Auteur Topic: Aflevering 9 (05-03-2009)  (gelezen 123492 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #280 Gepost op: 7-03-2009, 13:08:08 »
Das niet waar. Maar jij was zo bezig dat je Vivienne nog verdacht toen ze als winnaar werd gekozen. En ja dan wordt je voor gek verklaart. Maargoed je verdenkt haar nu toch niet meer?  ;D
Anders welkom in de Jon/Anniek Groep  ;D :P ::zwaai::

Dat zeker nog niet ::rofl::. Zijn nog te veel hints naar Vivienne geweest.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #281 Gepost op: 7-03-2009, 13:17:10 »
Ik zocht altijd dingen op over anderen :o, maar hier wordt je al snel voor gek verklaard verdenk je iemand die minderheid is. :\'(
Nee, dat is niet waar. Wanneer jij goede argumenten hebt om te veronderstellen dat X de mol is, terwijl de meerderheid dat niet vindt of ziet, dan mag je gerust je mening geven,en zeggen wat jij vindt, en vooral ook waarom jij dat vindt.

Maar als jij zonder ook maar een enkel argument weken doordramt dat Vivienne de mol is, dan wordt dat als bijzonder storend ervaren. Als je dan herhaaldelijk wordt gevraagd om ermee op te houden, en je gaat toch door, zelf nadat ze bekend is gemaakt als winnares, dan noem ik dat geen tunnelvisie meer, dan is dat gewoon treiteren.

Dat heeft niets met een afwijkende mening te maken, die mag je gerust hebben. Maar je komt nergens met een argument. En dat is wat je is kwalijk genomen, niet je afwijkende mening.


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #282 Gepost op: 7-03-2009, 13:25:42 »
Nee, dat is niet waar. Wanneer jij goede argumenten hebt om te veronderstellen dat X de mol is, terwijl de meerderheid dat niet vindt of ziet, dan mag je gerust je mening geven,en zeggen wat jij vindt, en vooral ook waarom jij dat vindt.

Maar als jij zonder ook maar een enkel argument weken doordramt dat Vivienne de mol is, dan wordt dat als bijzonder storend ervaren. Als je dan herhaaldelijk wordt gevraagd om ermee op te houden, en je gaat toch door, zelf nadat ze bekend is gemaakt als winnares, dan noem ik dat geen tunnelvisie meer, dan is dat gewoon treiteren.

Dat heeft niets met een afwijkende mening te maken, die mag je gerust hebben. Maar je komt nergens met een argument. En dat is wat je is kwalijk genomen, niet je afwijkende mening.



Accepteer gewoon dat niet iedereen de 'overduidelijke' mol meteen ziet als mol.
Het feit dat de mol een rood scherm heeft, mag dan wel weer.
Het feit dat de mol gekozen wordt in afl 1, mag dan wel weer.
Het feit wat dan ook kan is, dat een kandidaat de mol en de winnaar kan zijn.
Vivienne zegt: Het is wel voorbij, maar het feit blijft dat de mol nog niet bekend is.
Op .nl kan je ook nog altijd stemmen op haar.
Punt uit, hier blijf ik bij. Ga niet zeggen dat het 100% zeker dat ze het niet meer kan zijn.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #283 Gepost op: 7-03-2009, 13:34:26 »
Citaat
Het feit wat dan ook kan is, dat een kandidaat de mol en de winnaar kan zijn.

NEE, dit kan NIET

Het gegeven dat er een sms in het leven is geroepen, staat los van jouw opvatting dat de mol en de winnaar verenigd kan zijn in 1 persoon.

In de finale is er sprake van 1 winnaar, 1 mol, en 1 verliezer, soms 2. Deze resultaten kunnen niet in 1 persoon, 1 identiteit, verenigd zijn. je kan een spel niet tegelijk winnen en verliezen.

Jelsir, ik hoop echt dat je ermee ophoudt, anders vraag ik rechtstreeks een ip-ban voor je aan.

Ik reageer vanaf nu niet meer op je, en ik vraag andere forummers dit ook niet meer te doen.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #284 Gepost op: 7-03-2009, 13:41:48 »
Ik snap best dat je op vivienne zat toen ze nog niet als winnaar verklaart was. Alleen daarna... Nou ik heb hartelijk om je gelachen :D :P.
Tuurlijk is het wel een beetje irritant als iemand constant over vivienne begint, maar ik zie eigenlijk de lol er ook wel van in. Ik vond het eigenlijk ook gewoon briljant dat je overal een 'hint' naar vivienne uit kon halen :P. elke letter en elke cijfer kon jij ombouwen tot een letter van vivienne der naam. Of een programma/film die ze deed.  Er leuk eigenlijk :P.

En hoewel ik mij ook weleens aan je geergerd heb vind ik het niet kunnen dat mensen zo op je afgeven. Als een iemand of twee personen het zeggen snap jij het ook wel. En je hebt ook alle recht om gewoon door te gaan.
nou ja... tot op een bepaald punt dan :P. Ik snap dat jij nog steeds hints zoekt naar vivienne. Als je na de volgende aflevering maar stopt :P. Als het dan nog niet duidelijk is dat zij niet de mol is dan weet ik het ook niet meer :P.


En voor iedereen die Jelsir zat is... Reageer gewoon niet meer op hem. Wat zou jij doen als jij in zijn positie zat. Dan stop je toch ook niet ineens omdat iedereen het (zeer) onvriendelijk vraagt. Zeker niet op dit punt, want dan 'laat je je zwakte zien'. Zo voelt dat tenminste...

Nou nu ga ik er lekker over ophouden en ik hoop dat jullie mijn voorbeeld volgen

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #285 Gepost op: 7-03-2009, 13:45:30 »
Voor mij is het ook klaar nu. Gaat me ook niet om het afgeven op iemand. Maar ergens moet er een streep onder komen.. Finito, dus.

Bij deze dan.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #286 Gepost op: 7-03-2009, 13:47:43 »
Voor mij is het ook klaar nu. Gaat me ook niet om het afgeven op iemand. Maar ergens moet er een streep onder komen.. Finito, dus.

Bij deze dan.
::ok::

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #287 Gepost op: 7-03-2009, 13:55:35 »
Ik ken ook  mensen, o.a. hier op het forum, die heel lang bleven volhouden dat niet Elise maar Ron de mol was (waaronder ik). Jelsir moet net zoals die mensen onder ogen gaan zien dat zijn mol het niet is, en dat kan eventjes wat tijd  kosten.

Ook ik dacht dat Jelsir het eerst deed om ons te treiteren maar ik krijg steeds meer het idee dat hij zelf nog steeds écht gelooft dat Viv de mol is.

Nou ja, donderdag zal hij sowieso wel uit zijn droom worden geholpen, al vrees ik dat hij na donderdag nog steeds vol zal blijven houden dat Viv de mol is..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #288 Gepost op: 7-03-2009, 14:07:28 »
Vreselijk dat geen mens mij gunt haar te verdenken hier. Maarja de pro's en de programma makers zitten hier, dus die weten wel hoe het zit, en alles afloopt ::hypocriet::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #289 Gepost op: 7-03-2009, 14:09:18 »
Laat Jelsir lekker in zijn geloof zitten.....
Want zeker weet niemand hoe het zit!

Er zijn wel meer mensen hoor die 'drammen' met een theorie of een overtuiging.....
Dat is vooral omdat ze menen dat zij iets zien dat de rest niet ziet en blijkbaar niet wil zien! Dan moet er wat gewicht in de schaal.

Hoeveel keer mensen hier al niet hebben gepost dat "de mol nooit een rood scherm kan krijgen"..... Dat zal zeker de 50 overschrijden. En even zoveel keer is weer uitgelegd dat de regels is "de mol kan nooit het spel verlaten"..... Maar mensen lezen hier erg slecht en hap snap, krijg ik het idee.

Hoe vaak niet iemand iets post met een in hun ogen originele theorie of opmerking, die al ik weet niet hoeveel keer geopperd is????

Ik vind het wel leuk als mensen zoooooo voor honderd procent overtuigd zijn van hun idee en daar alles bij slepen om het maar te bewijzen.
Het bewijst maar hoe gevaarlijk het is om iets te 'geloven'  of 'zeker te weten' en dan dit gaan bewijzen. Want dan blijkt dat je alles naar je geloof kunt toe redeneren en dat je alles sluitend maakt in je hoofd.

Ikzelf weet het gewoon niet meer.
Ik hoop dat Jon het is, want ik vind het niet leuk als Anniek het is. Ik vind de tactiek van Anniek niet zo leuk gekozen.

Maar we zullen het donderdag gaan beleven!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #290 Gepost op: 7-03-2009, 14:22:58 »
Ik heb de kaart van Rat erbijgehaald:

Het is een vloeiende route behalve bij de stations van Rick en Jon. Duidelijk is ook dat de route tussen Viviënne en Rick niet klopt. Viviënne moet eerst uitleg krijgen en haar kleren ophangen en dat kan nooit op dat korte stukje op de route. De bus is dus omgereden. Misschien via het station van Jon?

Ik ben benieuwd of we hier nog verder mee komen.
Volgens mij valt er niks uit die route te halen. De volgorde die wij te zien krijgen klopt en de kandidaten staan bij 'places of interest'. Er zit ook in elk geval één fout op dat plaatje: de bus rijd na Jon verder door naar het zuiden, voordat 'ie richting Paula rijdt.

Dat bij de kaarsjes wel eens 1350 kon staan ipv 850 vindt ik een goede suggestie. Ik kon niks vinden dat voor de 8 paste, maar als de acht zelf een 3 zou moeten zijn, is dat misschien anders. Ik ga eens kijken.
Ik heb een plaatje bijgevoegd die ik gisteren samengesteld heb. Het is een shot van het begin en eind van het spel exact over elkaar heen geplakt en vervolgens heb ik wat met kleuren en contrast gespeeld. Alle groene puntjes zijn kaarsjes, alle gele puntjes branden nog op het eind.

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #291 Gepost op: 7-03-2009, 14:44:07 »
Vreselijk dat geen mens mij gunt haar te verdenken hier. Maarja de pro's en de programma makers zitten hier, dus die weten wel hoe het zit, en alles afloopt ::hypocriet::

Ik vind je wel schattig :) Ik bedoel; ik kan het me voorstellen dat als je weken op een mol gezeten hebt, je niet wil en kan geloven dat diegene de mol niet is. Als Anniek als winnares uit de bus was gekomen, was het voor mij ook een grote schok geweest.

Het leuke is nu dat mijn moeder op Jon zit en ik op Anniek, de familiestrijd der mollen is losgebarsten!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #292 Gepost op: 7-03-2009, 15:05:04 »
NEE, dit kan NIET

Het gegeven dat er een sms in het leven is geroepen, staat los van jouw opvatting dat de mol en de winnaar verenigd kan zijn in 1 persoon.

In de finale is er sprake van 1 winnaar, 1 mol, en 1 verliezer, soms 2. Deze resultaten kunnen niet in 1 persoon, 1 identiteit, verenigd zijn. je kan een spel niet tegelijk winnen en verliezen.

Jelsir, ik hoop echt dat je ermee ophoudt, anders vraag ik rechtstreeks een ip-ban voor je aan.

Ik reageer vanaf nu niet meer op je, en ik vraag andere forummers dit ook niet meer te doen.

Sorry Bodejos maar hier ga JIJ te ver vind ik!
Laat Jelsir gewoon, ik vind 'm briljant in zijn tunnel op Viv. Ook Yessie is zo iemand die erg veel tijd in energie steekt in haar overtuiging van haar mol. Dat ie ook na het afvallen als mol overtuigd blijft van haar molschap kan je irritant vinden, ik vind het wel grappig eigenlijk.  En echt het komt vaker voor.

Ik ken ook  mensen, o.a. hier op het forum, die heel lang bleven volhouden dat niet Elise maar Ron de mol was (waaronder ik). Jelsir moet net zoals die mensen onder ogen gaan zien dat zijn mol het niet is, en dat kan eventjes wat tijd  kosten.

Verder sluit ik me aan bij Injetta01.
Ik hou er nu ook over op, rest mij alleen iedereen nog eens op het hart te drukken dat we altijd respect voor een ieder op het forum moeten hebben!
groet,
Saem.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #293 Gepost op: 7-03-2009, 15:08:02 »
En ook het mollogo op t kaartje bij Jon. Hij draaide het kaartje echt wel te laat om, hij moet geweten hebben dat hier eerst een shot van gemaakt zou worden.
Het kan wat mij betrefd niet meer anders als dat Jon de mol is.
Anniek legt t er veel te dik bovenop en mocht ze toch de mol zijn dan vind ik haar echt heel slecht gespeeld hebben.

MAAR in aflevering 8 stond er op dat houten ding bij het begin van de meetopdracht ook DE MOL en toen werd er uitgezoomd naar Viev. Het zou dan zo kunnen zijn dat zo'n hint niet bij Anniek is voorgekomen nog en dat ZIJ juist de mol is. Het is echt fucked up, want ik zat AL die tijd op Anniek en alsnog ga ik in de laatste dagen twijfelen. Trouwens, is het iemand al opgevallen dat er een soort handtekening op de achteruitkijkspiegel zit van de jeep van Pieter Jan? Ik weet dat het waarschijnlijk Arabische tekens zijn, maar toch.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #294 Gepost op: 7-03-2009, 15:09:47 »
Dat bij de kaarsjes wel eens 1350 kon staan ipv 850 vindt ik een goede suggestie. Ik kon niks vinden dat voor de 8 paste, maar als de acht zelf een 3 zou moeten zijn, is dat misschien anders. Ik ga eens kijken.

Het was toch zo dat het antwoord goed was? Dus 850 was het maximale bedrag dat ze konden winnen. Als er 1350 brandde en ze zeiden : er staat 1350. Was het antwoord fout geweest.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #295 Gepost op: 7-03-2009, 15:18:01 »
Laat de mensen in hun waarde bij de ncrv ::bravo::

Of ging die slogan anders  ::rofl::

Ik sluit me aan bij tommie, 850=850
Het is goed of het is fout.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #296 Gepost op: 7-03-2009, 17:08:49 »
ik vond de ballonopdracht erg leuk en ingenieus.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #297 Gepost op: 7-03-2009, 17:19:52 »
Ik vraag me af bij die ballonnenodracht hoe een kandidaat zou reageren. Ikzelf dacht dat bij de eerste ballonnen je weinig geld of een makkelijke vraag kon krijgen. Volgens mij liepen de bedragen bij de 2e en 3e ook op, 250-300-350 of zo?
Ik zou zelf dan zeggen, dat als kandidaat je sowieso 1x geld pakt. En dan liefst de eerste, want waarschijnlijk krijg je daar toch een vraag die je al weet.
Aan de andere kant zijn dit ook weer zulke 'lage' bedragen, dat je je afvraagt of geld pakken nog wel de moeite loont in deze fase van het spel.

Maar daarnaast vroeg ik me af wat je als mol aan deze opdracht hebt. Of je nu wel of geen geld pakt, het maakt niks uit.
Dus zou het dan kunnen dat de mol hier opdracht krijgt toch alle vragen te pakken? Waarom? Omdat, zo blijkt nu, de moeilijkheidsgraad van de vragen helemaal niet oploopt, de derde vraag was ook weer een redelijk makkelijke. Dat geeft enigszins te denken. Zou er een hint in de vragen kunnen zitten? Bijvoorbeeld: welk kamernummer had de mol? Evt in combinatie met 850 of zo (verdiepeing 8, kamer 50, kan op zich)?
Welke andere vragen zaten er ook weer tussen?
The British are not impressed.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #298 Gepost op: 7-03-2009, 17:50:10 »
ik vond de ballonopdracht juist de sufste die ik ooit heb gezien in de hele serie
ten eerste: waarom zou je als kandidaat in hemelsnaam geld pakken? en waarom als mol? ten tweede, wat is de rol van de ballonnen als je nauwelijks kunt zien van wie welke ballon komt en als het sowieso niet echt te zeggen is dat iemand die al dan niet geld pakt al dan niet de mol is.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #299 Gepost op: 7-03-2009, 17:52:42 »
nou... als kandidaat dan wil je het geld pakken zodat je geld in de pot krijgt. Je wilt namelijk zoveel mogelijk geld verdienen als je wint.
Die ballonnen zijn denk ik een beetje mislukt. Mss dat de wind niet goed stond, maar ik denk dat ze bedacht hadden dat je ze kon zien. Als kandidaat wil je ze graag zien, want als jij denkt ik pak lekker het geld en jij ziet 2 keer de vraag ballonnen omhoog gaan dan weet je dat je een achterstand hebt dus pak jij ook nog gauw een vraag.