't Is dat ik ook denk dat ge daar gelijk hebt,Broeder Mikael, maar ik mag dat nu nog niet zeggen want ik ben nog maar aan aflevering 2...
Aflevering 2 dus :
De superkandidaat of de bomproef ? Logischerwijs de bomproef, want het is gevaarlijk voor de Mol om alleen met 1 iemand op stap te gaan in deze fase van het spel.
Toch vinden we Sandra in de bib en de proef lukt nog ook. 2000€ in de pot.
Enige logica die ik zie is dat er hier een bewuste verdachtmakingsstrategie in combinatie met een snuifje omgekeerde psychologie achter schuilt.
Omgekeerde psychologie door toch te doen wat niet van je verwacht wordt.
En vervolgens Marc als superkandidaat de zwarte piet toeschuiven en zelf de proef doen slagen is niet dom te noemen, niemand gaat je dan verdenken.
Eén iets viel me ook op : Sandra zegt al lachend tegen Walter dat ze haar video niet gaat tonen aan hem wegens te schabouwelijk. Heel clever weer.
Waarschijnlijk heeft ze hem wel getoond aan Walter, maar TV kijkend Vlaanderen krijgt hem niet te zien. Weinig of geen exacte wetenschap over Sandra dus.
De proef lukt, en Sandra overlaadt Walter met complimenten als " Gij met Uw nadenken altijd" en stelt zichzelf bescheiden op de achtergrond.
De bomproef gaat trouwens ook de rode mist in,dus Sandra haar proef is het enige geldgewin van de dag.
Dan het eerste mogelijke tegenargument : de helicopterproef.
Daar zit Sandra voor de eerste keer echt in het verkeerde schuitje. Ze duikt op uit het niets en gaat mee voor de vrijstelling.
Daar heeft ze echter geen invloed op en ze weet ook dat de kans zeer reeël is dat de vrijstelling afgekocht zal worden.
Daarom eens deze denkpiste lanceren : Sandra kent goed de sfeer in de groep en weet goed hoe de mensen denken over vrijstellingen in combinatie met afkoopmogelijkheden.
Tijdens het spel zondert ze zich wat af van de groep en wordt ze op de hoogte gehouden van wie afvalt en wie de heli bereikt. Als ze weet dat Inge en Marc, de sterke karakters van de groep en pro afkoop van vrijstellingen, afgeschoten zijn heeft ze een zeer grote kans dat de vrijstelling zal afgekocht worden en is haar aanwezigheid in de afkoopgroep overbodig.Ze kan dan, en dat gebeurt ook zo, plots opduiken uit het niets en meegaan met de heli,wetende dat een grote massa van de kijkers zich zal gaan concentreren op de afkoopgroep.
Ze heeft dan nog 1 kans op 4 om zelf de vrijstelling via lottrekking te krijgen, wat haar de mogelijkheid zou bieden om verontwaardigd te gaan ageren tegen de afkopers, wat haar onschuld nogmaals zou bevestigen. Spijtig genoeg voor haar gaat dat feestje niet door, want brave Walter is de pineut van dienst.
Dus misschien is de heliproef geen argument contra maar pro Sandra als Mol...
Afl 3 morgen want mijn vakske is weeral vol.
En dan te weten dat ik mij nog ingehouden heb...