Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 383579 keer)

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #300 Gepost op: 30-01-2003, 00:54:32 »
Te lezen aan de grammaticale experimenten/esbattementen van Broeder Dictionarius (hij vergeet een paar lettertjes onderweg, en verliest zich in andere) kan ik alleen maar afleiden dat de fles waarvan ik mij heb meester gemaakt, zich vroeger in zijn bezit bevond.
Het is zeker geen Javel, maar het lijkt erop.
Etiket nog altijd niet ontcijferd. Putchaaaaaaaar!
Anders is het klavier van zijn tijpmachine ontspoord.
Beter dat dan dat hij de pedalen van zijn tijdmachine zou kwijt zijn.
Vertaling van de Kriptiek (niet te verwarren met Triptiek, want de Triptiek van de letter S is DJ haar probleem) is door een bereidwillige duif in uw meeldoos gedropt, Broeder Dictionarius.

« Laatst bewerkt op: 30-01-2003, 00:58:21 door Teddybear »

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #301 Gepost op: 30-01-2003, 01:00:58 »
Oeeeeeh, die stilte. Die onnoemelijke, ondraaglijke stilte.
Dat preken voor een lege kerk. Dat drinken aan een lege kelk.
Om zot van te worden.
of is het reeds de Javel die mij buiten bewustzijn brengt ?
Want ik meen te zien dat hier nog veel broeders en zusters rondwaren. Maar spreken zij hun gemoed wel uit ?
Neen, driewerf neen.
En DJ has just left the building, zie ik.

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #302 Gepost op: 30-01-2003, 01:04:19 »
Xandragon wil de pluche entiteit van onzer Klooster en zanger der broederliederen Jacobus er enigszins toch op wijzen dat van alle aanwezige zusters en broeders er toch minstens één bericht op dit welbespraakte forum dwaalt...

Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #303 Gepost op: 30-01-2003, 01:07:18 »
Sorry, ik weet het. Ik ben aan 't zagen. Gefrustreerd wellicht. Omdat ik er altijd naast zit met mijn mollenjacht.
Zal 't nooit meer doen.

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #304 Gepost op: 30-01-2003, 01:09:09 »
Geen erg...beste teddybear. Uw gepluisde hartje is precies snel geraakt door eenzaamheid in uw persoonlijke kapel. Misschien dat een Caves u wel zou smaken...?

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
« Reactie #305 Gepost op: 30-01-2003, 01:20:09 »
De dank van Tante Nonneke gaat uit naar Frère Jacques wegens alweer een snelle oplossing van het naamloze mysterie.
Tante Nonneke raakt er meer en meer van overtuigd dat de Ridder,die ik vanaf nu Amazone der Bakelieten Schijven zal noemen, gezien haar paarse kruisje in haar profiel,gelijk heeft met haar S. Volgens Zuster Logica mathematisch gezien zeker,en volgens Tante Nonneke spelenderwijs ook.
Want elk der 3 essen hebben zich al, met ontroerende overtuiging, ingespannen om  zo mollig mogelijk voor de dag, en soms zelfs voor de dauw,te komen.Mr S in mindere mate, maar de dames S in volle glorie.
Maar we zullen zien of de dames S. even goed zijn in het bakken van poetsen als in het poetsen van bakken. Want dat is nog andere koek dan die van Zuster Kwisina... Maar dat is dan weer een ander verhaal.

Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #306 Gepost op: 30-01-2003, 01:26:42 »
Xandragon vraagt zich af of zijn medekloosterianen het vrouwelijke gezicht op de muur in de oude ruines van de technologie hebben ontwaart ?

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #307 Gepost op: 30-01-2003, 01:35:24 »
Behalve dan dat na het lezen van de ontboezemingen (small but perky) van Ingegardveearts, ik er nu wel zeker van kan zijn dat ik ook dit mens van mijn lijst kan schrappen.
Waardoor is Frère Jacques hierdoor onstemt van zijn molkeuze ?

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #308 Gepost op: 30-01-2003, 02:00:23 »
Ik ga hem morgen vroeg ontleden xandragon, maar volgens mij gaat het hier om het feit dat sandra ineens bij de choper is en dan de manier waarop de 4 de vrijstelling geven, morgen meer

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #309 Gepost op: 30-01-2003, 02:05:20 »
en dat is wederom een S. Dus zal de platendraaier dan toch zijn gelijk krijgen

En ik ben niet in het bezit van ene fles, als je al mijn gemiste of verkeerde letters spaart, zul je de boodschap begrijpen, Pluche ridder, LOL

« Laatst bewerkt op: 30-01-2003, 02:06:09 door mollemans »

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #310 Gepost op: 30-01-2003, 03:31:58 »
Potferdekke, dat ik het zo lelijk moet zeggen, Broeder Dictionarius.
Ik beken, ik heb u onderschat.
U bent natuurlijk bekend met de wereldliteratuur. U bent het alter ego van de Broeder Dictionarius uit De Naam van de Roos, die weer een Alter Ego (dit keer met hoofdletters) was van de grote blinde Borges.
Borges was op zijn manier dus ook een Mol.
U bent een man van de letteren, bekend met het werk van Georges P.
Al 21 jaar dood waart zijn geest nog steeds rond in dit klooster.
Ik weet niet wat het Orakel hier van vindt, maar het raadsel is bij deze inderdaad opgelost.
Straffer dan enig achrosticon, sterker dan afleidende prenten op muren, of spiegelgeschreven doodsbrieven.
Naar de prullenmand der Engelse Rode Haringen.
De schellen vallen van mijn ogen.
Alleen is er nog één klein ietepietig probleem. U kent P., Broeder D. Ik dus ook. Maar zouden de mannen van de zandhengelaars, met al hunne tijd die zij steken in het uitvinden en ontwikkelen van een videomatig feuilleton, La Talpa genaamd, nog tijd hebben om P's meesterwerk te lezen ?
Ik weet hoe ze daar zaten. De tafel was net afgeruimd. Eric Regie, Tom Idee, Bart Zotvanwijven en Hij Wiens Naam Ik Hier Niet Mag Verklappen (niet ik!) zitten samen rond de tafel. Wat doen ze ? Twee Mollenreeksen zitten er al op. Verkocht in menig Buitenland. Buitenland en Geld zijn twee woorden die van Wouter V., baas van de zandhengelaars altijd met een hoofdletter moeten geschreven worden.
Rijk zijn ze dus al. Wat nu. Boomke wies ? (Voor onze Nederlandse vrienden : Whist.)
Een spelletje Risk ? Monopoly ? Neeje, daar gaan ze straks het wereldkampioenschap veldrijden organiseren, zegt Uytterhoeven, die er net is komen bijzitten, even verlost van zijn roodgele besognes. Piet Den Boer en Fi Van Hoof nemen zijn taken even over. Hij dwaalt trouwens, want hij kent niet het fonetische onderscheid tussen Monopoly en Monopoli.
Ze beginnen te palaveren over de derde reeks van De Mol.
Als we ze nu eens allemaal een kokertje gaven met nix in. Om te beginnen. Zien hoe nieuwsgierig ze zijn. Zegt de ene.
Ja, en dan beschieten mannen met motoren en paintballgeweren hen terwijl ze naar een helikopter moeten lopen. Zegt een ander.
We sturen ze toch gewoon naar Venetië, zegt de derde. Ik ben daar ook eens lelijk verloren gelopen.
We geven ze aan aan de politie, suggereert nummer vier.
We kieperen hen vol met rode verf, als ze niet weten hoe laat het is. De eerste weer.
En zo geschiedde het, dat Mol 3 geboren werd.
Maar tijd om Georges P's werk te lezen, die bleef niet over.
De blijde boodschap die net over mij is neergedaald is de volgende : lees niet wat je leest. Er staat immers wat er niet staat.
Het gaat precies om wat er niet staat.
Wat weg is, is geweest, maar komt terug en bezorgt ons niet alleen de absolutie (we zijn toch een kloostergemeenschap) maar de resolutie.
Aldus doende, ben ik bij Zuster Videotheca langs geweest. Tiens, het is daar wel erg rustig. Halfvier des nachts en alles is dan rustig.
Sterk, dat ik nu al het raadsel van de zandvissers ontdekt heb. U vergeve me, maar ik had ook het achrosticonraadsel ontdekt in de vorige reeks, toen we nog elke avond zat aan de toog hingen.
Onze Perzische Broeder De Dumatin is toen wel met de eer gaan lopen, maar hem heb ik hier nog niet ontwaard. Dus zit ik safe, voor een aflevering of zes.
Mijn taak zit er al op. Broeder Klokkenluider heeft zijn taak volbracht. Hij kan nu met een gerust gemoed gaan slapen.
Broeder Dictionarius, verwacht u aan veel bezoek. Ik hoop dat u het desbetreffende werk nog steeds in uw bezit heeft.
Straks vertrekt er een aangetekende postduif met mijn Orakel. Het eerste hok is dat van mezelf. En, neen, Broeder Uwêigen. Ik bedoel echt mezelf.
Dubbel blij kan ik gaan slapen. Het was ook geen Javel. Het was Pitu. Met een accent op de u. Maar mijn klavier (Bach, weet u) kent dat teken niet.
Gaat nu allen heen in vrede.
En ik verzeker u allen dat ik in de komende dagen u allen ook zal deelgenoot maken van mijn ontdekking. Als u allen dat wil. Want eigenlijk is de lol er zo rap af.
Na twee afleveringen begot.

« Laatst bewerkt op: 30-01-2003, 03:35:37 door Teddybear »

Offline DJHouss

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #311 Gepost op: 30-01-2003, 11:18:48 »
Living, or not living: that is what I ask:
If 'tis a stamp of honour to submit
To slings and arrows waft'd us by ill winds,
Or brandish arms against a flood of afflictions,
Which by our opposition is subdu'd? Dying, drowsing;
Waking not? (...)

Is het dit wat u bedoelt bestia dulcia? Met een goed beatje op, wordt uw theorie wel zeer swingend.

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 30-01-2003, 12:29:04 »
Een kleine rechtzetting, beste Teddy, l’uomos di sabbia waren niet aan het wiezen, zelfs niet in kleur.
Tussen mijn platencollectie heb ik een oude doos gevonden. Rubicon. U bekend? Dat spelletje waar je 10 plaatsen hebt om tot in Rome te geraken nadat je de Rubicon bent overgestoken. Eenmaal in Rome eindigt het spel en iedereen die daar geraakt (S. natuurlijk) wint het geld uit de pot. Tijdens het spel kan je ook deals afsluiten of anderen verplichten een bepaalde zet te doen, als ik het me allemaal goed herinner. Rome als apotheose?

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #313 Gepost op: 30-01-2003, 12:51:11 »
De bomen zijn zwanger van het wit goed uit de hemel
En de straten liggen er vervuild bij.

Mistroost zet ik me achter mijn klavier
opdat ik weer wat werk moet leveren
Later deze dag zal mijn werk af moeten zijn.

Ik heb deze dag een writersblock
simpelweg omdat ik te weinig gedronken heb.

Begrijp lang niet alles wat ridder pluche wil zeggen
en ik ben blij met een kleine beetje verduidelijking
kan dan pas verder met het vertaalwerk.
Emgels en frans is nog te doen, maar promolitaans
noopt me tot het inroepen van de via grappia
dictionair spelen is zo zwaar.

Zomaar een voorbeeld van de denkredenen die broeder Pluche me aanreikte.

Broeder P, mag ik uw verklaring in mijn meeldoos ontvangen om te zien of we op gelijke golflengte vertoeven in de theorieS van weglating .

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 30-01-2003, 14:28:27 »
Beste Broeder Dixion Harry,

Broeder Pluche is spoorloos! Vannacht tijdens de Metten heeft hij voor het laatst van zich laten horen. De Lauden, de Priem, de Terts en Sext heeft hij overgeslapen, pardon overgeslagen! Ja sorry, die verkeerde lettertjes werken aanstekelijk.

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #315 Gepost op: 30-01-2003, 14:33:19 »
Goed zo. Twijfel gezaaid, de spanning zit er weer helemaal in.
Ik kwam op het idee toen ik een tekst van Broeder Dictionarius zag.
Of liever : probeerde te lezen. Want er stond niet wat er stond. Er ontbrak hier en daar wat.
Dat lijkt me de mooie rode draad te zijn. Mooier dan een achrosticon, want dan lees je wat er staat. Je moet wel weten hoe je moet lezen, bij een achrosticon.
Dat kan vertikaal zijn, of diagonaal.
Beroemd is het verhaal van decennia geleden in Vlaanderen. Een dichter, Jagenau geheten, had een relatie met een jongeman. Hij schonk hem enige gedichten, die de jongeman onder eigen naam publiceerde. Hij won er zelfs een grote poëzieprijs mee. Jagenau zag de relatie niet meer zitten, en brak met de jongen. Die bleef overigens verder publiceren. En ontkende dat Jagenau de schrijver was. Het laatste gedicht (Jagenau's afscheidsgedicht) deed hem echter de das om. Want in een rechtstreekse televisie-uitzending waarin beiden geconfronteerd werden, bleek dat de eerste letters van elke regel de niet mis te verstane zin : 'Jagenau fecit' vormden.
De zandhengelaars zijn volgens mij een andere piste ingeslagen. De rode draad zou wel eens kunnen zijn in , en meer letterlijk kan ik het ook niet zeggen, wat er niet staat.
Wie het boek vindt, kan mij volgen.
Zo weten we weer wat doen tot zondagavond, als mijn theorie aangevuld wordt, of gebroken.
Ook dan zal ik er geen traan om laten.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #316 Gepost op: 30-01-2003, 14:33:42 »
Oke

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
« Reactie #317 Gepost op: 30-01-2003, 15:50:05 »
Tante Nonneke voelt zich niet goed. Ondanks een doos Rennies en een gezinsfles Maalox van Zuster Aesculapia ligt er nog steeds iets op haar maag.
De kokerrollenkwestie met name.
Haar conclusie begint duidelijker in de richting te gaan van de dierendokter.Maar dan als nieuwsgierige kokerverstopper en niet als grijze tunnelbouwer.
Die eer gaat voorlopig meer naar Shadia, de al even nieuwsgierige kokerontstopper.
Inge, de kokerverstopper, heeft zich inderdaad opvallend mollig gedragen, maar had daarbij vergeten van rekening te houden met de waard.
Die waard blijkt Sandra te zijn, en die presenteert Inge een gepeperde rekening.
Want volgens Tante Nonneke, in deze wederom bijgestaan door Zuster Logica, probeerde Inge gewoon zichzelf verdacht te maken door haar koker achter te houden bij het ochtendlijke kokerrollengekokkerel.
En ook bij de discussie over de vrijstelling gaat Inge ver om de vrijstelling af te kopen.
Ze geeft dat ook toe.
Wanneer probeer je een vrijstelling met alle middelen af te kopen en hou je je koker achter ? Als je de mol bent of als je als kandidaat geen idee hebt wie de mol is.
Maar de Mol zou zich niet zo bloot geven door de koker niet te tonen, denken Tante Nonneke en Zuster Logica in één adem.Dus Inge is niet de mol, maar een mollenvangster die zich krampachtig vastklampt aan de dorre strohalm van de kokers.Maar hoe lang nog?
Shadia, de kokerontstopper van dienst,is echter veel beter bedreven in het bakken van poetsen dan arme Inge. En krijgt daarbij uiteraard de steun van onze Zandhengelaars.
Shadia zat steeds in de juiste groep om te saboteren en maakt zich toch voldoende onverdacht, o.a. door in eerste instantie de afkoop van de vrijstelling te weigeren.Niet zo moeilijk, want Inge had al zeer duidelijk gesteld dat zij het niet zou doen.
Enkel in Venetië zit Shadia in het peloton, maar ze wordt wel samen met Walter gevangen door Sandra.
Raar, hoe komen die 2 daar samen ?
En in de slaapproef slaapt ze heel lang, verdacht lang zelfs.Maar dat kan aangepast zijn nadat ze de tijden van Nicole en Walter gekregen hebben.
Tja, er borrelt iets in het buikje van Tante Nonneke. Misschien moet Tante Nonneke maar eens proberen om er een Boereke uit te laten ?

Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 30-01-2003, 17:46:14 »
Koos u d'S dus ook?

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #319 Gepost op: 30-01-2003, 17:58:23 »
De jingelende engel heeft vannacht verkondigd: boetpsalmen en het dodenofficie zullen worden voorafgegaan door de modern geinspireerde devotie ener pluchen beest. Niets is namelijk wat het lijkt; de stenen rennen alle kanten uit en worden lyrisch dooreen gehusseld door Perec en andere Shaksparren.

"Live Devil" of
"See, slave, I demonstrate yet arts no medieval sees"

Van voor naar achter, van links naar rechts , het blijven pareltjes om bij te blijven palin-dromen, maar laten ons tevens beseffen dat, welke kant we ook uitgaan, we steeds weer met dezelfde kennis van feiten worden geconfronteerd. Opschuiven doen we met geen meter, obstakels schieten als paddestoelen uit de grond en weven een web in ons parochiaal/paranoiaal brein.

Even terugscrollen brengt mij op een veel simplistischer versperversie: "de dag was kort, de nacht was lang" blijkbaar, en de beer likte zijn wonden, zorgvuldig ontsmettend met javel.
Oeh, gij beest! Ze leek het trouwens met enig leedvermaak over zich heen rollen, onze S die er wel bij vaart en er na het Vele Heenenweer Spoelen ook steeds S-ensueler gaat uitzien. Maar ze leeft in dubio. Enerzijds is er geen enkele bewoner van het lemen vogelreservaat nog veilig met haar in de buurt en ontsnapt geen thermometer aan haar warme genegenheid, maar anderzijds verschijnt ze beestig leuk via het stoppelveld, teneinde de mannen te verblijden. De gedachtenwandel van broeder X kan een steek in haar kousenband van de getaupeerden betekenen. En ook weer niet. Vandaag nog wel; morgen niet meer. Schitterend in de vitrine en het volgende moment afgeprijsd. Zo zijn we wel nog even zoet, net als die aardappel. Alhoewel, die smaakte eerder zuur...

« Laatst bewerkt op: 30-01-2003, 18:01:00 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat