Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 121673 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #300 Gepost op: 24-01-2010, 22:44:41 »
De mol maakt zich bekend in aflevering drie, Kim steldt zichzelf overduidelijk voor aan haar rij-instructeur

Ja maar PJ zei het letterlijk tegen de groep.. 'de mol maakt zich bekend in aflevering 3'. Dus lijkt me ook naar de groep. Niet alleen naar de kijkers..

Die zin heeft te maken met het etentje en is dus een mindfuck.. net zoals alle jaren.  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #301 Gepost op: 24-01-2010, 23:03:50 »
Ja maar PJ zei het letterlijk tegen de groep.. 'de mol maakt zich bekend in aflevering 3'. Dus lijkt me ook naar de groep. Niet alleen naar de kijkers..

Die zin heeft te maken met het etentje en is dus een mindfuck.. net zoals alle jaren.  ;D

Ik snap inderdaad ook niet dat iedereen hier zo mee bezig is.. Het lijkt mij ook gewoon de hint naar dat diner.

Dat topito-spel is echt een mindfucker.. je weet gewoon niet meer wat je moet denken. Mijn logische beredenering is dat Barbara gewoon een groen scherm had. Het rode scherm was voor Manuel.. hij heeft de test niet gemaakt en dus alle vragen sowieso fout.

Daarbij.. Barbara mocht er niet uit. Want als Barbara eruit was hadden ze ineens twee kandidaten minder en konden de komende spellen niet meer gespeeld worden, omdat het deelnemersaantal niet meer klopte dan. De spellen zijn namelijk niet voorzien op een zieke in de groep.. waardoor er uiteindelijk twee mensen afvallen. Maar toch raar dat er dan wel een executie komt. Manuel was toch al gewoon afgevallen? En raar dat ze zo'n spelletje gaan spelen. Daar nemen ze dan toch een risico mee dat straks het deelnemersaantal niet meer klopt?

En dat zou er dan weer op kunnen wijzen dat Barbara weet waar de groene topito's liggen.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2010, 23:07:21 door Nano »

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #302 Gepost op: 24-01-2010, 23:47:52 »
Hint 5. Marc zorgde er elke selectie voor dat hij in de buurt van de afvaller zat. Hij raakte die afvaller ook aan zodra die een rood scherm kreeg. Of 'hoe de Mol van elk van zijn slachtoffers afscheid nam'.

Van de site van Heinz.. over De Mol 3.

Sanne?

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #303 Gepost op: 25-01-2010, 00:26:44 »
Zoals Pieter Jan in de eerste aflevering zei: "De mol zal zich bekend maken in aflevering drie." Ik heb vandaag eindelijk deze aflevering nog eens rustig kunnen bekijken, en ik heb twee kandidaten hierop kunnen betrappen.
De eerste is Arjen, zoals iemand al eerder opmerkte. Hij toont heel opzichtig in de groepsfoto zijn joker met daarop de tekst "De Mol". Hij doet dit later nog een keer in de bus.
De tweede is Kim. Zij was de enige kandidaat die zich netjes aan haar rijinstructeur voorstelde. Zie de screenshots.
Ook Barbara zou hier met enige fantasie nog bij gevoegd kunnen worden. Zij merkt zelf op dat het een vreemde zaak is omdat ze "nooit een rood scherm heeft gezien" (is ook al eerder door iemand opgemerkt). Weliswaar is dit geen letterlijke vorm van "je bekend maken", maar ze zegt wel letterlijk "nooit", hetgeen erop zou kunnen duiden dat ze de mol is.

Verder viel mij nog een uitspraak van Arjen op, na de rij-opdracht. Hij zei: "Ik zag de anderen wel klungelen, toen dacht ik 'Mooi, dat ligt aan de communicatie'". Nogal vreemd om dat mooi te vinden, tenzij je de mol bent.

Allemaal heel leuk en aardig, maar PJ kon toen nog niet weten dat Arjen die joker (die hij toch heel duidelijk in zijn hand houdt...) zou krijgen. - Erik had namelijk de eerste keus.

ook de positie van Kim in de auto stond in aflevering 1 nog niet vast. Uiteraard kan ze als mol daar wel op hebben aangedrongen maar het is door de groep samen pas op dat moment beslist...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #304 Gepost op: 25-01-2010, 01:27:31 »
Barbara mocht er niet uit. Want als Barbara eruit was hadden ze ineens twee kandidaten minder en konden de komende spellen niet meer gespeeld worden

Wel hoor. Krijg je gewoon wat krommere dingen. Zoals Hind die geen partner in het partnerspel heeft of Arjen die een auto bestuurt zonder coach. Maar ze hebben wel het liefst dat Barbara bleef en hebben het topitospel dat voor ca afl. 5 gepland stond uit nood naar voren gehaald. Zo had je wel de spanning van de executie maar ook het geleidelijke verloop der kandidaten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: Aflevering 3
« Reactie #305 Gepost op: 25-01-2010, 02:07:21 »
Vond het wel opvallend wat Angela, dit is gemarineerde vis, met een kreeft duidelijk in beeld. Kort daarna zegt ze dat er ook tofu op tafel staat. Mooi anagram voor fout, wat weer kan slaan op die kreeft. Vergezocht, maar wel om over na te denken...
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #306 Gepost op: 25-01-2010, 09:36:13 »
Wel hoor. Krijg je gewoon wat krommere dingen. Zoals Hind die geen partner in het partnerspel heeft of Arjen die een auto bestuurt zonder coach. Maar ze hebben wel het liefst dat Barbara bleef en hebben het topitospel dat voor ca afl. 5 gepland stond uit nood naar voren gehaald. Zo had je wel de spanning van de executie maar ook het geleidelijke verloop der kandidaten.
Ja of zoals al vaker gebeurd is er een extra vrijstelling ingooien zodat er in een van de volgende afleveringen niemand uitgaat dat is ook al eerder gebeurt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3
« Reactie #307 Gepost op: 25-01-2010, 11:00:26 »
Nano, je hebt volkomen gelijk. Er zijn spellen waarbij het niet uitmaakt dat er in plaats van 8 deelnemers, 7 deelnemers zijn.

Maar er is nog iets: de vragen worden natuurlijk geprogrammeerd. Ik weet niet of het test-programma slim genoeg is om bij het wegvallen van een kandidaat diens naam bij volgende tests automatisch uit te sluiten, of dat dat handmatig gebeurt. Ik denk overigens handmatig.

Maar er zal na aflevering 3 een aangepaste test moeten komen, met de vraag: waar zat de mol bij de rijles-opdracht? Daarbij was in een even aantal voorzien, dus de optie ''de mol zat alleen in een auto'' zou onzin zijn. Maar nu moest die optie wel worden toegevoegd. Die vraag moet uiteraard uitgeprobeerd worden........

Dus de productie moet heel goed kijken wat voor gevolgen het spontaan wegvallen van een kandidaat heeft.


Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #308 Gepost op: 25-01-2010, 11:39:20 »
Maar er zal na aflevering 3 een aangepaste test moeten komen, met de vraag: waar zat de mol bij de rijles-opdracht? Daarbij was in een even aantal voorzien, dus de optie ''de mol zat alleen in een auto'' zou onzin zijn. Maar nu moest die optie wel worden toegevoegd. Die vraag moet uiteraard uitgeprobeerd worden........

Moest worden toegevoegd?
Ze hebben het echter niet gedaan. In de test waren er 3 keuzes:

1) De mol stond op het dak met portofoon (zo iets dergelijks)
2) De mol zat in de auto
3) De mol was ziek
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3
« Reactie #309 Gepost op: 25-01-2010, 11:51:51 »
Dat is dus wat ik bedoelde. Het kan natuurlijk zijn dat ze de testvragen pas bedenken na afloop van de laatste opdracht voor de aflevering. Maar dan moet je wel echt kijken naar de mogelijke opties, en of een van de opties niet per ongeluk iets verraadt.

Maar een optie ''de mol was ziek'' zit echt niet standaard in de test........

Offline THT

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #310 Gepost op: 25-01-2010, 12:02:27 »
Ik snap inderdaad ook niet dat iedereen hier zo mee bezig is.. Het lijkt mij ook gewoon de hint naar dat diner.

Dat topito-spel is echt een mindfucker.. je weet gewoon niet meer wat je moet denken. Mijn logische beredenering is dat Barbara gewoon een groen scherm had. Het rode scherm was voor Manuel.. hij heeft de test niet gemaakt en dus alle vragen sowieso fout.

Daarbij.. Barbara mocht er niet uit. Want als Barbara eruit was hadden ze ineens twee kandidaten minder en konden de komende spellen niet meer gespeeld worden, omdat het deelnemersaantal niet meer klopte dan. De spellen zijn namelijk niet voorzien op een zieke in de groep.. waardoor er uiteindelijk twee mensen afvallen. Maar toch raar dat er dan wel een executie komt. Manuel was toch al gewoon afgevallen? En raar dat ze zo'n spelletje gaan spelen. Daar nemen ze dan toch een risico mee dat straks het deelnemersaantal niet meer klopt?

En dat zou er dan weer op kunnen wijzen dat Barbara weet waar de groene topito's liggen.

Volgens mij 6 mensen die aan Barbara een topito konden geven. Sowieso een kans van 50 procent dat Barbara goed gokt. Verder gewoon een gok of de persoon te vertrouwen is, maar al met al toch een risicootje, omdat Barbara er alsnog uit gekunt had. Waarschijnlijk hadden ze er wel vertrouwen in dat het goed zou komen.

Offline THT

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #311 Gepost op: 25-01-2010, 12:09:37 »
Erik is de MOL, omdat hij in auto 37 reed )3 en 7 maakt 10. De 10e serie, en de 10e mol. 6.59, hier zie je 37 staan, net voordat je Erik in de auto ziet. ;D

Offline ogiri

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Edo rulez !
Re: Aflevering 3
« Reactie #312 Gepost op: 25-01-2010, 12:47:35 »
Erik is de MOL, omdat hij in auto 37 reed )3 en 7 maakt 10. De 10e serie, en de 10e mol. 6.59, hier zie je 37 staan, net voordat je Erik in de auto ziet. ;D
Dit is sowieso waar!  :P

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #313 Gepost op: 25-01-2010, 19:32:56 »
Ik denk dat het waarschijnlijk al gepost is, maar omdat ik op verschillende computers op het forum heb gezeten denk ik dat wat pagina's heb gemist.
Maar het eerste woord van Pieter Jan was `Frits, Frits werd verdacht door Karel en Angela en Frits werd als eerste ingevoerd bij de test...... wellicht verdacht.
Daarnaast nog een puntje uit vorige aflevering( ik dacht dat hij begon te lachen toen Tim zijn naam ingetoetst werd, alsof hij al wist dat Tim moest vertrekken.
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline THT

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #314 Gepost op: 25-01-2010, 19:38:42 »
Ik denk dat het waarschijnlijk al gepost is, maar omdat ik op verschillende computers op het forum heb gezeten denk ik dat wat pagina's heb gemist.
Maar het eerste woord van Pieter Jan was `Frits, Frits werd verdacht door Karel en Angela en Frits werd als eerste ingevoerd bij de test...... wellicht verdacht.
Daarnaast nog een puntje uit vorige aflevering( ik dacht dat hij begon te lachen toen Tim zijn naam ingetoetst werd, alsof hij al wist dat Tim moest vertrekken.


Ik heb er niet op gelet, maar dat laatste lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Aflevering 3
« Reactie #315 Gepost op: 25-01-2010, 20:14:38 »
waarom vliegt er op 3.35 minuten rechts onderin beeld bij het begin van dag 4 een VOGEL?? toeval of een hint?

Offline striker8

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #316 Gepost op: 25-01-2010, 21:55:14 »
de mol kan zich ook ''bloot geven''(synoniem voor bekend maken)
sanne had haar sjerp, of hoe je dat ook noemt, niet goed om en
ook met he diner had ze hem niet om, ze kijkt gewoon te onschuldig
om niet de mol te zijn.(doordenkertje ::trots::)

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #317 Gepost op: 25-01-2010, 22:07:52 »
Iedereen heeft het over het feit dat Barbara later ging zitten dan Sanne, maar wie zegt dat er geen vaste indeling is? Volgens mij twijfelen kandidaten namelijk nooit echt voor ze ergens gaan zitten, maar lopen ze ergens heen en gaan dan zitten.. Ik weet zo niet, maar volgens mij gebeurt het ook wel dat kandidaten gaan zitten met een aantal stoelen er tussen, wat eigenlijk onlogisch is. Kan het niet zo zijn dat ze aangewezen krijgen waar ze moeten zitten?

Arjen blijft nog steeds mijn mol though, maar toch.

En als ik Frits was, zou ik sowieso rood worden, denk namelijk dat Frits ook niet zo'n goede leugenaar is. Plus dat het volgens mij niet de bedoeling was dat Karel heel iedereen er bij zou betrekken dat Frits het al wist dat ze naar Japan gingen. Denk dat hij daar an sich genoeg moeite mee kan hebben / angst dat iemand zou zeggen dat ze allemaal wisten dat ze naar Japan gingen, dan dat het echt het feit was dattie de Mol is. Sowieso denk ik dat een mol beter kan liegen ;)

Superjammer van Manuel ook trouwens.. Ik denk dat dat spel wel al in Nederland bedacht was, maar niet zozeer voor deze aflevering, hoewel het qua aantal deelnemers wel weer perfect uitkomt (inclusief Manuel dan), maar misschien ook als strohalm in het geval er iemand ziek zou worden, aangezien dit al eerder is gebeurd met Roelant en Anette.. Dat ze dan niet in de war raakten met het aantal deelnemers..

Ik denk overigens dat de swap tussen plaatsen van Arjen/Barbara niets betekent, dat Arjen het gewoon ongezellig vond om in het hoekje te zitten, en daarom midden aan de tafel is gaan zitten :P Niets onlogisch, doe ik zelf ook wel eens ;)

Waarom sprak Angela trouwens zo duidelijk over die videoclip? Het was niet alsof dat nou héél erg interessant is, en volgens mij kwam het een aantal keer voor.. Iemand enig idee hoe het liedje heette, en of die clip nog ergens op internet staat? Misschien zit daar nog wat in qua informatie?

En zoveel dingen zijn dmv crew te regelen. Als Erik de joker had gepakt, hadden ze toch een nieuwe neer kunnen leggen ipv de telefoon? ;) Of zoiets :P

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: Aflevering 3
« Reactie #318 Gepost op: 25-01-2010, 22:14:42 »
Daarbij.. Barbara mocht er niet uit. Want als Barbara eruit was hadden ze ineens twee kandidaten minder en konden de komende spellen niet meer gespeeld worden, omdat het deelnemersaantal niet meer klopte dan. De spellen zijn namelijk niet voorzien op een zieke in de groep.. waardoor er uiteindelijk twee mensen afvallen.

Nou ik denk dat er wel degelijk een kans in zat dat Barbara eruit zou gaan (misschien was die kans niet groot, maar toch) En daar komt bij dat het auto-spel ook met een speler minder moest worden gespeeld... Als Barbara er toch uit was gegaan, hadden ze voor de andere spellen ook wel een oplossing bedacht.
Dus dat barbara er niet uit mocht, nee dat gaat er bij mij niet in.
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 3
« Reactie #319 Gepost op: 25-01-2010, 22:37:53 »
Ik bedacht me gisteren dat het etentje eigenlijk een uitgelezen kans was voor welke kandidaat dan ook om botweg te roepen "Ik ben de mol". In combinatie met de stelling van PJ dat de mol zich bekend zou maken zou dat een ijzersterke verdachtmaking opleveren, en nog winst voor de pot ook. Jammer dat niemand eraan dacht, want dat was natuurlijk wel soeperkoel geweest.