Xandragon zet zijn queeste verder. Morgen is er een succes te noteren in de molreeks. Het zal de eerste keer zijn dat een echte verdachte wegvalt. Uit persoonlijke overtuiging hoop ik dat het Augustinus is. Niet om iemand een hak te zetten. Gewoon om dat dat character uitgespeeld is. Huh, Nice game.
De inscriptie van de tegel die ik vandaag bekeken heb valt niks op te maken. Zeer slecht ingedeeld en veel te veel dukaten. Tante Nonneke zal mijn geheim delen...
Het Orakel daarentegen blijft stand houden. Dat moeten zelfs de zandhengelaars toegeven. Die persoon in de geheime plaats zal pas op later tijdstip een ontluiking veroorzaken bij de beide partijen waaronder ik mezelf toereken. Enkel onze abdis en een enkele Broeder is deelgenoot van de persona non grata. Deze is zeker maxima culpa.
De digitale tegel is dringend aan een update toe. Dat zal ik dan ook dra doen vooraleer de volgende plebejer in het dorre woestijnzand bijt. Waarschijnlijk zal zijn vislijn niet lang genoeg geweest zijn ofwel heeft iemand zich toegelegd op het aantrekken van verdenkingen (zoals Walter ook plachtte te doen). Die iemand is niemand minder dan een alter ego van DE MOL. Wie zegt er trouwens dat WV op zeker wou spelen en gewoon twee mollen heeft aangesproken ? Dàt zou pas een verrassing zijn nietwaar mijn beste Promoliaten ?!
Enfin, ik hoop dat deze uiteenzetting toch iets beroerd in het diepste van onze bekeerde zielen en het samenhorigheidsgevoel terug kunnen versterken door een aflaat af te laten vallen. Zelfs Broeder Economius, ja 't is ik weeral helemaal zichzelf, zal een zekere toegift moeten doen om eens een copieuze dis aan te kopen met echte wijn zonder Zaventems water gevulde roemers. Want die zijn we even beu gedronken. Voor je het weet is de zinsbegoocheling compleet en drink je enkel nog water van een drooghe soort. Dat kieperen we bij deze even in een andere roemer die we opzij zetten om later toch nog te nuttigen als we weer contact krijgen met Zuster Lalupa en de hare.
Daar willen wij dus nog niet vanaf, dat lijkt me sterk om alles overboord te gooien bij de minste tegenslag, bij de minste storm in een, nee, geen glas, maar in een proefbuis. Zo klein is het recipiënt der wanhoop geweest. En dat gieten we gewoon uit over de desperados in kwestie. Met deze Wateren uit ZhavenTem dopen ende vergeven wij alle Broeders die ooit tegen het Orakel hebben gezondigd door haar boetekleed op te lichten en er vreemde dingen te ontwaren die er eigenlijk niet waren. Waarschijnlijk zit de geplunderde voorraad van Zuster Alcoholica er voor iets tussen om zulks gedrag te vereenzelvigen met een anders toch zo'n zachte aanvoeling van de geest van de Heer Roosevelt. Gesteld zijnde dat het boetekleed lang genoeg is, kan deze Broeder zich daar tijdelijk onder verschuilen...
Niemand blijft dus gespaard van de afvalrace. De race naar 16 maart des Herens Tweeduisentendrie. Alsof de Milleniumgekte de bug nu pas losgelaten heeft, blijft de mistsliert even in deze oude, doch nog functionerende digitale aaneenhangende structuur genaamd Com Pjuter. Deze mistsliert zal alras ontwaken in een nieuwe omgeving en dan vooral zijnde op 26 Fevrièr anno Mol 3. Sh..t, mijn eten lapt op. De Gordiaanse knoop is doorgehakt. Helena van Troje heeft haar toezegging gedaan en Broeder Xandragon kwam, zag en overwon tijdens én na de berijding van het Trojaanse Paard dat alhier binnengesukkeld was. Begrijpe wie begrijpe kan.
Vragen stelt u immer op
Promoliaten@Pandora.beDe wedstrijd kan nog bekeken worden op
deze plaatsEn nu...reclame !