Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 121763 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #180 Gepost op: 22-01-2010, 22:52:05 »
Het zal wel iets zijn van: Verboden over de relling te hangen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #181 Gepost op: 22-01-2010, 22:53:11 »
Bij ongeveer 2.46 zegt erik:
Het klinkt een beetje raar, maar ik had van jullie allemaal Tim het meeste gegund om te winnen.

Waarmee hij de kans dat hij zelf wint uitsluit.
Hij weet natuurlijk niet dat hij eruit vliegt voor de finale,
Waarmee hij dus indirect zegt: Ik ben de Mol.

Ja dat viel me, na een tweede keer de aflevering kijken, ook op. Ik vind het ook raar klinken zoals hij het zegt, want zoals hij het zegt klinkt het alsof hijzelf een buitenstaander is van de kandidatengroep. Hij had eigenlijk moeten zeggen: Ik had van ons allemaal Tim het het meeste gegund om te winnen.

Ik verdenk Erik eigenlijk helemaal niet en misschien formuleert hij het gewoon ongelukkig, maar door deze opmerking ga ik 'm wel beter in de gaten houden. Over ongelukkig formuleren gesproken. Hij zegt in de biecht over de enveloppen, dat hij ze goed gebestudeerd heeft. Dat klonk ook wel raar.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 22:54:53 door Moni »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 3
« Reactie #182 Gepost op: 22-01-2010, 22:54:10 »
Het zal wel iets zijn van: Verboden over de relling te hangen.

Verboden hier kuilen te graven.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #183 Gepost op: 22-01-2010, 23:06:56 »
Verboden dit bordje te stelen.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #184 Gepost op: 22-01-2010, 23:23:32 »
Zal er sowieso ergens in japanse tekens de naam van de mol staan? Of een hint richting de mol..
Dat vraag ik me af.. Want het is heel moeilijk om een japanse zin die in WIDM te zien is te vertalen.
Je kan de tekens niet over tikken in de google vertaler..  :P
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #185 Gepost op: 22-01-2010, 23:34:05 »
Tommie wat je nu aangeeft is gewoon erg logisch.
Hoewel ik probeer te relativeren laat ik mezelf ook gek maken door net als velen overal een aanwijzing te zien die er dus niet eens zijn en ook niet zullen komen.
En nu Barbera mijn Mol er bijna uit lag en er nu helemaal veel meer vragen (en geen antwoorden) komen draai ik gewoon door om ook daar in dit soort dingen iets te zien.
Kortom gekkenwerk van een Molloot. ???
Ananas

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 3
« Reactie #186 Gepost op: 23-01-2010, 00:23:45 »
Als de Avro zo min mogelijk geld wil uitkeren, dan zou Frits de mol kunnen zijn, want dan gaat er geld uit de pot. Dus Angela en Karel zijn van te voren ingelicht?
Bovendien werkt Frits bij de Avro.....wordt gewoon van zijn Mary Poppins-gage ingehouden!  ;D

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #187 Gepost op: 23-01-2010, 00:46:34 »
Bij het terugkijken van de aflevering viel mij ineens iets op bij de executie: de plaatsing bij de executie.

Er is al eerder over gesproken naar aanleiding van de judaskus van Sanne maar ik heb er daarna weinig of niets over gelezen.

Aflevering 1:
Achterste rij:       Hind      Kim    Arjen      Frits      Erik
Voorste rij:     Sanne   Loretta    Tim    Barbara    Manuel   
   
               
Aflevering 2:

Achterste rij:       Hind   Frits   Kim    Arjen  Erik
Voorste rij:       Sanne    Tim     Barbara    Manuel


Aflevering 3:      

Achterste rij:       Erik     Kim      Frits     Arjen
Voorste rij:       Sanne     Barbara   (lege ruimte)   Hind

Had Manuel gewoon op de lege plaats gezeten, was Barbara dan echt naar huis gestuurd ???

Is Hind de volgende afvaller ???

            
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #188 Gepost op: 23-01-2010, 01:10:42 »
Ze kunnen toch een aflevering tevoren niet weten wie er de volgende aflevering gaat afvallen, laat staan meerdere afleveringen tevoren! Je kunt dus geen volgende afvaller voorspellen aan de hand van hoe men zit.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #189 Gepost op: 23-01-2010, 01:13:06 »
Ik weet het, maar toch ... het is wel opvallend.

(De mollitis heeft helemaal toegeslagen ... ik begin weer overal iets achter te zoeken )
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline brad

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #190 Gepost op: 23-01-2010, 02:01:49 »
Het is hier al eerder gezegd, maar ik wil er toch iets dieper op ingaan.
PJ zei in aflevering 1 "de mol zal zich bekend maken in aflevering 3".
Als PJ dat zegt dan is er vooraf iets heel duidelijk gepland, wat je dus niet aan het toeval kunt overlaten. En omdat het zo duidelijk is gezegd, is het waarschijnlijk ook geen 'klein ding' (dus waarschijnlijk geen handgebaar of kleine woordspeling).

De vraag is dus: wat is er vooraf gepland en hoe kun je dat in verband brengen met het bekend maken met de mol?
Ik kom niet verder dan de volgende mogelijkheden:
* de 2e opdracht was natuurlijk bekend en die was dat iedereen Karel en Angela moest laten geloven dat zij de mol zijn. Tja dan maakt ook de mol zich bekend (maar deze oplossing is een beetje flauw)
* of Karel en Angela maken de mol bekend (maar wisten zij wie het is en zitten zij in het complot? Of had PJ beter kunnen zeggen 'een mol maakt zich bekend'?). Trouwens deze mogelijk kan eigenlijk ook niet want PJ zei 'de mol maakt zich bekend' en niet 'de mol wordt bekend gemaakt'.
* of tijdens de opdracht moest de mol een geplande aanwijzing geven, die alleen de mol kan weten.
En met name bij die laatste mogelijkheid vraag ik mij af welke aanwijzing dat dan kan zijn.
Voor de mol is dat ook nog eens een spannende opdracht (verklaart dit de rode koontjes van Frits?)
Of heeft iemand een ander idee?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2010, 02:17:33 door brad »

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #191 Gepost op: 23-01-2010, 10:27:41 »
Arjen is bij de opdracht om Barbara in het spel te houden ook verdacht bezig.
Hij zegt op het laatst, dat Barbara geen rood scherm heeft gehad. Waarmee hij indirect zegt dat Barbara nog de mol kan zijn. Zodat mensen haar blijven/gaan verdenken? Zodat de aandacht van hem afgeleid wordt?

Triomf!

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #192 Gepost op: 23-01-2010, 10:45:10 »
Ik verdenk Barbara helemaal niet, maar wat me wel opviel is hoe koeltjes ze eigenlijk reageert. In de vorige aflevering knuffelt ze Tim meteen als hij afvalt en zo. Ze lijkt me wel een best gevoelig persoon. Maar als ze als laatste over blijft kijkt ze heel koeltjes, kijkt niet verdrietig, staat ook niet meteen op of zoiets, nee het enige wat ze dan zegt is "ja dan hoef je mij niet meer in te toetsen." Voor mijn gevoel lijkt het net alsof ze enige voorkennis heeft.
Ik kan het niet echt heel goed beschrijven, het is meer een gevoel. :P
Maar toch denk ik dat ze niet de mol is. :P

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 3
« Reactie #193 Gepost op: 23-01-2010, 11:24:55 »
Het is hier al eerder gezegd, maar ik wil er toch iets dieper op ingaan.
PJ zei in aflevering 1 "de mol zal zich bekend maken in aflevering 3".
enz....

Kijk, hier hou ik nou van, mooie uiteenzetting. En ik denk dat je in de goede richting zit....maar mis nog de clue. Die heb ik helaas ook niet hoor. Het moet wel iets zijn van 'ik ben de mol', dus actief door de mol zelf gezegd of verborgen in aanwijzingen die hij/zij zelf geeft én van tevoren gepland.
Ik denk dus ook dat we ons niet moeten laten afleiden door de zeer gewaardeerde Karel en Angela.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline arieke

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #194 Gepost op: 23-01-2010, 11:41:16 »
Ik weet niet of t al eerder genoemd is, maar dit viel mij op:

op 16:55, als Arjen vertelt over de 2e opdracht, zit hij voor een spiegel. Maar is het wel Arjen die je in het spiegelbeeld ziet? Arjen heeft blond haar en een lichte blouse aan, in het spiegelbeeld zie je iemand met donker haar en een zwart shirt (lijkt op Manuel...). Of komt dat gewoon door de lichtval?
Misschien kan iemand hier een screenshot van maken? Ik ben niet zo computertechnisch :)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2010, 11:55:09 door arieke »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #195 Gepost op: 23-01-2010, 11:51:45 »
Sanne gaat alweer naast de ´afvaller´ zitten MAAR zij ging eerder zitten dus Barbara had altijd nog ergens anders kunnen gaan zitten.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline arieke

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #196 Gepost op: 23-01-2010, 11:54:13 »
nog even hierop doorgaand:

op 22:37 ongeveer, als Erik zijn envelop openmaakt, zie je achter hem door het raam iemand zitten. Ik dacht echt een gezicht te zien, maar het is nogal moeilijk te zien. Het komt ook maar heel even in beeld. Ik vraag me af of dat de mol is die zichzelf heel kort even laat zien?
dus nog een screenshot please...  :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #197 Gepost op: 23-01-2010, 12:40:07 »
nog even hierop doorgaand:

op 22:37 ongeveer, als Erik zijn envelop openmaakt, zie je achter hem door het raam iemand zitten. Ik dacht echt een gezicht te zien, maar het is nogal moeilijk te zien. Het komt ook maar heel even in beeld. Ik vraag me af of dat de mol is die zichzelf heel kort even laat zien?
dus nog een screenshot please...  :)

Eerst zie je een bewegende schouder.
Vervolgens het gezicht van een blonde/brunette vrouw met lang stijl haar.
Vervolgens staat ze op en loopt weg.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #198 Gepost op: 23-01-2010, 13:10:12 »
Nog even een toevoeging. Later verschijnt de vrouw weer. Op het eind verdwijnt ze, is ook te zien in het spiegelbeeld aan de overkant van de kamer.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Aflevering 3
« Reactie #199 Gepost op: 23-01-2010, 13:14:52 »
Verboden dit bordje te stelen.

Of: verboden te spugen. (Zoals in alle Italiaanse treinen te lezen staat.)
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING