Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 383750 keer)

Offline Knudde

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #560 Gepost op: 9-02-2003, 11:41:29 »
Voor wie het zou aanbelangen, een pretty paracetamolleke vers van bij de bakker over een stukje levenswandel van de onuitspreekbare:

Catch me if you can

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
« Reactie #561 Gepost op: 9-02-2003, 14:19:15 »
Tante Nonneke haar dag is goed.Nee,hij is niet goed, hij is zelfs uitstekend.
Na het lezen van het Knuddiaanse artikel betreffende het beltegoed op de SIM-kaart van Tante Nonneke gaat ze direct aan de slag.
Garen,naalden,vingerhoed ,schaar en enkele metertjes stof van de juiste kleur werken ijverig samen om nog voor vanavond een toepasselijk cadeautje voor Broeder Knudde te fabriceren.
Een op maat gemaakte, spiksplinternieuwe bruine broek...

Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #562 Gepost op: 9-02-2003, 19:24:52 »
Broeder Knudde trekt beduusd zijn kleerkast open en kijkt verrast naar de carnavaleske inhoud. "De rode mantel of toch maar de bruine broek? " vraagt hij zich in stilte af...

Knudde bevestigt noch ontkent. Zijn ingewanden maken rare geluiden indeed. Benieuwd of hij dit aan een vesperloze doch veelvuldig door zuster Alcolica geinspireerde brunch kan wijten. Een paardenmiddel zou iig welkom zijn...

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #563 Gepost op: 9-02-2003, 19:32:11 »
Knudde bevestigt noch ontkent. Zijn ingewanden maken rare geluiden indeed. Benieuwd of hij dit aan een vesperloze doch veelvuldig door zuster Alcolica geinspireerde brunch kan wijten. Een paardenmiddel zou iig welkom zijn...

Zuster Viventia snapt perfect wat Knudde bedoelt en vraagt zich af of zij er ook één kan krijgen...

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #564 Gepost op: 9-02-2003, 21:43:18 »
Xandragon heeft de mol in dit forum reeds ontdekt. Zij werd vernoemd in het programma door haar eigen verdachte. Hij zei dat hij zich goed voelde, Alive & Kicking !!!

Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Frêre Soi-même

• Forumlid
« Reactie #565 Gepost op: 9-02-2003, 22:00:45 »
Broeders en zusters. U kon kijken naar de kroniek van een aangekondigde dood. Na drie weken waarin de kijkbuiskindertjes op hun verkeerde onderpootjes werden gezet, was het nu tijd om enkele pionnen van het schaakbord te bowlen. Niet welke pion naar huis werd gekegeld, maar wel wat die pion heeft gezegd of gedaan is in ons aller belang. Deze pixelshow werd immers geknipt, geplakt en herplakt na mijn en uw inwijding in dit klooster. De zandhengelaars kunnen dus beginnen aan de actie: Krom wat recht was en vice versa. Zonden worden witgewassen. Duvels worden Engels. Zand in de raderen, roemers, ogen en oren. Het einde van de SIM-kaart is nabij. De tiercé is weer een duté. Het herkauwen kan beginnen. Binnenkort kunnen de, zij het valse, plooien definitief ingestreken worden. Laat u niet van het kromme pad brengen. Zij hebben het niet geweten, wij nu wel. De knip- en plakcel zal het luide lied van de Grijze Pij ook tijdens de volgende voorstelling in stilte laten klinken door deze gangen. De vraag is opnieuw wie van het schavot valt met rond de nek het bordje met het ronde bedrag.
BZZ

Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #566 Gepost op: 9-02-2003, 22:14:46 »
Xandragon heeft de mol in dit forum reeds ontdekt. Zij werd vernoemd in het programma door haar eigen verdachte. Hij zei dat hij zich goed voelde, Alive & Kicking !!!

Daar gaat mijn grijze pij  ::)
enfin, Zuster Viventia is vereerd dat bij de uitspraak van een M.ogelijke M.ol aan haar gedacht werd, zijzelf liet ook enkele leuke kreten. Toeval of niet dat het net haar verdachte was? Dat laten we in het midden, niet alle wegen leiden naar Rome.

Ondertussen werkt het Voorspellingsboek uitstekend. Zuster Viventia had W.alter als eerstkomende afvaller voorspeld, en het is waarachtig uitgekomen ook. Fantastisch koopje Tante Nonneke, laat ons hopen dat het nog lang moge werken.

Hoe staat het met uw beltegoed?

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #567 Gepost op: 9-02-2003, 22:22:52 »
Xandragon moet met de SIM-kaart van Tante Nonneke eens bellen. Er is hier verdomd (pardon my french) geen enkele telefoon te vinden in dit klooster. Kwestie van de innerlijke rust van onze bezinningstocht niet falikant te doen aflopen zeker ?

Als ik maar eens kon bellen naar mijn geliefden dat de gezochte tegel niet kon gekocht worden van de dienstdoende oblaat. Misschien zou ik dan wel even emotioneel worden als onze koeterwaals sprekende ex-verasser en toch de liefde voor mijn achterblijvers zou uiten onder een celibatair gezelschap. Zij zouden dit misschien niet verstaan en me uit deze groep verstoten. En dat wil ik absoluut (nog) niet. Net zoals de plebejers uit ons tegenkamp, moet ik me hier standhouden tot de queeste beëindigd is.

Als ik daarvoor purperrode hemels moet voor ontwaren na een tal van roemers te ledigen die voorheen gevuld waren met Zaventems water (tja, de Cht. La Taupe is steeds minder merkbaar naargelang de stroom hiernaartoe blijft vloeien in een onderaardse opwelling vanuit het dorre woestijnlandschap genaamde zandhengelaarsdorp), dan zij het zo.

Als ik daarvoor het gejengel moet aanhoren van een bakelieten schijf die ik niet graag hoor en die dan nog in karaokestijl meegezongen worden tijdens de poetsbeurten, dan zij het zo.

Als ik daarvoor naar mollen moet zoeken in digitale pixelachtige verschijningen en de meest merkbare gezichten hieruit moet negeren om de ECHTE mol te ontwaren (jaja), dan zij het zo.

Ik heb nu even het gevoel dat ik het weet. Dat mijn queeste teneinde loopt. Ik ga hiervoor niet ieder een hand schudden zoals onze plebejer Sap heeft gedaan alvorens geëxuteerd te worden. Misschien dat ik gewoon in mijn persoonlijke kapel wat ga bidden voor een behouden reis morgen. Mijn tocht zal vergezeld zijn door een amicale genoot. Dat is mijn sterkte...

Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline petrus

• Forumlid
« Reactie #568 Gepost op: 9-02-2003, 22:34:56 »
Van bij de eerste aflevering wist Pater Petrus de talpa te ontdekken. Intuitio masculina(ja hoor !).
Inga talpa est.

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
« Reactie #569 Gepost op: 9-02-2003, 22:53:12 »
Tante Nonneke heeft gekeken en gezien dat het goed was. Vooral voor het beltegoed van haar SIM-kaart,want dat wordt bevestigd én verhoogd met de gratis belwaarde van Walter Jus.
Tante Nonneke twijfelt niet meer. Shadia, en niemand anders, is de Mol. Marc Assubel bevestigt sterk als winnaar van de abonneesquiz en Inge gaat goed mee in zijn wiel.Op een gegeven moment vorige week dacht Tante Nonneke zelfs even dat Inge haar familienaam ging wijzigen in Zoetemelk, een eveneens bekende agrarische term, zo sterk kleefde ze aan de lurven van Shadia en Marc.
In deze aflevering kreeg ze daar echter niet de kans toe wegens allemaal groepsproeven. Het bleef bij een simpele poging tot mis(t)rekening, die echter zowel bij Marc Assubel als bij Tante Nonneke dadelijk een glimlach van herkenning om de mondhoeken schilderde.
Het begint stilaan een beetje pijnlijk te worden voor onze vrienden Zandhengelaars. Nog zo jong, en dan al ontmaskerd...
Tante Nonneke denkt dat ze misschien zelf ook maar eens moet gaan deelnemen aan die Orakelse mailwedstrijd.Onder een valse naam, natuurlijk, want anders gooit die strenge Broeder Xandragon haar er zo weer uit.
Maar daarvoor heeft Tante Nonneke al een naam in gedachten.
Welke valse naam kan er beter passen bij Tante Nonneke dan Katrien Wouters, 23 jaar uit Rumst ?
Tom Idee, en dus ook Zuster Lalupa, kent die, dus gaat Broeder Xandragon daar zeker geen Tante Nonnekese namaak achter zoeken.
Allez, aan het werk maar weer...

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #570 Gepost op: 9-02-2003, 23:16:44 »
Beste vrienden, Broeders en zusters.
Loof de heer , want ik heb andermaal het licht gezien.
Licht verspreidt zich in golven, en doet mij daarom vaak aan de pinkers van mijn auto denken (now you see them, now you don't).
Vier afleveringen ver in dit merkwaardig feuilleton. En al vier keer wist ik wie de Mol was. Dat het telkenmale een andere mol was, is een detail, zo onbetekenend dat ik mij daar verder hoegenaamd geen zorgen over maak.
ik dwaalde, broeders en zusters. Ik geef dat grif toe.
Maar vanaf nu begeef ik mij weer op het rechte pad, tot ik eventueel opnieuw met mijn gewijd bakhuis tegen de kloosterlijke plavuizen sla.
Sim blijft de top 1 aanvoeren.
Nu was Zim ook een fijne kerel. De bijzonder sjofele maitre d' in een aardig restaurant in Cannes - de Blue Bar - , waar ik beroepsmatig twee keer per jaar gebakken lucht en dito lichteffecten ging kopen. En waar ik meermaals neerstreek met in mijn nabijheid de baas van de Taxi's (Bojangles plays tonight) en later baas van de verkoopafdeling van de Zandhengelaars.
De Blue Bar is al lang wijlen, maar Zim niet, en in zijn geest Sim leeft door.
Sim, of liever Augustinus, de immer afwezige, die al met zijn handen op zijn oren staat, klaar als hij weet dat de bom toch zal ontploffen. (Neen, Bush, nu nog niet!).
Maar vooral Augustinus die eerst vraag twee 'vindt', een vraag die eventueel op te lossen is, maar die wel voor vraag één komt. En dat was net een vraag die moeilijk op te lossen is als Walter Jus even het tijdelijke met het onderaardse verwisselt. Even dacht ik nog aan apostel Marcus, die Jus eerst als voorbode van wat later zou komen WEGstuurde. Maar zijn kinderlijk enthousiasme bij de botsauto's hebben me over de andere streep getrokken.
Alea jacta est.

« Laatst bewerkt op: 9-02-2003, 23:19:47 door Teddybear »

Offline bas premium

• Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
« Reactie #571 Gepost op: 9-02-2003, 23:35:48 »
Broeder Teddy, vertel ons aub wie jouw mol nog NIET was, een betere hint kan je ons niet geven. Overigens kon onze studax vanop zijn rots niet weten dat Walter als eerste de mijn zou inlopen. Daar staat dan weer tegenover dat om het even wie als eerste ging, niet langer in staat zou zijn om zijn postnummer te noemen. Doch, teneinde onze hersenen te sparen laat ik het verder uitwerken van de piste aan broeder Teddy over. We lezen eerstdaags zijn bevindingen in één of ander periodiek, of zelfs op concurrerende molsites. God is overal, maar broeder Teddy moet nauwelijks voor hem onder doen.

Inmiddels zijn de i-files alweer aangegroeid, met nieuw materiaal en recyclage - een mens moet wat voor het milieu nu tante Vera het zo zwaar laat afweten. Te vinden op de plek die broeder Mollemans u reclamevrij kan wijzen, of anders gewoon via mijn profiel.

Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #572 Gepost op: 9-02-2003, 23:45:48 »
Broeder Bas, het zit dus zo. (En ik kan het weten, want in een ander klooster waar ik wel eens kom hebben ze het me verteld):
Broeder Assurancetourix en Broeder Augustinus zijn beiden aanhangers van de Griekse Beginselen.
Daarom praat Assurance enzovoort zo uitdrukkelijk over zijn vrouw die zijn ondergoed wast. Niet dus.
En zij  zitten samen in een combinatio duplex, om later de pecunia die Augustinus verdiend heeft, te delen. Of op hun gemeenschappelijke rekening te zetten. Ze wonen toch samen.
Om op je eerste vraag te antwoorden : ook daarin heb je weer gelijk.
Alleen : je moet alles lezen wat ik in deze en gindse kloosters ga vertellen. Zo refereerde ik recent nog naar onze Grote Vlaamse Bard Claus, Hugo, dat die ook telkens een ander antwoord gaf op dezelfde vragen. Dat maakte het voor iedereen wat prettiger.
Maar omdat ik weleens van Shadia droom (terwijl ik aan mijn Davidoff trek, inderdaad) blijft alleen De Corintische mankepoot over. Haar heb ik nog niet genoemd. Yeah, right !

« Laatst bewerkt op: 10-02-2003, 01:21:31 door Teddybear »

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #573 Gepost op: 9-02-2003, 23:55:40 »
Postduif neergestort boven het hok van Frère Soi Même. Graaf accident.

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
« Reactie #574 Gepost op: 10-02-2003, 00:32:01 »
Tante Nonneke heeft het spelletje nog eens herbekeken en zij heeft alweer een doorslaggevend bewijsstukje gevonden.
Maar ze vraagt zich af of ze het hier nu wel zo maar moet publiceren. Misschien is het beter dat ze het,ondanks de hoge houdbaarheidsdatum, een tijdje in de koelkast steekt om het later met vlag en wimpel boven te halen.
Het is namelijk nogal zeer redelijk moeilijk te ontdekken in de duistere omstandigheden waarin het zich afspeelt.
Eens zien of haar Zusters en Broeders deze Engelse fooi ook weten te ontwaren.

En voor diegenen die het absoluut toch willen weten is er nog altijd het bekende adres...

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #575 Gepost op: 10-02-2003, 01:19:02 »
Ja maar!, sprak Broeder J. een sixpack en een halve fles Riesling en een snuifje Javel later.
(De tijden laten ons (voorlopig, laten we hopen) niet toe ons eens te meer aan de Schotse hooglanden te laven)
Ja maar!
Hadden wij hier in dit klooster geen geloftes afgelegd ?
Kuisheid (is ok, de vloer is proper)
Soberheid (Lukt wel, de fles Drambuie is nog onaangeroerd)
Armoede (we doen ons best)
Openbaarheid der gedachten ?
Met al mijn verontschuldigende excuses, Tante Nonneke, maar als ik het achterste van mijn beslagen tong laat zien, verwachten wij van uedele en ook gestrenge hetzelfde. Quelles manières, zei de freule.

Zeg het ons, vertel het ons, deel het ons mee. Weest niet beschroomd om uwe diepste zieleroerselen 'in de groep te gooien'.
Tiens, ik heb dat vanavond nog ergens gehoord.
Weet u meer over de cijfercombinaties ?
Ik raak er niet aan uit.
Weet u meer over Reno de dode Alzetto. Ik heb hem laten vallen. (Schoon zicht, overigens, daar op het kerkhof)
Heeft Sandra de bal wel opgevangen ?
Menig doorspelen en doorspoelen hebben mij in deze geen soelaas gebracht, overigens.
Een modus, 'sta stil' genoemd ook niet.
Stoken kunnen ze, alom. Inge vindt dat M. niet genoeg buiten adem is. De mankepoot vindt dat ze buitengesloten wordt (en het wachtwoord dan ?).

Abraracourcix is weg, maar Assurancetourix is gebleven. Maar stuurt wel de mens met het moeilijkste postnummer (dit gaat aan onze Nederlandse collega's zo voorbij) de pijp in. Wat kan er nu mooier zijn voor Mollenstreken dan een Oude Mijn ?
De habitat par excellence van elke rechtgeaarde Mol.
De botsautookes waren gewoon fun, en omdat het altijd plizant is om op tellevieze te botsen en te achtervolgen. (Remember Steve McQueen, remember Bullit)
Niks molachtigs aan.
Zegt Michiel toch tegen Augustinus : "Rust even in vrede, en kom dan terug om ons wat te koejonneren".
Zelfs de ondertiteling gebruikt al italieke letters om de Vlaamse aard te benadrukken.
Van mijn langdurige buitenlandse verblijven in diverse ordes herinner ik me een angelsaksische dito proeve rond een bal/bol.
Maar daar ging het om een glazen bol. Geen plastieken, zoals hier. Die ge drie keer kunt laten botsen op de muziek van Die Zauberflöte, en dan nog buitenkomen om te zeggen dat ge hem hebt. En daar stonden de plebejers op een kussen, waar ze steevast elkaar moesten aflossen.
Zonder fout.
Ach, Tante Nonneke, verlicht ons.
Anders zal de Tuin der Bloeiende Boom u een dezer minder welgevallig zijn.
Nu u weer.

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
« Reactie #576 Gepost op: 10-02-2003, 01:53:10 »
Awel, Beste Frère Jacques, ons Tante Nonneke zal U allen in deze verblijden.Neen niet met de oplossing van het 4 links, 5 averechts raadsel, en ook niet met het vangen van een bal op het Bal Populaire del Populo.Wat U wel van haar krijgt, in tegenstelling toch tot wat U, in hoogstUzelve persoon, beweert over de uit de kluiten gewassen kermisattractie, is de Engelse fooi dat U toch maar eens zeer goed uit de nog te bonen doppen moet kijken bij de aandelenportefeuillewagens.
Want daar zit een Engelse sleutel ( en die konden ze daar wel gebruiken) die perfect past op het Molse slot.
Maar meer ga ik U voorlopig niet vertellen, laat het maar eens gisten zoals het superheerlijke bier van de Heer der Meester-Brouwers.
Santé ...  

Offline Perlut

• Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
« Reactie #577 Gepost op: 10-02-2003, 06:37:40 »
In afwachting dat moeder Theresia hare helderziendheid ons zal bekendmaken heb ik even de ruïnes bezocht van ons voorafgaand decadent leven. Een leven die zich voornamelijk afspeelde toen we de geloften van soberheid nog niet afgelegd hadden en kastelein Jacques abdijbier serveerde in mooie ronde gevulde bekers. Niets blijft er nog over. Platgebrand, zo blijkt. Bovenop de asse van onze herberg staat enkel een caravan, om hulpeloze daklozen op te vangen. Zelfs iemand met een Afrikaans morsetoestel is nergens in de Lange Straten te bemerken.

Offline Quofsh

• Forumlid
« Reactie #578 Gepost op: 10-02-2003, 09:41:51 »
Nederigheid wordt mijn deel: na een foute Blijde Intrede zet ik mijn eerste schreden in dit klooster en merk meteen bij een eerste lezing dat de gemoedelijkheid van de hier langer verblijvenden hartverwarmend is. Tante Nonneke wees me de ware weg en zo gebeurde het dat ik deze ochtend eindelijk hier terechtkwam: de weg was lang doch niet getreurd: ik houd het hoofd rechtop en borst vooruit.
Hierbij leg ik ook alle geloften af die moeten gelegd worden en smeek ik een minzaam plaatsje af onder U allen.
Tot bij nader orde
zijt U nog allen gezegend.

Talpa est homo homini

Offline Tante Nonneke

• Forumlid
« Reactie #579 Gepost op: 10-02-2003, 12:50:32 »
Wees welgekomen, beste Quofsh.Tante Nonneke verwachtte U al efkens en toen Zuster Portasia me via haar intercom meldde dat er een stofwolk op ons kloostertje afkwam,had ik een vermoeden dat het eindelijk zo ver was.En Zuster Portasia was in de wolken toen ge zo vriendelijk naar haar wuifde. "Er komt een vriendelijk meiske aan én ze heeft naar mij gewuifd"vertelde ze me.
Schuif dus gerust mee aan aan onze dis, als een homp kloosterbrood en een roemer miswijn U niet te min zijn.
Ondertussen heeft Tante Nonneke nog een vraagje voor U allen. Welke mol is nu zo dom om in gezelschap de was te gaan doen als daar geen proef aan verbonden is ?
En kijk ook eens heel goed naar het opschrift van de video-enveloppe.Raar, en waarom krijgt net Shadia die enveloppe aangeboden ?