Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 383645 keer)

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #460 Gepost op: 4-02-2003, 20:36:54 »
Broeder Zich-Zêlf eigent zich het recht toe om het splitsen in twee groepen bij het eerste ingeblikte mysterie eveneens eerder als een Talpazet dan een slimme zet te beschouwen.
BZZ

Tante Nonneke is het ontroerend roerend eens met de Broeder die nooit Iemand Anders is geweest.
De Zandhengelaars hadden zeer weinig controle over de proef als de groep samen was gebleven.
Dus hanteerden ze het Verdeel-en Heersprincipe.Wat op zich eigenlijk heel logisch overkomt, maar wat uiteindelijk toch door de mand valt wegens de Vijfde Vraag waarom niet Bissegem maar Quebec de hoofdstad van Australië is.
Eén ander aspect van de wandelraadselproef begint Tante Nonneke stilaan te kwellen.
Hoe komen de 3 protagonisten van de groepsdeling er toe om zich allen gezellig samen in 1 groep te nestelen met het paard zonder haver van Corry Van De Ronde ?
Daar komt volgens Tante Nonneke het zwaar verzekerde addertje van onder het gazon om samen met Het Zwarte Gravertje de serene rust in de arena deftig te verstoren en de resterende Matadores de executiestuipen op het vege lijf te jagen.
En misschien heeft Tante Nonneke zich een beetje mispakt aan Inge Landbouwster en heeft die vanuit haar ervaring met allerlei huis-tuin en keukendieren toch al gesnopen wie Het Krinkelende,Winkelende Wandelding is.
Dat is immers de enige plausibele uitleg die Tante Nonneke kan vinden voor die zeer unanieme samenscholing van Moleculair Talent.
En het verklaart ook waarom Inge er zo op aandrong om Corry achter te laten. Ten eerste had ze een pottenkijkster minder,ten tweede had ze nog 50%, en volgens haar misschien wel 100% kans dat ze Corry kon dumpen in de andere groep.
Dan zou ze alleen op pad kunnen gaan met Dame Mol en Heer Assubel, en zou dat dan geen prachtige uitzichten bieden ?
Spijtig genoeg had Shadia het zo niet begrepen en schudde ze Inge van zich af als een irritante zandkorrel in haar door de BontBond zo gegeerde pelsje.
En aan de Canadees-Australische grens flikte ze Marcske de Kampioen zo ongeveer hetzelfde.
En dan haar gezicht bij de mededeling van Stijn over Quebec / Sydney.Puur camera-acting want Stijn liep 10 meter ACHTER haar !

Nee, de puzzel past een beetje te goed : Shadia B. is zo Mollig als een plank op een 0-caloriën dieet van de Weight Watchers, Marcske Kampioen gaat er met de poen vandoor en Inge Landbouwster zal in de finale de duimen moeten leggen.
Maar de twee laatsten hebben volgens Tante Nonneke al lang uitgerekend dat 4 + 4 = 1 een correcte som is en hebben de Zilveren Klepel al lang in de bijhorende Gouden Klok gehangen.
Dus wat zou dat kunnen betekenen voor de anderen ?
Ik vrees het ergste voor Welvarende Sandra,Walter Jus of Corry Van De Ronde...

Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #461 Gepost op: 4-02-2003, 21:13:38 »
En aangezien ook Zuster Viventia in geen velden of wegen te bespeuren was heeft Zuster Videotheca dan maar meegeholpen met de Grote Winterschoonmaak.

Het spijt me ten zeerste maar een chronisch tijdsgebrek wegens een leerkracht latijn die ons richting Umbrië (jaja hét Umbrië) wil sturen, heb ik mijn taak wat laten verkommeren. Ik heb alvast gemerkt dat broeder D. mijn javel gevonden heeft en straks zal ik wel eens met een natte dweil door de gangen rennen, met "I'm alive" van Heather Nova op de achtergrond. Nog wat stampen erbij, en de grijze pij komt wel boven.

Sailors
Fighting in the dance hall.
Oh man!
Look at those cavemen go.
It's the freakiest show.
Take a look at the lawman
Beating up the wrong guy.
Oh man!
Wonder if she'll ever know
She's in the best selling show.
Is there life under Mars?

BZZ

Prachtige liedje, Zuster Viventia brult het, tot ongenoegen van Knudde, veelvuldig mee maar is het niet eens met uw versie mijn broeder. Ik hou het op de M van Mars, niet op een S.he die er ergens onder leeft. Even flakkerde mijn hoop op toen ik bemerkte dat Tante Nonneke ook begon te geloven in zijn kansen als grijze pij maar die is al weer wegge-ebt.
De Engelse fooien vinden in dit spel is dan weer wat moeilijker maar wat wil je als je aan reeks 3 zit? Alles moet subtiel en onopvallend blijven, zoals op een look-a-like pamperpaal kruipen, bibberend om er vervolgens helemaal niet op te gaan staan. Superkandidaat heet dat dan... M.is poes denk ik dan. Schrik aanjagen en subtiel de vorige afleveringen doen alsof je galjoenen verzamelt, maar ze daarna terug wegspoelen met een goed glas wijn.
DJ, wat dacht je van deze:

If you think there's something wrong
Holes appearing on your lawn
Don't you blame the man next door
It's not him

Flowers walk from place to place
Dark spot moves around your face
Objects vanish without trace
It's not you

I'm the mole from your tv
And you'll all bow down to me
I'm the mole in your potting shed
I'm the bad thoughts inside your head
And you won't catch me

I'm the mole from your tv
Working underground
And you'll all bow down to me
Moving facts and figures all around
I'm the mole in your potting shed
Undermine your world
I'm the bad thoughts inside your head
And you won't catch me, No!
And you won't catch me
Mole
Mole
Mole

« Laatst bewerkt op: 4-02-2003, 21:14:34 door Alive and Kicking »
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Knudde

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #462 Gepost op: 4-02-2003, 21:29:42 »
We moeten zuster Viventia toch echt wel van haar XTC-verslaving afhelpen...

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

• Forumlid
« Reactie #463 Gepost op: 4-02-2003, 21:35:53 »
tsss, Knudde kan het niet laten om ff te Google-en...
Hij heeft nochtans zelf meer XTC staan , ergens in een map, dan ik er ken... Making plans for Nigel? Of slaat alles gewoon tilt wegens het feit dat ze teveel moeten werken?

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #464 Gepost op: 4-02-2003, 21:43:32 »
... Of slaat alles gewoon tilt wegens het feit dat ze teveel moeten werken?

Hmmm, knap staaltje zuster Viventia! Senses working overtime om precies te zijn. Awel, indien het U past, de trappen dienen nog geboend. Er moeten namelijk nog enkele koppen rollen.

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

• Forumlid
« Reactie #465 Gepost op: 4-02-2003, 21:47:35 »
Hoe durft gij uw eigen muzikaal bloed te onderschatten Knudde? Het is mij met de gouden paplepel ingegeven. Trappen boenen daarentegen niet echt, maar dat hoeft ook niet  :P. Enfin, ik zal mij er als een waar Sneeuwwitje maar eens opgooien en ondertussen wat zingen. Gezang dat past in de gangen van het klooster natuurlijk... Bryan Adams en Heaven misschien? of wat dacht je van M.mmmm M.mmm M.mmm ?

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #466 Gepost op: 4-02-2003, 22:06:58 »
Xandragon zou graag de meningsverschillen van Broeder en Zuster Viventia oplossen want blijkbaar is het Klooster hier te klein voor deze twee discipelen om ze naast elkaar te laten bidden.

Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

• Forumlid
« Reactie #467 Gepost op: 4-02-2003, 22:10:56 »
Zuster Viventia kruipt bij deze diep in haar pij om vol eerbied de grijns voor broeder Xandragon weg te steken en belooft bij deze haar op haar taak te concentreren en het zoeken naar de grijze pij in plaats van Knudde lastig te vallen ( wat zit ik hier eigenlijk te zeggen, ik ben er niet eens mee begonnen, maar kom...)

Toch blijft M.mmm M.mmm M.mmm van de Crash Test Dummies nazinderen en dan gaat het niet om de slag die de crash teweegbrengt.

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #468 Gepost op: 4-02-2003, 22:12:41 »
Ik dacht eigenlijk dat je met Mmm Mmm Mmm een liedje van Zuster K-Keuze aan het neuriën was.

• Forumlid
« Reactie #469 Gepost op: 4-02-2003, 22:18:35 »
Ik dacht eigenlijk dat je met Mmm Mmm Mmm een liedje van Zuster K-Keuze aan het neuriën was.

Zie je Knudde wat ik bedoel, mijn medebroeders en zusters krijgen nu een totaal verkeerd beeld van mij.
Ik had het dus wel degelijk op de dummies :) De poppen zijn trouwens serieus aan het dansen. De valse pijen eruit halen wordt steeds moeilijker en hoewel mijn verstand me toeroept dat M. eerder winnaarstype is, blijft hij de drager van de enige echte grijze pij. Schijn bedriegt, net zooals Dupon mij kon bedriegen...

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #470 Gepost op: 4-02-2003, 22:25:21 »
Neen beste broeders en zusters, u moet verder in de tijd en in uw musicaal grootouderlijk geheugen graven.

Het is duidelijk als klontjeswater na de scala van figuranten: nl. zuster Nonholeta, een nonneke dat in 1964 nogal furore maakte langs eurovisionele wegen heeft ons iets verklapt. La Cinquetti! Het vijfde wiel aan de wagen zogezegd of anders zij die nog niet oud genoeg is, de oogjes deemoedig neerslaat, maar toch weet waar de klepel hangt.

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #471 Gepost op: 4-02-2003, 22:54:13 »
Een sorbetje om de voorgerechten beter te verteren voor het souper.

Zita Swoon
I like to sit and cry in front of my TV

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #472 Gepost op: 4-02-2003, 23:04:26 »
Xandragon kruipt onder de gevederde dekens om zijn eigen veder neder te leggen. De digitale inkt is hier oneindig en daar kan mijn gestel niet meer tegen na de vele veldslagen tegen de vuige talpa. Mijn persoonlijke kloostercel zal me sterken om dra weder op te staan.
Intussen mag DJ Houss een slaapliedje opleggen...

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #473 Gepost op: 4-02-2003, 23:14:08 »
Sleep van Garbage of Endless Sleep van Billy Idol?
I go to sleep and imagine van The Pretenders lijkt me dan weer net iets té.
Ssst.

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #474 Gepost op: 4-02-2003, 23:17:14 »
De vuilnissige is mijn favoriete...doe die maar. En euh... Bedankt hé, DJHouss.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #475 Gepost op: 5-02-2003, 00:36:02 »
Broeder D heeft met moeite de code weten te onthouden om na een korte, doch verkwikkende afwezigheid, weer plaats te mogen nemen achter zijn ordinateur in de alcoven van de bibliotheek.

Hij wenst allereerst Bas den Irste te danken voor de drogredenatie omtrent de puntenindeling van grijze pij I de landbouwster. Als I de punten heeft ingedeeld en Augustinus bleek wat meer opgelet te hebben bij de lessen Elektriciteit dan was de tekenproef met meester potlood ook wel geslaagd en hadden ze reeds 6 punten. dan was enkel het slapen voldoende.

De landbouwster had geen enkel invloed op de uitwerking van augustinus zijn proef. ECHTER als Augustinus wel slaagt , zou de boerin zich dan evengoed hebben ingezet, maar dat geldt voor alles. Zou mw S W even goed hebben geklommen als ze met 2 klimmers in de groep zat?

Verder hulde aan onze abdis (of hoe noemen we zo iemand), een duidelijke uiteenzetting waarom de weg van Rome over Borgerhout loopt voor de zandhengelaars.

Let hierbij ook eens op de imitatie van le Penseur die ze weggeeft, volmaakt in al haar eenvoud en schoonheid.
Verder is het vak mathematica voor iemand die beter met ordinateurs kan omgaan als Broeder D. een stukje van een oude boterkoek, zelfs als je liever figuurkes maakt in de lichstraat die onlangs toch wel erg straf straalt in het klooster

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #476 Gepost op: 5-02-2003, 00:48:41 »
Net After Midnight hoorde ik Zuster Veritas zachtjes prevelen. Aan de buitenzijde van de kloostermuur want het schaap geraakt niet binnen! Home delivery zou u kunnen stellen want ik had nog wat bollekes garen en knoopkes nodig om de gaten in de pijen en kapkes van onze kloosterleden te herstellen na hun verre en lange missietochten.
Zeg nu zelf, de laatste tijd was het hier net een proloog van de Giro: Vliegerkesdorp, Stellaville, Bissegem, Quebeq-on-Bilzen en last but not least the Wallekes van Amsterdam en nu zelfs Borgerhout!
Einde en ver is onze orde gaan prediken en ik vraag dan ook beleefd aan Frere sois Meme, tevens broeder Econoom om de financiën van onze verre koloniën wat minder te subsidieren.
Zuster Veritas (haar naam zegt het zelf) spreekt de waarheid wanneer ze zegt: Less is more en meten is weten.

Offline mikaelv

• Forumlid
  • Ook dit gaat voorbij.
« Reactie #477 Gepost op: 5-02-2003, 00:55:38 »
Eigenlijk heet ik Rip Van Winkle. Soms ben ik er en soms niet. Nu was het lang geleden (van de groentensoep) dat ik nog eens langs geweest was. Rampspoed is over onze kloosters neergedaald, nu ik hoorde dat een echtpaar uit Sint Niklaas al jaren kloosterordes heeft zitten oplichten.
Nieuws noemen ze dat.
Ik lees hier net hetzelfde.
De orde der Promoliaten wordt opgelicht door simpele goocheltruuks.
Augustinus wordt uit een zwart zakje geloot en Hey Presto, kan twee dagen gaan uitrusten op kosten van de zaak.
Hij is de enige die niet moet zorgen dat hij ziet wat de andere kandidaten uitspoken. Hij moet geen informatie vergaren. Hij is al eens ingewijd, in de filmzaal van de eerste aflevering.
Uitrusten zal hij niet, want hij moet nu elke keer vroeger opstaan, om de proeven te saboteren. Terwijl hij uiteraard buiten verdenking blijft.
Nu nog de juiste cijfercombinatie, en we zijn er.

Graven, broeders en zusters.

Offline Perlut

• Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
« Reactie #478 Gepost op: 5-02-2003, 03:52:05 »
Een comeback van Platenruitster Huiss! Even dacht ik dat je opgenomen was in De Liefde Van De Heer...

(een nieuwe bakelietensstudio tussen Overijsse en Oossteeklo)

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #479 Gepost op: 5-02-2003, 09:44:49 »
Ondertussen in een andere stamkroeg in de nabije geburen, probeerde een gestropte al zijn bougiekes uit te blazen die hij hier uit ons klooster was komen bedelen. De man is nog steeds zijn tweede adem aan het zoeken zeker na de mysterieuze brief die hij ter gelegenheid van zijn 104e jaarwende mocht ontvangen:

Citaat van: vlaming

bedankt voor de verjaardagswensen  :) daar had ik dus helemaal niet op gerekend  :D coolio....

btw, ik vond iets heel leuks tussen m'n post, de Mol wist blijkbaar ook dat ik jarig was en stuurde me dit kaartje :

het handschrijft lijkt me van een vrouw....shadia????? maar hoe geraakte die aan mijn adres  ??? ik kom er hopelijk nog wél achter

Citaat

Een blik in de notitieboekjes zou ons op weg kunnen helpen, zolang het geen blik erwtensoep is, wel te verstaan...