Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 90602 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #60 Gepost op: 12-02-2010, 00:03:56 »
Wat een vervelend goeie aflevering weer. Iedereen blijft een beetje verdacht en mijn hoofdverdachte, Kim, lijkt door alle uitgesproken verdenkingen van de kandidaten niet de mol te zijn.

De eerste opdracht was een erg mooie WIDM opdracht en pakte ook leuk uit doordat Sanne en Arjen toch niet te vertrouwen bleken. Ook weer een erg mooie plek. (Leuke plattegrond van Yamadera.)

De tweede opdracht, met de foto's, vond ik ook wel iets hebben, maar je kan er niet zo veel mee. En al die biechts en beelden van tussen de opdrachten door zijn alleen maar verwarrend. Maar dat 's natuurlijk ook de bedoeling vanwege de drie weken...

Ik denk dat er nog altijd een grote kans bestaat dat we iets van de tekens van de Zao opdracht van vorige week moeten combineren met de foto/zie de mol opdracht van deze week voor een hint. De 'geenclue' tekst en de uitgebreide aandacht voor de tekens op de bordjes geven mij (nog steeds) het gevoel hier iets achter te zoeken.
De vertaling van de tekens, volgens de post van thorinnl, wijzen naar de de foto opdracht van vandaag...
Ah! Dus dat insect teken, die zeilboot, valt dan dus weg! :) Zijn we daar ook weer vanaf  ;D
明日虫累旋写真答景色 = Morgen - spiraal - plaatje - antwoord - uitzicht?
Ik denk nog altijd dat we iets met het teken moeten dat vertaald naar "antwoord", dat ook op het omgevallen bordje stond. 'Morgen' verweest naar de aflevering van vandaag (voor de kandidaten de volgende dag); 'spiraal' naar deze opdracht; 'plaatjes/foto' naar de foto's; en we weten nu ook waar 'uitzicht' op slaat. 'Antwoord' kan zowel slaan op het feit dat de kandidaten steeds moeten kiezen, of op het feit dat zij (en wij) antwoord krijgen op die ene vraag... Wie is de mol?
Achter op het bordje met antwoord stond een 2. Dus de kandidaat die je kon zien door telescoop 2 is de mol (vermoedelijk Kim?). Óf als je de 'geenclue' verdeel sleutel moet gebruiken de kandidaat behorende tot telescoop 1 (Arjen). Dus Kim of Arjen is de mol.
Daar schiet ik niet zo veel mee op, dat waren toch al mijn hoofdverdachten de laatste week.

Derde opdracht was ook leuk. Ik vond hier verdacht dat Sanne en Erik op een ontzettend breed en onhandig stuk van de rivier bleven hangen, waardoor er erg veel jerrycans lang hen heen dreven.

Arjen tijdens die executie... Wow. Respect. (Of mol.)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #61 Gepost op: 12-02-2010, 00:09:47 »
Wat mij erg opviel is dat aan het begin van de aflevering het heel erg leek of er op een bord DE staat. Daar achter staan nog 3 japanse tekens.

De eerste persoon die hierna in beeld komt is Kim. Misschien een hint in de richting van DE en dan kim ,dus kim de mol?

Je ziet het rechts in beeld.

Ik riep dit ook keihard, maar niemand van de overige 5 molloten hoorde mij geloof ik.. :(

Tevens is Kim niet in beeld geweest tijdens de tweede opdracht, vond ik ook al vreemd.

Leuke aflevering weer, spannend einde, waar Arjen de held lijkt maar dit kan ook weer enorm verdacht zijn. Maar ik hou vol, ik blijf Kim als Mol houden. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #62 Gepost op: 12-02-2010, 00:10:34 »
Wanneer kwam dat 'Gezien?' op Twitter.. Er staat nu.. 3 uur geleden. Dan zou het om 9 uur geplaatst zijn, wat dus betekent dat wat de mol bedoelde voor negen uur al is geweest. Dus in ieder geval in één van de eerste opdrachten.

Ik heb een klein deel gezien.. de rest moet ik nog kijken. Maar wat me opviel..

* WAARSCHUWING: U RIJDT NU DOOR DE ARJEN-TUNNEL *

In de 'geld of joker-opdracht' kiest meneer Lubach voor jokers. Wat een molstreek! Geen geld in de pot..

Als reactie op de andere zegt hij een beetje (gespeeld) verontschuldigend.. 'Ik wist niet dat het spel zo zou gaan..'

Bij de executie-ronde wint hij zieltjes (die hij bij het geld of joker-spel is kwijtgeraakt) door te kiezen om Pieter-Jan op enter te laten drukken. Arjen is mol.. dus gaat er toch niet uit. Stel dat hij geen mol is, heeft hij niks aan zijn actie om gewoon zijn scherm te zien. Hij riskeert hier nogal wat mee. Alleen als mol maakt hij een goede keuze..

Stel hij is toch kandidaat.. en heel erg zeker van zijn mol.. Erik. Dan is Erik dus de mol. Hebben we een grote kans op Arjen in de finale.

En wat betreft die joker aan Frits geven.. Frits zat op Arjen vorige week.. Molletje Arjen wist dit en doet net of hij heel slim het spel speelt.. door zijn joker weg te geven in ruil voor informatie.. die hij als kandidaat nodig zou hebben. Frits vertelt toch niet de waarheid.. dat snapte arjen ook wel. Maar zo laat hij Frits wel zien dat hij het spel slim speelt.. waardoor Frits misschien gaat twijfelen over mol Arjen. Missie voor de mol geslaagd.. hij wordt door Frits niet meer verdacht.

Want wie van de groep verdenkt Arjen nou eigenlijk? Vrij weinig volgens mij.

* U MAG DE ARJEN-TUNNEL VERLATEN *

Commentaar graag op mijn theoriën.. ben benieuwd hoe jullie hierover denken..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #63 Gepost op: 12-02-2010, 00:24:50 »
Ik weet niet of dit mode bewuste beeldje, houdt van design onderbroeken.
Maar ik vind dat dit wel een beetje lijkt op de backstage foto van Erik, die ik dinsdag al verdacht vond.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #64 Gepost op: 12-02-2010, 00:30:41 »
Wanneer kwam dat 'Gezien?' op Twitter.. Er staat nu.. 3 uur geleden. Dan zou het om 9 uur geplaatst zijn, wat dus betekent dat wat de mol bedoelde voor negen uur al is geweest. Dus in ieder geval in één van de eerste opdrachten.


Ik vermoed meteen na de foto-kiezen/zie je mol- opdracht.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #65 Gepost op: 12-02-2010, 01:11:47 »
(Leuke plattegrond van Yamadera.)
Oow hé, dit is trouwens dezelfde plattegrond als die op het bord waar Sanne van Erik op moest aanwijzen waar het gouden boeddha beeld stond (met een paar kleine toevoegingen).

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #66 Gepost op: 12-02-2010, 01:16:06 »
Wat mij opviel is dat er bij de telescopen bij Kim geen briefje met een 1 erop stond. Later bij Erik stond deze er wel weer.
Iemand enig idee waarom deze er niet stond? Ik ga er niet vanuit dat die toevallig op de grond was gevallen of zo. Bij WIDM is niets toevallig.
mijn verdachten:

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #67 Gepost op: 12-02-2010, 01:18:40 »
Wat mij opviel is dat er bij de telescopen bij Kim geen briefje met een 1 erop stond. Later bij Erik stond deze er wel weer.
Iemand enig idee waarom deze er niet stond? Ik ga er niet vanuit dat die toevallig op de grond was gevallen of zo. Bij WIDM is niets toevallig.
Screen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #68 Gepost op: 12-02-2010, 02:20:58 »
Die foto van Arjen komt ook weer heel duidelijke naar voren in het shot. Hij ging daar echt voor poseren had ik in die aflevering het gevoel, en exact die foto kwam weer naar voren!

Offline kilianjh

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #69 Gepost op: 12-02-2010, 07:18:49 »
Het lukt mij zelf even niet om screenshots te maken (als ik in Paint dat doe, kopieert hij ze op één of andere manier niet mee),

maar dat van de E->M tijdens Erik kan je zien tussen 25.46 en 25.50 ongeveer.

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #70 Gepost op: 12-02-2010, 08:09:42 »
We horen niet altijd precies wat PJ zegt maar na zijn uitleg gaat Arjen naar de foto's en begint over de foto's te praten en uit te leggen wat hij dacht toen hij deze zag en dat ie aan Erik denkt enz. enz. en dan zegt ie over die foto's "dat brengt me naar een telescoop met Erik er op"

Ik heb alle ander kandidaten niet van tevoren over een telescoop horen praten. Wist hij hiervan? Had hij voorkennis?

Re: Aflevering 6
« Reactie #71 Gepost op: 12-02-2010, 09:04:54 »
wat mij ook nog op viel is dat er 5 telescopen stonden in plaats van 4. deze was toch geheel overbodig lijkt mij. er waren namelijk maar 4 kandidaten te zien.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #72 Gepost op: 12-02-2010, 09:37:15 »

* WAARSCHUWING: U RIJDT NU DOOR DE ARJEN-TUNNEL *

In de 'geld of joker-opdracht' kiest meneer Lubach voor jokers. Wat een molstreek! Geen geld in de pot..

Als reactie op de andere zegt hij een beetje (gespeeld) verontschuldigend.. 'Ik wist niet dat het spel zo zou gaan..'

* U MAG DE ARJEN-TUNNEL VERLATEN *

Commentaar graag op mijn theoriën.. ben benieuwd hoe jullie hierover denken..

Bij de opdracht in de tempel had je vrij weinig invloed op je eigen plaats. De anderen bepaalden wie er achter moest blijven. Dan kan je alleen maar je gedragen naar hoe een kandidaat zich in jouw plaats zou gedragen.
Als de mol bij de eerste drie plaatsen achter moest blijven kon hij voor het geld gaan, natuurlijk nemen de kandidaten die moeten kiezen tussen 4 of 5 jokers en geld dan de jokers. Dus kies je als mol voor het geld want het komt toch niet in de pot omdat er iemand anders wel voor de jokers gaat. Frits, Erik en Kim gingen allen voor het geld. Niets vreemds aan dus.
Als je als mol hoger eindigt moet je wel voor de jokers gaan, omdat de kans dat de lageren voor het geld gegaan zijn groter is. Als jij dan ook voor het geld gaat om onopvallend te zijn dan is de kans dat het in de pot komt groter. Dus als 4e of 5e persoon zou je als mol voor de jokers gaan.

Conclusie: geen van de kandidaten wijkt af van bovenstaand, dus je kan niet echt zeggen: Arjen is de mol want hij gaat voor de jokers. Elke kandidaat zou dat op de 4e of 5e plaats gedaan hebben. Ongeacht mol of niet.

Neemt niet weg dat ik ook op Arjen zit, ik zit alleen minder ver in de tunnel denk ik ;)
Triomf!

Offline liset1978

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #73 Gepost op: 12-02-2010, 09:53:06 »
wat mij ook nog op viel is dat er 5 telescopen stonden in plaats van 4. deze was toch geheel overbodig lijkt mij. er waren namelijk maar 4 kandidaten te zien.
Misschien zat er in eentje een spiegel zodat je jezelf zou zien?? ::bravo::
Ik stel voor... we halen Monk erbij

Offline liset1978

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #74 Gepost op: 12-02-2010, 10:06:13 »
wel een leuke aflevering. Niet spectaculair, maar wel leuk.

Bij de eerste opdracht met de tempel was het aan de ene kant als mol handig om onderaan te blijven en voor het geld te gaan. Je hebt toch geen jokers nodig en de kans dat een  medekandidaat voor de 4 of 5 jokers gaat is zeer groot.
Als je als mol hoger eindigde, moest je wel voor de jokers gaan, want beneden achterblijven betekende minder jokers en dus een grotere kans dat mensen voor het geld zouden gaan.
Hier ging het dus eigenlijk om de stem van je medekandidaten. Je had zelf als mol zijnde weinig invloed. Je gaat niet zeggen: ik blijf wel onderaan achter. Maw, hier had je als mol niet echt een keus. Behalve dan voor het geld gaan op de lagere 3 plaatsen en voor de jokers gaan op de hogere 2/3 plaatsen.

De "opdracht" in het museum vond ik vrij nutteloos. Je moest in een keer de achterliggende gedachte zien, dus 1x fout en je zou de mol al niet meer zien. Plus iedereen had daar eigen gedachten bij. Als je zou kiezen voor het volgen van je mol, en je eindigt bij iemand anders dan klopt zou jouw achterliggende gedachte niet kloppen, plus datgene wat je ziet ook niet. En dan denk ik dat je als kandidaat gewoon toch je eigen weg volgt en niet ineens drastisch gaat veranderen. En als je jouw mol wel volgt en je komt bij jouw mol uit wil dat nog niet zeggen dat je dat gelooft want de kans dat je het goed hebt is heel klein.

De opdracht in de kano's was leuk. Grappig om ze te zien stuntelen. Frits zat op de beste molplek, aangezien hij daar in zijn eentje zat, en hij geen hulp mocht ontvangen, kon hij zomaar "omvallen" en jerrycans missen.

Hulde aan Arjen voor zijn briljante plannen. Heel slim om Frits om te kopen met een joker om er dan zo achter te komen op wie hij zit en aan de hand daarvan wel of niet zijn eigen jokers in te zetten. Frits zit dus blijkbaar op Kim, want dat was een voorwaarde voor Arjen om zijn jokers niet in te zetten. En dat deed hij ook niet. Stoere actie van Arjen trouwens, gewoon dat scherm willen zien.
Een groen scherm, info van Frits, zijn jokers nog, en geen geld uit de pot. Slim als je de mol bent. Geen geld uit de pot terwijl de rest dat wel doet. Daar win je vertrouwen mee! En als hij niet de mol is haalt hij in ieder geval de finale met nog 3 jokers en informatie van Frits!



jij bent echt goed :P ::oink::
Ik stel voor... we halen Monk erbij

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #75 Gepost op: 12-02-2010, 10:10:06 »
wat mij ook nog op viel is dat er 5 telescopen stonden in plaats van 4. deze was toch geheel overbodig lijkt mij. er waren namelijk maar 4 kandidaten te zien.

Kandidaat A kan B, C, D, en E zien, maar kandidaat B moet A ook kunnen zien, dus zijn er wel degelijk 5 telescopen nodig.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #76 Gepost op: 12-02-2010, 10:13:00 »
Waarom zei Sanne in de molmail-interviews dat ze haar eigen lege plek zag en zagen we in de aflevering dat ze Arjen zag. Montage?

Verder vond ik dat er wel erg veel nadruk op lag dat Arjen 100% op Erik zat en een groen scherm kreeg. Dit kan drie dingen betekenen:

1. Erik is de mol (dat denk ik niet aangezien er zoveel nadruk op lag)
2. Arjen is de mol
3. Niemand zit op de goede mol: dan is Frits de mol.

Hoe denken jullie hierover?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #77 Gepost op: 12-02-2010, 10:26:48 »
Waarom zei Sanne in de molmail-interviews dat ze haar eigen lege plek zag en zagen we in de aflevering dat ze Arjen zag. Montage?

In de aflevering zag ze Frits. Dit zegt Sanne in de molmail:

Citaat van: Sanne
Ik heb helemaal niemand gezien. Ik heb de Mol zeker niet gezien, ik zag helemaal niemand. Ik zag namelijk mijn eigen plek. Volgens mij. Als  ik het goed herinner. Nee, ik zag niet mijn eigen plek, nee ik zag de plek van iemand die absoluut geen Mol is.

Als we haar kunnen geloven verdacht Sanne Frits dus totaal niet.

Verder vond ik dat er wel erg veel nadruk op lag dat Arjen 100% op Erik zat en een groen scherm kreeg. Dit kan drie dingen betekenen: (..) Hoe denken jullie hierover?

Heel gek dat Arjen Erik verdenkt die zo veel goed heeft gedaan. En Arjen heeft dat vast keurig bijgehouden toch? (Als Arjenverdenker krijg ik het idee dat Mol Arjen door de makers geïnstrueerd is om Erik te verdenken, juist omdat niemand anders hem verdenkt.)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 10:31:07 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #78 Gepost op: 12-02-2010, 10:39:03 »
Wel grappig dat het merk van de telescoop: Bird Land goed te zien is als Frits er door heen kijkt en Sanne Vogel ziet.

Best een geinige hint: "dit jaar was de Mol te zien met een vogelkijker." ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #79 Gepost op: 12-02-2010, 11:08:08 »
Kim:
In Aflevering 6 hebben we de kans gehad om de mol te zien.
We moesten een soort van opdracht doen waar we telkens keuzes moesten maken.
Als je elke keer, op elke keuze momentje, de goede keuze had gemaakt, dan zou je de mol te zien krijgen.

Arjen:
Ik heb niet de mol gezien, en dat was eigenlijk wel fijn.
Want ik had iets gekozen waarbij ik zeker wist, waarbij ik het fout
zou hebben, want ik ontspoorde in de gang naar boven, waardoor
ik wist dat ik fout uit zou komen. Dus ik heb iemand gezien, maar ik kon er niks
aan ontlenen, misschien was het wel de mol, maar ik kon er niks aan ontlenen.
Arjen zag Sanne > Erik is zijn mol. Dus klopt.

Kim:
De gene die ik gezien heb, zou wel eens de mol kunnen zijn.
Dat is wel een van mijn verdachten.
Kim zag Arjen.

Sanne:
Ik heb helemaal niemand gezien, ik heb de mol zeker niet gezien.
Ik zag helemaal niemand, ik zag namelijk mijn eigen plek.
Als ik het goed herinner. Nee, ik zag niet me eigen plek.
Ik zag de plek van iemand die absoluut niet de mol is.
Sanne zag Frits.

Dit zeggen de kandidaten over de telescoop opdracht.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)