Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 383586 keer)

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1040 Gepost op: 27-02-2003, 20:23:38 »
het is hier idd beangstigend stil.. Komt er echt niemand binne, of is er iets ergens aan het pruttelen.

Ik zou het graag horen als er iets was, zodat ik misschien kan helpen een last te verlichten of iets van dien aard

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #1041 Gepost op: 27-02-2003, 21:30:33 »
Knudde fronst de wenkbrauwen. Na languit genoten te hebben van een eerste voorjaarszonnetje, klopt hij nogmaals aan doch zonder gevolg. Dan maar het beproefde middel geprobeerd tegen gesloten deuren en effectief: de sleutel lag onder de vloermat!
Licht verontrust sloft Knudde de binnenkoer over en kijkt onderzoekend om zich heen. Een kat, en dat is het zo ongeveer. "Zuster Portasia!". Ik roep het met luide stem in de wetenschap dat de batterijtjes van haar oorapparaat aan vervanging toe zijn, maar alras staat ze in de deuropening van het imprimatuurlokaal naar mij te wuiven.
Zwart van nieuwsgierigheid versnel ik mijn pas en spring gezwind de duistere stoffige ruimte binnen. Dit is namelijk de ruimte waar Zuster Viventia niet mag komen, anders vinden we hier niets meer terug na haar verwoede kuisbeurten.
In een hoekje staat onophoudelijk een 16mm-camera te draaien terwijl aan een tafeltje het silhouet van Tante Nonneke zich aftekent. Zonder op te kijken zit ze het ene velletje papier na het andere vol te schrijven terwijl broeder Xandragon diep verzonken aan de andere kant van de tafel in zuster Heksemia haar receptenboeken aan het snuffelen is. De geur van spoorboekjes en hotelfolders stijgt op uit een pruttelende pot op een al even pruttelend vuurtje terwijl zuster Portasia zich ondertussen ononderbroken ledig houdt met het draaien aan een antiek stencilmasjien om vervolgens één voor één de gedrukte velletjes op een hoopje te klasseren.
Knuddes mond valt open van verbazing: dit lijkt wel monnikenwerk!!
Langzaam begin ik de mollige hersenspinselen onzer aller abdis te ontleden en val van de ene bewondering in de andere. Hopelijk worden dit weer geen parels voor de woeste zwijnen.
Ik haal diep adem en richt mij op om tante Nonneke even te onderbreken doch de uitstraling van haar gedrevenheid doen mij van gedacht veranderen. Het lijkt mij beter om voorlopig haar gedachtengang niet te storen. Ik gooi een knipoog naar broeder X en hij kopt hem terug.
Even stil als ik gekomen ben, loop ik terug naar buiten terwijl mijn knipoog op het titelblad terecht komt.
De mol spreekt...
Het staat gedrukt en er wordt op gedrukt. Deuren gaan open zonder sleutel en het Lichtend pad wordt geopenbaard. Feit of fictie? Voor de één een vraag, voor de ander een antwoord. Doch de soep wordt gegeten zoals hij geserveerd wordt. Ik zou alvast een mooi servet omdoen...

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Frêre Soi-même

• Forumlid
« Reactie #1042 Gepost op: 27-02-2003, 21:36:50 »
Eén automatische deuropener met bijhorend alarmsysteem verkocht voor € 20. Eén hoorapparaat verkocht voor € 15. Ik heb daar wel Zuster Portasia gratis moeten bijgeven. De sleutel ligt onder de mat wou ik nog zeggen, maar ik zie dat ze al gevonden is... Sorry voor alle problemen in deze moeilijke tijden. Geld moet rollen ook al is het vierkant. Talpa Parlando, dat moet ik eens gaan bezien. BZZ.

Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline DJHouss

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1043 Gepost op: 27-02-2003, 21:44:04 »
het is hier idd beangstigend stil.. Komt er echt niemand binne, of is er iets ergens aan het pruttelen.

DJ heeft een lange reis laten ondernemen, te lang misschien en was het iets waard? DJ is momenteel niet goed te been maar heeft de originele Mario Lanza plaat te pakken.... Volgens SABAM zijn er daar hopen van geperst, allemaal ten onder gegaan in aardverschuivingen, vulkaanuitbarstingen of door de broeders Debarras in de container gedumpt.
Eentje was onlangs in Italië, eentje ligt nu hier.
Wat doen we daarmee... is nu de vraag. Achterstevoren draaien?

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #1044 Gepost op: 27-02-2003, 21:51:46 »
Frere Econoom, soi meme of nog X aantal letters meer of minder, er is een muzikale zwaan naar u vertrokken. Du coté de Chez Swann bv.

Offline Frêre Soi-même

• Forumlid
« Reactie #1045 Gepost op: 27-02-2003, 22:09:21 »
.ZZB .leffoR leffoR leffoR .esouh ad ni si taalP retsuZ .etlits ed tem naadeG

Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #1046 Gepost op: 27-02-2003, 22:18:02 »
Achterstevoren geeft dit het volgende (geluid op maximum zetten...)
http://www.meijsnet.nl/upload/filez/maria_lanza.wav

Eerlijkheidshalve moet ik eraan toevoegen dat iemand meer van de a dan de o hield.

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #1047 Gepost op: 27-02-2003, 22:25:18 »
Zuster Viventia herkende bijna zichzelf in haar jeugdige, enthousiaste jaren...

Aangezien iedereen zich hier opsluit in donkere kamertjes om dingen te drukken of te bekijken, terwijl ze toch verkeerd zitten, blijft Zuster Viventia geduldig met haar stofdoek het beeld van de St. Augustinus schoonmaken. Vergeeft u het hen dat ze zo dwalen, wanneer men zo blind is als een mol, kan het licht niet tot u komen, bedacht deze zuster zo. Misschien zouden we er eens een opticien moeten bijroepen?

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #1048 Gepost op: 27-02-2003, 22:42:02 »
Vergeeft u het hen dat ze zo dwalen, wanneer men zo blind is als een mol.

Zuster, het is nu eenmaal zo dat mensen niet struikelen over bergen maar alleen over molshopen.  

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #1049 Gepost op: 27-02-2003, 23:05:50 »
Op het menu "Potage à trois étoiles sans fusil de chasse".

Worteltjessoep is goed voor de ogen en peterseliesoep goed voor de oren.
Een combinatie van deze twee is ideaal. Chef MichaelV
gooi daar nog een bouillonblokje tussen en we zijn vertrokken voor een goed potje.
S is en blijft de mol en we blijven SMS'en. We staan erbij en we kijken ernaar. En dat die soep niet veel kost is weer mooi meegenomen, broeder Econoom zal blij zijn.

Ik draai speciaal voor iedereen van Ivo De Wijs, Piraten Potpourri. De soep is daar immers voortreffelijk. U hoort, wij zwijgen.

« Laatst bewerkt op: 27-02-2003, 23:08:21 door DJHouss »

Offline Nosferatu

• Forumlid
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
« Reactie #1050 Gepost op: 28-02-2003, 00:14:20 »
Ter Berichtgeving:

Emotioneel aangedaan en van de wijs gebracht alom schrijd ik de kloostertrappen op om me terug te trekken in mijn persoonlijke kwartier.  Na het theekransje gemist te hebben met mijn medebroeder zocht ik soelaas in het Huis der Vocalen te Antwerpen. Een prachtige uitvoering van het ons aller bekende 'Requiem' van een nog bekendere componist, in de wandelgangen ook als Wolfgang omschreven.  Mijmeringen aan vervlogen tijden en nog meer zekerheid rond de Grijze Pij overspoelden me wanneer ik de zoetgevooisde tonen van het Confutatis Maledictis over me liet nedervleien.  Alsnog besefte ik dat men niet in Borneo moet zitten om zekerheid te verschaffen...

Uw aangedane medebroeder,

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden

« Laatst bewerkt op: 28-02-2003, 00:17:02 door Imprimatur »
IN HOC SIGNO VINCES

Offline Nosferatu

• Forumlid
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
« Reactie #1051 Gepost op: 28-02-2003, 00:21:31 »
Broeder Verdi,

Ik verwacht u morgen in de Foyer van de Bourla om ons misgelopen theekransje alsnog te verwezenlijken.  Zoals eerder afgesproken breng ik de mede mede.

IN HOC SIGNO VINCES

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #1052 Gepost op: 28-02-2003, 00:43:04 »
Xandragon werd een tijdje dood gewaand door Tante Nonneke. Vrees niet, ik heb andere katten te geselen op het moment. De 26e februarie zat er voor ietske tussen. De digitale tegel zit er zekerst ook voor iets tussen want zoals al aangehaald werd op deze kloostermuren geschreven berichten, is dit een monnikenwerk bijwijle. En dan is er nog géén aanpassing van mijnentwege in tekstvormzijnde structurele verandering maar enkel van de mails die de mol mij stuurt over zijn verhaal.

De zandhengelaars hebben ons wederom met een kluitje in het spreekwoordelijke riet gestuurd met een ritmische monofone geluidsoverbrenging van de kapitein op het schip genaamd Inspector Morse. Als vertaler ende tolk kwam Broeder Verdi hier al ene uitlating doen, maar ikzelf heb een tweede gefoefel van de dorre geschubde ontdekt (ik zal alzo niet de enige zijn peins ik) maar ik plak het hier tegen de kapelmuur met een zware spijker die ik met de blote hand erin klop. Ja, van Talpa-vangen wordt men hard !

Kan ene latijns doorspekte Broeder of Zuster zich aandienen om de alras verdwijnende uitsmering over de verharding te vertalen of te interpreteren ?

Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #1053 Gepost op: 28-02-2003, 00:48:59 »
En dan nu de verlossing in plaatjesvorm: There must be some way out of here, said the joker to the thief.

All along the watchtower enz.

Lowprofile

• Gast
« Reactie #1054 Gepost op: 28-02-2003, 00:52:11 »
Broeder dinges.
Dat is geen latijn, maar banaal italiaans.
Er staat: De mol was hier.
Interpretatie door een ander forum-lid: dat is de weg waarop Stijn en Inge fietsten met de fakkel. Vraagt u maar eens bevestiging aan zuster DVD. Helaas heb ik slechts mijn geheugen en geen videotheek.

En nu ik toch weer in uw klooster aan het ketteren ben: kan broeder DJhousse (als hij idd de plaat vast heeft) het lijstje geven van psalmen die onze vriend ML er op ten beste geeft ?
Met dank.

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #1055 Gepost op: 28-02-2003, 01:03:34 »
En nu ik toch weer in uw klooster aan het ketteren ben: kan broeder DJhousse (als hij idd de plaat vast heeft) het lijstje geven van psalmen die onze vriend ML er op ten beste geeft ?
Voorwaar u haar met het juiste geslacht bejegent, zal u met kleine kans dit gevraagde ontvangen... Zuster DJHouss is niet van de minste en heeft legio kennis omtrent musica populare.

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #1056 Gepost op: 28-02-2003, 01:10:43 »
U vraagt wij draaien, eerst voorkant:
- Finiculi, Finicula
- Mama Mia
- My Song, My Love
- All The Things You Are
- Long Ago and Far Away

we draaien nu het plaatje om....

- O Sole Mio
- The World is Mine Tonight
- Tina Lina
- Wonder Why
- They Didn't Believe me

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #1057 Gepost op: 28-02-2003, 01:22:04 »
Het oeuvre van de gewiekste Lanza is niet te schatten. Het lijkt me wel de Italiaanse Eddy Doble V. Is daar geen soap-reality-annex-docudrama van gemaakt ? Lijkt me althans een gat in ... een elpeemarkt.

Ik dacht in de titel van de plaat nochtans het volgende te kunnen opmaken : Mario Lanzo Golden Age

En daarvan zijn de titels :
{ MARIO LANZA: GOLDEN AGE - MADE IN ITALY - FREMUS SAS
La donna e mobile (dit zong Christophe, niet ?); parlami d'amore; Arriverderci Roma; Ave Maria; Mattinata; Granada; La Spagnola; O sole mio; Funiculi Funicula; Core 'ngrato; Marerchiare; Torna A Surriento; Santa Lucia; Because (1991}

« Laatst bewerkt op: 28-02-2003, 01:25:19 door Xandragon »

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #1058 Gepost op: 28-02-2003, 01:29:30 »
Soap, nu zijn we echt goed weg:

Blonde krulletjeskeeper: wie is de Mol?
Antwoord Lindsey: S. dat rijmt op sol.

Dit was om het ff simpel te houden.

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #1059 Gepost op: 28-02-2003, 01:31:06 »
Xandragon wil tegen Tante Nonneke fluisteren dat hij al 5 pannekoeken kan bestellen voor de jaarlijkse Promoliatenpannenkoekenslag... De deeg is aan het rijzen en de bakkerij is blij.