie voorkomen.
Voor de laatste keer, nog duidelijker: Jordanie en India liggen allebei in Azie, het zelfde Continent -> Zoop in India is dan gewoon het logischer wijs de meest voor de hand liggende van de andere 2 films. Als het ver gezocht is mag je zelf bepalen, maar ik vind het doorslag gevend. We zullen wel zien, wie en wat we te zien krijgen over de mol in de laatste aflevering. Ik zit er nooit naast ::trots::

 ::rofl:: Hou ik je aan! ;D Dat vief de finale haalt is misschien wel zeker.. Maar mol.. ::rofl::
P.S. Hoesow slaat Goudkust op geel? En welke gele voorwerpen? Noem er dan een paar op.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #272 Gepost op: 6-02-2009, 20:04:08 »
oooow wat baalde ik...mijn Mol eruit... :\'(

Goed, schouders eronder en verder zoeken.
Rick wees de schutter zowat aan waar te schieten, wel heel erg NIET-gedekt om zo te zoeken naar de schutter. Als hij de MOl is vond ik dit een zeer slechte Mol-actie. Jammer, ik hoop dan ook dat hij niet de Mol is.
Sebas heeft hard lopen rennen....maar net dat geldzakje niet kunnen vinden 'tuurluk  ;)

Lachen om Jon...rook er nog 1tje  ;)
Heb veel zitten gieren en gniffelen deze aflevering, heerlijk!!

Froukje vond het echt erg jammer te moeten vertrekken (sprak over tunnelvisie, hihi). Ik vind het ook erg jammer.
Ik zal zo de aflevering nogmaals bekijken...zien of ik wat kan vinden waar we verder mee kunnen.
Tot zover...zucht...
Hersens kraken!!! Productie MOET toch hints erin stoppen...(los van kandidaten)...ooooow, ik zucht nog eens en zoek verder...
maltho thi afrio lito

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #273 Gepost op: 6-02-2009, 20:19:04 »
Er is me weer iets opgevallen over rick. Weet niet of deze al genoemd is..

Als Rick de grot inloopt.. Dan zie je ze laserpak al knipperen.. Hij is dus al af...  :-\\
Zie aan het einde van de aflevering iedereen zijn pak rood knipperen behalve die van Dennis en Sebas natuurlijk..

Misschien verkeerd gegaan in de montage?

EDIT : Froukje knippert ook als ze liggend het geld pakt.. Geen hint dus.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2009, 20:22:19 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #274 Gepost op: 6-02-2009, 20:24:15 »
Er is me weer iets opgevallen over rick. Weet niet of deze al genoemd is..

Als Rick de grot inloopt.. Dan zie je ze laserpak al knipperen.. Hij is dus al af...  :-\\
Zie aan het einde van de aflevering iedereen zijn pak rood knipperen behalve die van Dennis en Sebas natuurlijk..

Misschien verkeerd gegaan in de montage?
Zou best kunnen, ik wou dit nog terug gaan kijken. Volhens mij knippert Annieks vest niet als ze afgeschoten is. Maar ik dacht te zien dat bij die grot Rick's vest zelfs afwissellend knippert en dan weer niet.
Maar het is wel zo dat als hij geschoten is, Jon en Viv hem ook konden zien. Dus het kan haast niet.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #275 Gepost op: 6-02-2009, 20:32:49 »
Volgens mijn moeder is het kasteel van volgende week ook weer een kruisvaarderskasteel.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #276 Gepost op: 6-02-2009, 20:57:36 »
::rofl:: Hou ik je aan! ;D Dat vief de finale haalt is misschien wel zeker.. Maar mol.. ::rofl::
P.S. Hoesow slaat Goudkust op geel? En welke gele voorwerpen? Noem er dan een paar op.

- Gele bus
- Gele bal
- Gele helmen
- Gele bloemen niet te vergeten.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #277 Gepost op: 6-02-2009, 21:10:16 »
Is t raar dat de cameraman al in de grot was toen Rick erin ging? zitten die mensen daar te w88 of iemand op t idee komt? Of was t vooropgezet?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #278 Gepost op: 6-02-2009, 21:14:46 »
Is t raar dat de cameraman al in de grot was toen Rick erin ging? zitten die mensen daar te w88 of iemand op t idee komt? Of was t vooropgezet?

Ze kunnen het steeds over doen.. er zat geen tijd limiet aan de opdracht vast..

- Gele bus
- Gele bal
- Gele helmen
- Gele bloemen niet te vergeten.

Okee veel geel.. Alleen denk dat de crew niks kan doen aan de gele bloemetjes..
maar hoesow Goudkust dan?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #279 Gepost op: 6-02-2009, 21:15:37 »
de camerman staat natuurlijk bij het zakje.