Auteur Topic: Aflevering 5 (05-02-2009)  (gelezen 115081 keer)

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #280 Gepost op: 6-02-2009, 21:20:07 »
Dat soort shots worden ook wel vaker overgedaan hoor... zelfs bij opdrachten waar de tijd telt worden dingen nog wel eens opnieuw opgenomen.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #281 Gepost op: 6-02-2009, 21:35:08 »
Als hij zegt "ligt het misschien in de grot"
Is't niet zo moeilijk even te zeggen dattie moet wachten tot er een cameraman in de grot is voor het shot natuurlijk
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #282 Gepost op: 6-02-2009, 21:42:41 »
Ze kunnen het steeds over doen.. er zat geen tijd limiet aan de opdracht vast..

Okee veel geel.. Alleen denk dat de crew niks kan doen aan de gele bloemetjes..
maar hoesow Goudkust dan?
gele bloemetjes kunnen ook de prullenbak in, regelrecht achter de Titanic aan. Gele autobussen: dat is nou eenmaal de stadskleur van Belfast,ze kunnen voor WIDM die bussen moeilijk groen gaan verven.

Goudkust??  Vaak wordt geel met goud geassocieerd, ik denk dat daar de overeenkomst zit.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #283 Gepost op: 6-02-2009, 22:02:08 »
Als hij zegt "ligt het misschien in de grot"
Is't niet zo moeilijk even te zeggen dattie moet wachten tot er een cameraman in de grot is voor het shot natuurlijk
Zo is het precies.
Jullie doen net of het programma live is en de cameramannen al overal aanwezig zijn, maar niet weten dat er enveloppen hangen of zakjes liggen.
Als ze al het materiaal wat niet gebruikt is nou eens aan elkaar zouden monteren, dan heb je aan een week niet genoeg om te kijken.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #284 Gepost op: 6-02-2009, 22:07:54 »
Jullie doen net of het programma live is en de cameramannen al overal aanwezig zijn, maar niet weten dat er enveloppen hangen of zakjes liggen.

haha zie het al voor me dat het live is.. Een reis van ierland naar Jordanie.. Dan duurt WIDM opeens 6 uur ofzoiets.  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #285 Gepost op: 6-02-2009, 22:19:47 »
Gedurende die 6 uur alvast sfeerbeelden van Jordanië.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #286 Gepost op: 6-02-2009, 22:28:55 »
Ze kunnen het steeds over doen.. er zat geen tijd limiet aan de opdracht vast..

Okee veel geel.. Alleen denk dat de crew niks kan doen aan de gele bloemetjes..
maar hoesow Goudkust dan?

Valt het je ook niet op dat veel dingen geel zijn in deze serie?
De ballen van volgende week, de helmen uit aflevering 1, de kranen,  vergeet natuurlijk niet de bus, de rugzak van Vivienne..
Ik ben getipt door een aantal mensen die iets verdachts gevonden hebben op de website van wie is de mol.
Geel staat voor ook wel voor Goud/Zon. Klik de bio van Viviënne aan, en als eerste zin staat er: Viviënne kreeg haar eerste rol in GoudkustTerwijl bij de rest vooral word verteld wat voor opleidingen ze deden voordat ze ergens mee bekend werden...

Bron: http://viviennedemol.livejournal.com/
Met alle tips en feiten waarom vivienne de mol is!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #287 Gepost op: 6-02-2009, 22:55:53 »
Vond het trouwens wel apart dat ze in de arena zo mochten overleggen. Dat maakt het goede antwoord vinden wel heel makkelijk.

Verder mooie aflevering, met een goede impressie van Jordanie, denk ik!
Mijn molletje acteert weer als geen ander en houdt zich mooi afzijdig van zichtbare mollenpraktijken.
En weet ook nog eens het vertrouwen van de groep te behouden.

Vond Anniek wel weer gek glimlachen enzo. Of ze heeft voorkennis, of ze doet echt heel raar.
Morgen nog maar eens rustig terugkijken.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #288 Gepost op: 7-02-2009, 11:16:48 »
@ Lautjuh wie is dan je molletje?
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #289 Gepost op: 7-02-2009, 11:17:33 »
Volgens mijn moeder is het kasteel van volgende week ook weer een kruisvaarderskasteel.

En wat is daarmee je punt? ???
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #290 Gepost op: 7-02-2009, 11:22:39 »
Denk dat Dae ermee wil zeggen, dat dit het terugkerend thema is, of kan zijn.

En dat brengt me op het idee van de symbolen.

Hadden we niet driehoekjes gezien en rondjes? Kruisvaarders hadden toch een rondje met een kruis erin? Of zit ik verkeerd te denken? Ik draai uiteraard de boel een beetje om, en redeneer vanuit mijn mol Sebastiaan.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #291 Gepost op: 7-02-2009, 11:25:46 »
Als ik kruisvaarders intik bij google dan krijg ik kruizen Plusjes..
Dat zwarte t-shirt met dat witte kruis erin? of was dat nou een doodskop?

« Laatst bewerkt op: 7-02-2009, 11:29:22 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #292 Gepost op: 7-02-2009, 11:38:07 »
Denk dat Dae ermee wil zeggen, dat dit het terugkerend thema is, of kan zijn.

En dat brengt me op het idee van de symbolen.

Hadden we niet driehoekjes gezien en rondjes? Kruisvaarders hadden toch een rondje met een kruis erin? Of zit ik verkeerd te denken? Ik draai uiteraard de boel een beetje om, en redeneer vanuit mijn mol Sebastiaan.

Ah okee ik dacht dat dat al duidelijk was. Dat het "thema" Kruisvaarders is...anders zegt PJH toch niet "we gaan de kruisvaarders achterna". Dan had ie ook kunnen zeggen " we gaan verkassen/naar een ander land/naar Jordanie etc"
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #293 Gepost op: 7-02-2009, 11:52:44 »
Volgens mijn moeder is het kasteel van volgende week ook weer een kruisvaarderskasteel.

Hmm, zou het deze kunnen zijn?  ::vergroot::

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerak
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #294 Gepost op: 7-02-2009, 13:28:26 »
Even voortbordurend op de symbolen-theorie, het volgende vond ik via google:

De cirkel is het symbool van oneindigheid, van perfectie en bijgevolg van God. Het is het natuurlijke symbool van zon en maan.
De driehoek is het symbool van moeder en vrouw (Moeder en vrouw als symbool van het collectief onbewuste zegt Carl Gustav Jung). De driehoek is een oersymbool dat overeenkomt met de fysische vorm van het vrouwelijk geslachtsorgaan.
Het punt is het perfecte symbool. Het is in de astrologie het symbool voor de zon.

Het enige dat ik hieruit op kan maken is dat de mol een vrouw zou moeten zijn en dat ook hierin de zon (goud - geel) terugkomt. Persoonlijk vind ik nog wel wat vaag. Iemand anders? ???
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #295 Gepost op: 7-02-2009, 13:33:56 »
Als ik kruisvaarders intik bij google dan krijg ik kruizen Plusjes..
Dat zwarte t-shirt met dat witte kruis erin? of was dat nou een doodskop?


je ziet het ook weleens afgebeeld met een cirkel eromheen, en ook weleens met schuin uitlopende balken, maar dan is het meer het Maltheser kruis.

Dat symbool met die cirkel om het kruis heen, doet me eerlijkgezegd een beetje extreem rechts aan.

Is het boven water te haslen of Sebastiaan al eerder met symbolen in beeld komt? Ik bedoel: als er op dit gebied meer aanwijzingen naar iemand anders zijn, dan kan het natuurlijk ook. 

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #296 Gepost op: 7-02-2009, 13:34:31 »
als je die driehoekjes weglaat krijg je pul. uit een pul drinkt men bier en een ander woord voor bier is mol!

dus schrijft sebastiaan eigenlijk mol op.

Ik vind het heel mooi bedacht, maar ik kan nergens vinden dat een ander woord voor bier 'mol' is.

Even over wat anders: ik zag idd ook dat het pak van Rik al knipperde terwijl hij de grot inliep.. Is wel een beetje raar. Daarnaast heeft iemand in andere topics al eens de tekst op zijn T-shirt bekritiseerd: 'Ticket to paradise' Ze zijn nu in Jordanië, dus er zou een kern van waarheid in kunnen zitten.

 ??? ??? Hoe meer ik op dit forum kijk, hoe meer verward ik word.. IEDEREEN is gewoon verdacht.. Pff.. overal zitten 'aanwijzingen' en iedereen wordt paranoïde!

Ik wil alleen nog even de vraag stellen op dit forum of jullie ook mensen in jullie omgeving hebben die zeggen: "Ja, maar als de Mol alles in de soep wil laten lopen, dan zie je dat toch METEEN!?" (dat zeggen dus de mensen die niet snappen waarom wij als mollenjagers dit zo vreselijk leuk vinden ;))

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #297 Gepost op: 7-02-2009, 13:44:07 »

Ik wil alleen nog even de vraag stellen op dit forum of jullie ook mensen in jullie omgeving hebben die zeggen: "Ja, maar als de Mol alles in de soep wil laten lopen, dan zie je dat toch METEEN!?" (dat zeggen dus de mensen die niet snappen waarom wij als mollenjagers dit zo vreselijk leuk vinden ;))

Die mensen weten niet dat alle deelnemers 'mollen', om de doodeenvoudige reden, dat ze er niet uit willen, dus willen ze zelf ook verdacht overkomen.
En laat dat het nu juist zo lastig voor ons maken  ::rofl::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #298 Gepost op: 7-02-2009, 13:47:31 »
Dat is ook zo, maar ik vroeg me af of jullie die 'kritiek' ook wel eens over jullie heenkrijgen, haha

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #299 Gepost op: 7-02-2009, 13:58:45 »
Die mensen weten niet dat alle deelnemers 'mollen', om de doodeenvoudige reden, dat ze er niet uit willen, dus willen ze zelf ook verdacht overkomen.
En laat dat het nu juist zo lastig voor ons maken  ::rofl::

Toch was dat 'vroeger' een stuk minder. Wat dat betreft is het programma wel geevolueerd.
Maar voor nu geldt deze regel zeker ja.

@ Lautjuh wie is dan je molletje?

Jon. ;)