Alleluja.
Broeders en zusters, weest gezegend met de gave van het inzicht.
Als dat niet lukt, kan u ook nog gezegend worden met de graad van onsterfelijkheid.
De graad van onsterfelijkheid was voorheen weggelegd voor ons aller Broeder Dominique. Toe die de jacht met de Pekinezen opende, wisten wij allen, van aan onze respectieve plaats aan de toog, dat hij de reïncarnatie was van zij van het lied met zijn gelijkluidende naam. Sourire, die was't. Gezelfmoord en al, omdat haar klooster haar de verdoemenis van Broeder Fiscus had ingestuurd.
Maar Dominique bereikte de onsterfelijkheid in zijn waanzinnige drang om een homus Beus Veus te worden.
Dierenartsen hebben daarentegen verschillende graden.
Zij kunnen stom zijn, en bijvoorbeeld Sydney met Canberra verwarren.
Zij kunnen ongelooflijk stom zijn, en Canberra met Melbourne of Perth verwarren.
Maar zij kunnen zich alleen onsterfelijk maken door Quebec te antwoorden op de vraag welke de hoofdstad van Australië is.
Daardoor worden zij niet onsterfelijk, maar wel degelijk onsterfelijk belachelijk.
Dit is de eerste keer in de nog jonge geschiedenis van La Talpa, dat een kandidaat mee een antwoord bepaalt.
Als mijn kat ooit moet jongen, en ik woon toevallig in een Limburgs klooster op dat moment, zoek ik echt wel een andere dierenarts.
Ik verzeker u, ik heb al heel wat fluorescerende beelden zien passeren in mijn leven. Ik heb er zelfs zelf gemaakt.
Maar nooit dacht ik dat ik er nog eens zoveel plezier aan zou beleven als vanavond.
Eén probleem : het ligt er nu zo dik op, dat ik hoop, ik HOOP (in deze hoop wil ik leven en sterven, Akte van ...)
dat I. er volgende week uitvliegt.
Ik heb een cassetius videothecus die ik vanaf nu zal koesteren, boeders en zusters.
Als de pijn van het zijn me weer eens overvalt, zet ik me voor een beeldbuis en geniet ik van de scènes in het politiekantoor.
Overigens had Perec dus toch weer gelijk.
Want ik kan niet geloven dat ze bij de Zandhengelaars geen goede ondertitelaars hebben.
En als het zo moest zijn, en ze kijken mee over de muren van dit klooster let dan even op :
"You have been tEmpering with your tubes".
ik weet wat de mens bedoelde. Maar dat zei hij niet.
hij zei :
"You have been tAmpering with your tubes"
Na de Z komt de E, en voor de Z staat de A.
En dat ik het geen twee keer moet zeggen.
Omnium hilarium. Vis comica regnat.