Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 383681 keer)

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #920 Gepost op: 22-02-2003, 16:45:59 »
Zij zullen pas binnen enkele weken weten dat Inge de Mol is.
Als dat maar waar is...

Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
« Reactie #921 Gepost op: 22-02-2003, 17:48:01 »
Inge de Mol, god heb ik me dan zo laten verleiden door mijn zintuigen (of andere lichamelijke functies). Ik ben dolende , tenminste tot morgen.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline DJHouss

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #922 Gepost op: 22-02-2003, 20:03:01 »
Spons en woestijnzand erover. Nog ééntje om het af te leren voor we collectief onze kap over de haag smijten.
Brotherz in de Chriztianhood: kijk eens naar de handtekening van Broeder Dixion Harry, let us not call people names enz.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #923 Gepost op: 22-02-2003, 20:21:38 »
geheel mee eens, gewiekste platendraaier van dienst. let us not feel like sjors dubbel u

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #924 Gepost op: 22-02-2003, 22:13:38 »
Xandragon zet zijn queeste verder. Morgen is er een succes te noteren in de molreeks. Het zal de eerste keer zijn dat een echte verdachte wegvalt. Uit persoonlijke overtuiging hoop ik dat het Augustinus is. Niet om iemand een hak te zetten. Gewoon om dat dat character uitgespeeld is. Huh, Nice game.

De inscriptie van de tegel die ik vandaag bekeken heb valt niks op te maken. Zeer slecht ingedeeld en veel te veel dukaten. Tante Nonneke zal mijn geheim delen...

Het Orakel daarentegen blijft stand houden. Dat moeten zelfs de zandhengelaars toegeven. Die persoon in de geheime plaats zal pas op later tijdstip een ontluiking veroorzaken bij de beide partijen waaronder ik mezelf toereken. Enkel onze abdis en een enkele Broeder is deelgenoot van de persona non grata. Deze is zeker maxima culpa.

De digitale tegel is dringend aan een update toe. Dat zal ik dan ook dra doen vooraleer de volgende plebejer in het dorre woestijnzand bijt. Waarschijnlijk zal zijn vislijn niet lang genoeg geweest zijn ofwel heeft iemand zich toegelegd op het aantrekken van verdenkingen (zoals Walter ook plachtte te doen). Die iemand is niemand minder dan een alter ego van DE MOL. Wie zegt er trouwens dat WV op zeker wou spelen en gewoon twee mollen heeft aangesproken ? Dàt zou pas een verrassing zijn nietwaar mijn beste Promoliaten ?!

Enfin, ik hoop dat deze uiteenzetting toch iets beroerd in het diepste van onze bekeerde zielen en het samenhorigheidsgevoel terug kunnen versterken door een aflaat af te laten vallen. Zelfs Broeder Economius, ja 't is ik weeral helemaal zichzelf, zal een zekere toegift moeten doen om eens een copieuze dis aan te kopen met echte wijn zonder Zaventems water gevulde roemers. Want die zijn we even beu gedronken. Voor je het weet is de zinsbegoocheling compleet en drink je enkel nog water van een drooghe soort. Dat kieperen we bij deze even in een andere roemer die we opzij zetten om later toch nog te nuttigen als we weer contact krijgen met Zuster Lalupa en de hare.

Daar willen wij dus nog niet vanaf, dat lijkt me sterk om alles overboord te gooien bij de minste tegenslag, bij de minste storm in een, nee, geen glas, maar in een proefbuis. Zo klein is het recipiënt der wanhoop geweest. En dat gieten we gewoon uit over de desperados in kwestie. Met deze Wateren uit ZhavenTem dopen ende vergeven wij alle Broeders die ooit tegen het Orakel hebben gezondigd door haar boetekleed op te lichten en er vreemde dingen te ontwaren die er eigenlijk niet waren. Waarschijnlijk zit de geplunderde voorraad van Zuster Alcoholica er voor iets tussen om zulks gedrag te vereenzelvigen met een anders toch zo'n zachte aanvoeling van de geest van de Heer Roosevelt. Gesteld zijnde dat het boetekleed lang genoeg is, kan deze Broeder zich daar tijdelijk onder verschuilen...

Niemand blijft dus gespaard van de afvalrace. De race naar 16 maart des Herens Tweeduisentendrie. Alsof de Milleniumgekte de bug nu pas losgelaten heeft, blijft de mistsliert even in deze oude, doch nog functionerende digitale aaneenhangende structuur genaamd Com Pjuter. Deze mistsliert zal alras ontwaken in een nieuwe omgeving en dan vooral zijnde op 26 Fevrièr anno Mol 3. Sh..t, mijn eten lapt op. De Gordiaanse knoop is doorgehakt. Helena van Troje heeft haar toezegging gedaan en Broeder Xandragon kwam, zag en overwon tijdens én na de berijding van het Trojaanse Paard dat alhier binnengesukkeld was. Begrijpe wie begrijpe kan.

Vragen stelt u immer op Promoliaten@Pandora.be
De wedstrijd kan nog bekeken worden op deze plaats

En nu...reclame !

« Laatst bewerkt op: 22-02-2003, 22:17:15 door Xandragon »
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #925 Gepost op: 22-02-2003, 23:12:01 »
Reclame? Mag het ook op wijnrode teeshirtjes met witte letterkens? Zal vree goed geven op dat elektrisch kastje tijdens De Lekkerste Soep.

Verban een ton met Tante Non
Ga naar de bron met Xandragon

« Laatst bewerkt op: 22-02-2003, 23:28:22 door DJHouss »

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #926 Gepost op: 22-02-2003, 23:32:33 »
Broeder Xandragon, speciaal voor u, want uw bijzondere knappe uiteenzetting gaat de mist of de Italiaanse regen in: Stijn gaat morgen niet naar huis, maar wel de volgende week. Een plaatje voor u "J'aime, j'aime la vie" van Sandra die u ook de rozen terugstuurt. Uit de top vijf, na zoveel weken, jammer van de royalties.

« Laatst bewerkt op: 22-02-2003, 23:34:48 door DJHouss »

Offline mikaelv

• Forumlid
  • Ook dit gaat voorbij.
« Reactie #927 Gepost op: 23-02-2003, 00:07:11 »
Wel, wel, wel.
Beroepshalve weer even afwezig geweest zijnde, keer ik terug naar de warme haard van ons klooster en merk dat die uitgedoofd is.
Ijs en ijskoud is het hier nu. Bij jenever kan ik zoiets wel velen, maar in de gangen moet ik mijn Damarke bovenhalen opdat mijn tenen er niet afvriezen.
Wat lees ik hier allemaal ?
Een klein familiedrama heeft zich hier afgespeeld, met wederzijdse verwensingen en even wederzijdse excuses.
En wat is nu het resultaat ?
Want weet dat er nooit winnaars of verliezers zijn.
Als de Grote Beer niet meer wil meespelen is dat zijn goed recht natuurlijk. Maar is al die heisa niet een tikkeltje overdreven ?
Zal ik wat soepke maken ?
Om de sfeer er weer wat in te krijgen ?
Kippensoep iemand ?

Graven, broeders en zusters.

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #928 Gepost op: 23-02-2003, 00:13:32 »
Michaelveetje je komt als geroepen, voor mij een grote portie met balletjes aub.
En als toetje nog wat Lierse Vlaaikes.

« Laatst bewerkt op: 23-02-2003, 00:15:20 door DJHouss »

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #929 Gepost op: 23-02-2003, 00:18:58 »
Ik kom ook even binnevallen, een kom soep kan ik altijd gebruiken. ik hoop dat het niet De Laatste Soep wordt want die is voor nog ff van nu, begreep ik.

Had gehoopt op een heropstanding van een onzer broeders maar tot op heden nog geen teken.

Dj Houss cry me a river dan maar opdat hij snel naar ons gedreven komt...

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #930 Gepost op: 23-02-2003, 00:24:48 »
Beste Dixion Harry,

U hebt uw beste beentje voorgezet en spijtig genoeg er niemand eentje gelicht. Waarvoor u ook eeuwig rijstepap met gouden lepeltjes zal mogen smullen, zo'n groot hart!
Maar wat denkt u van de eindigende horizon van Sandra?

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #931 Gepost op: 23-02-2003, 01:23:55 »
ik denk dat dat de s is die er zondag wel (voorbij Vaert. in de betekenis dat ze teveel bezig is met het spel en dus te weinig met de Mol.

Helaas ze ik dan meteen want ik zou liever wat meer afleveringen zien zonder boerenwijsheid en ik zie het liefts een finale met de boodschap u kunt SMSen voor uw Mol, Sandra Marc of Shadia.

Offline mikaelv

• Forumlid
  • Ook dit gaat voorbij.
« Reactie #932 Gepost op: 23-02-2003, 01:49:22 »
En als toetje nog wat Lierse Vlaaikes.
Zijn Boechoutse kletskoppen ook goed ?
U mag dit vrijwel dubbelzinnig opvatten.

Graven, broeders en zusters.

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
« Reactie #933 Gepost op: 23-02-2003, 01:50:50 »
Die ijzige kou komt niet voort uit het vertrek van Frère Jacques, beste Broeder Mikael, die zal  zijn Lichtend Pad wel vinden, hij is er oud en wijs genoeg voor.
Neen, die binnenmuurse vriestemperatuur heeft 2 andere redenen.
Ten eerste heeft Zuster Klusserdeklussia, onze technische knobbelzuster, het nagelaten van antivries in de chauffage te doen en zijn de buizen bevroren en ten tweede heeft Broeder Econoom vergeten van de voorafbetaling van de gasolie te doen, zodat we nu ook nog zonder mazout zitten.
Ik zal ze allebei eens op het Afghaans soldentapijtje van Zuster Toeristica moeten roepen...
En wat vanavond betreft, Welvarende Sandra en Stijn van De Dikke Woordenboeken zijn mijn grootste kandidaten om af te vallen.
Alhoewel ik in het geheim hoop dat Inge Landbouwster de Italiaanse arena mag verlaten.
Dat zou pas een echte knuppel in het Mollige hoenderhok zijn...

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #934 Gepost op: 23-02-2003, 07:11:34 »
Xandragon denkt dat voor Tante Nonneke de Landbouwster met een klein dieren(h)artsje moet afvallen opdat het haar goed zou uitkomen. Een beetje dogmatisch stel ik echter volgens de Dolcevia Terme Italia van weleer, dat de Wel- ende Uitvaert pas na Borgerhoutse afscheidsfeesten komt en er op de Drievuldigheidszondag een telefoontje met de SIM kaart kan gepleegd worden. Op die drie minuten moet het voor onze Promoliaten toch wel duidelijk worden wie de talpa nu eindelijk blijkt te zijn.

Ik zeg niet dat ik de Gnosis, de diepere kennis aangaande de godsdienstige waarheden bezit. Absoluut niet. Maar iemand zei dat we al bijna het volledige GSM-nummer hadden gevonden van de Mol om hem/haar dan te verrassen met een berichtje.

Gisteren was ik ook bij Broeder Barbierium en hij stelde me voor een Soli Deo te dragen, een goddelijke thinkingcap, een kruinbedekker om de goede ideëen niet te laten ontsnappen. Nu ben ik daar persoonlijk niet voor. Het lijkt me al genoeg dat ik een kavuizel draag waar intussen mijn naam op geborduurd staat zodat Zuster Ariëlius zich niet meer vergist en ze in de juiste kast teruglegt. Maar een thinkingcap hoeven we allemaal al wel eens op te zetten.

Waarom heeft Shadia altijd het roer in handen ? Zowel bij het besturen van de mollenauto Zafiria als bij het verdelen van taken als Uitverkorene ?

Waarom blijft Inge ostentatief verkeerd antwoorden en de boel openlijk saboteren ? Last van een Hippo-Droom ? Hopelijk blijft haar eigenste miskaarsje wel branden op haar doortocht naar het strandfeest. Ze zit al meerdere keren bij de beslissers om iets af te kopen.

Waarom moet Marc rijden op het tijdstip van de aanrijding en wordt Shadia niet aangereden ? Shadia is goed in stockcar-botsen met opzet. Maar Marc zal het in de groep gooien en dan zorgen dat er geld uit de pot verdwijnt.

Waarom gaat Stijn in afzondering voor een aantal dagen ? Is het omdat het de Mol even teveel werd ? Hij was blij dat het bezoek wegging zodat hij zich beter zou kunnen concentreren op zijn mogelijke sabotages.

Waarom zien we Sandra nooit stoute dingen doen ? Is dit door montage in de regiekamer van de zandhengelaars weggemoffeld ?
Of gewoon omdat ze dan ineens kan opduiken aan de helikopter zonder dat wij dat gezien hebben ?

Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Frêre Soi-même

• Forumlid
« Reactie #935 Gepost op: 23-02-2003, 09:34:57 »
Dus ik mag noteren: één copieuze dis met zonder ZaventHems water. Sorry broeder Béarnaisekruid, maar 't zal ook geen West-Fluiteren worden deze keer. Plus een extra aanbetaling voor mazuiker dus. Zucht. Waar is de tijd dat de Broeders en Zusters hun thermostatekes plichtsgetrouw op 12 graten Zelzius zetten? Maar ja, als je in je blootje wordt gezet heb je nood aan wat warmte natuurlijk. Enfin. Mag ik ook één einde-huurcontract noteren? Eén plus één is nog altijd drie. Dus zal ik vriendelijk moeten vragen aan sommige broeders om hun onkostennota's voor verre reizen voortaan rechtstreeks naar Zandhengelland te sturen of dat ze alternatievelijk wat meer in hun spreekwoordelijk kot blijven. Wie er na de zevende dag naar zijn/haar letterlijk kot wordt gestuurd? Daar moet ik nog een nachtje over slapen. Maar 't zal eerder een cijferlijk hok zijn. Nog iets vergeten: Broeder Mossieur Talpa, gelieve de nodige accijnzen te storten voor het scheuren van blaren uit de analen. U krijgt echter korting voor de hoofdpijn u bezorgd door het dilemma van censuur of revolutie. Laat ons afronden op de de carotte carré van 22 * 6. En dit maal is het geen cijfer-en-letters. En remember... De laatste soep wordt nooit zo warm gegeten dan hij gepresenteerd wordt. BZZ.

« Laatst bewerkt op: 23-02-2003, 12:17:03 door Frère Soi-même »
Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #936 Gepost op: 23-02-2003, 11:23:29 »
Geen honing in het huis van de beer. Laat dan al eens een vliegerke op; wordt de man door de hond gebeten. Of was het andersom? Rodin dacht er iig ook zo over.

Een blik in de kristallen koekjestrommel laat zien dat de S er goed blijft bij varen en het skiff-nummer zal winnen. Een tweede S blijkt vaag in de achtergebleven kruimels geschreven terwijl de kleinste van de drie helaas in de afgrond verdwijnt. Hopelijk houdt ze er geen verstuikte enkel aan over want de laatst aanwezige dokter slaagt er maar niet in om verbanden te leggen. Misschien dat een schietgebedje van Tante Nonneke voor enig soelaas kan zorgen, doch ik vrees voor Planta aan de strop.

Ondertussen blijkt een cirkel aan de Noordpool over geen graden te beschikken. Kwestie van interpretatie uiteraard, maar een wiskundige met een waterhoofd er heen sturen om het effectief te meten, kan dodelijk zijn. Blijft de vraag waarom hij met rekenkundige precisie zijn opponent af wist te knallen. Wellicht had ook hij een schietgebedje gepreveld toen hij naar het schietkraam stapte en zei: "Heer, geef mij kogeltjes alstublieft." En de brave man zal hem verhoord hebben, enige kompassie tonend voor zijn falende watercellen.

'De Mol'. Van à één, van à twee, van à drie. Wie van de drie? Knudde heeft het laatste koekje mee. 't Was er toch eentje van eigen deeg...

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #937 Gepost op: 23-02-2003, 12:15:06 »
'The thinker is the brain'

Aldus Rodin...

Zoveel speculaties over wie er vanavond uitgaat, maar Het Voorspellingsboek heeft Zuster Viventia toegefluisterd dat het de o zo geliefde Shadia zal zijn. Ze vraagt zich af of het zou durven liegen tegen haar. We zullen vanavond wel zien...

banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #938 Gepost op: 23-02-2003, 13:09:50 »
Ik denk dat we al te lang hebben gelezen uit het groot voorspellingenboek en ons eens moeten afvragen wie ons  dat boek heeft gegeven. zitten de zandhengelaars er voor iets tussen.

Ik ben eerlijk ik hoop dat SB er niet uitgaat maar tot nu toe bleken de vorrspellingen beter te kloppen dan die van Nostradamaus

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
« Reactie #939 Gepost op: 23-02-2003, 14:37:12 »
Tante Nonneke heeft haar geloof in eigen kunnen absoluut nog niet verloren en gelooft niet dat Shadia vanavond haar laatste loodje zal komen te leggen.
En voorspellingen zijn ook niet meer dan dat: een gok, al dan niet met enig fundament.

Nu heeft Tante Nonneke Zuster Videotheca nog eens geraadpleegd en toch en alweer enig onopvallend opvallend bezwarend materiaal gevonden ten laste van de Heer Assubel, Verzekeraar van Kleine en Grote Risico's.
Ten eerste hoor je Heer Assubel tijdens de bomannuleringsproef bij de beklimming van het touw door juffrouw Shadia zeer duidelijk roepen " WROETEN,WROETEN !" wat een activiteit is die door betreffende jongedame in die positie praktischerwijze niet uitvoerbaar is.Maar des te beter door personages met Molse achter-en ondergrond.Moge het duidelijk zijn dat de Heer Assubel ZICHZELF daar enige zelfbereide aanmoedigingskreten toeëigende.
Ten tweede gaat Heer Assubel nog een stapje verder door in datzelfde spel zichzelf en mevrouw Boere in de vuurlinie van de verfbom te plaatsen.
Of had U gedacht dat het TV-schermpje toevalligerwijze net daar was neergestreken? Uiteraard niet, het was de bedoeling dat de 3 basculaire restanten van de groep, in casu Inge, Marc en Corry,samen goed voor 206 kg droog aan de haak, zich voor het lichtbakje zouden plaatsen om aldaar beneveld door rode verfslierten van weer te keren. Zeer ontevreden, maar wel mooi geteleviseerd.
Maar wat doet Tante Corry ? Ze maakt een uitstapje langs alle hoekjes van de kamer en toont niet de minste interesse in het lichtbakje.
Daarom dat Heer Assubel, die de rode verfbui al lang weet hangen, Tante Corry onmiddellijk tot de orde ( neen, niet de onze, wel de zijne )roept met de weinig gevleugelde woorden : " Corry, kom kijken, Corry ! Kom hier kijken !"
En Tante Corry, geschrokken van zoveel verbaal geweld vanwege Heer Assubel, haast zich spoorslags naar het lichtbakje annex verfdouche om zich seconden later te laten besprenkelen met een karmijnrood lakverfje voor  binnenshuis gebruik...
Jaja, Heer Assubel begint steeds verder te stijgen in de Top 5 van Tante Nonneke. Hij staat nu al een tijdlang stevig op 2. Uiteraard na Shadia B, die op 1 blijft zolang ze niet meedoet aan de activiteit van de Weight Watchers. En aan haar figuurke te zien zal dat nog niet voor vanavond zijn...