Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 90610 keer)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #120 Gepost op: 13-02-2010, 17:38:56 »
Het is mij trouwens opgevallen dat aan het einde bij de executie Sanne zegt: "Ik heb vijf jokers ingezet, maar ik ben echt zo langzaam, dus eh.. ik hoef het ook niet te zien."

En op het moment dat ze zegt dat ze zo langzaam is, trekt ze weer met haar linkerwenkbrauw. Ze heeft al eerder gezegd in deze serie dat als ze liegt, dat ze dan een trekje heeft met haar linkerwenkbrauw . Toont ze hiermee aan dat ze de mol is? Is ze helemaal niet langzaam, omdat ze de mol is en zo alles snel kan invullen?

Verdacht... 8)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 6
« Reactie #121 Gepost op: 13-02-2010, 19:14:26 »
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen... enorm verhaal

En dat is dus onder andere waarom ik stoicijns op Frits blijf zitten. Bij de kettingopdracht is Frits de enige die geld verkwist. De mol moet daar gewoon saboteren. Vervolgens heeft hij natuurlijk niet de hele nacht in het bos gelegen, maar heeft 'ie met een fles wijn heerlijk in een auto geslapen.
Dat hij nu door niemand vertrouwd wordt is jammer, en misschien was het niet zo'n slimme zet om die vrijstelling te pakken. Maar hij heeft wel gedaan wat een mol hoort te doen.
Overigens vergeten de kandidaten wel erg makkelijk dat 'held-mol' Frits bijna dat geld pakte in Holland Village, terwijl zij allemaal af waren. Maar dat terzijde. ;)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2010, 19:17:34 door Lautjuh »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 6
« Reactie #122 Gepost op: 13-02-2010, 20:01:19 »
En dat is dus onder andere waarom ik stoicijns op Frits blijf zitten. Bij de kettingopdracht is Frits de enige die geld verkwist. De mol moet daar gewoon saboteren. Vervolgens heeft hij natuurlijk niet de hele nacht in het bos gelegen, maar heeft 'ie met een fles wijn heerlijk in een auto geslapen.
Dat hij nu door niemand vertrouwd wordt is jammer, en misschien was het niet zo'n slimme zet om die vrijstelling te pakken. Maar hij heeft wel gedaan wat een mol hoort te doen.
Overigens vergeten de kandidaten wel erg makkelijk dat 'held-mol' Frits bijna dat geld pakte in Holland Village, terwijl zij allemaal af waren. Maar dat terzijde. ;)

Ik hoor je 100% hoor Lautjuh, ik zit sinds aflevering 2 op Frits en alhoewel ik mijn ogen open houd richting Erik en Arjen, zie ik nog steeds niet erg veel redenen om af te wijken van die gedachte.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #123 Gepost op: 14-02-2010, 01:50:30 »
Toen hij uit zijn kano viel leek dat aardig nep; had hij de bedoeling de kano mee te nemen in zijn val en zo veel jerrycans te verliezen, maar mislukte deze actie?
::rofl:: Hier had ik nog niet aan gedacht. Jammer dat het mislukt is.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #124 Gepost op: 14-02-2010, 02:00:11 »
Het is voor mij gewoon heel moeilijk te geloven dat een kandidaat zo zeker van zijn zaak is dat hij zijn scherm durft te zien (zonder jokers!) dus ik blijf er bij dat Arjen of enorm veel lef heeft en waarschijnlijk de winnaar wordt maar als mol heeft hij nu wel een beetje vertrouwen gewekt. "Kijk ik 'verdien' 1000 euro, dan kán ik toch niet de mol zijn?" Deze aflevering vond ik sowieso heel erg om vertrouwen draaien. Maar goed, ik kan het mis hebben   :-X
Het verbaast mij ook dat Arjen hiervoor kiest en wat betekent dit.

Allereerst hebben ze deze executie ingepland en er ook vanuit gingen dat ze alle 5 mee zouden gaan naar Tokyo qua opdrachten (dit ook i.v.m. het aantal afleveringen). Wat zouden ze hebben gedaan als een kandidaat toch voor het scherm gaat en dan rood ziet? Want dan hebben ze een kandidaat minder en wat niet de bedoeling was.

Deze vraag houdt mij bezig. 

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6
« Reactie #125 Gepost op: 14-02-2010, 02:37:37 »
plan B, de volgende keer weer zoiets ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #126 Gepost op: 14-02-2010, 02:59:19 »
Ik weet niet of dit mode bewuste beeldje, houdt van design onderbroeken.
Maar ik vind dat dit wel een beetje lijkt op de backstage foto van Erik, die ik dinsdag al verdacht vond.
Kun je misschien ook een duidelijk screenshot kunnen plaatsen van deze zelfde plek maar dan zie ik voor een wit rond ding liggen (het lijkt wel een soort mondkapje) en iets groens onder de plank rechts. Ik kan deze namelijk niet herkennen.

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #127 Gepost op: 14-02-2010, 10:19:33 »
Tegelwijsheid:



Offline pim2008

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #128 Gepost op: 14-02-2010, 10:24:20 »
als je doorgrond tijdens de  opdracht zie je een glazen bal die heen en weer slingerd ,  en bij het shot met arjan als hij de eerste foto gehad heeft kom er bij de glazenbol te zien de letter W en E,
dus Me dat betekend dat arjan de mol is.!!!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #129 Gepost op: 14-02-2010, 12:19:03 »
als je doorgrond tijdens de  opdracht zie je een glazen bal die heen en weer slingerd ,  en bij het shot met arjan als hij de eerste foto gehad heeft kom er bij de glazenbol te zien de letter W en E,
dus Me dat betekend dat arjan de mol is.!!!
Of gewoon Mol Erik.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #130 Gepost op: 14-02-2010, 14:08:58 »
Wat ik opvallend vind is dat Sanne en Kim met elkaar gaan kletsen om te speculeren over de mol en Frits en Erik ook. Arjen wordt er niet bij betrokken omdat hij bij mijn weten de mol is. Bij eerdere series zie je ook dat de mol zich niet mengt bij dit soort onderonsjes.

Verder hoeft hij niet bang te zijn voor een rood scherm en heeft hij ook niet veel aan jokers. Daarnaast heeft hij op gekke momenten z'n zonnebril nog op, maar hij kan misschien niet goed tegen zonlicht  ::vergroot::

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #131 Gepost op: 14-02-2010, 14:16:03 »
Sinds deze aflevering zit ik ontzettend op Arjan.... En dat komt met name door die tempelopdracht. Als je als mol op zeker geen geld in de pot wilt hebben dan moet je voor jokers gaan. De keuze voor geld is vreemd. Je kan er mee "aantonen" dat je te vertrouwen bent, maar je wilt ook geen geld in de pot. Nou zou je er op kunnen vertrouwen dat boven jou al voor jokers gekozen wordt, maar juist dan is het niet vreemd (en niet opvallend) als jij daar ook voor gaat. Alleen in het hele
onverwachte geval dat niemand voor jokers is gegaan, ben jij de opvallende...

Arjan doet het heel slinks. Hij zorgt er voor (naar mijn mening kan je dat wel sturen door op de juiste momenten het goede te zeggen over andere kandidaten...) dat hij als voorlaatste blijft staan. En daar kan hij de opdracht door jokers te kiezen naar zijn hand zetten. Zou Sanne voor geld gekozen hebben dan faalt de opdracht bij Arjan. Hij heeft dan wat uit te leggen, maar Sanne is dermate onbetrouwbaar dat hem dat wel zou lukken. Net zoals het hem nu lukt om alle aandacht op Sanne te vestigen. Zij zou zogenaamd de opdracht hebben laten mislukken door gelijk voor jokers te gaan. En de hele groep beaamt dat. Daarbij vergetend dat de opdracht anders bij Arjan zou falen.

Dan komt de kanoopdracht waar Kim van verhaalt dat Arjen zo zit te klooien met het zitten in dat ding. En dan laat hij ook nog een muntje vallen. Goh...

Maar wat hem echt weggeeft is de manier waarop hij overmoedig de executie wil doorzetten. Je kunt als kandidaat niet zo zeker zijn van je zaak. Zelfs als je zeker weet dat jij de mol hebt, dan nog kan je een fout antwoord hebben of langzamer zijn dan iemand met net zoveel goede antwoorden. Nee, Arjan wist dat hij geen rood scherm zou krijgen...

(arjan tunnelvisie mag uit)

m0ll0m

Offline WJWJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #132 Gepost op: 14-02-2010, 15:58:41 »
Ik denk dat het juist de bedoeling was van de mol om zoveel mogelijk jokers te pakken te krijgen. Zo creëer je een bepaalde onzekerheid bij de kandidaten omdat 4 (Arjen) of 5 (Sanne) sowieso goede antwoorden natuurlijk heel veel is. Daarom kon het bijna niet anders dat kandidaten zonder jokers voor 1000 euro een vrije doortocht zouden kopen. Komt er eigenlijk op neer dat Arjen als mol 4000 euro uit de pot heeft gehaald door 4 jokers te pakken en ook nog is heel betrouwbaar en zeker overkomt.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2010, 17:30:10 door WJWJ »

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #133 Gepost op: 14-02-2010, 16:15:05 »
Ik denk dat het juist de bedoeling was van de mol om zoveel mogelijk jokers te pakken te krijgen. Zo creëer je een bepaalde onzekerheid bij de kandidaten omdat 4 (Arjen) of 5 (Sanne) sowieso goede antwoorden natuurlijk heel veel is. Daarom kon het bijna niet anders dat kandidaten zonder jokers voor 1000 euro een vrije doortocht zouden kopen. Komt er eigenlijk op neer dat Arjen als mol 4000 euro uit de pot heeft gehaald door 4 jokers te pakken en ook nog is heel betrouwbaar en zeker overkomt.

Nou, ik weet eigenlijk niet of Arjen of Sanne wel de mol zou zijn. Want als mol kun je natuurlijk ook vertrouwen kweken als je toch al weet dat Sanne voor de jokers zou kiezen in plaats voor het geld. Want wie weet wanneer die enveloppen zijn doorgescheurd, misschien wel nadat de mol (wellicht Erik, Kim of Frits) van de productie te horen heeft gekregen dat Sanne toch al voor de jokers is gegaan.
Ik weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel?

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #134 Gepost op: 14-02-2010, 17:07:55 »
Want wie weet wanneer die enveloppen zijn doorgescheurd, misschien wel nadat de mol (wellicht Erik, Kim of Frits) van de productie te horen heeft gekregen dat Sanne toch al voor de jokers is gegaan.

Dat is dus precies wat ik ook dacht, ik denk dan ook niet dat je aan de hand van deze opdracht mensen af kunt schrijven als mol.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #135 Gepost op: 14-02-2010, 17:22:50 »
Is dat al eens eerder gebeurd? Want dat maakt het spelletje minder leuk. Dat de mol van te voren weet welke opdrachten er komen en dat diegene eventueel de opdracht verziekt (telescoop draaien), dat hoort er wel bij. Maar als de mol tijdens een opdracht seintjes krijgt van de productie, dan kunnen ook de kandidaten niets meer afleiden uit diens gedrag.

m0ll0m

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #136 Gepost op: 14-02-2010, 17:24:02 »
Overigens... het voorfilmpje van de Mol (met PJH langs de kant van de weg) was dus geschoten tijdens de jerrycan opdracht. Is er iemand die uit dat filmpje in combinatie met deze aflevering al iets heeft afgeleid?

m0ll0m

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #137 Gepost op: 14-02-2010, 17:26:15 »
Overigens... het voorfilmpje van de Mol (met PJH langs de kant van de weg) was dus geschoten tijdens de jerrycan opdracht. Is er iemand die uit dat filmpje in combinatie met deze aflevering al iets heeft afgeleid?

m0ll0m

Hé ja! goed opgemerkt ;) Dat verklaart een hoop ::jaja::
Maar er valt imho weinig uit af te leiden...
Tell me what your telescope says

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #138 Gepost op: 14-02-2010, 17:30:46 »
Overigens... het voorfilmpje van de Mol (met PJH langs de kant van de weg) was dus geschoten tijdens de jerrycan opdracht. Is er iemand die uit dat filmpje in combinatie met deze aflevering al iets heeft afgeleid?

m0ll0m
Het is volgens mij een montage van meerdere opdrachten die eindigd met de kano opdracht. Ik heb het filmpje geprobeerd te gebruiken voor het bepalen van de startlocatie van de kandidaten tijden de rivier opdracht, maar heb nog niet de juiste link weten te leggen met de kaart. Als iemand daar iets over weet is het ook van harte welkom.

Ik heb er verder niks nuttigs in kunnen herkennen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 6
« Reactie #139 Gepost op: 14-02-2010, 20:06:35 »
Is het al iemand opgevallen, dat er dit keer een extra geluidje zat bij de kaart van Japan aan het begin van de aflevering?
Ik weet het niet zeker, maar misschien zijn ook de andere kaarten van de andere afleveringen allemaal een beetje anders!
...óf niet!